Složitosti sportovní závislosti

Každý ví o prospěšných vlastnostech sportu: pravidelná fyzická aktivita zvyšuje cévní tonus, zlepšuje stav pokožky, zrychluje metabolismus a zlepšuje postavu. Málokdo ale myslí na negativní stránku sportu: sem patří četná zranění a dokonce i závislost na sportu.

Sportovní závislost

Závislost na sportu může mít negativní zdravotní důsledky

Popis problému

Sportovní závislost je lékařský termín používaný k popisu závislosti na sportu. Tato závislost se projevuje ve dvou případech:

  1. Je vědecky dokázáno, že při cvičení se produkuje hormon radosti. Tělo si časem na zvýšenou hladinu hormonu zvykne a vyžaduje novou dávku. Cvičení se tak stává jakousi drogou.
  2. Bohužel pro mnoho lidí se neškodná záliba pro sport mění v maniakální touhu rozpumpovat celé tělo v co nejkratším čase. Někteří tráví 5 hodin denně na sportovním vybavení jen proto, aby dosáhli ideální postavy.

Lidé vyčerpávají svá těla nekonečnými tréninky, protože jsou z nich nešťastní. To je neschopnost objektivně zhodnotit své tělo, což vede ke komplexům a nepohodlí. Lidé doslova žijí v posilovně a dosahují své vysněné postavy.

Sportovní závislost

Závislost na cvičení (sport)

Symptomatologie

Závislost na sportu je název pro pravidelné vyčerpání těla tréninkem. To snižuje celkové zdravotní ukazatele. Jak poznáte, že máte sportovní závislost? Závislost na cvičení je nezdravá honba za ideální postavou. Hlavní příznaky sportovní závislosti:

  • touha po posilovacích cvičeních, i když to nepřináší žádné výsledky;
  • hanba za zmeškané tréninky: pokud člověk onemocní a nemůže přijít na trénink, bude tvrdě trénovat doma nebo se stydí za zmeškaný trénink;
  • spontánní nárůst zátěže a trvání tréninku;
  • nadměrná fyzická aktivita: existují případy, kdy lidé téměř nevydrží intenzitu, ale přesto nesníží tempo;
  • lidé posedlí sportem odkládají nebo úplně ruší všechna důležitá jednání, ať už jde o služební cestu nebo procházku s milovanou osobou;
  • denní prodloužení doby tréninku.

Nadměrná únava

Nadměrná únava nebo přetrénování se projevuje následovně:

  • ztráta síly, letargie, snížená fyzická aktivita;
  • člověk přestává ovládat své tělo a nemůže ho vždy ovládat;
  • zvýšená srdeční frekvence, možné tlakové skoky večer;
  • bolesti hlavy, příznaky vegetativně-vaskulární dystonie;
  • poruchy v práci gastrointestinálního traktu;
  • úplný nedostatek chuti k jídlu;
  • oslabená imunita, nejčastější nachlazení se změní ve vážné onemocnění;
  • nedostatek zdravého spánku, potíže s usínáním, nedostatek fáze hlubokého spánku – člověk nemůže obnovit svou sílu nedostatečným spánkem;
  • neschopnost obnovit vitalitu před dalším výletem do posilovny: únava se pouze hromadí, to je plné nervových zhroucení, deprese a apatie.
READ
Zkost u dětí: příčiny, náprava

Pokud po dalším tréninku zaznamenáte jeden z těchto příznaků, dejte svému tělu čas na zotavení. V době odpočinku nevykonávejte fyzickou aktivitu, jezte pravidelně a nezanedbávejte správný, zdravý spánek.

Důsledky sportovní závislosti

Nadměrný trénink urychluje stárnutí a snižuje ochranné funkce těla. Problémy vznikají s pohybovým aparátem (artritida, artróza, opotřebení plotének, opotřebení kloubů). A dochází i k psychickým změnám: je možná zvýšená podrážděnost, náhlé změny nálad, krátkodobé záchvaty agrese.

Vzhledem k tomu, že přetrénování způsobuje ztrátu chuti k jídlu, mohou se rozvinout zažívací potíže jako anorexie a bulimie.

Závislost na nadměrné zátěži je plná změn hormonálních hladin, u dívek jsou možné poruchy menstruačního cyklu, které mohou vést k neplodnosti.

Artróza

Artróza je jedním z důsledků závislosti

Léčba závislostí

Aby závislost na fitness zmizela, musíte:

  • vyloučit všechna školení z plánů na příští dva týdny;
  • dodržovat dietu, jídlo musí obsahovat požadované množství kalorií;
  • po dvoutýdenním odpočinku musíte chodit denně, můžete začít s 25 minutami, zvýší se tím cévní tonus a zlepší tok kyslíku do mozku a plic;
  • po chvíli změňte chůzi na lehký jogging, trvající 30 minut, je důležité provést přechod plynule podle schématu: chůze – závodní chůze – lehký jogging – plný jogging;
  • návrat do tělocvičny po čtyřech týdnech terapie, ale hodiny by neměly přesáhnout 40 minut, frekvence – 3krát týdně;
  • postupně zvyšujte dobu tréninku na 60 minut, frekvence zůstává nezměněna;
  • Nezapomínejte na relax: trávte čas s přáteli nebo si najděte koníčka, který vás odvede od myšlenek na sport.

Odborníci tvrdí, že tanec je vynikající alternativou cvičení. Při tanci se aktivují všechny svalové skupiny a to vám neškodí.

Je důležité pamatovat na to, že je potřeba zapracovat nejen na krásné postavě, ale také na svém vnitřním světě. Bez ohledu na to, jak krásnou postavu máte, nemůžete dosáhnout vnitřní rovnováhy bez rozvoje sebe sama jako člověka. Ve všem musí být harmonie a umírněnost, jedině tak dosáhnete harmonie sami se sebou.

Každý ví o prospěšných vlastnostech sportu: pravidelná fyzická aktivita zvyšuje cévní tonus, zlepšuje stav pokožky, zrychluje metabolismus a zlepšuje postavu. Málokdo ale myslí na negativní stránku sportu: sem patří četná zranění a dokonce i závislost na sportu.

READ
Co dát ženatému milenci na Nový rok, který má ženu

Sportovní závislost

Závislost na sportu může mít negativní zdravotní důsledky

Popis problému

Sportovní závislost je lékařský termín používaný k popisu závislosti na sportu. Tato závislost se projevuje ve dvou případech:

  1. Je vědecky dokázáno, že při cvičení se produkuje hormon radosti. Tělo si časem na zvýšenou hladinu hormonu zvykne a vyžaduje novou dávku. Cvičení se tak stává jakousi drogou.
  2. Bohužel pro mnoho lidí se neškodná záliba pro sport mění v maniakální touhu rozpumpovat celé tělo v co nejkratším čase. Někteří tráví 5 hodin denně na sportovním vybavení jen proto, aby dosáhli ideální postavy.

Lidé vyčerpávají svá těla nekonečnými tréninky, protože jsou z nich nešťastní. To je neschopnost objektivně zhodnotit své tělo, což vede ke komplexům a nepohodlí. Lidé doslova žijí v posilovně a dosahují své vysněné postavy.

Sportovní závislost

Závislost na cvičení (sport)

Symptomatologie

Závislost na sportu je název pro pravidelné vyčerpání těla tréninkem. To snižuje celkové zdravotní ukazatele. Jak poznáte, že máte sportovní závislost? Závislost na cvičení je nezdravá honba za ideální postavou. Hlavní příznaky sportovní závislosti:

  • touha po zvýšení silových cvičení, i když to nepřináší žádné výsledky,
  • hanba za zmeškané tréninky: pokud člověk onemocní a nemůže přijít na trénink, bude tvrdě trénovat doma nebo se stydí za zmeškaný trénink,
  • spontánní nárůst zátěže a délky tréninku,
  • nadměrná fyzická aktivita: jsou případy, kdy lidé téměř nevydrží intenzitu, ale přesto nesníží tempo,
  • lidé posedlí sportem odkládají nebo úplně ruší všechna důležitá jednání, ať už jde o služební cestu nebo procházku s milovanou osobou,
  • denní prodloužení doby tréninku.

Nadměrná únava

Nadměrná únava nebo přetrénování se projevuje následovně:

  • ztráta síly, letargie, snížená fyzická aktivita,
  • člověk přestává ovládat své tělo a nemůže ho vždy ovládat,
  • zvýšená srdeční frekvence, možné tlakové skoky večer,
  • bolesti hlavy, příznaky vegetativně-vaskulární dystonie,
  • poruchy v gastrointestinálním traktu,
  • úplný nedostatek chuti k jídlu,
  • oslabená imunita, nejčastější nachlazení přechází ve vážné onemocnění,
  • nedostatek zdravého spánku, potíže s usínáním, nedostatek fáze hlubokého spánku – člověk nemůže při nedostatečném spánku znovu nabrat síly,
  • neschopnost obnovit vitalitu před dalším výletem do posilovny: únava se pouze hromadí, to je plné nervových zhroucení, deprese a apatie.
READ
Ena Býk a muž Ryby: kompatibilita páru v lásce, manželství, přátelství, práce, sex.

Pokud po dalším tréninku zaznamenáte jeden z těchto příznaků, dejte svému tělu čas na zotavení. V době odpočinku nevykonávejte fyzickou aktivitu, jezte pravidelně a nezanedbávejte správný, zdravý spánek.

Důsledky sportovní závislosti

Nadměrný trénink urychluje stárnutí a snižuje ochranné funkce těla. Problémy vznikají s pohybovým aparátem (artritida, artróza, opotřebení plotének, opotřebení kloubů). A dochází i k psychickým změnám: je možná zvýšená podrážděnost, náhlé změny nálad, krátkodobé záchvaty agrese.

Vzhledem k tomu, že přetrénování způsobuje ztrátu chuti k jídlu, mohou se rozvinout zažívací potíže jako anorexie a bulimie.

Závislost na nadměrné zátěži je plná změn hormonálních hladin, u dívek jsou možné poruchy menstruačního cyklu, které mohou vést k neplodnosti.

Artróza

Artróza, jeden z důsledků závislosti

Léčba závislostí

Aby závislost na fitness zmizela, musíte:

  • vyloučit všechna školení z plánů na příští dva týdny,
  • dodržovat dietu, jídlo musí obsahovat požadované množství kalorií,
  • po dvoutýdenním odpočinku je třeba chodit denně, můžete začít s 25 minutami, tím se zvýší cévní tonus a zlepší tok kyslíku do mozku a plic,
  • po chvíli změňte chůzi na lehký jogging, trvající 30 minut, je důležité provést přechod plynule podle schématu: chůze – závodní chůze – lehký jogging – plný jogging,
  • návrat do tělocvičny po čtyřech týdnech terapie, ale lekce by neměla přesáhnout 40 minut, frekvence – 3x týdně,
  • postupně zvyšujte délku tréninku na 60 minut, frekvence zůstává nezměněna,
  • Nezapomínejte na relax: trávte čas s přáteli nebo si najděte koníčka, který vás odvede od myšlenek na sport.

Odborníci tvrdí, že tanec je vynikající alternativou cvičení. Při tanci se aktivují všechny svalové skupiny a to vám neškodí.

Je důležité pamatovat na to, že je potřeba zapracovat nejen na krásné postavě, ale také na svém vnitřním světě. Bez ohledu na to, jak krásnou postavu máte, nemůžete dosáhnout vnitřní rovnováhy bez rozvoje sebe sama jako člověka. Ve všem musí být harmonie a umírněnost, jedině tak dosáhnete harmonie sami se sebou.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: