5 znamení, že váš mozek potřebuje odpočinek

Náš mozek spotřebuje každý den velké množství energie. Proto se unaví neméně než naše tělo a potřebuje péči. Někteří lidé však zapomínají, jak důležité je dopřát si čas na odpočinek a dát tělu příležitost zotavit se po náročném dni v práci nebo stresu. Naučte se, jak rozpoznat, kdy váš mozek potřebuje odpočinek a jak si pomoci.

1. Potíže se spánkem

Jedním z hlavních příznaků přepracování jsou problémy se spánkem. Lidé, kteří nemají dostatek odpočinku, mají obvykle potíže s usínáním. Ale pokud se jim podaří usnout, probudí se po 2-3 hodinách, a to se může stát několikrát během noci.

Situace se zhorší, pokud nebudete dodržovat spánkovou hygienu. Například sledování filmu v posteli nebo rolování vašeho feedu na sociálních sítích. V tomto případě se mozek nestihne přizpůsobit klidovému režimu a nadále přemýšlí o přijatých informacích.

2. Je pro vás těžké soustředit se na jednu věc.

Kvůli velké pracovní zátěži během dne musíme často řešit více problémů současně. To ale negativně ovlivňuje nervový systém a vede k silné únavě, takže se časem schopnost koncentrace zhoršuje.

Nahromaděná únava navíc vede k vyčerpání neurotransmiterů. V důsledku toho se signály dostávají do mozku mnohem pomaleji. Chcete-li změnit situaci, musíte častěji měnit aktivity, hodně odpočívat a najít způsob, jak zvládat každodenní stres.

3. Často jste nemocní

Rýma, která se objevuje každých pár měsíců, horečka, periodická bolest v krku – všechny tyto příznaky mohou také signalizovat, že mozek potřebuje odpočinek.

Faktem je, že když je tělo vystaveno zvýšenému stresu, imunitní systém trpí a rychle se opotřebovává. To vede k tomu, že se snižuje hladina hormonů, které pomáhají snadno se adaptovat na stresové situace.

4. Zhoršení paměti

Většina lidí má čas od času problémy s pamětí. Pokud se však roztržitost a zapomnění stanou stálými společníky, znamená to únavu mozku.

Těm, kteří trpí poruchou paměti, doporučujeme vyhledat pomoc odborníka. Pomůže vám pochopit, zda je problémem skutečně únava, nebo zda je problém způsoben něčím jiným.

5. Bezdůvodná podrážděnost

Dalším příznakem únavy mozku je nepřiměřená podrážděnost. Může směřovat nejen na druhé, ale i na sebe. Navíc, čím déle zůstáváme v podrážděném stavu, čím hůře se s tím náš nervový systém vyrovnává, tím unavenější je náš mozek.

READ
Léčivé byliny a infuze pro nespavost

Ke změně situace je potřeba najít si čas na odpočinek a vhodné možnosti trávení volného času. Někteří lidé například relaxují koupelí, jiným pomáhá cvičení.

6. Při mluvení se vám zaváže jazyk

Tento problém může nastat náhle a výrazně zhoršit život. Zvláště pokud musíte neustále vyjednávat s kolegy nebo komunikovat s klienty po telefonu.

Existuje mnoho důvodů, proč může být váš jazyk při mluvení nezřetelný. Poměrně často problém vzniká v důsledku přepracování, nervozity a únavy mozku. Abyste situaci změnili, musíte častěji odpočívat, sledovat dýchání a naučit se dělat správné pauzy v řeči.

7. Časté změny nálad

Náhlé změny nálad jsou dalším znamením, že váš mozek potřebuje odpočinek. Faktem je, že když jsme delší dobu unavení, nervová soustava slábne. Změny nálad jsou časté zejména u lidí, kteří také trpí hormonálními poruchami a u těch, kteří pravidelně zažívají stres.

Časté změny nálad jsou zpravidla doprovázeny nezájmem o komunikaci, silnou apatií, pocity viny a sníženým sebevědomím.

8. Konstantní bolesti hlavy

Časté bolesti hlavy také naznačují, že mozek potřebuje odpočinek. Je to způsobeno tím, že v důsledku nadměrného vypětí a stresu se objevuje vazospasmus a zhoršuje se prokrvení mozku.

Pokud je výskyt bolestí hlavy skutečně způsoben tím, že je váš mozek unavený, lze tento problém vyřešit. Musíte si stanovit spánkový režim, vzdát se kouření a jiných zlozvyků a zvolit si pro sebe nejvhodnější druh fyzické aktivity.

Deset znamení, že váš mozek potřebuje odpočinek

Život moderního člověka plyne v nekonečném proudu informací. Z tohoto důvodu je pro mnoho lidí obtížné se soustředit. Každý náš čin je totiž řízen mozkem a ten také potřebuje odpočinek.

1. Často si naléváte kávu, možná absolvujete kúru vitamínů, ale ukázalo se, že to nestačí. Váš mozek se doslova vypne a vy nemůžete fungovat.

2. Všechno, co se děje, tě rozčiluje. Jakákoli maličkost, od žádosti milovaného člověka po neuzavřenou tubu, vás rozzuří.

3. Možná jste už dávno zapomněli, co je dobrá nálada. Všechno, co se děje, vypadá jako živé peklo. Už jste ochotni čelit konci světa, jen aby všechno špatné skončilo.

READ
Psychologie vztahů dítě-rodič

4. Váš mozek doslova vře. A víte, že tato fráze má k metaforě daleko. Každý večer totiž bojujete s bolestí hlavy.

5. Neustále chcete ležet. Pokud by se vaše únava měřila na stupnici, dosáhli byste nejvyššího skóre. Tolik si chceš odpočinout. A už dávno jste se přestali bát nepořádku okolního prostoru. Nestihli jste všechny termíny v práci nebo termíny odevzdání testů.

6. Nechcete opustit svou komfortní zónu, je to pro vás příliš těžké. I komunikace s blízkými a odchod z místnosti se pro vás stává údělem.

7. Už vás nebaví věci, které jste si užívali dříve. Vaše oblíbená hudba a hry vás začaly dráždit. Nakupování už dávno není lékem na špatnou náladu.

8. Zdá se vám, že o vás lidé neustále diskutují, šíří fámy a splétají intriky. Jako by byl celý svět proti vám.

9. Už vás nelze nazývat sebraným a dochvilným člověkem. Zapomínáte, co jste slíbili svým blízkým, nemůžete najít své auto na parkovišti a brýle máte na hlavě. Už si nemůžete vzpomenout, co jste chtěli koupit.

10. Pokud cítíte neustálou fyzickou i psychickou únavu, pak dopřejte svému mozku odpočinek. Bez takové pauzy si nebudete moci užívat života, natož práce.

Poznámka
Pokud se poznáte alespoň v některých bodech, potřebujete zkrátka odpočinek. Obnovení funkce mozku není obtížné. Chcete-li to provést, upravte svůj plán spánku, dělejte to, co máte rádi, a naučte se zcela relaxovat.

Život moderního člověka plyne v nekonečném proudu informací. Z tohoto důvodu je pro mnoho lidí obtížné se soustředit. Každý náš čin je totiž řízen mozkem a ten také potřebuje odpočinek.

1. Často si naléváte kávu, možná absolvujete kúru vitamínů, ale ukázalo se, že to nestačí. Váš mozek se doslova vypne a vy nemůžete fungovat.

2. Všechno, co se děje, tě rozčiluje. Jakákoli maličkost, od žádosti milovaného člověka po neuzavřenou tubu, vás rozzuří.

3. Možná jste už dávno zapomněli, co je dobrá nálada. Všechno, co se děje, vypadá jako živé peklo. Už jste ochotni čelit konci světa, jen aby všechno špatné skončilo.

READ
Co je dobrého na problémech? Sekundární přínosy životních problémů

4. Váš mozek doslova vře. A víte, že tato fráze má k metaforě daleko. Každý večer totiž bojujete s bolestí hlavy.

5. Neustále chcete ležet. Pokud by se vaše únava měřila na stupnici, dosáhli byste nejvyššího skóre. Tolik si chceš odpočinout. A už dávno jste se přestali bát nepořádku okolního prostoru. Nestihli jste všechny termíny v práci nebo termíny odevzdání testů.

6. Nechcete opustit svou komfortní zónu, je to pro vás příliš těžké. I komunikace s blízkými a odchod z místnosti se pro vás stává údělem.

7. Už vás nebaví věci, které jste si užívali dříve. Vaše oblíbená hudba a hry vás začaly dráždit. Nakupování už dávno není lékem na špatnou náladu.

8. Zdá se vám, že o vás lidé neustále diskutují, šíří fámy a splétají intriky. Jako by byl celý svět proti vám.

9. Už vás nelze nazývat sebraným a dochvilným člověkem. Zapomínáte, co jste slíbili svým blízkým, nemůžete najít své auto na parkovišti a brýle máte na hlavě. Už si nemůžete vzpomenout, co jste chtěli koupit.

10. Pokud cítíte neustálou fyzickou i psychickou únavu, pak dopřejte svému mozku odpočinek. Bez takové pauzy si nebudete moci užívat života, natož práce.

Poznámka
Pokud se poznáte alespoň v některých bodech, potřebujete zkrátka odpočinek. Obnovení funkce mozku není obtížné. Chcete-li to provést, upravte svůj plán spánku, dělejte to, co máte rádi, a naučte se zcela relaxovat.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: