Jak se zbavit stresu bez alkoholu a cigaret: rady psychologa

Jak se vyrovnat se stresem bez alkoholu – Salerno

Někteří lidé dávají přednost pití v obtížné situaci, aby se „uvolnili“ a ochránili se před každodenní negativitou. Problém však nezmizí, pokud jste v opilosti. a zneužívání alkoholu může vést k hrozným následkům. Níže uvádíme tipy od psychologa, jak se vyrovnat se stresem bez alkoholu.

Konzultace je ZDARMA!

Účinné uzdravení ze všech typů závislostí.

Proč člověk sahá po skleničce?

“Napij se, bude to jednodušší,” to lze často slyšet, když jsou věci těžké, a někteří se touto radou řídí. Pokud je poblíž známý podnik, pak kolektivní pití opravdu je „ušetří“ na krátkou dobu, ale jak a z čeho?

  • pod vlivem ethylalkoholu klesá kritické myšlení, vědomí se zatemňuje;
  • přátelé se budou snažit rozveselit, a to povede k tomu, že jedinec při pití bude odveden od bolestivých myšlenek a problému, který je vyvolal.

Člověk přijímá emoce z příjemné komunikace - Salerno

V této situaci člověk dostává emoce z příjemné komunikace, proto životní obtíže ustupují do pozadí a zdají se být bezvýznamné. U některých jedinců poměrně rychle v podvědomí vzniká souvislost mezi pitím a eliminací stresového faktoru, ačkoli nepomohly omamné nápoje, ale přepnutí pozornosti na komunikaci s přáteli.

Pokud se stres „zmírní“ v samotě, pak úzkost neklesá, ale zvyšuje se s intoxikací. Člověka nelze rozptýlit, jak se to děje ve společnosti, neustále přemýšlí o tom, co se stalo, prožívá negativní situaci, dokud není zapomenut v opileckém spánku, což přináší dočasnou „úlevu“ od obtížných myšlenek.

Ráno, po probuzení s kocovinou, jedinec nejen trpí úlitbami předchozího dne, ale také stále přemýšlí o potížích, které se staly. To vede k tomu, že si vezme novou dávku, snaží se „zapomenout“ v alkoholickém dopingu a v důsledku toho se znovu opije. Pokud pití u dříve nepijících lidí trvá několik dní, pak se tento stav nazývá pseudo-přejížďka.

Potřebujete naléhavou pomoc
nebo prvotní konzultace?

Lahodná alternativa

Jídlo je jedním z dostupných potěšení pro lidské tělo. V době stresu si můžete dopřát jídlo, které se obvykle odmítá kvůli nadbytku kalorií nebo kvůli požadavkům na zdravý životní styl. Své oblíbené jídlo byste neměli jíst pouze v případě, že vám může ublížit nebo způsobit vážné zdravotní problémy.

READ
Jaký účes u ženy je prvním příznakem schizofrenie?

V ostatních případech je přípustné dát si trochu shovívavosti ke zlepšení nálady a zmírnění úzkosti. Nealkoholické nápoje poskytují vynikající výsledky:

Tento nápoj má skvělou chuť a navíc vás nabije živostí a dobrou náladou.

Můžete jíst med, semínka, ořechy, tučné ryby (sleď, makrela, pstruh), mořské řasy, čokoládu, mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku (zcela nízkotučné nebudou prospěšné a tučné jsou hůře stravitelné). Jen je potřeba to držet s mírou aby se neobjevil zvyk „jíst“ stres.

TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ

Pracujeme nepřetržitě. Přijedeme za hodinu!

Psychologické techniky

Surfaktant může dočasně snížit nervové napětí, ale neodstraní jeho příčiny, po odeznění intoxikace se nepohodlí opět vrátí. Poradenství od psychologa vám pomůže se s tím vyrovnat:

  1. Hodnocení toho, co se stalo. Chcete-li to provést, musíte se pokusit uklidnit a pochopit, jak důležitý je tento problém a co se stane, pokud nebude naléhavě vyřešen. Zpravidla se v 9 případech z 10 ukáže, že se nic kritického nestane. Pokud nějaká událost může vážně ovlivnit váš budoucí život, pak vám klidná analýza pomůže učinit správné rozhodnutí.
  2. Přepnutí pozornosti na pozitivní emoce. Vhodná je procházka do přírody, výlet na ryby či houby, návštěva výstav nebo návštěva kina. Přijetí kladného náboje vrací schopnost adekvátně posoudit, co se stalo, a tedy určit správnou cestu.

Zvýšení fyzické aktivity – Salerno

  1. Zvýšená fyzická aktivita. Jezděte na kole, běhejte nebo se svižně procházejte v parku, navštivte posilovnu nebo bazén. Je důležité, aby fyzická aktivita přinášela potěšení, po sportování se pak budete cítit v klidu a bude snazší se rozhodnout, co dál.
  2. Komunikace s „menšími bratry“. Pohlaďte si nebo si s nimi hrajte, nakrmte ptáky v parku nebo kachny na jezírku. Jednoduché akce vás naplní pozitivitou, což pomáhá přehodnotit nepříjemné události a přežít je s „malou ztrátou“.
  3. Vyhýbání se tunelovému myšlení. Často se stává, že ve stresové situaci lidé ztrácejí schopnost překračovat vzorce a stereotypy, takže nevidí východisko ze současné situace. Komunikace s psychologem nebo blízkým člověkem umožňuje podívat se na to, co se stalo, „z jiného úhlu“.
  4. Odmítnutí najít viníka. Téměř 90 % lidí je začne hledat v průšvihech, které se staly, místo aby přemýšleli, jak vše napravit. I když se najde „viník“, nezmění to, co se stalo. Mnohem efektivnější je incident střízlivě vyhodnotit a identifikovat skutečné způsoby, jak eliminovat negativní důsledky.
  5. Transformace „mínus“ na „plus“. Téměř všechny slavné osobnosti se ocitly v obtížných situacích, ale „nezhroutily se“, ale úspěšně z nich vyšly s přínosem pro sebe. Pokud se vyskytnou potíže, doporučuje se napsat negativní a pozitivní body na papír a poté se zaměřit na to druhé. Možná vám tento osud dává šanci změnit svůj život.
READ
10 tipů, jak zaujmout muže

Pomáhají také fyzikální metody přepínání pozornosti. To bude vyžadovat:

Tleskněte rukama – Salerno

  1. Tleskat. Jednoduchá akce přeruší negativní myšlenku a zabrání vám, abyste se „namotali“ a upadli do deprese.
  2. Přejeďte prstem vodorovně přes rty. To bude mít uklidňující účinek.

A hlavně nebuďte sami. Komunikaci se nevyhnete a telefon vypnete – to jen prohloubí stres a zabrání vám hledat adekvátní způsob, jak se z problémů dostat.

Pokud se navrhovaná doporučení dodržují pravidelně po několik dní, zvýší to odolnost vůči stresu, umožní klidné uvažování a nalezení správného řešení. Pokud je obtížné vyrovnat se s nervovou zátěží, musíte se poradit s odborníkem. Poradenství od psychologa vám umožní podívat se na problém „zvenčí“, pomůže vám identifikovat jeho příčiny a najít správné řešení.

Alkohol stres „neléčí“, ale zhoršuje

Rada „pijte, abyste se cítili lépe“, může zpočátku fungovat, když interakce etanolu s opioidními receptory stimuluje uvolňování hormonů potěšení. Postupně si tělo na takový doping zvykne, ztrácí schopnost tyto látky syntetizovat – a jen krátkodobé pití alkoholu zvyšuje emoční hladinu. Aby se jedinec cítil normálně, musí pravidelně pít – to vede k rozvoji závislosti na alkoholu.

Když je narkoman střízlivý, projevuje se následujícími psychickými poruchami:

  • nervozita;
  • bezpříčinná podrážděnost;
  • výbuchy agrese.

Závislý na alkoholu vidí kolem sebe nepřátele – Salerno

Zároveň se mění i vnímání okolí. Závislý na alkoholu vidí kolem sebe nepřátele, je si jistý, že si ho všichni „dobírají“ a chtějí ublížit. Bolestně reaguje na jakékoli komentáře a drobné potíže. On je každou minutu ve stresu, stahuje se do sebe , začíná se vyhýbat komunikaci, objevují se patologické povahové rysy jako nespolečenská neschopnost a zvýšená podezíravost.

Bojovat se stresem opojnými nápoji znamená vytvářet předpoklady pro jejich prohlubování. Tekutiny obsahující etanol „zamlžují“ mozek, dočasně vytvářejí iluzi, že je vše v pořádku, a svým častým užíváním mění emoční pozadí, „stresují“ psychiku.

Negativní chvíle má každý, ale je lepší se s nimi vyrovnat sportem, oblíbeným koníčkem, relaxačními technikami nebo lahodnými nealkoholickými koktejly. Pokud dojde k potížím a vytvoří se škodlivá závislost na nápojích obsahujících alkohol, není třeba se pokoušet přestat pít sami – to je možné pouze ve vzácných případech. Léčba u narkologa a následná rehabilitace pomůže zbavit se patologické touhy pít alkohol.

READ
Jednoduše řečeno o tom, kdo je sociopat a proč je nebezpečný

Nebojte se maličkostí: je to zdraví škodlivé!

Stres zažívá čas od času každý. Může to být nepříjemný rozhovor, problém v práci, konflikt s milovanou osobou. Často takové případy končí zkaženou náladou za celý den a nervovým vypětím: budete se cítit unavení a ohromeni. Psycholog Vladimír Klimov vypráví, jak se rychle dát dohromady ve stresové situaci a uklidnit se.

Stres je nová příležitost

Deprese je často ignorována, podceňována a není považována za vážnou nemoc.

Stresující situace není konec světa, ale nové příležitosti! Pamatujte si to, kdykoli máte nervy na hraně. Je schůzka naplánovaná na dnešní večer zrušena? Můžete ale trávit více času s rodinou nebo jen relaxovat doma u šálku čaje. Chytili jste se za hřebík a roztrhli si šaty nebo košili? Toto je příležitost aktualizovat svůj šatník a koupit další krásnou věc. Nezavěšujte se na problém, ale přemýšlejte o tom, jak vám otevírá obzory.

Mysli globálně

Jsou dny, kdy se všechno rozpadá. Věci, které děláte každý den, se vám zdají zdrcující, nemáte na nic čas. Přílišná panika vám nepomůže, ale pouze zpomalí proces a zničí vaši pohodu. Zkuste si dát krátkou pauzu a proběhnout si v hlavě ten nejhorší scénář – co se stane, když ten či onen úkol nezvládnete. Souhlaste, že v globálním měřítku toto malé selhání nijak neovlivní váš život. Čeká vás maximálně vysvětlení s manažerem nebo klientem, jehož nepříjemný dojem lze později vynahradit úspěšně dokončenou prací. Totéž platí v jakékoli jiné situaci: byli jste drzí v dopravě, někdo na vás vylil kávu, přišli jste pozdě do kina nebo divadla – to je v pořádku! Malé nepříjemnosti by vám neměly otrávit život.

Dýchat!

Jakkoli to může znít banálně, první věc, kterou musíte ve stresové situaci udělat, je začít zhluboka dýchat. Tím zajistíte proudění kyslíku do krve a zaženete přebytečný adrenalin. Existuje několik osvědčených metod. Můžete se například zhluboka nadechnout, zadržet dech, počítat do deseti a pomalu vydechovat. Dalším způsobem je soustředit se na samotný proces dýchání. Vnímejte, jak dýcháte, jak vzduch vstupuje do plic, jaké pocity zažíváte. Dýchejte zhluboka a odměřeně. Velmi brzy nervové napětí pomine.

Nealkoholické nápoje vyrobené z přírodních surovin pomohou zmírnit stres.

Squat!

Jednoduchá fyzická cvičení pomáhají rychle se vyrovnat s nervy. Dřepněte si, udělejte pár ohybů, zmáčkněte v ruce expandér nebo gumový míček. Pět minut – a stres bude odstraněn jakoby ručně!

READ
Zoufalství, co dělat, když se to usadilo hluboko v duši

Jezte koláč

Jak víte, chutné jídlo pomáhá vyrovnat se se stresem. Pokud jste nervózní, dovolte si sníst kousek čokolády, dort, dokonce i hranolky – s mírou! Hlavní věc je, že stresové stravování se nestane zvykem. Ať je to jen jeden způsob, jak se uklidnit.

Myslete na ostatní

Zrušili jste cestu k moři? Odmítli jste pohovor? Nastydli jste se a teď musíte vynechat vyrazit s přáteli do přírody? Nezoufejte. Myslete na lidi, kteří jsou na tom nyní mnohem hůř než vy. O těch, kteří nemají střechu nad hlavou, kteří nemají co jíst, kteří se potýkají se smrtelnou nemocí. „Žijete v pohodlných podmínkách, máte dvě ruce, dvě nohy a hlavu na ramenou – to vše proto, abyste se stali pánem svého osudu a vyřešili jakýkoli problém,“ říká Klimov. “Stojí za to být naštvaný kvůli maličkostem?”

Sdílejte s blízkými

Někdy, aby člověk překonal stres, prostě potřebuje mluvit. Zavolejte svému příteli nebo příbuznému a řekněte jim o svých potížích. „Jen z tohoto rozhovoru se budete cítit lépe,“ je si jistý psycholog. “A pokud vám dají dobrou radu, problém lze obecně považovat za vyřešený.”

Kreslit!

Jistě každý člověk v procesu vleklého telefonického rozhovoru nebo jiné monotónní činnosti alespoň jednou zanechal na papíře abstraktní kresby – květiny, vzory, kruhy a jiné geometrické tvary. Psycholog říká: kresba pomáhá rozptýlit se a přestat se tím problémem zabývat. Vezměte si to a napište si do sešitu: stres zmizí.

Týmové sporty vám mohou pomoci zbavit se deprese.

úsměv

Ve většině případů stresová situace nestojí za vaše morální trápení. Pravda, to pochopíte později, až utratíte nervy. Abyste zabránili panickému stavu, musíte se smát! Vzpomeňte si na nějakou vtipnou historku ze svého života, vtipný moment z vaší oblíbené komedie, anekdotu. Teď se usmíváš!

V nepochopitelné situaci – jděte do postele

Často se problém zdá mnohem závažnější, než je, pokud jste přes den unavení, přepracovaní. Musíte odpočívat a dobře spát! Napusťte si vanu, poslechněte si dobrou hudbu a jděte spát. S největší pravděpodobností se ráno probudíte se skvělou náladou.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: