Jak rozvíjet sebekázeň – tipy a triky

Píšu na VC poprvé, neznám tvoje pravidla a co se jim tady líbí
Ve svém životě jsem potkal mnoho lidí s velkými cíli a sny a udělali něco, aby dosáhli výsledků, začali, zkoušeli, podnikli něco nového, ale po letech jsem potkal ty samé lidi, zůstali stejní, se stejným image životem , se stejným smýšlením. Začali začínat, ale neměli systém, neměli systematický přístup k dosahování výsledků. Chyběl jim zdravý plán a nakonec jim chyběla sebekázeň.

Sebedisciplína je něco, co může změnit život člověka k lepšímu. Jedná se o systematický, rozumný přístup k řešení jakéhokoli problému. Každý si myslí, že disciplína zahrnuje tvrdou práci a vytrvalost.

Sebedisciplína v první řadě předpokládá schopnost stanovit si priority a v důsledku toho: rozumné hospodaření se svým časem a svým potenciálem.

Disciplinovaný člověk není nutně někdo, kdo pracuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a je vždy zaneprázdněn.

Disciplinovaný člověk je ten, kdo dokázal inteligentně vybudovat systém svých činů, které nakonec vedou k dosahování výsledků.

Tento článek píšu pro ty, kteří si všimli následujících věcí:

  • Stanovili jsme si cíl, ale po měsíci se spojili
  • Nedostatek síly a energie udělat vše, co jste si naplánovali
  • Chtěli jsme zavést nový zvyk, ale neměli jsme na to dost času ani motivace.
  • Slíbili si, že od zítřka skoncují se zlozvykem, ale zítřek nikdy nepřišel.
  • Něco jsi chtěl, ale odložil to na později
  • Neměl jsi dost energie začít
  • Nebojte se vyzkoušet něco nového a neznámého

Co teď možná nechápete, je:

  • Kde začít svůj vývoj?
  • Jak rozvíjet sebekázeň?
  • Jak být efektivnější?
  • Jak přestat prokrastinovat?
  • Jak se stát produktivnějším?
  • Co byste měli v životě hledat nebo tvořit?

Stručně o sobě, podnikateli, zahájil jsem 3 podniky v různých směrech. Když jsem pracoval, přibral jsem 30 kilogramů a následně 25 zhubl.

Na začátku své cesty jsem si kladl otázky výše, nejvíce mě zajímala problematika seberozvoje a efektivity, ale o důležitosti sebekázně jsem nepřemýšlel, o tom jsem přemýšlel až mnohem později, pak vyvstala skutečná otázka – jak rozvíjet sebekázeň, abychom žili život efektivněji a efektivněji. Řeknu vám o jedné metodě, která mi pomohla, nevymyslel jsem ji. Obecně jsem přesvědčen, že je velmi těžké přijít s něčím novým, ale používat nástroje a metody jiných lidí, abyste si ušetřili čas na testy a hledání, je to pravé.

READ
Historie zajímavých fetišů: jaké jsou vaše preference?

Nepředstírám, že mám pravdu nebo pravdu, jen existuji, jen žiju.

Time management, také známý jako time management, je velmi důležitá dovednost, dlouho jsem si budoval adekvátní time management systém, abych vše zvládl. A kupodivu mi v tom pomohla sebekázeň. O time managementu bylo napsáno mnoho knih, mnoho autorů nabízí různé systémy time managementu a priority. Proč se tedy většině lidí stále nedaří ničeho dosáhnout? Nedokážou udržet rovnováhu mezi prací, rodinou a volným časem.

Zavádění nových nástrojů, pravidel, zásad a návyků také vyžaduje disciplínu. Zvyk se stane zvykem až po pravidelnosti a důslednosti podobných akcí. Jak rozvíjet sebekázeň je docela jednoduché a těžké zároveň.

Prvním krokem k rozvoji sebekázně je identifikace věcí, které pro vás vytvářejí energii nebo jsou pro vás důležité. Jako sport, koníčky, rodina nebo něco jiného, ​​každý bude mít svůj vlastní seznam, protože v této věci prakticky neexistuje žádná šablona.

Jakmile je tento seznam stanoven, musíte se začít nutit jej vyplnit v rámci dostupných možností, aniž byste si kladli otázku organizace a time managementu. Proč tomu tak je, pokud jste prostě nuceni dělat věci důležité pro váš život, práci, venčení psa, nákupy, děti do školky atd. Dříve nebo později vás to vypálí, protože to není váš život, ne vaše touhy (opět každý má svůj vlastní, jedinečný seznam). Proto všechny pokusy zorganizovat si ukázněný život, ranní běhání, pravidelné sportování, opět selžou a nic se nezmění. Kouzlo zde spočívá v tom, že ty věci, které jsou pro vás důležité a na které si budete muset začít hledat čas a které budete muset udělat ve stavu „pronajmout se“. V budoucnu vám začnou dodávat energii, kterou lze přenést na další úkoly a události, které po vás budou navíc vyžadovány.

Například: Chcete zhubnout, ale nemůžete najít sílu a motivaci chodit do posilovny, ale je pro vás zajímavé chodit po lese, chodit do hor a obecně jste milovník přírody. Začněte tedy chodit jednou týdně do lesa, na hory atd. Z dlouhodobého hlediska to přinese nárůst energie, možná ne o moc, ale emoce, které přijímáte, začnou generovat stav, který potřebujete. S tímto zvýšeným stavem pro vás bude mnohem snazší chodit do posilovny a navíc můžete získat další motivaci k hubnutí.

READ
Co dělat, když se ke mně dívka stydí: důvody, proč jsou kluci stydliví, co nedělat

Příklady příkladů lze uvést do nekonečna, od důležitosti mužské/ženské pozornosti až po trávení času s rodinou. Pokud začnete vytvářet disciplínu z věcí, které jste v posledních dvou letech nedělali, ale pak jste se rozhodli, že je to důležité. Nic nevyjde. Pokud projdete strategií expanze státu, bude to mnohem jednodušší. Je tu ale úskalí: pokud se na pozadí emočního vzepětí rozhodnete naložit si víc, než je nutné, zase se poserete. Protože na každou novou akci musí existovat silná pozitivní reakce. To znamená, že je to jako pákové váhy, jedna strana by měla mít více věcí, které jsou pro vás důležité, než druhá. Tím, že budete pracovat na své disciplíně tímto způsobem, budete moci pravidelně přidávat další a další důležité věci do svého životního designu, aniž byste ztratili jakoukoli energii. Už nebude zajímavé přijít domů a zahrabat se v televizi nebo počítačových hrách. Mimochodem, jedním z podniků je počítačový klub. A mohu s jistotou říci, že když hrajete online hry, nezískáte žádnou výhodu, úlevu ani relaxaci, bez ohledu na to, jak moc tomu chcete věřit, tento odkaz se vztahuje výhradně na online hry.

Za jeden z prvků zrychlení stavu a rozvoje disciplíny jsem považoval, pokud se to někomu ukázalo jako užitečné nebo mu to dalo myšlenky k zamyšlení, můžete mu poděkovat přihlášením se k odběru telegramového kanálu: https://t. me/+n7M669Mu_vdiNDhi

Máte-li dotazy, které byste chtěli upřesnit osobně, můžete napsat do telegramu, odpovím pokud možno: https://t. já/ddxzero

Musíte běžet tak rychle, abyste zůstali na místě, a abyste se někam dostali, musíte běžet alespoň dvakrát rychleji!

proto nikdy nepřestávejte ve svém vývoji, bez ohledu na to, jaké úrovně jste již dosáhli.

Jak rozvíjet sebekázeň: 10 účinných způsobů

Sebekázeň je slovo, které u většiny lidí vyvolává napětí nebo dokonce odmítnutí. Představivost kreslí armádní řád života, vyčerpávající askezi a „tabu“ na kreativní sebevyjádření.

Je to tak vždy, nebo jsou to jen vnucené stereotypy?

Slovník definuje sebekázeň jako schopnost donutit se k akci bez ohledu na emoční stav. Klíčové je umět odolávat neustálému „větru změn“ našich emocí.

Není žádným tajemstvím, že nejúspěšnější lidé jsou ti, kteří si umí dávat cíle a neochvějně jdou za svými sny.

READ
Jak uzavřít mír se svým blízkým na dálku?

Zvažte 10 účinných způsobů, jak pomoci rozvíjet sebekontrolu a sebekázeň.

1. Poznejte své slabé stránky „od vidění“

1.jpg

Každý z nás má své slabiny a nedostatky. Většina lidí se bojí i sami sobě přiznat, že existují, nebo naopak své právo na existenci nahlas hájit.

Psychologové doporučují učit se rozvíjet čestné postavení ve vztahu k sobě na začátku. Přiznejte si existenci určitých nedostatků a slabostí, upřímně bez přikrášlení. V této fázi s nimi můžete komunikovat. Velmi pomalu a postupně, krůček po krůčku, malé vítězství za vítězstvím.

Psycholog Alexander Kolmanovsky tvrdí, že komplex méněcennosti se objevuje, když člověk od lidí kolem sebe očekává neustálé hodnocení svých činů a bojí se jejich nesouhlasu.

„Člověk s komplexem méněcennosti se bojí svých nedostatků, bojí se je přiznat (i sobě), protože cítí, že by bylo správné ho odsuzovat, zesměšňovat, nepočítat, nezařazovat do seznamů, snižovat ho – obecně ho ostrakizujte v jakékoli podobě. Komplex méněcennosti je to, co je negativní sebepřijetí.

Prvním krokem k tomu, abyste byli více sebeorganizovaní, je tedy naučit se být upřímný o svých vlastních slabostech.

2. Naučit se překonávat pokušení

Dalším krokem k našim cílům bude rozvíjet schopnost překonávat pokušení.

Jak se říká: “Sejde z očí, sejde z mysli.” Bez ohledu na to, jak to může vypadat jednoduše, ale každý dokáže ocenit účinek – psychologové doporučují jednoduše odstranit předměty vaší připoutanosti z očí, velmi to pomůže v rozvoji sebekázně.

Pokud chcete jíst zdravě, jen nekupujte nezdravé potraviny, pokud chcete zvýšit svou produktivitu, vypněte mobil, vypadněte ze sociálních sítí.

Čím méně rozptýlení, tím více se soustředíte na dosažení svých cílů. Musíte se naučit soustředit se na to, co právě děláte. To je velká část úspěchu jakéhokoli snažení.

3. Udělejte si čas na kvalitní a včasné jídlo

2.jpg

Většina lidí trpí různými nemocemikteré vznikly v důsledku nepravidelné, nekvalitní výživy. Dosažení jakéhokoli cíle vyžaduje především dobrou fyzickou kondici. K tomu je potřeba upravit příjem potravy, zvážit prospěšnost potravin, které nejčastěji jíte.

Pokud trpíte přejídáním, doporučují psychologové při jídle buďte velmi opatrní. Snažte se sledovat svou touhu neustále jíst – ať už se jedná o problémy s „zasekáváním“.

Ekaterina Burlyaeva, odborník na výživu, vedoucí Konzultačního a diagnostického centra zdravé a sportovní výživy tvrdí, že lidé, kteří jsou zvyklí neustále se přejídat, se nemohou omezit na běžné množství jídla, neustále si myslí, že mají hlad.“

READ
Swinging sex dating: epizody, o kterých není obvyklé mluvit nahlas

Včasný příjem zdravých potravin je tedy zásadním faktorem zdravého životního stylu.

4. Stanovte si jasné cíle a napište si plán, jak jich dosáhnout

Stephen Covey ve své bestsellerové knize „7 návyků vysoce efektivních lidí“ uvádíže každý člověk se bude cítit skutečně významný, když si uvědomí, že jeho činnost přináší světu dobro. Doporučuje jasně formulovat své cíle a poslání pro sebe. Cíle jsou sny s konkrétními daty, poslání je to, pro co člověk jako celek žije a jedná.

Stephen Covey tvrdí, že chcete-li být skutečně vysoce produktivním člověkem, musíte převzít plnou odpovědnost za svůj život a překonat strach z toho, že budete v očích ostatních lidí vypadat „špatně“. Cílevědomý člověk je holistický člověk, jasně si uvědomuje cenu svého času a lidí kolem sebe.

Nejprve tedy napište své plány a cíle na papíře a pak si to ujasněte sami – proč je musíte realizovat, jaký má smysl jejich dosažení. Je také důležité si uvědomit, zda jejich realizace v životě bude přínosem pro ostatní, nebo jde jen o osobní ambice.

5. Vytvořte si disciplínu

6.jpg

Sebekázeň není vrozená vlastnost. Každý z nás ji získává zkušenostmi a vědomým úsilím. Jako každá jiná dovednost vyžaduje každodenní praxi. Rozvinout sílu vůle vyžaduje hodně úsilí.

Psychologové doporučují dělat malé krůčky k dosažení svých cílů, ale každý den.

Existuje něco, čemu se říká pravidlo 20 minut. Činnostem, které nás přibližují k dosažení cíle, věnujeme pouze 20 minut denně. Po krátké době bude výsledek zřejmý.

Sebekázeň jde ruku v ruce se sebeovládáním a neustálé úsilí. Psychologové doporučují analyzovat váš pokrok, a tím rozvíjet povědomí a odpovědnost.

6. Vytvořte si nové návyky, ale udržujte je jednoduché

Vytvoření nového návyku se může zdát obtížné překonání již zavedeného způsobu života. Při dosahování cíle je to však jeden z důležitých faktorů úspěchu.

Psychologové doporučují rozdělit váš cíl do několika fází. Místo „vyhoření“ hned na začátku je lepší dělat jednoduché, ale za vás proveditelné úkoly.

Sníte o tom, že zhubnete? Začněte fyzickými cvičeními, která budou trvat 10-15 minut.

Pokud chcete zlepšit svůj denní režim, jděte spát o 15 minut dříve. Pokud chcete jíst zdravě, udělejte si předem seznam potravin. Dělejte malé krůčky, překonávejte vlastní strachy a stále jděte vpřed.

READ
Jak se dostat z deprese po rozvodu: psychologie, fáze

7. Vytvořte si ranní rutinu

3.jpg

ranní rutina je nesmírně důležitým prvkem sebekázně. Čas, kdy se probudíte, určí, jak produktivní bude celý váš den.

Ve východní psychologii a Ájurvéda říká, že čím dříve se člověk probudí, tím větší je jeho schopnost překonávat obtíže v životě. Brzký vzestup dává člověku zdraví, nezranitelnost, vůli, klid a odhodlání.

Nejlepší čas na probuzení je mezi 4. a 6. hodinou ranní. Ráno je velmi příznivé věnovat se meditačním praktikám, cvičit, běhat, jíst lehká a zdravá jídla.

8. Změňte své předsudky

Tvrdí to výzkum Stanfordské univerzity , síla vůle člověka je určena jeho přesvědčením. Pokud si myslíte, že máte malou vůli, pravděpodobně nepřekročíte své představované limity. Pokud věříte, že jste schopni dosáhnout svých cílů, šance na úspěch se výrazně zvýší.

Jinými slovy, pokud dokážete odstranit vnitřní strachy a překážky a utvrdit se ve své schopnosti dosahovat svých cílů, úspěch vás nevyhnutelně čeká.

9. Dejte si malé odměny

Plánujte si nejen úkoly, ale i drobné odměny, které vás povzbudí jít dál. Cíťte se jako malé dítě, které teprve poznává vše kolem sebe, dělá malé pokroky a má neskutečnou radost z malých úspěchů.

Pohyb vpřed se nikdy nesmí zastavit. Dosáhli jste určitého cíle, „zvýšit laťku“. Radujte se z každé malé povýšení, stimulujte se drobnými dárky.

10. Odpusťte si chyby a pokračujte vpřed.

8.jpg

I když máme ty nejlepší úmysly a dodržovat jasně stanovený plán, můžeme očekávat mnoho neúspěchů a chyb. Každý úspěch je plný potíží a překonání strachu z opětovného klopýtnutí.

Psychologové učí vnímat obtíže jako nedílnou součást cesty. Každý bude mít své vzestupy a pády, které mu předají neocenitelné zkušenosti. Hlavní je nezastavit, může to být velmi pomalé, ale stále se posouvat vpřed. Nenechte se na dlouhou dobu propadnout do depresivního stavu, cítit se provinile, naštvaně, zklamaně.

Učte se ze svých chyb, umět odpustit sobě i druhým, protože o úspěchu nerozhoduje jen to, čeho jste dosáhli, ale také to, jak, jaké zkušenosti jste v procesu dosahování získali, jaké životní lekce jste se naučili.

Jak se stát nejlepší verzí sebe sama

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: