Myšlenky, které naplní život smyslem 10 způsobů, jak uniknout apatii

10 způsobů, jak se zbavit apatie

Žádná radost, žádný smutek, žádný hněv. A rozhodně tam není nadšení a vášeň. Apatie prostupuje všechny oblasti života. Pouze lhostejnost se týká jednoho a apatie vás zcela pokrývá.

Apatie je příznak vyjádřený lhostejností, lhostejností, odděleným postojem k tomu, co se děje kolem, při absenci touhy po jakékoli činnosti.

Zde jsou některé známky apatie:

  • Obyčejné zájmy a koníčky potěšení nepřinášejí
  • Cítíte se nemotivovaní a ztratili jste schopnost motivovat sami sebe
  • Pokaždé, když se pustíte do práce, váš zájem o ni během několika minut zmizí
  • Dovolujete si trávit hodně času u televize nebo notebooku?
  • Vyhýbáte se přátelům, kteří jiskří energií
  • Plníte svůj život bezduchými úkoly a také se chováte nevědomě
  • Hodně jíte a málo cvičíte

Obtížnost „vyléčení“ apatie spočívá v tom, že „pacient“ nemá zájem o léčbu a není motivován. Ale stačí na sobě trochu zapracovat (2-3 dny) a zmizí to. Zde je několik účinných způsobů.

Začněte perspektivou

Apatie je dočasný stav a nedefinuje vaši osobnost. Ve skutečnosti nejste líní, hloupí, nudní ani nemotivovaní. Jen vám říká, v jakém jste stavu právě teď a nic víc. Většina lidí v apatii slyší a čte tuto frázi, ale nevěří v ni, protože věří, že teď to tak zůstane navždy. Udělejte si pár minut a pracujte na sobě. Pamatujte na podobné případy: vždy jste se vrátili do normálu.

Určete příčinu

To není vždy možné, takže pravděpodobně nenajdete přesný důvod. Nicméně stále je to možné. Zde jsou pravděpodobné důvody:

  • Nedostatek fyzické aktivity a sportu
  • Špatná výživa a nedostatek vitamínů
  • Nedokončené úkoly, které vám ubírají energii
  • Strach udělat něco důležitého a rezignace na to, že neuspějete.

Snažte se co nejjasněji určit příčinu.

Změňte, co můžete

Zákon setrvačnosti funguje i v psychologii, což znamená, že někdy k nabrání rychlosti stačí pohybovat se jakýmkoliv směrem.

Například jste zjistili, že důvod je čistě psychologický. Co to je – strach, nízké sebevědomí, nedostatek sebevědomí? Se vším se dá vyrovnat, hlavní je začít. Najděte materiály k problému, přečtěte si, pochopte s ohledem na vaši situaci a začněte se pohybovat, i když pomalu. Zeptejte se sami sebe na jednu otázku: co mohu nyní udělat, zabere to 5–10 minut a pomůže to?

READ
Nemilovaná práce, co dělat, skončit nebo si na to zvyknout?

Někdy k zahájení úklidu domu stačí jen umýt nádobí.

Vytvořte malý stres

Pamatujete si, že apatie je, když není ani horko, ani zima. Proto musíte kyvadlo rozhoupat: vyjděte do chladu. Dostaňte se do obtížné situace:

  • Dělejte známé věci jinak
  • Vstávat časně
  • Udělat si nové přátelé
  • Jděte na pohovor, o kterém víte, že nebudete moci projít.

Musíte rozbít svou obvyklou rutinu. A pomohou vám nejen příjemné, ale i nepříjemné chvíle.

Nastavte náladu

Umístěte se do situace nebo společnosti, kde jsou lidé energičtí a pozitivní. Mohou to být kreativní, herecké nebo taneční kurzy.

Můžete jen poslouchat hudbu. Unavený z obvyklého? Stáhněte si několik desítek alb vám neznámých skupin a poslechněte si je všechna. Sledujte komedie a vytvořte si vlastní náladu. Pokud uděláte něco nového, uvedete se do nového stavu.

Vzpomeňte si na minulé radosti

Nyní se na hodinu izolujte od zbytku světa a buďte sami s papírem a tužkou. Přemýšlejte o všech činnostech, které vám v minulosti přinášely radost. Nepohrdněte těmi nejmenšími – někdy právě jejich nedostatek vede k apatii. Už jste dlouho nejedli svůj oblíbený jogurt nebo jste neviděli západ slunce? Udělej to.

Najděte nízko visící ovoce

Pravděpodobně je ve vašem životě něco příjemného, ​​co máte přímo pod nosem a zůstává nepovšimnuto. Například nejlepší kamarád, na kterého jste zapomněli, nebo kniha, kterou jste si už dlouho chtěli přečíst. Přemýšlejte o tom, co by vám mohlo přinést radost, a jednoduše natáhněte ruku, abyste ovoce utrhli.

Vyberte jednu věc

Může se stát, že budete mít mnoho příležitostí k odreagování. Nechovejte se jako v bufetu a snažte se dostat všechno. Vyberte si to nejlepší a udělejte to. Zároveň si nepřipouštějte myšlenku, že něco ztrácíte.

Rozdělte věci na kousky

Co když apatie ještě nezmizí, ale potřebujete pracovat na novém projektu? Není cesty ven, musíte to vzít.

Musíte něco udělat. Pokud potřebujete napsat knihu, napište alespoň stránku denně. Je důležité vytvořit souvislý řetězec.

Naučte se vše o zvycích

Apatie se nejčastěji objevuje, když jste pohlceni rutinou, což znamená, že jste si vštípil několik nudných návyků. Život je tak monotónní, že mozek vůbec nefunguje, vše dělá automaticky. Naučte se tedy, jaké návyky jsou a jaké máte. Nejlepší způsob:

READ
Jak odpovídat na mužské hovory v různých situacích?

Co dělat, když si nevíte rady s apatií, nic vás nedělá šťastným, pokud barvy života vybledly, zde jsou moje doporučení:

Metoda 1: Odpojte se od Internetu

Hlavně ze zpráv. Jak se vypořádat s apatií, když ze všech stran přijímáte proudy negativních informací.

Klavíristka Alice Hertz-Sommer, která přežila holocaust, řekla: “Dívám se, kde je to dobré.” Zdá se to triviální – abychom se cítili „dobře“, abychom měli kreativní touhy a energii je realizovat, musíme zaměřit pozornost na „dobré“. Někomu to může připadat jako utopie. Ve skutečnosti jde o záchranu našeho individuálního i obecného vědomí před informačními viry generovanými médii a sociálními sítěmi.

Proto pro začátek během týdne nezačínejte svůj den se sociálními sítěmi. sítě nebo zpravodajské weby, ale od četby duchovní literatury, blogů o seberozvoji, přednášek TED a všeho, co vás může připravit ke konstruktivnímu myšlení a plodné realizaci. Všechny tyto materiály vám pomohou bojovat nejen s apatií, ale také s leností.

„Snažte se do sebe vpustit pouze kreativní nápady alespoň na první hodinu každého dne. Uvidíte, jak se dramaticky změní kvalita vašeho života.“

Ještě lepší je, když zavedete „hodinu ladění“ v první hodině každodenního bdění. Moje ranní „hodina ladění“ vypadá takto:

✔️ Probudil jsem se a ještě v polospánku jsem poslouchal 6minutovou audio meditaci nastavující se na den;

✔️ kontrastní sprcha;

✔️ některé postupy pro tón;

✔️ 15-30 minut pohybu (jeden nebo trochu od všeho: chůze, skákání na trampolíně, tanec, jóga);

✔️ dechová praxe;

✔️ meditace v tichu.

Po takové „hodině naladění“ čelím dni vědomě as očekáváním tvůrčí práce.

Metoda 2: Upgradujte sami

Druhým efektivním způsobem je změna. Nejviditelnější a nejjednodušší je vnější změna: získejte nový účes, aktualizujte svůj šatník, jděte do posilovny, zhubnete. Jak ale překonat apatii, když je tohle všechno nedostupné?

Změňte svůj systém hodnot a myšlení tím, že do života zavedete principy, které budou úspěch a naplnění spíše podporovat, než mu bránit. To je však mnohem obtížnější.

Skvělé cvičení pro tento účel je napsat si vylepšenou verzi sebe sama – kým byste mohli být, kdybyste maximalizovali svůj talent a rozvinuli své schopnosti. A pak si položte otázku: jak takový člověk myslí a jedná? Zapište si tyto myšlenky a postavte své činy v souladu s nimi.

READ
Tajemství kouzla. Psychologické triky pro každý den

Metoda 3. Rozeberte suť a proveďte důkladný úklid domu

Dalším účinným způsobem je důkladné čištění. Čas od času se v našem prostoru hromadí odpadky a úlomky, které časem narušují volný tok energie. Pokud máte prostředky, někdo za vás může provést hloubkové čištění.

Ale i když si můžete dovolit hospodyni, čištění může být účinnější jako zapalovací systém vašeho vnitřního motoru. Zde je několik dalších nápadů, jak vyčistit váš prostor:

✔️ Vytřiďte staré papíry a vyhoďte vše nepotřebné;

✔️ Distribuujte oblečení a boty, které jste nenosili poslední 2 roky;

✔️ Polské kuchyňské náčiní;

✔️ Rozeberte koupelnu a vyhoďte všechny zavařovací sklenice, kde ještě něco zbylo „na dně“ a které už je dávno vyměněné za nové.

Metoda 4: Vyčistěte počítač

Bude pro vás velmi těžké vyrovnat se s apatií, pokud si nedáte do pořádku počítač nebo telefon. Počítač/telefon, stejně jako náš prostor, nemá rád odpadky. Budou nejen viset kvůli nadměrnému počtu souborů, ale také jednoduše narušují produktivitu a neustále vás rozptylují nepotřebnými dokumenty, fotografiemi atd.

Nedávno jsem omylem vymazal všechny fotky na svém MacBooku, které jsem pořídil za poslední 2 roky (70 koncertů!). Nejprve jsem zalapal po dechu a byl jsem divoce rozrušený, ale pak jsem pocítil jakousi lehkost a osvobození od minulosti. Nyní je přede mnou bílé plátno (a prázdná aplikace pro iPhone), na které budu kreslit svůj nový život.

Metoda 5: Jděte na procházku

Ještě lépe udělejte z chůze jakýsi denní rituál – procházejte se (pokud to počasí dovolí, na čerstvém vzduchu) každý den po dobu 30-60 minut. To může být vnímáno jako další triviální doporučení.

Obyčejná procházka ale dá hodně – příval energie pro tělo, zlepšení krevního oběhu a ve výsledku – další výživu pro mozkové buňky a příval inspirace, čímž se aktivuje potenciál našich záměrů. Každodenní procházky vám pomohou překonat apatii v sobě samých a navíc vás dobijí energií.

Metoda 6. Nechte se unést dobrou knihou

Pokud vaše apatie a stav „nechci nic dělat“ nezmizí, pak si určitě přečtěte „Atlas Shrugged“ nebo „The Fountainhead“ od Ayn Rand (nebo podobného) a budete chtít něco udělat grandiózní ve vašem životě. Hlavní věc, po přečtení, je zapamatovat si „dětské krůčky“ – nikdo se nestane hrdinou přes noc. Hrdinové se rodí z každodenních kongruentních akcí.

READ
Proč ženy milují orální sex: hlavní důvody

Metoda 7. Připravte si chutnou večeři

Pro rodinu, pro přátele nebo jen pro sebe. Jídlo je jedním z našich prvotních instinktů. Možná se ptáte, jak se můžete zbavit apatie pomocí vaření?

Pro inspiraci vám povím o Sashovi Martinovi, autorovi blogu Global Table Adventure. Sasha žije v Tulse v Oklahomě a před několika lety přišla na tento způsob „virtuálního cestování“: jednou týdně uvařit pro své blízké nové jídlo z různých zemí v abecedním pořadí.

Začínala v Afghánistánu a jejím prvním jídlem bylo sabse borani, předkrm se špenátem a jogurtem. Sasha zakončil receptem ze Zimbabwe.

Celý projekt trval 4 roky, během kterých každý týden podnikala kroky ke svému dlouhodobému cíli. Když Sasha přišla s nápadem na kulinářské dobrodružství, její dceři bylo pouhých 6 měsíců, takže prvních 5 let svého života dívka zkoušela jídlo z každé země (jak úžasné to je, souhlasíte?!).

Sašin manžel, navzdory tomu, že americký hamburger a brambory byly jeho oblíbeným jídlem, podpořil manželčino nadšení tím, že do projektu přispěl jako fotograf.

Na Sašiných stránkách jsem našel promo na její první knihu s nádherným názvem „Život od nuly“. Nepřestávám žasnout nad tím, jak koníček může změnit život člověka a naplnit ho novým smyslem a motivem. No, už se vám daří zvládat apatii?

Metoda 8. Pamatujte si svůj seznam 100 cílů

Pokud takový seznam nemáte, napište. Po vytvoření seznamu si vytvořte záměr buď dosáhnout jednoho ze svých 100 cílů nebo se mu co nejvíce přiblížit během příštího týdne nebo měsíce. A teď JEN TO UDĚLEJ! A uvidíte, jak bude váš život okamžitě naplněn smyslem.

Metoda 9. Udělejte pro sebe něco extrémně neobvyklého

Pokud stále vážně přemýšlíte o tom, jak se dostat z apatie, pak nevystupujte jen ze své komfortní zóny, ale udělejte pravý opak. Jste přirozeně stydlivý? Vyzvěte své zásady a promluvte si s cizím člověkem.

Pro skromnou dívku je setkání s mužem na vlastní pěst riskantním krokem. Pokud jste obvykle proaktivní a společenští, praktikujte meditaci a hlubokou introspekci. Najděte něco, co vás otočí o 180 stupňů a ukáže vám jednu z neznámých nebo nevyužitých stránek vaší vlastní osobnosti.

READ
Co je zdravý životní styl: 8 složek

Metoda 10. Nakreslete

Ať je to křivé, nakřivo a na úrovni 5letého dítěte. Není pro nás důležitý výsledek, ale proces. Kreslení aktivuje kreativní část mozku. Chcete-li prolomit cyklus apatie, musíte rozproudit svou kreativitu.

Když se pustíme z „cíle“, nakreslíme něco „krásně“ a dovolíme si tvořit jednoduše pro sebevyjádření, ocitneme se v paralelní realitě, kde se od nás vyžaduje pouze vypnout mysl. a nezasahovat do přírody, aby se skrze nás realizoval.

Zde je mých 10 doporučení, ale toto jsou pouze ta hlavní z mnoha účinných způsobů, jak nastartovat svůj vnitřní motor a naplnit svůj život novými zážitky.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: