7 živin pro krásné a zdravé vlasy

vlasy

Vlasy jsou zrohovatělým derivátem lidské kůže. Plní ochrannou a estetickou funkci. Vlasy chrání hlavu člověka před podchlazením a mechanickým poškozením. Navíc jsou zdravé, krásné a upravené, dělají člověka atraktivnějším při komunikaci s ostatními lidmi. Vlasy se dožívají 2 až 4 let, dorůstají o 12 cm za rok a až 8 m po celý život. Jejich celkový počet na hlavě se pohybuje od 90 do 150 tisíc.

Aby vaše vlasy zůstaly vždy zdravé a silné, je nutné jim zajistit dostatečnou výživu, dostatečné množství bílkovin, zdravých tuků, nerafinovaných sacharidů a vitamínů, mikroprvků a aminokyselin.

  • Proteiny. Je lepší dát přednost libovému masu, rybám, vejcím a ořechům.
  • Zdravé tuky. Je nutné konzumovat potraviny bohaté na nenasycené mastné kyseliny. Například tučné ryby, jakékoli nesmažené rostlinné oleje (olivový, kukuřičný, slunečnicový, lněný), ořechy, semena.
  • Nerafinované sacharidy. Obsaženo v zelenině a ovoci, ve výrobcích z mouky druhé třídy, otruby. Chléb, naklíčená pšeničná zrna jsou velmi užitečné.

Vitamíny potřebné pro vlasy:

  • B vitamíny. Podpoří rychlý růst vlasů, učiní vlasy silné a husté, sníží mastnotu, dodají pružnost a lesk (obiloviny, obiloviny, ořechy, vejce, pivovarské kvasnice).
  • Vitamin E. Vyživuje vlasové folikuly, léčí vlasy, chrání před ultrafialovými paprsky, obnovuje prokrvení pokožky hlavy (ořechy, semínka, rostlinné oleje, zelená listová zelenina, vejce).
  • vitamin A. Zlepšuje strukturu vlasů, činí je hebkými a hedvábnými. Prospěšné budou zejména suché a roztřepené vlasy (játra, vejce, máslo, tvaroh. Dobré zdroje karotenu: mrkev, rakytník a meruňky).
  • vitamin C – aktivuje krevní oběh, urychluje růst vlasů, podporuje vstřebávání železa (citrusové plody, kdoule japonská, šípky, rakytník, rybíz, kiwi).

Stopové prvky:

  • Hořčík – dodává vlasům pružnost. Obsaženo v čerstvých bylinkách, ořechách, sušených meruňkách.
  • Silikon – dělá vlasy pevnými a odolnými (okurky, cukety, kořenová zelenina);
  • Zinek – zabraňuje vzniku šedivých vlasů a vypadávání vlasů (česnek, cibule, zelí);
  • selen – chrání před ultrafialovým zářením a jinými škodlivými vlivy (maso, mléko, žitný chléb);
  • Fosfor – dodává vlasům sytou barvu a pružnost (ryby, fazole);
  • Vápník – nezbytné pro strukturu vlasů (mléčné výrobky, zelenina, tmavě zelená zelenina.)
  • Železo – posiluje vlasy, zabraňuje časným šedivěním (játra, pohanka, granátové jablko);
  • Síra – dodává sílu a lesk (ryby, játra, česnek, luštěniny);
  • Jod – dodává vlasům zdravý vzhled, podílí se na metabolických procesech (mořské plody, tomel, žampiony);
  • Měď – chrání vlasy před předčasným stárnutím (pohanka, ovesné vločky, kroupy, meruňky, dýně);
  • Aminokyselina tyrosin je také nezbytný pro vlasy, chrání je před raným šedivěním.
READ
Telefonní etiketa: 14 zlatých pravidel

Top 10. Nejužitečnější produkty pro vlasy

Ryby a mořské plody jsou bohaté na fosfor, zinek, jód a zdravé tuky.

Zelenina a listová zelenina obsahují hodně vápníku, hořčíku, železa, vitamínů C, A.

Ořechy a semena jsou cenným zdrojem vitamínu E a polynenasycených mastných kyselin, obsahují zinek a selen.

Obiloviny (naklíčená zrna, obiloviny, chléb, otruby) jsou hlavním zdrojem vitamínů B

Drůbeží maso – obsahuje snadno stravitelný protein, bez kterého se vlasy stanou matnými a bezbarvými. Drůbeží maso je navíc bohaté na železo, které je pro tělo nezbytné.

Vejce jsou zdrojem bílkovin. Navíc obsahují vitamíny skupiny B, které jsou pro tělo nezbytné.

Rostlinné oleje obsahují polynenasycené kyseliny a vitamíny A, D, E.

Zelenina (mrkev, řepa) je bohatá na vitamíny skupiny B, vitamín A, ale i hořčík a draslík.

Mléčné výrobky jsou zdrojem organického vápníku, který je zodpovědný za růst a posílení vlasů.

Luštěniny jsou bohaté na železo, zinek a biotin, které jsou zodpovědné za silné vlasy.

Lidové prostředky pro ošetření vlasů

Aby byly vlasy zdravé, v některých případech nestačí jen nutriční korekce. V tomto případě pomohou přírodní prostředky.

Pro aktivní růst a krásu vlasů Dr. Walker doporučuje užívat 0,5 litru šťávy z mrkve, salátu a vojtěšky denně po dobu jednoho měsíce.

Způsob přípravy: smíchejte 9 dílů čerstvě vymačkané mrkvové šťávy se čtyřmi díly hlávkové šťávy a do tohoto koktejlu přidejte 3 díly vojtěškové šťávy.

Pokud takovou kompozici nemůžete udělat, nevadí! Dá se nahradit jednodušším koktejlem. Mrkvovo-okurková šťáva pomůže obnovit sílu a lesk vlasů a urychlí růst. Šťáva se odebírá v poměru 1:1.

Při silném vypadávání vlasů radí bylinkář Rim Achmetov používat tento recept: zalijte 2 šálky ovsa 6 šálky vroucího mléka. Vařte 2 minuty na mírném ohni a ochlaďte. Vezměte 3 sklenici 1krát denně po dobu jednoho měsíce. Po měsíci opakujte kurz.

Níže uvedená tabulka pojednává o příčinách některých problémů s vlasy.

Problémy s vlasy Možný důvod Vyplatí se zařadit do svého jídelníčku
Suché vlasy s roztřepenými konečky Nedostatek esenciálních mastných kyselin Tučné ryby (3-4x týdně), olivy, rostlinný olej, avokádo
Vlasy vyžadují časté mytí Nedostatek vitamínů B Cereálie (cereálie, celozrnný chléb, knäckebrot)
Křehkost vlasů. Chybí jim síla a lesk Tělu chybí zinek a tyrosin Ústřice, drůbež, luštěniny, vejce, ovesné vločky, banány, mandle, avokádo, sezam
rané šedé vlasy Nedostatek tyrosinu, mědi a železa. A také vitamíny skupiny B Banány, korýši, mandle, vlašské ořechy, játra, naklíčená zrna, ovesné vločky
vypadávání vlasů Nedostatek železa a vitamínů B Játra, červené maso, vejce, luštěniny, obiloviny, ovesné vločky, meruňky
Matné, oslabené vlasy Nedostatek bílkovin Libové maso, vejce, ryby, ořechy, sušené ovoce
READ
Proč je důležité být tady a teď?

Produkty škodlivé pro vlasy

  • Cukr – ve velkém množství působí v lidské krvi jako toxická látka, která se uvolňuje kůží (včetně pokožky hlavy) a dělá ji mastnou. , konzumované ve velkém množství, narušuje vstřebávání vitamínů.
  • Sycené nápoje obsahují spoustu nezdravých přísad a prázdných sacharidů.
  • Polotovary a rychlé občerstvení. Tyto produkty neobsahují téměř žádné vitamíny a mikroelementy, které jsou prospěšné pro lidské tělo, a tedy i pro vlasy.
  • Produkty obsahující kofein (káva, čaj, čokoláda). Narušuje vstřebávání vitamínů důležitých pro vlasy jako B a C, dále zinku a draslíku.
  • Mastné mléčné výrobky. Může způsobit alergie a svědění pokožky hlavy.

Na této ilustraci jsme shromáždili nejdůležitější body o správné výživě vlasů a budeme vděční, když budete obrázek sdílet na sociální síti nebo blogu s odkazem na tuto stránku:

Jídlo pro vlasy

Varování! Informace slouží pouze pro informační účely a nejsou určeny k diagnostice nebo předepisování léčby. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: