Jak milovat svůj vzhled: rada od psychologa

Brát a milovat sám sebe po mnoha letech neustálého nedělání ničeho jiného, ​​než vidění nedostatků v zrcadle, je velmi těžké. Pro klid duše je to však velmi důležité.

Psycholožka Smolnaya uvedla 4 způsoby, jak milovat svůj vzhled a přestat hledat nedostatky

„Neexistují žádní ideální lidé“, „Každý je krásný svým vlastním způsobem“, „Miluj se takový, jaký jsi“ – všechna tato hesla jsou v poslední době slyšet ze všech stran. Je skvělé, že péče o sebe se stává módou. Buďme však upřímní: na světě je jen velmi málo lidí, kteří jsou absolutně spokojeni se svým vzhledem. A jak se můžete mít rádi, když v zrcadle vidíte tolik nedostatků? Pojďme na to společně s odborníky.

Klinický psycholog, hypnoterapeut, mistr NLP

Drtivá většina dívek, mladých žen a žen je nespokojená se svým vzhledem. Je to smutné, ale pravdivé. Příliš tlusté, příliš hubené, příliš ploché, příliš NEDOKONALÉ.

Co je to ideál? kdo to vymyslel? Možná ideálem je 18letá modelka zdobící obálku časopisu svým panenkovským obličejem? Nebo snad šampionka ve fitness bikinách ve špičkové soutěžní formě s ocelovým břichem a ještě ocelovějším zadkem?

Informační pole, které nás obklopuje, je plné napumpovaných zadků, plochých břich a nekonečných nohou. Co tedy zbývá udělat? Dívat se a plakat? Usínání s myšlenkou „Nikdy nebudu jako TAKOVÝ“?

Počkej chvíli! Proč bys chtěl být TAKOVÝ? Ty jsi ty. Zvláštní, krásné, na rozdíl od kohokoli jiného, ​​jedinečné na celém světě.

Jděte hned k zrcadlu, usmějte se, narovnejte si ramena. Najděte v sobě alespoň 3 pozitivní vlastnosti neboli “highlights” – krásné oči, jemné ruce, oslnivý úsměv, znaménko na tváři, pas. cokoliv.

A teď mi upřímně řekněte: trápí vás ochablé břicho, široké boky, nadváha nebo něco jiného „není ideální“? Pokud je odpověď „ANO“, není třeba brečet a litovat se. Pokud je problém, bude řešení.

Pokud chcete zhubnout, zhubnete! Nevíte jak? Začněte v malém. Ano, dokonce i s vyhledávacím dotazem na Googlu „kde začít“. Hlavní je začít! Sny se plní činem. Jedině tak – a nijak jinak.

Rady v duchu „jen se milujte“ bohužel nefungují. Je nemožné milovat sami sebe, když neradi vidíte svůj odraz v zrcadle. Odmítnutí, odsouzení, stud, znechucení se nepřemění v lásku lusknutím prstu. Sebelásku však lze pěstovat. Ne najednou, ale postupně, po malých krocích:

Naučte se dívat se na sebe do zrcadla bez posuzování a nepřátelství. Vypněte „pohled kritika“ a zkuste se vžít do role „neutrálního pozorovatele“. Dívejte se na sebe, všímejte si detailů, pozorujte.

Po zvládnutí „pohledu pozorovatele“ se pokuste naučit se na sebe dívat „milujícíma očima“. Berte to jako cvičení nebo hru. Abyste pochopili a cítili, co to znamená „dívat se na sebe láskyplnýma očima“, zadejte do vyhledávače dotaz „nejroztomilejší zvířátka“ nebo „roztomilé fotky miminek/koťat/štěňat“. Začněte se dívat na obrázky a věnujte pozornost svému pohledu. Vnímejte to na úrovni těla. Pak jděte k zrcadlu a zkuste se na sebe několik minut dívat přesně stejným pohledem.

READ
Bojím se být sám: strach ze samoty a jak to ovlivňuje vztahy

Dejte si komplimenty každý den – alespoň 5! Navíc by to měly být komplimenty konkrétně vašemu vzhledu a vaší image. Minimální abstrakce, maximální konkrétnost. Přijímejte komplimenty od ostatních lidí s vděčností (ne „ach, co jsi…“, ale „děkuji, jsem velmi potěšen“). Dejte komplimenty ostatním lidem (přátelům a neznámým).

Tanec! Izolujte se, schovejte se před zvědavýma očima, zapněte si oblíbenou skladbu a tancujte. Nesnažte se napodobovat nějaké taneční kroky, nesnažte se vypadat esteticky – tančete sami sebe a své pocity. Nemyslete na to, jak vypadáte zvenčí. Jen důvěřujte svému tělu, pusťte se z kontroly a tancujte.

Módní standardy nutí mnoho lidí myslet si, že s jejich vzhledem není něco v pořádku.

Pocity úzkosti mohou zesílit v létě, kdy jsou výlohy obchodů plné plavek, šortek a crop topů. Touha přiblížit své tělo obecně přijímanému ideálu tlačí lidi k restriktivním dietám, vyčerpávajícímu cvičení a plastickým operacím. Pojďme přijít na to, jak se naučit přijímat odraz v zrcadle a proč je to důležité.

Proč jsou normy krásy problémem

Mnoho lidí je nespokojených se svým vzhledem. V Rusku to uvedlo 70 % žen a 63 % mužů. Zhruba polovina Rusů se snaží vylepšit svůj vzhled.

Ale někdy zachází snaha vyhovět standardům krásy příliš daleko. Vedou například k sebeobjektivizaci – kdy se člověk nevnímá jako osobu, ale pouze jako tělo s určitými parametry. V tomto případě lidé usilují o zlepšení své postavy a vzhledu, ale přestávají si vážit a respektovat jejich osobnostní rysy. Podle výzkumů vede sebeobjektivizace k pocitům studu a úzkosti ze svého vzhledu, snižuje náladu a ztěžuje koncentraci na úkoly.

Když nespokojenost se vzhledem zasahuje do života, můžeme mluvit o duševní poruše dysmorfofobie. Pokud vám starost o to, jak vypadáte, začala ve vašem životě zabírat hodně místa, zkuste si udělat dotazník k identifikaci této nemoci a v případě potřeby vyhledat psychologickou pomoc.

Obálka článku

Abyste přijali sami sebe, psychologové radí postupně měnit negativní vnímání svého těla na pozitivní. Podle výzkumu to pomůže vyhnout se poruchám příjmu potravy, zlepší pohodu a sebevědomí a sníží závislost na vnucených ideálech. Můžete to udělat tak, že budete rozvíjet pocity sebepřijetí a respektu ke svému tělu. Zde je místo, kde začít.

Změňte virtuální obraz světa

Na sociálních sítích se každý den objeví mnoho fotografií velmi štíhlých lidí bez jediné vrásky na tváři. Tyto retušované obrázky mohou dát každému komplex. Navíc jsou tam často odsuzováni lidé, kteří neodpovídají obecně uznávaným normám.

Podle interní studie Instagramu, která unikla do tisku, se více než 40 % mladých uživatelů aplikace cítí neatraktivní. Dříve účastníci britského průzkumu označili službu za nejhorší, pokud jde o její dopad na vzhled těla.

Bylo prokázáno, že sociální podněty mají významný vliv na naše sebevědomí. V jednom experimentu byl ženám nespokojeným se svým vzhledem ukázán výběr fotografií jejich těl označených pozitivními emotikony a také těla náhodných lidí označených nespokojenými emotikony. V důsledku toho se míra obav o jejich vzhled mezi účastníky experimentu znatelně snížila.

READ
Seznamka na Instagramu. Jaký je nejlepší způsob budování komunikace?

British Mental Health Foundation doporučuje zkontrolovat všechna předplatná sociálních médií a analyzovat, jak ovlivňují vaše vnímání vašeho vlastního vzhledu. Přestaňte číst blogery a fitness trenéry, kteří vám říkají, jak připravit své tělo na léto, nebo označujte ty, kteří nechtějí zhubnout, za líné. A také ti, kteří zveřejňují silně retušované fotografie, včetně hvězd.

Místo toho byste se měli virtuálně obklopit lidmi „nestandardní“ krásy. Sexuální pedagožka Taťána Nikonova přiznala, že své tělo začala hodnotit pozitivněji poté, co se přihlásila k odběru účtů plus-size modelek na sociálních sítích. Den za dnem při pohledu na fotky krásných lidí s velkými velikostmi oblečení začala být ke své postavě méně kritická.

Udělejte ze zdraví svůj hlavní cíl

Zdá se, že přijetí svého těla je neslučitelné s touhou vést zdravý životní styl. Ale to není pravda. Můžete také cvičit a jíst čerstvou zeleninu pro potěšení a pohodu, a ne proto, abyste se vešli do standardů krásy. Tento přístup ke zdravým návykům vám pomůže udržet si je po dlouhou dobu – na rozdíl od restriktivních diet a vyčerpávajících tréninků.

„Pokud se soustředíte pouze na svou váhu a tvar, je to problém,“ říká americký profesor psychologie Drew Anderson. Místo neustálého vážení a měření obvodu pasu byste se měli zaměřit na to, abyste byli silnější, pružnější nebo zlepšili svou výdrž. Nebo si jednoduše stanovíte cíl se něco naučit – například plavat.

Obálka článku

Cvičte neutralitu těla, pokud pozitivita těla selže

Myšlenka pozitivity těla je milovat své tělo takové, jaké je a přijímat ho se všemi jeho chybami. Tento cíl ale také nemusí být příliš reálný. Místo toho můžete zaujmout postoj tělesné neutrality: bez nenávisti a lásky uznejte, že vaše tělo je schopné mnoha věcí – dokáže vylézt na horu, ujít za den desítky tisíc kroků nebo nosit tašky z obchodu.

„Neutralita těla bude skvělým kompromisem pro lidi, kteří pracují na tom, aby přestali soudit sami sebe. Vyzývá nás, abychom zvážili, že naše hodnota, naše silné stránky a naše individualita existují odděleně od našeho vzhledu a toho, jak kdokoli hodnotí tento vzhled,“ píše psycholožka Hillary McBride ve své knize „The Wisdom of the Body“.

Obálka článku

Neutralita těla naznačuje, že možná chcete něco zlepšit na svém vzhledu, ale uděláte to tak, že budete svému tělu naslouchat a cítit jeho hodnotu v přítomnosti.

Pro změny životního stylu to může fungovat ještě lépe. Podle studie lidé, kteří si nekladou dlouhodobé cíle na to, aby se během tréninku proměnili, ale cvičili pro radost nebo odbourání stresu, budou s větší pravděpodobností pokračovat v pravidelném cvičení.

Mluvte o sobě opatrně

Ironické argumenty jako „Jsem tak tlustý“ nebo pokusy podpořit přítele slovy „no, proč by sis měl dělat starosti, podívej se na mě“, vědci nazývají tlusté řeči. Ve skutečnosti takové rozhovory zdaleka nejsou neškodné: zhoršují nespokojenost s tělem a poruchy příjmu potravy. V kognitivně behaviorální terapii se lidé, kteří jsou nespokojeni se svým tělem, učí mluvit o sobě opatrně, aniž by používali zraňující slova, dokonce i jako vtip. Analýza podobných případů ukázala, že tato metoda skutečně zvyšuje sebevědomí.

READ
Důležitá slova aneb jak přimět chlapa, aby vyznal lásku

Populární módní bloggerka Anushka Rees ve své knize „Unadorned Beauty“ uvádí několik příkladů, jak lépe mluvit o sobě a svých „nedostatcích“.

Obálka článku

Mezi nimi jsou následující:

  1. Zaměřte se na vnitřní aspekty svých problémů: místo „Mám hubené nohy“ můžete říct „Za své nohy se stydím“.
  2. Nesnažte se svého přítele překonat v sebepodceňování: místo „proč si děláš starosti, můj zadek je dvakrát větší,“ můžeš říct „zdá se mi, že je s tebou všechno v pořádku, ale chápu tvé pocity. “
  3. Nevydávejte své pocity za fakta: místo „Jsem ošklivý“ můžete říci „Cítím se neatraktivní“.
  4. Vyhněte se srovnávání: místo „vypadám v těchto šatech jako kráva“ můžete říci „tyto šaty mi nesluší“.
  5. Nemluvte o tom, v čem vám váš vzhled brání. Místo „Nenosím otevřené plavky s takovým břichem“ můžete říct „Je mi trapné nosit otevřené plavky.“

Procvičujte si soucit se sebou samým

Praxe sebesoucitu byla poprvé navržena texaskou profesorkou psychologie Kristin Neff na počátku 2000. století. Má tři složky: laskavost k sobě samému, všímavost a obecnou lidskost – pochopení, že mnoho lidí zažívá stejné potíže. Studie zjistila, že tato metoda má pozitivní vliv na sebevědomí lidí, kteří jsou nespokojeni se svým vzhledem.

Zahrnuje odmítnutí sebekritiky a připomíná nám, že všichni jsme nedokonalí a nemůžeme být vždy takoví, jak bychom chtěli – to je třeba přijmout se soucitem a laskavostí. Je také třeba si uvědomit, že mnozí z nás se cítí nejistě a dělají chyby. Není třeba se spojovat s negativními emocemi – je lepší jednoduše pozorovat, jak vznikají.

Dr. Neff doporučuje pro tuto praxi používat různá cvičení, včetně zapisování zážitků do deníku, krátkých přestávek, abyste mohli sledovat své emoce, a procvičování sebeobsluhy.

  1. Po nakupování, setkání s přáteli a procházení sociálních sítí si dejte trochu času, abyste pochopili, jaké emoce ve vás tyto aktivity vyvolávají. Pokud jsou negativní a bolestivé, nepotlačujte je. Zkuste si v duchu říkat stejná slova povzbuzení, která byste řekli rozrušené nebo depresivní milované osobě.
  2. Zkuste si napsat dopis o tom, co a proč nejste spokojeni se svým vzhledem. Během toho se snažte porozumět příčinám a sledovat pocity. A pak vyjádřete upřímnou soustrast sami sobě za to, že vznikají a způsobují tolik utrpení.

Anna Sokolová

Stáhnout

Každé ráno jdu k zrcadlu a říkám si: “Jak jsem úžasný!”))))

:-)

temich, slova každého muže A když si umyl obličej, učesal se, oholil – fuj, je docela hezký!

Sendero, kdo ví, jak to funguje. Jsem prostě krásná))) no, tvůj přístup je správný

READ
Jak najít ideální manželku? Nejlepší tipy pro hledače

Temich,
> Jsem prostě krásná)))

Vousy dáme stranou, oholím je.
Ale co s tím mám dělat??

Temich,
Slunce vyšlo zpoza mraků
Žádné sluneční skvrny.
jak dobrý jsem?
Jak příjemné.

Když jsem se blížil ke 30. narozeninám, začal jsem akceptovat své tělo a vzhled.
Kupodivu jsem vždy akceptoval cizí těla, u nás doma nebylo zvykem nějak negativně hodnotit tloušťku, následky operací nebo vrozené vlastnosti. Ale mně se to nestalo: nějakou dobu mě ve škole šikanovali, což také nepomohlo se sebevědomím.
V určitém okamžiku jsem vážně chtěl podstoupit plastickou operaci.
Nakonec pomohlo: dobří partneři – láska opravdu léčí, spolupráce s psychologem a práce na sobě.
Doporučuji knihu Jekatěriny Sigitové „Recept na štěstí“. Jak se říká: “Vezmi si 3x denně.” Existuje spousta skvělých a podrobných cvičení, která částečně odrážejí body v článku.

Pro sebe jsem si vybral něco mezi. Pokud se mi něco nelíbí a mohu to napravit tím, že vynaložím úsilí, se kterým souhlasím, pak to opravím.

Přestala jsem být nespokojená se svým vzhledem, když jsem se vzdala sociálních sítí, které se nesmí jmenovat. Tam jsem se přihlásil k odběru nejrůznějších fitness a módních blogerů, jejichž příspěvky pravidelně kloužou do koruny:
– pro ženu by rozdíl mezi výškou a váhou neměl být menší než 115 (a pro mě je to 104)
– chléb a mléko jsou odpad, ne jídlo (makarony a sýr považuji za jídlo bohů)
– tento druh oblečení je módní a to druhé je zastaralé haraburdí (a trvale se mi líbilo vše z kategorie „zastaralé haraburdí“)
Jakmile jsem to všechno přestala pravidelně číst, moje nespokojenost sama se sebou zmizela a dostavil se pocit „Panebože, jak jsem krásná“. Toto cvičení také pomáhá. Jakmile se přistihnu, jak si říkám: „Jsem horší než ta madam“, okamžitě si kladu otázky, jakou cenu má krása té madam. Kolik času a peněz utrácí za procedury nebo kolik má bulimických záchvatů. Pojďme.

Daryonko, souhlasím s makarony a sýrem a taky míchaná vajíčka. Co chápou o potěšení?

Normy krásy podle mě nejsou problém. Zdá se, že prostřednictvím „standardů krásy“ lidé říkají, co je v této společnosti považováno za atraktivní (pomáhá přežít) a co je odpudivé (tahání do hrobu).

Normy se mění téměř 2-3krát za století. Otřelý příklad: ve středověku byla nadváha považována za velmi atraktivní (tento muž samozřejmě jedl hodně a každý den!). Zkažené zuby – páni, tento pan pravidelně konzumuje cukr! Bledá – tato dívka nepracuje na poli.

A v naší době je nadváha = znak problémů s výživou, vůlí a zdravím. Bílé rovné zuby = znak bohatého, zdravého člověka, kazy a křivé zuby jsou údělem marginalizovaných. Opalování = pravidelné zájezdy do letovisek. Proto jsou opačné věci považovány za nepříliš krásné.

Všechno je relativní: na ostrovech Oceánie až dosud platilo, že čím větší má muž břicho, tím je hezčí.

READ
Co to vlastně znamená, když muž říká, že se mu stýská?

Sendero, zkuste se podívat na malé děti. Pamatuji si spoustu frází jako „chci být jako _____!“, „chci to, co má _____“, „každý má _____, takže to potřebuji také!“. Lidé se rádi navzájem kopírují a jsou jako všichni ostatní. V sedmi letech chcete napodobit kreslenou postavičku a nosit to, co nosí vaši spolužáci, ve třiceti už méně vědomě chcete blogerku kopírovat. Spíše než „opálení mi pomáhá přežít“, ale „opálení mi pomáhá necítit se jako outsider“.

Obecně platí, že standardy krásy pomáhají podnikům přežít ze všeho nejvíc :))

Sendero, naprosto souhlasím. Chtěl jsem napsat skoro to samé.

Ve skutečnosti má nespokojenost se svým tělem a vzhledem paradoxně velmi nepřímý vztah k vzhledu samotnému. Nespokojenost se svým vzhledem je derivátem nespokojenosti s fyzickou přitažlivostí pro opačné pohlaví. Kyprá žena, které se dostává dostatečné pozornosti od mužů, bude se svým tělem naprosto a naprosto spokojená (pokud to ovšem nepřinese fyzické nepohodlí) A když není dostatek pozornosti opačného pohlaví, většinou začnou hledat důvod a , nejčastěji je vnější fyzická přitažlivost prvním aspektem, který vás napadne. Sice často veselá, pozitivní, příjemná žena v těle bude mnohem přitažlivější než ideální, ale chladná, odtažitá fitnesska s obrovským tepem.

Na standardech krásy není nic špatného. Jednoduše poskytují vodítko – jak musíte vypadat, abyste (VŠECHNY OSTATNÍ VĚCI BYLY ROVNÉ), abyste přilákali pozornost co největšího počtu dalších lidí. Navíc v některých případech dokonce nezáleží na tom, zda bude pozornost pozitivní nebo ne.

Ale ano, je důležité si uvědomit, že tyto standardy jsou nepochopitelným ideálem (i pro tyto modely samotné), referenčním bodem, jako je měsíc na obloze, kterého je na fotografii dosaženo díky umění vizážistů, stylistů , fotografy a grafické editory.

Sendero, v závislosti na tom, co je výnosnější, prodává spoustu drahých potravin nebo služeb na hubnutí))) nyní jsou všichni prodejci v prolamovaném stavu a lidé mají dojem, že jde o „standardy“.

Komentář smazán uživatelem

Tatyano, nyní existuje tak široká škála názorů, že nedokážete přesně pochopit, jaké standardy krásy jsou společnosti ukládány. I modelky se liší od dystrofických pampelišek až po přerostlé černošky.

Souhlasím s tím, že být příliš hubená je také nezdravá a většina lidí ji nepovažuje za krásnou. Ideální je teď průměrná postava, něco jako Scarlett Johansson nebo Jason Segel.

Vybělené zuby vypadají jako ošklivý plast; Walmart dokonce prodává speciální chrániče úst „Hollywood smile“ za drobné. Myslel jsem ty čisté, bez nánosů plaku, kamene a kazivých projevů. Rovné zuby jsou důležité, můžete se tak vyhnout mnoha zubním problémům: kousky jídla se nezaseknou v těžko čistitelných „sáčcích“ a nebudou tam hnít.

Liší se také opalování. Lehce načervenalé opálení (signály: „Dostávám dost vitamínu D!“) nelze srovnávat s milovníkem smažených solárií, potenciálním onkologovým pacientem.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: