Jak přestat pít alkohol sám

Závislost na alkoholu není jen zlozvyk, ale vážná nemoc, které se bez pomoci lékařů nelze zbavit. Přestat pít na vlastní pěst je však zcela řešitelný úkol, pokud se pustíte do věci dříve, než se vaše závislost rozvine v nemoc. Co musíte udělat, abyste se jednou provždy vzdali alkoholu a dostali se na cestu ke střízlivosti? Budeme o tom mluvit dále.

Jak vzniká závislost na alkoholu?

Závislost na alkoholu se člověk samozřejmě nestane náhle po prvním napití. K rozvoji závislosti dochází postupně, v několika fázích:

  1. První pokus. K „seznámení“ s alkoholem často dochází během dospívání. Dítě může alkohol vyzkoušet ve společnosti přátel, ale někdy k tomu při rodinných hostinách nabádají i blízcí. Někteří lidé nejsou tímto efektem potěšeni a může to dokonce způsobit znechucení. Ale kromě fyzického efektu je tu i psychologický: pro mnoho dětí je alkohol symbolem dospělosti. Hrozí proto vznik alkoholismu, který si křehké tělo velmi rychle rozvíjí.
  2. Experimentální použití. Člověk empiricky zjišťuje, jak na něj různé nápoje působí, jak moc se mu líbí účinek, chuť atd. K tomu zkouší lehčí nebo silnější orth alkohol v různých dávkách. V pití nahodile pokračuje, ale na rozdíl od předchozí fáze už má určitou motivaci, kterou je získávání nových vjemů.
  3. Společenské využití. Touha pít vzniká v souvislosti s důvody diktovanými společností. Váha těchto příležitostí je však subjektivní pojem: někdo si dovolí vypít pár skleniček při slavnostním banketu jednou za pár měsíců, jinému stačí každodenní setkání s přáteli. O tom, jak výjimečná musí být událost oslavovaná alkoholem, se každý rozhodne sám.
  4. Obvyklé použití. V této fázi si pacient již nedokáže představit život bez alkoholu: setkání s přáteli se nezdá normální bez sklenice piva, páteční večer bez skleničky nebo dvou k relaxaci není normální. Tolerance alkoholu se zvyšuje, což má za následek zvýšenou chuť k jídlu a nutnost zvyšovat dávky. Člověk, který začíná užívat stále častěji, dříve nebo později přejde k záchvatovému pití, které trvá několik dní, a postupně se stává závislým.
  5. Nadměrné používání. Navzdory negativním důsledkům po pití se pacient nechce vzdát zvyku a pokračuje ve svém životním stylu a pokaždé zvyšuje množství, které pije. Bojovat s fyzickou i psychickou touhou po alkoholu je pro něj stále těžší. Vyjmout pacienta z takového stavu bez pomoci narcologů je již poměrně obtížné, takže otázka nezávislého odmítnutí by měla být vznesena a vyřešena dříve, než tato fáze nastane.
  6. Závislost na alkoholu. Pitný režim se stává nutností, která vzniká na fyzické úrovni a již není možné se s ním vyrovnat pouze silou vůle – přestat, je nutné očistit tělo a užívat léky, které pomáhají zmírnit příčiny a příznaky abstinenčního syndromu, a také minimalizovat negativní změny způsobené produkty rozkladu etanolu.

Z výše uvedeného je zřejmé, že boj se zlozvykem bude účinný pouze tehdy, pokud začnete v raných fázích, kdy je ještě možné člověka přesvědčit, aby zcela změnil svůj postoj k alkoholu. Často je to úkol blízkých, protože pro samotného alkoholika je obtížné problém pochopit, uvědomit si a přijmout, a bez toho nebude možné závislost překonat.

READ
Seznamky jsou nejlepší portály. Najděte svou pravou lásku!

Jak přestat pít doma?

Na světě neexistuje žádná univerzální metoda, která by vám umožnila zbavit se špatného návyku jednou provždy, protože výsledek léčby ovlivňuje mnoho individuálních faktorů. Přesto každý člověk, který chce upřímně dospět k úplné abstinenci od alkoholu, je schopen dosáhnout svého cíle, pokud k jeho realizaci přistoupí správně – promyšleně, vědomě, s pevným zaměřením na výsledek a ochotou na sobě dlouhodobě pracovat. abychom toho dosáhli.

Hlavní věcí v této situaci je pamatovat si, že proces je postupný a jeho realizace vyžaduje čas a úsilí. Člověk musí být na cestě připraven na potíže, ale i v těžkých situacích by měl hledat způsoby, jak si udržet motivaci, aby se nezhroutil.

Plán krok za krokem vám může pomoci dosáhnout vašeho cíle – osvědčená strategie, která vám nejen umožňuje vytvářet promyšlené pokyny a dodržovat je, ale také sledovat pokrok v procesu.

Těm, kteří začnou bojovat se špatnými návyky, se doporučuje, aby se nejprve zamysleli a v ideálním případě sepsali akce, které plánují podniknout, a vytvořený plán následovali. Jaké kroky by měly být zahrnuty do tohoto seznamu? Níže se podíváme na nejoblíbenější tipy a metody, které vám pomohou vyrovnat se se závislostí a začít žít střízlivý život.

Motivace je klíčem k úspěchu

Pokud jste se pevně rozhodli skončit s alkoholem, je to již obrovský krok k dosažení vašeho cíle. I při lékařském kódování, které primárně znamená fyzické blokování touhy po alkoholu, je hlavní podmínkou dobrovolné a upřímné rozhodnutí pacienta vyléčit závislost. Člověka nemůžete donutit, aby přestal pít proti jeho vůli – stejně se vrátí.

Motivace je ale věc vrtkavá, proto je důležité ji nejen formovat, ale také neustále udržovat. Vyhněte se stresu, pokušení a negativním faktorům, které mohou vést ke zhroucení. Pokud si nevíte rady sami, poraďte se s psychologem, který vám navrhne nejlepší způsoby a prostředky, jak se odnaučit od škodlivých postojů a přestat hledat spásu od problémů v alkoholu.

Pokud není možnost spolupracovat s odborníkem, můžete zkusit najít vhodné psychologické postupy na internetu. Jedno z nejjednodušších, ale nejúčinnějších doporučení je, že když jste skutečně odhodlaní, sepište si podrobný seznam důvodů, proč chcete přestat pít alkohol.

Znovu si to přečtěte pokaždé, když pocítíte nutkání se napít. Místo důvodů můžete také popsat, jaké negativní projevy alkohol způsobuje ve vašem těle, společenském životě atp. (těžká kocovina, hádky s manželkou nebo manželem, zhoršující se vztahy s dětmi, nedostatek peněz kvůli utrácení za chlast). Nebo se naopak zamyslete nad tím, co vám do života může přinést dobré vystřízlivění – takový seznam vám poslouží jako připomínka toho, o co se chcete připravit, pokud znovu začnete pít.

Změňte svůj sociální okruh

Snaha vyrovnat se s touhou po alkoholu je téměř bezpředmětná, pokud se budete i nadále pohybovat mezi lidmi, pro které je alkohol normou života. Pro lidi, kteří pociťují touhu pít, neexistuje horší pokušení, než být střízlivý a opilý ve společnosti přátel. Navíc si často v takových podmínkách přátelé nenechají ujít příležitost nabídnout vodku nebo jiný drink člověku, který se rozhodl jít cestou vystřízlivění a vzhledem ke svému stavu často nemá vnitřní sílu odmítnout. Z tohoto důvodu se pokročilý alkoholismus léčí v uzavřených rehabilitačních centrech, což omezuje kontakt pacienta s vnějším světem.

READ
Vůně žen a mužů po sexu: co se stane, proč se objeví

Získejte podporu své rodiny. Pokud plánujete hostinu doma, měla by se konat bez alkoholu. Pozitivní příklad a absence zbytečných pokušení jsou nejdůležitějšími podmínkami pro remisi.

Místo špatných návyků – užitečné

Lékařská praxe ukazuje, že mezi příčinami neúspěchu často převažují psychologické faktory. Bez každodenního pití má člověk spoustu volného času, který nemá čím zabírat a život ztrácí barvy, radost a smysl, které se po drinku dříve objevovaly. Obzvláště obtížné je to v období, kdy se tělo teprve zotavuje, protože k psychickým se přidávají fyzické chutě. Odborníci v oblasti léčby drogami se proto domnívají, že za špatný návyk je třeba najít užitečnou náhradu:

  1. Sport. Tělesné cvičení – nejlepší lék v boji proti negativním závislostem. A nejen proto, že jsou zdraví prospěšné. Během tréninku tělo produkuje hormon dopamin – stejný hormon se uvolňuje, když člověk pije alkohol. Prostě požitek z alkoholu po odstranění etanolu zmizí a v případě sportu vás potěší nejen proces, ale i jeho výsledky, které se při dobře zvoleném programu stanou velmi patrnými. rychle.
  2. Hobby. Vyzkoušejte si kreativitu, tanec, zpěv, ruční práce – dnes v každém městě najdete mnoho speciálních skupin pro lidi všech věkových kategorií, kde vás naučí něco nového a zajímavého a zároveň vám dají příležitost komunikovat s Stejně smýšlející lidé. Pokud z nějakého důvodu nemůžete taková místa navštívit, najděte lekce a mistrovské kurzy na internetu. Do nových aktivit můžete zapojit své blízké.
  3. Psychologie Chcete-li opravit rozbité zařízení, musíte pochopit, jak funguje, a toto pravidlo platí i pro vás. Studujte tematické knihy, zkoušejte různé postupy, konzultujte pokud možno s odborníky.

Chcete-li bojovat proti touze po alkoholu, můžete také použít lidové metody – různé bylinné odvary slibují trvalý účinek, který snižuje touhu nebo dokonce způsobuje averzi k alkoholu. Je však třeba pamatovat na to, že mnoho rostlin má vedlejší účinky, takže před jejich pitím byste měli tento problém probrat se svým lékařem na klinice.

Volný

Narkolog navštíví pacienta, v případě potřeby aplikuje opatření primární lékařské péče a poté doprovází pacienta až na kliniku

Pro většinu lidí je těžké přiznat, že mají problém. Závislost na alkoholu jim začne ničit život, negativním směrem měnit prostředí, vzhled, zdraví a návyky. Uvědomění a přijetí této skutečnosti je prvním krokem ke spáse. Zveme muže a ženy, kteří to udělali, do charitativního rehabilitačního centra k dalšímu zotavení a zotavení.

Proč tě to táhne k alkoholu?

Aby člověk pochopil příčiny alkoholismu, potřebuje porozumět sám sobě. Je důležité pochopit, proč začal trochu pít alkohol a pak ho postupně začal zneužívat. Existuje několik nejčastějších důvodů.

Alkohol je silné antidepresivum. Působí na tělo jako každá jiná droga – pomáhá vám relaxovat. V situacích pravidelného stresu a napětí lidé tuto snadnou metodu „relaxace“ využívají stále častěji. Tělo ji časem začne vnímat jako jedinou možnou.

READ
Dlouhá absence sexu: co se může stát a jak tomu předejít

Člověk pod vlivem alkoholu vidí svět z jiného úhlu. Mnozí se cítí jistější a uvolněnější. Ve skutečnosti vše vypadá jinak, ale opilý člověk to těžko pochopí.

Je rozšířený názor, že alkohol je prospěšný i v malých dávkách. To je protichůdná informace, protože malé dávky některých druhů nápojů se vzácným použitím mohou být prospěšné, a nikoli stabilní závislost.

Dalším destruktivním argumentem je, že chutě jsou nevyléčitelné a nemá smysl se snažit o zlepšení. To je pozice slabých lidí, kteří ještě nenašli svou vnitřní motivaci.

Důvody, proč bojovat s alkoholismem

Odmítnutí pít alkohol hovoří o touze člověka žít lépe, stát se plnohodnotným, plnohodnotným členem společnosti.

Existuje alespoň 10 důvodů, proč přestat pít alkohol:

  1. Péče o sebe, touha žít dlouhý, plnohodnotný život obklopený rodinou a přáteli.
  2. Exacerbace chronických onemocnění, vznik zdravotních problémů.
  3. Touha vypadat dobře, přitahovat ostatní a neodpuzovat je nepříjemným vzhledem.
  4. Touha vnímat barvy života přímo, opravdu, a ne prizmatem opilosti.
  5. Touha zachovat mysl, kognitivní funkce.
  6. Touha po finančních úsporách.
  7. Touha mít sílu k seberealizaci – práci, práci, která otevírá nové kariérní vyhlídky, buduje si pověst spolehlivého zaměstnance.
  8. Zvýšené libido, včasný cyklus u žen, zachování sexuálních funkcí u mužů.
  9. Pozitivní, správné vnímání života, dobrá nálada.
  10. Zdravá atmosféra doma, normální vztahy s blízkými.

alkoholismus

Jak přestat pít alkohol sám a navždy

Tipy, které vám trochu usnadní odvykání pití, vám pomohou překonat první, nejtěžší dny touhy vrátit se k závislosti.

  1. Získejte pomoc od zdravotníků. Vyberte si veřejnou nebo soukromou instituci, která vám poskytne specializovanou lékařskou péči.
  2. Připravte se psychicky na abstinenční syndrom: může se projevit jako psychofyziologické poruchy. Neměli byste propadat panice nebo momentální touze zbavit se stresu alkoholem.
  3. Spojte se s podobně smýšlejícími lidmi. Připojte se ke skupině Anonymních alkoholiků (AA), navštěvujte setkání, poslouchejte příběhy ostatních, kteří procházejí stejným bojem. Na setkáních můžete získat radu od těch, kteří závislost překonali: budou se hodit lidem, kteří se právě vydali na cestu uzdravení.
  4. Získejte podporu svých blízkých. Projděte tímto testem zbavit se ne tak se závislostí snadný, jak se může zdát. Lidé, se kterými trávíte čas, vaše rodina, by měli pomoci v tomto boji poskytněte podporu a veškerou možnou pomoc.
  5. Je nutné přestat komunikovat s lahvovými „přáteli“, kteří jsou tolerantní k problémům s alkoholem.
  6. Zbavte se alkoholických nápojů v domě, nenavštěvujte specializované prodejny a oddělení, abyste se vyhnuli pokušení.
  7. Zařaďte do svého denního programu fyzickou aktivitu: každodenní cvičení, běhání a další aktivity vám pomohou využít váš volný čas a přejít od obsedantních myšlenek.
  8. Udělejte si plán se seznamem úkolů a dodržujte ho. Nedostatek volného času a neustálé zaměstnání vám pomohou rychleji překonat chutě.
  9. Udělejte si svůj jídelníček kompletní, vyvážený a pestrý.
  10. Najděte si koníčka a věnujte mu čas. V dnešní době je mnoho možností pro pestré volnočasové aktivity, stačí si vybrat tu, která vám vyhovuje. Pomůže vám to rozptýlit se, zlepšit si náladu a rozšířit okruh svých známých o užitečná spojení.
  11. Vyhněte se na nějakou dobu účasti na večírcích a jiných akcích s pitím, abyste snížili riziko recidivy.
READ
O nic horší než Viagra: jak dosáhnout stabilní erekce bez léků a léků

Jak se projevuje závislost

Člověk s touhou po alkoholu se nemůže cítit pohodlně nebo mít dobrou náladu, pokud nezkonzumoval další dávku. Nechce nic dělat, nemá sílu, nemá dostatek životní energie. Závislý člověk pociťuje úzkost, vše se mu vymyká z rukou. Jde o projevy formované psychické závislosti.

Kromě toho existují fyzické příznaky. V určité chvíli je tělo alkoholem natolik otrávené, že jeho pití přestává být prostým zvykem. Ethanol se stává plnohodnotným účastníkem metabolických procesů a přerušení jeho dodávky vede k negativním fyzickým důsledkům. Tomu se říká projevy abstinenčního syndromu.

Cesta remise

Univerzální recept na to, jak přestat sám pít alkohol a rychle se zbavit závislosti, neexistuje v žádné zemi světa, včetně Ruska. V tomto boji se člověk vydává cestou remise, která může trvat několik měsíců až desítky let. V některých případech to lidé nevydrží a po pár týdnech se „zhroutí“, jinde žijí dlouhý a šťastný střízlivý život.

Existuje několik typů remise:

  1. Spontánní. Je vzácný a netrvá dlouho. Jednoho dne se člověk prostě rozhodne nepít a přestane pít alkohol. To se děje po uvědomění a přijetí faktu závislosti.
  2. Motivační. Může trvat déle než jeden rok. Pozoruje se v případech, kdy člověk vědomě odmítá pít alkohol. Například v případě vážných zdravotních problémů nebo rizika ztráty rodiny či práce. Nejde o spontánní, ale promyšlené rozhodnutí, ke kterému člověk dospěl po řetězu událostí.
  3. Vynucený. Vyskytuje se v případech, kdy vás ostatní lidé nebo okolnosti donutí vzdát se alkoholu. Sám narkoman si to nepřeje, takže abstinence může být krátkodobá.
  4. Somatogenní. Často je pozorován, když se u pijáka objeví vážné zdravotní problémy, které jsou život ohrožující. Když se rozhodujete mezi lahví a rizikem, že zemřou nebo se zblázníte, většina lidí dává přednost té druhé. Člověka přepadne tak silný strach, že si vypěstuje negativní vztah k alkoholu a vyvine fyzické znechucení.
  5. Psychogenní. Vyskytuje se jako reakce mozku na činy spáchané v opilosti. Například divoký stud za to, co bylo vykonáno, nutí člověka k rozhodnutí odmítnout. Taková remise je nestabilní a často zhoršuje závislost. Pokud člověk nedokáže přežít události, které nastaly, vyrovnat se s šokem a přijmout následky, pak se propadá ještě hlouběji do bahna alkoholismu.
  6. Post-intoxikace. Vyskytuje se u chronických alkoholiků, kteří mohou jednoho dne jednoduše přestat pít. Existuje názor, že otrava etylalkoholem v určitém okamžiku dosáhne kritického bodu a tělo ji prostě přestane přijímat.

alkoholismus

Jak přestat s alkoholem: léčebné přístupy

Univerzální řešení této problematiky neexistuje, každý jde svou cestou k zbavení se závislosti. Existují ale osvědčené mechanismy a techniky, které člověku v tomto boji pomáhají. Úspěch léčby závisí na řadě faktorů.

Předpokládá se, že léčebné metody, odděleně od psychologických (a naopak), mají krátkodobý účinek a zvyšují riziko poruch. Je zapotřebí integrovaný přístup, který bude zahrnovat jak emoční složku, tak pomoc lékařů. V tomto případě má člověk větší šanci, že se vyrovná s příznaky abstinenčních příznaků a emočních potíží.

READ
O odloučení od milovaného člověka

Integrovaný přístup zahrnuje tři fáze, včetně:

  1. Detoxikace je odstranění nahromaděných produktů rozkladu ethylalkoholu z těla. Provádí se pomocí léků, pomocí kapátek, injekcí a dalších metod. Pacientovi jsou podávány léky, které blokují působení toxinů a jedů, předepisují se vitamíny.
  2. Rehabilitace. Fáze obnovy těla a psychiky. K tomu psychologové pracují se závislým a motivují ho ke střízlivému životnímu stylu. Pořádají se skupinové kurzy a setkání, pořádají se školení, na kterých je člověk adaptován na život ve společnosti.
  3. Porehabilitační podpora. Psychické zotavení a další resocializace jsou důležitými fázemi na cestě léčby.

Vzdát se alkoholu a rehabilitovat tělo trvá v průměru šest měsíců až rok.

Co nedělat

Při pokusech o návrat k normálnímu životnímu stylu člověk často dělá chyby, které anulují všechny výsledky jeho práce a práce na sobě. Psychologové nedoporučují používat tyto metody:

  • Nahrazení jednoho zlozvyku jiným. Většina lidí, kteří hodně pijí, kouří cigarety. Poté, co se tito lidé vzdali alkoholu, začnou kouřit ve velkém množství. Další možností je uchopit problém. Jsou to špatné návyky, které vyvolávají psychické potíže, takže nahrazení jednoho druhým není zdaleka nejlepší způsob, jak překonat chutě.
  • Přejděte na méně silný alkohol. Když se člověk vzdá nápojů s vysokým obsahem ethylalkoholu, často přechází na lehčí varianty s nízkým obsahem alkoholu. To je vnímáno jako mezikrok na cestě k úplnému selhání. Trik nefunguje, takové řešení nepomůže zbavit se závislosti, ale pouze ji zhorší.
  • Nedostatek motivace. Člověk na sobě dokáže hodně zapracovat, projevit vůli, ale když nevidí konečný cíl, nechápe, k čemu všechno to utrpení je, alkoholismus nezvítězí. Pomůže pouze osobní vnitřní motivace. Lidé si mezi sebou povídají o příbězích uzdravení ze závislosti na skupinových hodinách v našem rehabilitačním centru.

alkoholismus

Co nabízíme

Těm, kteří procházejí první fází a potřebují lékařskou pomoc, pomohou specialisté z našeho charitativního veřejného centra s výběrem neziskové veřejné nebo soukromé kliniky pro léčbu drogové závislosti.

Pracujeme se závislostmi ve druhé a třetí fázi. Poskytujeme bezplatné komplexní poradenství a psychologickou podporu všem závislým na drogách a alkoholu – těm, kteří to potřebují.

Naší specializací je ambulantní poradenství, ústavní psychosociální pomoc a sociální adaptační program. Při své práci se opíráme o mezinárodní praktiky předních rehabilitačních veřejných organizací, pomáháme každému najít si vlastní cestu k léčbě, bojovat se závislostí a vrátit se do normálního života.

V našich kurzech se lidé učí:

  • obnovit ztracené komunikační dovednosti,
  • přijmout zodpovědnost za své činy a jejich důsledky,
  • posoudit míru destruktivního dopadu závislostí na život,
  • viz vyhlídky do budoucna.

Podívejte se na pracovní program našeho neziskového centra ve speciální sekci na webu. Přijďte k nám přivést své blízké na ošetření: přijímáme hosty bez ohledu na město registrace a bydliště.

Alkoholik, který se rozhodne vrátit ke střízlivému životu, osvobodit se od nemoci, čeká dlouhá a obtížná cesta. Na této cestě ale nebude sám. Specialisté centra, podobně smýšlející lidé, které potká mezi našimi zdmi, mu pomohou dokončit kurz, jak se zbavit závislosti a vrátit se do normálního života, s rodinou a přáteli.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: