Jak rychle zhubnout bez diety

Obezita je jedním z nejnaléhavějších problémů moderního světa. V některých zemích již dosáhl epidemických rozměrů. V Rusku žije s nadváhou asi 47 % mužů a 52 % žen. Nadváha není jen vadou vzhledu. Může způsobit mnoho fyziologických nebo psychických poruch. Chcete-li se zbavit tělesného tuku, musíte nejprve změnit své stravovací návyky.

dieta pro obezitu

Jaké je nebezpečí obezity

Obezita je způsobena tím, že množství potravy vstupující do těla moderního člověka výrazně převyšuje množství potřebné k výrobě energie. V důsledku toho se nevyužitý zůstatek přemění na tuk. Důležitá je také kvalita jídla, které jíte. Pokud je dieta založena na lehce stravitelných sacharidech, určitě se budou ukládat v podobě nevzhledných faldíků.

Nadváha by neměla být brána pouze jako vizuální nevýhoda. Je rizikovým faktorem pro rozvoj mnoha onemocnění. Čím více tukové tkáně roste, tím silnější je její destruktivní účinek na tělo.

Pozor: u pacientů s nadváhou je třikrát vyšší pravděpodobnost, že budou trpět cukrovkou, dvakrát větší pravděpodobnost, že budou trpět patologiemi jater a kardiovaskulárního systému ve srovnání s lidmi s normální hmotností.

Obezita je systémové onemocnění, může ovlivnit práci všech vnitřních orgánů.

Mezi nemoci, které vyvolávají nadváhu:

  • hypertenze;
  • Alzheimerova choroba;
  • tahy;
  • artritida;
  • mužská impotence;
  • křečové žíly;
  • angina pectoris;
  • respirační patologie;
  • deprese;
  • spánková apnoe (náhlé zastavení dýchání během spánku);
  • srdeční infarkt;
  • patologie žlučníku;
  • osteoartritida;
  • choroby trávicího traktu;
  • ateroskleróza;
  • menstruační nepravidelnosti.

Je vědecky dokázáno, že obezita zvyšuje pravděpodobnost vzniku rakoviny prsu a štítné žlázy, tlustého střeva, žlučníku a ledvin. Nejzřetelněji je vysledován vztah mezi nadváhou a maligními novotvary jícnu, stejně jako endometria. Tělesný tuk snižuje průměrnou délku života člověka o 12-15 let.

Situaci zhoršuje fakt, že obézní lidé mají poruchu metabolismu – to zpomaluje proces hubnutí. Situace je ale reverzibilní. I ta nejtěžší váha se dá „zhubnout“. Chcete-li to provést, musíte nejprve změnit stravu. Hlavní chybou mnoha lidí je, že se snaží jídlo úplně odmítat. V důsledku toho jsou období půstu nahrazena poruchami. Váha se vrací v ještě větších objemech, vznikají zdravotní problémy. Výběr jídelníčku pro obézního člověka by měl zvládnout profesionální výživový poradce.

BMI definice nadváhy a stádia obezity

Základní zásady výživy při obezitě

Dieta pro léčbu obezity musí být vyvážená. Tělo nemůže zůstat bez potřebných látek, aminokyselin, vitamínů. Nevhodně zvolená strava může způsobit vážné endokrinní poruchy, poruchy jater, srdce a dalších orgánů.

Základní pravidla výživy pro normalizaci hmotnosti jsou následující:

  • denní obsah kalorií je od 1700 do 2000 kcal. Vypočítává se individuálně, s přihlédnutím k pohlaví, věku, výšce, postavě, fyzické aktivitě pacienta;
  • omezení konzumace potravin obsahujících rychlé sacharidy a živočišné tuky;
  • naplnění stravy vlákninou, která má nízký obsah kalorií, ale naplňuje žaludek na dlouhou dobu a vytváří pocit sytosti;
  • doporučený denní příjem bílkovin pro dospělého s průměrnou fyzickou aktivitou je 0,75 g na 1 kg hmotnosti;
  • fragmentace výživy usnadňuje kontrolu hladu. Jezte nejlépe 5-6krát denně;
  • denní množství soli by nemělo přesáhnout 5 g;
  • vyloučení koření, koření, uzených, nakládaných, kořeněných jídel, které zvyšují chuť k jídlu;
  • Za den by se mělo vypít jeden a půl litru vody. Před každým jídlem pomalu vypijte půl sklenice tekutiny;
  • všechna jídla se vaří, pečou nebo vaří v páře. Je nutné odmítnout smažené;
  • je ve stejnou dobu. Dodatečné občerstvení je zakázáno.
READ
Nava a ospalost – příčiny zvýšené únavy

Pozor: měsíční ztráta 3 kg hmotnosti díky tuku je považována za normu. Rychlejší hubnutí je pro tělo velký stres!

Zdravá strava při obezitě by měla být kombinována s dávkovanou fyzickou aktivitou. Musíte začít s 10minutovým cvičením, postupně prodlužovat jeho trvání a složitost cvičení.

Zvláště přísně uvedená pravidla je třeba dodržovat v prvním měsíci léčby. Poté se tělo přizpůsobí nové stravě, dennímu režimu. Sníží se nebezpečí poruch, návratu k předchozím stravovacím návykům.

Správná výživa pro hubnutí

Zakázané a povolené produkty

Obézním pacientům se obvykle doporučuje tzv. dietní tabulka číslo 8. Je určen přímo ke snížení objemu tělesného tuku, normalizaci metabolických procesů.

Pozor: pro pacienty se souběžnými onemocněními kardiovaskulárního systému, jater, trávicích orgánů jsou zvoleny individuální diety!

Navzdory závažnosti takové stravy vám umožňuje jíst rozmanité a chutné. Seznam přijatelných produktů je velmi rozsáhlý. Ty hlavní uvádíme ve formě tabulky.

potravinová skupina povoleno Je zakázáno
moučné výrobky černý nebo celozrnný chléb (až 150 g denně) Bílý chléb; sladké pečivo; listové těsto
maso libové hovězí; králičí maso; kuřecí maso bez kůže a tuku; krocan; (jakékoli, do 150 g denně) vepřové maso; husa; kachna; skopové maso; uzené maso; klobásy; dusit; salo
ryba nízkotučné typy (až 150 g denně); mořské plody (až 200 g denně) všechna tučná plemena; solené, uzené ryby; konzervy
zelenina zelí; okurky; ředkev; cuketa; dýně; rajčata; tuřín; zelenina; mořská kapusta brambor; mrkev (občas povoleno); zelený hrášek
přílohy pohanka; perličkový ječmen; ječné krupice; zelené fazole těstoviny; rýže; krupice; luštěniny
яйца vařené smažené vajíčka; smažená omeleta;
ovoce a bobule kyselé ovoce a bobule; želé; pěny hroznové víno; banány; fíky; Termíny
nápoje káva; čaj; přírodní šťávy z kyselého ovoce a bobulí; minerální voda; šípkový odvar sladké kompoty; želé; balené šťávy; soda
koření omáčky s bylinkami ve slabém vývaru; rajčatová omáčka; bílá omáčka se zeleninou majonéza; hořčice; křen; kečup
mléčné výrobky kefír; sražené mléko; tvaroh (vše nízkotučný) tvrdé sýry; zakysaná smetana; tučné mléko; krém

Jídelníček je dobré si předem namalovat, nakoupit všechny produkty, rozdělit je do jídel. V takovém případě nemusíte jídlo po práci „narychlo“ vařit – může to vést k přejídání.

Ukázkové menu pro den

  • vařené maso (100 g)
  • pečená řepa
  • káva bez cukru
  • zeleninový guláš
  • pečená ryba (100 g)
  • ovocné želé
  • boršč bez masa (150 g)
  • nízkotučný tvaroh
  • kompot ze sušeného ovoce
  • mrkvový salát s česnekem
  • pohanková kaše

Před spaním byste měli vypít jednu sklenici kefíru s nízkým procentem tuku.

Alternativní diety

Existuje mnoho možností pro nízkosacharidové diety. Mezi nepříliš přísné diety patří vyloučení tzv. rychlých sacharidů. Princip sestavení jídelníčku je podobný výše popsané „tabulce číslo 8“. Taková omezení jsou opravdu užitečná. Umožňují tělu přijímat všechny potřebné látky, spalují odložené tukové zásoby.

READ
Zamiloval se do přítele Zamiloval se do přítele - co dělat

Další typ nízkosacharidové diety je přísný. Vylučují téměř všechny produkty obsahující tyto látky. Například základem proteinové diety jsou bílkoviny. Tvoří až 80 % denní stravy. Takové jídlo rychle zasytí, tráví po dlouhou dobu a zbavuje člověka hladu. Zpracování rostlinných a živočišných bílkovin navíc vyžaduje hodně energie – bere až polovinu zkonzumovaných kalorií.

Takové diety jsou účinné, ale musí být kombinovány s vážnou fyzickou aktivitou. V opačném případě tvoří bílkoviny nenárokované pro svalovou hmotu dusíkaté sloučeniny, které jsou vylučovány ledvinami. Zvyšuje se zatížení orgánů, což vytváří předpoklady pro rozvoj urolitiázy.

Nedostatek sacharidů negativně ovlivňuje stav kostí, kůže, vlasů. Z těchto chemických sloučenin tělo vyrábí glukózu, hlavní živinu pro mozek. Tělo pociťuje nedostatek energie a ke své produkci začíná využívat nejen podkožní tuk, ale i svalovou tkáň.

Populární keto dieta, která znamená úplné odmítnutí sacharidů, je pro začátečníky nežádoucí. Je povoleno konzumovat pouze tuky, bílkoviny rostlinného a živočišného původu. Účelem takové výživy je uvést člověka do stavu ketózy. Jedná se o typ metabolismu, při kterém tělo využívá ketolátky (deriváty podkožního tuku) místo glukózy. Dieta je škodlivá i proto, že spolu se sacharidy člověk přestává konzumovat vlákninu, vitamíny a stopové prvky obsažené ve vyloučených potravinách.

Hubnutí na takové stravě je skutečné, ale je nežádoucí to dělat složitou fyziologickou restrukturalizací. Zpočátku byla dieta vyvinuta pro pacienty s epilepsií, protože byl prokázán vztah mezi ketózou a snížením frekvence záchvatů. Keto dieta se nedoporučuje pro hubnutí, ale pouze jako léčba.

V každém případě, než si tuto dietu „sednete“, je lepší se poradit se svým lékařem. Dietní omezení nejsou pro každého.

Kdo diety jsou kontraindikovány

U mnoha onemocnění, stejně jako v určitých obdobích lidského vývoje, je dodržování přísných diet kontraindikováno.

Za prvé, v dětství nemůžete dodržovat nízkokalorickou a omezující dietu. Základ metabolismu je položen při intenzivním růstu. Nedostatek živin může způsobit nevyvinutí kostry, vnitřních orgánů a způsobit chronická onemocnění.

U dospívajících vyvolává nedostatek tuků a sacharidů nesprávnou syntézu pohlavních hormonů. V dospělosti to může způsobit nestabilní menstruační cyklus, reprodukční dysfunkci.

Během menopauzy většina žen přibírá na váze. To je způsobeno tím, že hormonální selhání ovlivňuje všechny procesy v těle, včetně metabolismu tuků. Tuhé diety pro změny v menopauze jsou nejen škodlivé, ale i zbytečné. Skoky v tělesné hmotnosti bude možné zastavit pouze pomocí užívání estrogenových přípravků doporučených gynekologem.

Omezené potraviny pro těhotné a kojící ženy jsou přísně zakázány. Nedostatek živin během porodu může nepříznivě ovlivnit průběh těhotenství. Také podvýživa často vede k narození oslabeného dítěte s neurologickými, imunitními problémy, opožděním vývoje.

U kojících matek se váha obvykle do jednoho roku sama vrátí k normálu, protože nahromaděné zásoby tělo „spotřebuje“ na tvorbu mléka při rozumné vyvážené stravě. Omezení jídla může vyvolat hormonální selhání, ještě větší nárůst tělesné hmotnosti.

READ
Jak zlepšit váš vztah s bývalou manželkou po rozvodu

Pro pacienty s určitými chronickými onemocněními existují určité diety. Mezi patologie:

  • gastritida;
  • onemocnění srdce;
  • vřed;
  • střevní onemocnění;
  • poruchy ledvin;
  • patologie jater a žlučníku;
  • pankreatitida.

Nemůžete nezávisle experimentovat s výživou pro lidi s diabetem, s dysfunkcí štítné žlázy. V těchto případech probíhá korekce hmotnosti pod přísným dohledem ošetřujícího lékaře, který pacientovi vybere vhodnou léčebnou dietu.

Jak zhubnout bez stravy

Ve většině případů není pro hubnutí nutné nutit tělo přísnými omezeními. Stačí minimalizovat konzumaci rychlého občerstvení, polotovarů, krémových dortů a dalších nezdravých jídel.

K nalezení dokonalé postavy pomůže dodržování několika jednoduchých pravidel:

  • pijte dostatek čisté vody. To buňkám nejen poskytne potřebné množství vlhkosti, ale také pomůže snížit chuť k jídlu;
  • Cvičení vám pomůže zrychlit metabolismus. Cvičení stačí věnovat 10-15 minut denně;
  • jíst často, v malých porcích. Nejezte při čtení nebo sledování televize. Takže můžete být rozptýleni, jíst mnohem více, než potřebujete;
  • častěji být na čerstvém vzduchu, dýchat hlouběji. Takže tkáně jsou nasyceny kyslíkem, metabolické procesy probíhají rychleji;
  • dostat spát;
  • nejezte “silou”. Při jídle je dobré dělat malé pauzy, pokud se dostaví pocit plnosti, pak je jídla dostatek.

Mezi obědem a večeří je dovoleno rozpustit pár plátků hořké čokolády s vysokým obsahem kakaového másla (alespoň 70 %). Můžete jej nahradit několika sušenými plody, které se musí pomalu žvýkat. Mozek díky tomu dostává signál o dostatečném příjmu glukózy, chuť k jídlu klesá.

Obezita není jen neškodná kosmetická vada. Jedná se o nebezpečnou patologii, která může způsobit invaliditu, předčasnou smrt pacienta. Je nutné normalizovat váhu, ale bezmyšlenkovitá touha po ideální postavě může způsobit neméně poškození lidského zdraví než tělesný tuk. Hubnout musíte správně, pod dohledem kvalifikovaného odborníka na výživu.

V posledních dnech před Novým rokem se lidé chtějí rychle dostat do formy, aby je o slavnostní noci ostatní obdivovali. Přísné diety vám pomohou shodit přebytečná kila, ale pak se kilogramy určitě vrátí. Taková omezení jsou navíc zdraví škodlivá – experimentování s dietami je nebezpečné. 16 jednoduchých, ale účinných tipů vám pomůže rychle zhubnout bez újmy na zdraví.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Správně naplňte chladničku

Abyste se nepokoušeli, dbejte na to, aby v lednici byly vždy jen zdravé potraviny. Přemýšlejte o tom, jak zaženete svůj hlad, pokud budete chtít svačinu. Zeleninu nebo ovoce si můžete předem oloupat a nakrájet a připravit si dietní svačinu.

Sledujte kalorie

Sledujte kalorie

Jedním z nejrychlejších a nejúčinnějších způsobů, jak zhubnout, je počítání kalorií. Denní příjem je lepší vypočítat individuálně s přihlédnutím k hmotnosti, výšce, věku a stupni fyzické aktivity. Musíte vytvořit deficit 300 – 400 kalorií – pak se váha začne snižovat.

Počítáním kalorií můžete správně sestavit jídelníček tak, aby ke ztrátě hmotnosti došlo bez poškození vašeho zdraví.

Abyste se vyhnuli poruchám, odborníci na výživu doporučují naplánovat si jídelníček několik dní předem. Pro pohodlí můžete pro počítání kalorií použít různé online kalkulačky.

READ
Jak se vyrovnat se strachem z kachen: příčiny a metody

Vzdát se cukru

Průměrný člověk zkonzumuje 15 – 17 čajových lžiček cukru denně. Často se skrývá ve zpracovaných potravinách, takže si lidé neuvědomují, kolik toho do těla dostávají. Cukr může způsobit rozvoj cukrovky, srdečních a cévních onemocnění a onkologie.

Vysazení cukru vám pomůže nejen zhubnout, ale také změní vaše chuťové preference. Během několika dní začne váha klesat a chuť zeleniny, ovoce a obilovin bude jasnější a výraznější.

Vytvořte správné podmínky

Když je člověk v chladné místnosti, tělo začne utrácet více kalorií, aby se zahřálo. Proto se ujistěte, že teplota v místnosti je až +20 stupňů – váha začne mnohem rychleji scházet.

Jezte vlákno

Jezte vlákno

Potraviny s vysokým obsahem vlákniny vám pomohou rychle zhubnout, protože naplní váš žaludek a sníží chuť k jídlu. Po jejich konzumaci dlouho přetrvává pocit plnosti a člověk se snadno zasytí nízkokalorickými potravinami.

Hrušky, banány, jablka, bobule, mrkev, zelí, obiloviny, sušené ovoce a fazole jsou bohaté na vlákninu. Potraviny s vlákninou byste však neměli nadužívat – může se objevit nadýmání, průjem nebo křeče.

Veďte si deník jídla

Naučte se zapisovat si vše, co během dne sníte. Sledování potravin, které jíte, vám pomůže pochopit, kolik „prázdných“ kalorií vstupuje do vašeho těla.

Studie ukázaly, že lidé, kteří sledují svůj příjem potravy, jedí o 15 % méně než ti, kteří nesledují svůj jídelníček.

Jezte pomalu a s rozmyslem

Když jíme příliš rychle, tělo se nestihne cítit syté, a tak se porce zvyšuje. Odborníci na výživu doporučují žvýkat potravu důkladně a pomalu – pocit plnosti se dostavuje přibližně 15 – 20 minut po začátku jídla.

Dobře rozžvýkané jídlo se lépe vstřebává. Proměňte každé jídlo v rituál: krásně prostřete stůl, odložte všechny pomůcky a vypněte televizi. Zkuste se plně soustředit na jídlo.

Snižte příjem rafinovaných sacharidů

Snižte příjem rafinovaných sacharidů

Při výrobě takových sacharidů dochází ke zničení vlákniny a většiny živin. Rafinované sacharidy způsobují krátkodobou sytost a do hodiny chcete znovu jíst. Nacházejí se v bílém pečivu a mouce, rýži, těstovinách a snídaňových cereáliích. Chcete-li rychle zhubnout, je lepší se těmto potravinám vyhnout.

Přidejte do svého jídelníčku více bílkovin

Potraviny s vysokým obsahem bílkovin vám pomohou bezpečně zhubnout během krátké doby. Tělo na jeho vstřebávání vynakládá velké množství energie. Správně sestavená proteinová strava podporuje další spalování kalorií. Takové potraviny poskytují dlouhotrvající pocit sytosti, takže není potřeba svačit.

Zdravé bílkoviny najdeme v hovězím, vepřovém, králičím, krůtím a dalších druzích masa, mléčných výrobcích, vejcích, mořských plodech, obilovinách a luštěninách.

Ujistěte se, že pijte vodu!

Ujistěte se, že pijte vodu!

Odborníci na výživu důrazně doporučují vypít sklenici vody po probuzení na lačný žaludek. To pomáhá nastartovat metabolismus, tělo se rychleji „zapne“. Během dne musíte pít vodu – alespoň 2 litry. Před každým jídlem, 20-30 minut před, vypijte jednu sklenici – vaše chuť k jídlu se sníží a pocit plnosti se dostaví mnohem rychleji.

READ
Co je femdom - perverze nebo hra?

Pokud se do těla dostane studená voda, musí vynaložit energii na její ohřev – na 2 litry se spotřebuje přibližně 70 – 80 kalorií.

Výpočet denního příjmu vody je poměrně jednoduchý: na 1 kg váhy potřebujete asi 30 ml. Voda musí být čistá a nehybná.

Po jídle si vyčistěte zuby

Existuje malý trik, který pomáhá snížit chuť k jídlu. Zuby si můžete čistit po každém jídle. Mátová pasta otupuje citlivost receptorů, takže chuť jídla se stává méně výraznou – z občerstvení nebude žádné potěšení.

Po jídle zůstává příjemná dochuť, která povzbuzuje chuť k jídlu a vyvolává chuť doplněk sníst.

Jezte z malého talíře

Jezte z malého talíře

Tato psychologická jemnost vám pomůže zhubnout rychleji. Když je jídlo na malém talíři, vytváří iluzi velké porce. Toto klamání tělem způsobuje pocit sytosti s malým množstvím jídla, takže proces hubnutí jde rychleji.

Přidejte do jídla to správné koření

Všeobecně se uznává, že koření zahřívá chuť k jídlu. Existují ale koření, která mají příznivý vliv na metabolismus, pomáhají spalovat tukové zásoby a pomáhají odstraňovat přebytečné tekutiny z těla. Patří mezi ně skořice, rozmarýn, zázvor, červená paprika, kurkuma, máta.

Ujistěte se, že máte dobrý spánek

V procesu hubnutí hraje důležitou roli dostatek spánku. Jeho nedostatek negativně ovlivňuje biologické rytmy člověka, způsobuje hormonální nerovnováhu a zpomaluje metabolické procesy. Kvalitní spánek by měl trvat alespoň 7-8 hodin.

Podle výzkumu mají lidé, kteří trvale trpí spánkovou deprivací, dvakrát vyšší pravděpodobnost, že budou obézní.

Najděte si mentora

Najděte si mentora

Pro mnoho lidí je těžké se ovládat. Proto rozkládají a porušují svou stravu a umožňují si škodlivé vysoce kalorické potraviny. Mentor vám pomůže ukázat sílu vůle a odolat pokušení. Pomoc můžete vyhledat u výživového poradce, trenéra nebo prostě u člověka, který vzbuzuje váš respekt.

Přidejte fyzickou aktivitu

Přebytečná kila zmizí rychleji, pokud přidáte fyzickou aktivitu. Je to skvělý způsob, jak spálit kalorie a zlepšit svou postavu a zlepšit své zdraví. Kardio je nejlepší kombinovat se silovými cviky.

K procesu hubnutí je třeba přistupovat velmi opatrně, aby nedošlo k poškození vašeho zdraví. Krásná postava je samozřejmě dobrá, ale mnohem důležitější je vaše vlastní bezpečnost. Hubněte proto správně!

V první řadě přehodnoťte svůj jídelníček. Základem by mělo být ovoce a zelenina, obiloviny a libové maso. Porce by měly být malé, jídla by měla být zlomková. Snažte se nedovolit dlouhé přestávky bez jídla – to může vést k přejídání.

Pokud chcete rychle zhubnout, vzdejte se na chvíli alkoholu. „Horké“ nápoje vyvolávají chuť k jídlu – chcete tučné, uzené, slané nebo sladké.

Saláty oblékejte pouze zdravými omáčkami na bázi citronové šťávy nebo obilné hořčice. Odstraňte ze svého jídelníčku omáčky, majonézy, kečupy a další vysoce kalorické dresinky.

Váha začne klesat, pokud upravíte jídelníček a přidáte fyzickou aktivitu – to je klíč k úspěchu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: