Jak se rozveselit

Špatná nálada je nespokojenost s událostmi z minulosti, která nám brání žít přítomností. Důvodů k nespokojenosti se životem není mnoho a zlepšit situaci může každý.

Zde budeme hovořit o špatné náladě v každodenním životě, s výjimkou vážných krizí a projevů psychických poruch.

Nedostatek výživy, spánku, fyzické aktivity

Bez ohledu na to, jak je člověk duchovně vyspělý, je to především podpora fyzického zdraví, která mu dává sílu stabilizovat svůj emoční stav. Pokud se cítíte smutní, věnujte pozornost své fyzické aktivitě, spánku a stravě. Možná je vaše špatná nálada způsobena jejich nedostatkem.

Vyhořet

Neustálá únava a neschopnost užívat si školu, práci, koníčky nebo socializaci. Jedná se o běžný a závažný problém, ale lze jej také vyřešit. Lidé zpravidla vyhoří, když nevidí smysl své činnosti a své místo ve světě.

Co se děje

Často nám něco zkazí náladu, ale naše morálka se ještě více zhorší, pokud nevidíme zdroj problémů. Je velmi důležité určit, co vás trápí, protože pochopení problému znamená jeho poloviční vyřešení.

Jak situaci napravit

Už víte, co je špatně, ale nechápete, jak se s obtížemi vyrovnat. To není děsivé: neexistují žádné beznadějné situace. S podporou rodiny a přátel a také s vaší touhou se vám to podaří. Hlavní je mít sílu problém vyřešit.

Jak se vypořádat se špatnou náladou

Věnujte pozornost fyzickému zdraví

Pokud se necítíte dobře, zkuste změnit svůj životní styl.

Pro dobrou náladu potřebujete:

  • dobře jíst, přijímat dostatek kalorií (norma na oběd: od 500 do 1 000 kalorií); alespoň 7–8 hodin v noci;
  • Věnujte čas fyzické aktivitě, jako je chůze 4 XNUMX kroků najednou.

Vytvořte si krok za krokem plán řešení problému

  1. Určete, co přesně je třeba změnit nebo zlepšit.
  2. Načrtněte cíle a výsledky, kterých chcete dosáhnout.
  3. Udělejte si seznam možných řešení.
  4. Vyhodnoťte a vyberte to nejlepší.

Dejte si svolení být nedokonalí

Uznejte a přijměte své pocity. Nikdo není dokonalý a je normální být smutný. Nepotlačujte negativní emoce ani se za ně nestyďte. Snažte se pochopit jejich důvody.

Procvičujte si soucit se sebou samým: To je zacházet se sebou laskavě a láskyplně. Naučte se říkat pro sebe hezká slova. Dělejte meditace, které vám pomohou tuto dovednost rozvíjet.

READ
Sex pro přátelství: jak správně přistupovat k problému a co potřebujete vědět o takových vztazích

Nehledejte dokonalost, nesnažte se být dokonalí – místo toho oceňte své jedinečné vlastnosti a snažte se o osobní rozvoj.

Najděte si příležitost k rozhovoru

Mluvte s blízkými, řekněte jim o svých problémech a sdílejte své emoce. Může to být přítel, člen rodiny nebo dokonce profesionál, který bude poslouchat bez posuzování a nabídne podporu.

Zapisování myšlenek a emocí do deníku je užitečný způsob, jak se vyjádřit. Zde můžete volně vyjádřit vše, co cítíte, a dívat se na problémy svěžíma očima.

Mluvte sami se sebou: řekněte si vše jako člověk, na kterého jste už velmi dlouho čekali. Dejte si svolení plakat a kňučet. Tímto způsobem vaše emoce najdou cestu ven a vy se budete cítit lépe.

Jak si zlepšit náladu

  • Dopřejte si internetový detox.
  • Uspořádejte si dovolenou: vyhraďte si hodinu, den nebo týden, kdy nebudete dělat vůbec nic.
  • Potkat tvé přátele.
  • Čtěte, ponořte se do své oblíbené knihy.
  • Podívejte se na film, zahoďte emoce ze sledování.
  • Věnujte se svému oblíbenému koníčku, odložte telefon.

Jak rozveselit přítele

  • Buď tam, i když nemůžeš nic říct. Ukažte svému příteli, že ho přijímáte.
  • Zeptejte se, jak se má, a mluvte o něčem abstraktním.
  • Nevnucujte sebe, své zkušenosti a pomoc.
  • Dejte svému příteli čas: ne vždy bude mít sílu vám odpovědět, jen počkejte.
  • Nabídněte jeho oblíbené jídlo.
  • Darujte malý dárek pro radost, jako je kytice květin nebo váš oblíbený čaj.

Jak se vypořádat s blues

V náboženství, filozofii a psychologii existuje společný recept na blues, apatii a špatnou náladu: vděčnost. Poděkujte sobě, svým blízkým a světu obecně za to, co máte. Každý den si vyhraďte tři až třicet důvodů, proč poděkovat. To je velmi důležitá dovednost, která nám brání spadnout do propasti lhostejnosti a tuposti. Můžete být vděční za nový telefon, za krásný úsměv svého přítele nebo za obtížnou situaci, která vás mnohému naučila.

Jak odlišit blues od deprese

1. Intenzita a trvání. Blues jsou dočasnou reakcí na konkrétní situaci nebo stres. Může trvat několik hodin až několik dní, ale obvykle časem odezní. Deprese trvá nejméně dva týdny a může trvat měsíce nebo dokonce roky.

READ
Survivor bias theory: Jak tento fenomén funguje?

2. Závažnost symptomů. Blues jsou definovány mírnými až středními příznaky, jako je smutek, ztráta zájmu, únava nebo špatná nálada. Příznaky deprese mohou být mnohem intenzivnější. Mohou to být například poruchy spánku a chuti k jídlu, pocity bezmoci, problémy se soustředěním, negativní myšlenky a představy o smrti nebo sebepoškozování.

3. Přítomnost dalších příznaků. Deprese je obvykle doprovázena fyzickými a duševními příznaky, jako je nedostatek energie, nespavost, změny hmotnosti, pocit nevolnosti, ztráta zájmu o dříve užívané aktivity, pocity viny nebo bezmoci. U blues nejsou takové běžné příznaky.

4. Dopad na život. Deprese může mít významný dopad na práci, vztahy, školu a celkovou pohodu. Blues také kazí náladu, ale většinou neničí život a aktivity.

Pamatujte, že každý člověk má své vlastní emoce a nedostatky. Je důležité naučit se je přijímat, to jsou normální projevy života. To vám pomůže vytvořit si zdravější a realističtější pohled na sebe a laskavější vztah ke světu.

Pamatujte, že řešení problému vyžaduje flexibilitu a analýzu v každém kroku. Nebojte se změn v plánu.

Dny ErsteaAnna Težiková

V těžkých časech je veselá nálada nejcennějším zdrojem. Ale jak to uchovat, když stresové situace nebo zprávy přicházejí v hustém závalu? Nabízíme vám podívat se na účinné způsoby, jak si zvednout náladu. Nechte si poradit od psychologů.

„Pokud trpíte depresí déle než jeden den nebo dokonce měsíc, neodstraňujte to, neignorujte své nepohodlí. Zkuste začít používat prostředky, které nevyžadují prakticky žádné náklady.“

1. Smějte se

Nejde jen o to, že dnes některé zpravodajské weby začaly publikovat videa se zábavnými zvířaty. Humorný obsah je alespoň na chvíli skvělým lékem na bolestné myšlenky. Někdo miluje sovětské komedie, někdo stand-upy, někdo má rád podivné memy „pro své vlastní lidi“. Zorganizujte si nepřetržitý přístup k zábavným věcem a pokuste se alespoň jednou denně upřímně smát nahlas.

2. Chatujte s přáteli

Domluvte si schůzku v kavárně na šálek aromatického čaje, v parku nebo doma. Pokud nemůžete komunikovat osobně, zavolejte prostřednictvím videokonference. Nastavte pozitivní a lehký tón vaší konverzace. Vzpomeňte si na hříčky z dětství, vyprávějte si o knihách, které jste četli, o tom, jaká zajímavá pozorování jste udělali v době, kdy jste se neviděli. Určitě se budete cítit lépe. Jak se říká, „člověk potřebuje muže“.

READ
Jak negativně ovlivňuje kouření vaši schopnost otěhotnět?

3. Pohybujte se

Jakákoli fyzická aktivita dodává tělu léčivou dávku dopaminu, hormonu potěšení. Jóga, tanec, rozcvička, úklid domu – udělá se cokoliv. Venkovní aktivity fungují obzvlášť dobře. Například rychlá chůze nebo běhání v parku.

Mimochodem, můžete kombinovat dvě možnosti najednou: pohyb a komunikaci. Kamarádku můžete pozvat ne na šálek kávy, ale na lehké běhání, jízdu na kole nebo jógu.

4. Uspořádejte si šatník

Vyhraďte si pár hodin na důkladné protřepání šatníku. Nezdá se vám, že tato košile je již stará a unavená? Neměla bys častěji nosit ten svetr, který vyvolává příjemné asociace s povýšením v práci? Není čas na důkladný nákup nových, stylových ponožek, jinak na poličce zbyly jen „single“? V tomto procesu je skutečně něco magického: je to, jako byste znovu získali kontrolu a perspektivu ve svém životě.

5. Poslouchejte hudbu a tancujte

Aktualizujte seznam skladeb: méně smutných balad, více drive – techno, disco, funk a tak dále. Bylo zjištěno, že Mozart je užitečný téměř pro každého. Poslouchejte písničky, které máte spojené s nejpříjemnějšími událostmi minulosti. Někdy i reklamní znělka z 90. let dokáže nečekaně zlepšit náladu. Nebuďte líní hledat nové tracky, tímto způsobem „rozveselíte“ i svůj mozek. Kombinace „pohyb + hudba“ dokáže velmi rychle proměnit Eeyore v nadšeného Tygra.

6. Pamatujte na malá vítězství

Každý den si vzpomeňte na dvě nebo tři věci, které se vám dnes perfektně podařilo. Řekněme, že jste skvěle zaparkovali, usmažili dokonalé smažené vejce, udělali vtipný vtip v přátelském rozhovoru. Neznehodnocujte takové okamžiky, jsou cukrem a pepřem života.

7. Udělejte dobrý skutek

“Cítíš se špatně? Najděte někoho, kdo je na tom ještě hůř, a pomozte mu.“ Princip není nový, ale funguje spolehlivě, jako gravitace. Můžete pomoci nejen velkou sumou peněz nebo nějakou prací. Naslouchání pomáhá. Podpora – pomoc. Vyslovit upřímný kompliment, odvést vaši pozornost od bolestivých myšlenek, které vás také pronásledují – to je ono.

Neprojíždějte podzemní chodbou kolem staršího muže s těžkou taškou nebo mladou maminku s objemným kočárkem. Zastavte se, investujte pět minut svého života do pozitivní akce. A pak porovnejte svůj stav před a po.

READ
Co potřebuje dívka ve vztahu?

8. Dělejte pro sebe hezké maličkosti

Pijte ráno kávu z tenkého porcelánového šálku pro hosty. Nenechávejte si sadu elegantního spodního prádla na „zvláštní příležitost“, ale rozhodněte se, že je to pro dnešek. Po večeři si dejte čerstvý Napoleonův dort (ano, po šesté, jaká hrůza!).

Vzpomeňte si na podobenství o mnichovi zahnaném do propasti hladovým tygrem: jednou rukou se držel nějakého zádrhelu, druhou sáhl po červených, šťavnatých jahodách, které visely nad propastí, a trhal je. Legenda mlčí o tom, zda utekl nebo ne. Víme však jistě: podařilo se mu ochutnat nejsladší a nejchutnější bobule.

„Krásné podzimní období je před námi – barevné listí a příjemné svetry. Ale i zde je něco, z čeho je smutno. Den se přece jen krátí a my bychom si tak rádi prodloužili slunečnou náladu. Jak si zajistit příliv pozitivních emocí? K výše uvedeným tipům bych přidal ještě pár dalších. Jsou také jednoduché a účinné.“

9. Ovládněte hluboké dýchání

Zastavte se a soustřeďte se na svůj dech. Hluboké nádechy a nádechy mohou pomoci snížit stres a napětí, stejně jako zlepšit krevní oběh a dodat více kyslíku do mozku. Zvedne vám to náladu. Také vědomé dýchání, zejména při fyzické aktivitě, pomůže zvýšit vytrvalost, snížit únavu a dosáhnout úspěchu v hádce.

10. Zaveďte pozitivní afirmace

Pomohou vám soustředit se na pozitivní stránky života. Pozitivní afirmace ovlivňují negativní emoce a myšlenky a přesouvají od nich pozornost k optimističtějším. Tímto způsobem můžete nejen zvednout svou náladu v daném okamžiku, ale také se naučit ovládat své emoční pozadí.

Zkuste tedy opakovat pozitivní výroky o sobě a svém životě. Pokud nejste připraveni na dlouhodobou praxi, nechte to být jen pět minut denně. Jakou formulaci byste měli použít? „Vážím si sebe“, „jsem schopen překonat obtíže“, „zvládnu všechno“ – ať zní nějak takto. Pozitivní afirmace jsou dobrým způsobem, jak se zbavit negativních myšlenek a pozitivně se naladit.

11. Cvičte vděčnost

Výzkum ukazuje, že praktikování vděčnosti je spojeno se zvýšenou úrovní štěstí a životní spokojenosti. Pomáhá nám uvědomit si jednoduché radosti a všímat si malých i velkých vítězství. Zkuste si najít pár okamžiků nebo věcí, za které můžete být vděční. To vám umožní změnit zaměření vašich myšlenek a posunout je pozitivním směrem. Dobrá nálada by se měla automaticky zlepšovat.

READ
Panělský stud je pro druhého pocit trapnosti, jak se s tím vypořádat?

12. Najděte si vzrušujícího koníčka

Tím, že děláme něco, co nás opravdu baví, cítíme radost a uspokojení z procesu vytváření nebo dosahování něčeho smysluplného. Dělat své oblíbené řemeslo, hrát na kytaru nebo fotografovat vás může opravdu udělat šťastnějšími. Je to skvělý způsob, jak zvýšit hladinu endorfinů.

Jak se tedy můžete rozveselit, když cítíte smutek a melancholii? Je třeba si uvědomit, že nálada člověka závisí na mnoha faktorech – vnitřních i vnějších. Chcete-li ovládat svůj stav, musíte si je uvědomovat. Nezapomeňte – vaše nálada se může změnit a je důležité naslouchat svým emocím a věnovat pozornost svým vlastním potřebám. Kombinací různých metod můžete efektivně zlepšit svůj stav v daný okamžik.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: