Jak se zbavit minulého vztahu ve 4 krocích

Naše pocity nejsou vždy vzájemné. Nebo láska může přinést více utrpení než radosti. Pokud jste v kleci svých vlastních zkušeností, nejlepším řešením je pochopit, jak toho člověka vypustit ze svých myšlenek.

To vám přinese dlouho očekávanou úlevu a úžasné příležitosti pro nový život. V tom nejlépe pomohou rady psychologa, které budou v tomto článku rozebrány krok za krokem.

Co znamená „pustit“?

Mnoho lidí si úplně plete pojmy „nechat jít“ a „zapomenout“ nebo „vypadnout z lásky“. Nejjednodušší způsob, jak to pochopit, je zamyslet se nad doslovným významem „nechat jít“.

Například malé holčičce byl koupen balón. Byla s ním velmi spokojená a dlouho si s ním hrála. Brzy si ale chtěla hrát s jinými hračkami. Tak vzala a uvolnila vlákno. Míč vyletěl do nebe a stal se volným.

Stejně tak potřebujete přejít na něco jiného a člověka fixovaného na tíživý vztah. To ale neznamená, že si v této fázi na svého milovaného nevzpomene a úplně na něj zapomene.

  • Nechat jít znamená přestat zasahovat do osobního života, snažit se ovládat a být si vědom všech záležitostí
  • Začněte žít svůj vlastní život, aniž byste se ohlíželi na osobu, na kterou myslíte
  • užívat si svobody
  • Připravte se na novou lásku
  • Pochopte poučení z minulosti
  • Odpusťte sobě i svému milému
  • Najděte harmonii a radost z každého nového dne

Proč je to vůbec potřeba?

Existuje kategorie lidí, kteří nechápou, proč odmítnout člověka. Pevně ​​věří, že s potřebnou vytrvalostí a vynalézavostí lze dosáhnout reciprocity. Abych to řekl na rovinu, zamilujte se. To je ale velká chyba.

Řekněme, že člověk má rád ananas. A zacházet s hruškami lhostejně nebo je obecně nemůže vystát. A bez ohledu na to, jak moc se tváříte, že jste ananas, nepřestanete být hruškou. Tak byly okolnosti.

Je ale mnoho lidí, kteří naopak preferují hrušky před jiným ovocem. Možná byste tedy měli zvážit jiné možnosti a najít vhodnější?

Nevýhody pokusu chytit „nevlastního“ člověka:

  1. Jaké činy nepodniknete, ale nemůžete člověka ovlivnit tak, aby se odvděčil.
  2. Místo předepsaného štěstí na vás svítí jen sebelítost, zášť, nespokojenost.
  3. Jen prodlužujete své utrpení. Nakonec spolu stejně nebudete.
  4. Osoba z neustálých zásahů k vám začne projevovat neúctu, bude naštvaná. Budete nuceni se neustále ponižovat.
  5. V důsledku takového pronásledování dostanete nervy a náchylnost k depresi.
  6. Ztratíte zájem o svůj vlastní život, své cíle a touhy. Pokud budeme pokračovat ve stejném duchu, tak vyhazov z práce, vyhazov z ústavu a další průšvihy nejsou daleko.

Budete se díky tomu cítit lépe?

Rada psychologa: Vztahy jsou to, co nám dává pozitivní emoce, ne nás ničí. Vy, jako každá živá bytost, jste hodni lásky. Nemusíte se ze všech sil zalíbit, změnit své zásady. Parta lidí tě ocení i bez toho.

Proč neopustit myšlenky na člověka?

Pokud na někoho nemůžete zapomenout, pak pro vás byla tato osoba velmi důležitá. Vaše city k němu jsou velmi silné, takže se mu myšlenky stále vracejí. Buď vám předmět způsobil mnoho odporu a zklamání. A teď k němu máte negativní city nebo dokonce touhu po pomstě za všechno, co vám udělal. V každém případě je třeba co nejrychleji opustit zbytečné myšlenky. Aby ve vaší duši neležely mrtvá váha.

Případ z praxe:

Irinin příběh: „Po velmi dlouhou dobu mě pronásledovaly myšlenky na mého milovaného bývalého manžela. Byli spolu 6 let, 3 roky v zákonném manželství. Rozchod proběhl velmi rychle a nečekaně. Za pouhý měsíc se jeho postoj hodně změnil. Všechny mé pokusy vyhovět byly marné.

Pak odešel, aniž by cokoliv řekl. 1,5 roku jsem čekal, až se vrátí a řekne, že se spletl, požádej o odpuštění. Ale místo toho jsem zjistila, že si vzal jinou a čekají dítě. Byl to skutečný šok! Uvědomil jsem si, že to sám nezvládnu.

Pocity nikdy nevychladly, nechtěla jsem se ani podívat na jiné muže. Rozhodl jsem se obrátit na psychologa. Výsledek mě velmi potěšil. Po pár sezeních jsem se k situaci mnohem uklidnil, dokázal jsem ji přijmout.

Postupně jsem si uvědomoval, že život jde dál a myšlenky na bývalého mě opustily. Teprve psycholog mi pomohl začít budovat nové vztahy.“

Jak vymažete ze svých myšlenek osobu, kterou milujete?

Takže jste pochopili nevyhnutelnost a důležitost tohoto okamžiku. Gratulujeme, to znamená, že jste v polovině!

Bude velmi užitečné umět poděkovat člověku. Rozchod není ztráta, ale zisk. Nejdůležitější v životě jsou zkušenosti. A z této zkušenosti se musíte poučit, abyste našli své chyby a v budoucnu je neopakovali.

Kéž přijímáte jen utrpení a bolest, nezoufejte. Je to příležitost vyrůst, nepřipoutat se příliš k lidem, naučit se budovat harmonické vztahy.

Pro správné rozloučení s člověkem je důležité dělat vše postupně. Nedoporučuje se přeskakovat žádnou z etap. Jinak se stále objeví to, co jste zmeškali, a ta chvíle nebude nejvhodnější.

  1. Dejte průchod emocím. Nesnažte se přehlušit negativitu. Můžete plakat, křičet, vztekat se, vzlykat. Pokud se po snědení velké zmrzliny cítíte lépe, použijte tuto metodu také. Někteří lidé rádi zapisují své zkušenosti na papír.
  2. Poté, co se trochu vzpamatujete, přejděte k analýze situace. Čelit pravdě. Nesnažte se situaci a zesnulou osobu přikrášlovat. Zapište do sloupce 1 všechny plusy z těchto vztahů, do 2. sloupce – všechna mínus. A pak se znovu zamyslete, byli opravdu tak dobří?
  3. Řekněte svému bývalému poděkování za všechno dobré, co se stalo. Upřímně mu přeji štěstí.
  4. Nyní byste neměli hledat viníky a zapojit se do sebekopání. Bude snazší o všem přemýšlet, když se uklidníte až do konce.
  5. Proveďte pozastavení. Vyhoďte nebo odložte všechny dárky a fotografie, které vám připomínají minulost. Nenechte se unést melodramaty a hudbou o nešťastné lásce. Změňte si své telefonní číslo, abyste nemuseli čekat na hovor. Jedním slovem vymažte minulost.
  6. Změňte svůj vzhled. Pomáhá také psychicky se naladit na nový život. Změňte účes, změňte šatník. Zacvičte si v posilovně. I když se nejedná o nadváhu, nikdy není na škodu postavu utáhnout. Navíc vám to zvedne sebevědomí.
  7. Přemýšlejte o tom, jak byste mohli vyplnit prázdnotu v sobě. Něco pěkného a zajímavého. Nové povolání, mazlíček, kniha o vztazích a osobním růstu. Neuzavírejte se, více komunikujte. Pokud si to můžete dovolit, bylo dobré cestovat.
  8. Naučte se znovu si užívat života. Užívej si maličkosti. Splňte si svá přání.
  9. Naplánujte si svůj budoucí život. Dobře stimulovaná v této kartě tužeb.
  10. Nyní můžete analyzovat minulost s chladnou myslí. Přemýšlejte o chybách a poučení.

Po všech fázích se budete určitě cítit osvěženi. A vaše bolest přejde.

V různých případech je pro celý proces zapotřebí různé množství času. Od měsíce do roku. Ale čím dříve na tuto cestu vstoupíte, tím dříve se můžete osvobodit od zátěže.

Důležité rady: Neutápějte se v sebelítosti. Nehoňte se myšlenkami na to, jak nešťastný je váš osud. Jak jsi osamělý. Je lepší vzpomínat v těžkých chvílích na ty, kteří jsou ještě horší. O sirotcích, invalidech, osamělých starých lidech.

Ještě lépe přemýšlejte o tom, jak jim můžete pomoci zmírnit jejich utrpení. A pak zapomenete na svou vlastní bolest.

Prospěšná meditace

Když se musíte rozloučit s milovanou osobou, přirozeně se objeví myšlenky, které už nikdy nebudete moci milovat. Jen nechci znovu zažít stejnou bolest.

Tento názor ale v sobě nepotřebujete pěstovat. Koneckonců, bez lásky je život nudný a nudný. Je lepší zapojit se do vynikající meditace, která pomáhá obnovit zdravý postoj k lásce.

  1. Když jste sami a nikdo vás neobtěžuje, ztlumte světla a posaďte se do pohodlné polohy.
  2. Soustřeďte se a zavřete oči. Zvažte, kde může být vaše schopnost lásky.
  3. Když najdete to správné místo, opravte ho.
  4. Vizualizujte si světlo vycházející z tohoto bodu na vašem těle. Mentálně jej nasměrujte na svého milovaného mazlíčka nebo milovanou osobu.
  5. Pokud jste udělali vše správně, budete mít touhu udělat něco dobrého pro lidi kolem vás. Těm lidem, na které byla záře namířena.

Pokud budete toto cvičení provádět každý den, aniž byste o tom věděli, najdete uvnitř zášť, kterou vystřídá opravdová láska k životnímu prostředí.

Pustit se od srdce a myšlenek

Nemůžete na člověka dlouho zapomenout? Tato praxe pomůže zničit i staré spojení a osvobodit se od negativity.

  1. Odejděte na klidném místě, udělejte si pohodlí.
  2. Zavřete oči a představte si scénu. Na jevišti je muž, který způsobil mnoho utrpení.
  3. Nyní si představte sami sebe na plošině nad touto osobou nebo jak se vznášíte ve vzduchu.
  4. Zaměřte se na svého násilníka. Představte si to velmi podrobně, do nejmenších detailů.
  5. Vnímejte všechny pocity, které pro něj zažíváte, co nejostřeji a nejživěji.
  6. Tak si představte, jak vypadá spojení mezi vámi? Sotva rozeznatelné nitě nebo tlusté lano? Možná plastová trubka? Co spojují? Oblast hrudníku, krku, břicha nebo krku?
  7. Na chvíli si tento stav vizualizujte.
  8. Zamyslete se nad tím, jaké osobní charakterové rysy vám a této osobě chybí, aby se spojení stalo méně bolestným. Možná trpělivost, statečnost, sebevědomí? Pečlivě zvažte všechny možnosti.
  9. Nyní si představte, jak se Bůh nebo anděl strážný zjevuje nad jevištěm, které dostatečně disponuje všemi vlastnostmi.
  10. Požádejte ho, aby vám dal, co potřebujete. Začněte si představovat, jak vás naplňuje vším, co potřebujete. Velmi jasně pociťujte, jak se z toho měníte.
  11. Vizualizujte si, jak sdělujete chybějící vlastnosti osobě, která je s vámi prostřednictvím kanálu spojena. Nechte naplnit až do konce.
  12. Pak se na to podívejte znovu. Změnil se od té doby? Co přesně se změnilo: emoce, úsměv na tváři, držení těla?
  13. V případě potřeby si s ním promluvte. Určitě ti dal dobrou lekci, naučil tě něco nového. I přes bolestné zážitky. V každém případě požádejte o odpuštění, i když za vás může spíše on.
  14. Pak si představte přerušení spojení. jak bys to chtěl udělat? Nůžkami nebo stříhat mečem? Pamatujte si, jak vypadáte odděleně, svobodně jeden od druhého.

Jak propustit zesnulého milovaného člověka

Smrt blízkého člověka je skutečnou tragédií pro ty, kteří se s ní musí vyrovnat. Po takové ráně osudu není jednoduché postavit se na nohy a žít normální život. Zvláště, když nám zemře mladý blízký člověk, nebo dokonce dítě.

Mnozí se nemohou smířit s nespravedlností toho, co se stalo. Jsou lidé, kteří se s touto situací nejsou schopni smířit ani rok po smrti. Často vedou se zesnulým neustálý dialog, jako by byl ještě naživu.

Tipy:

  1. Nikdo nepopírá vaši těžkou pozici. Ale nezapomínejte na zdravý rozum. Zkuste se přesvědčit o nutnosti návratu do života. Ostatně už se to stalo a nelze nic změnit. Zejména slzy a záchvaty vzteku. Pokud nyní přestanete mít zlomené srdce, je možné podkopat své zdraví a psychiku. A lepší už to nebude, že? Myslete na své blízké, kteří přežili.
  2. Často silné pocity pronásledují, když se člověk cítí provinile před zesnulým. Možná jste se k němu nechovali dobře, byli jste drzí nebo nebyli dostatečně pozorní, nepomohli jste, když to potřeboval. Teď už se ale nedá nic změnit. A vaše utrpení také nepomůže věci. Proto se raději soustřeďte na živé lidi. Zkuste se v takových situacích chovat lépe. Mnoho vašich blízkých přátel jistě také potřebuje pomoc a podporu.
  3. Přemýšlejte takto: nebyl jsem k němu lhostejný. Proto by mě nerad viděl v mukách a smutku. Nikdo by se skutečně nechtěl stát příčinou utrpení milovaného člověka.
  4. Snažte se vložit veškerou energii do práce. Dobrý způsob, jak věci zlepšit a zapomenout na bolestivé myšlenky. Protože prostě nemají čas.
  5. Mysli si, že zesnulý odešel do lepšího světa. Podle křesťanství je lidská duše nesmrtelná, umírá jen tělo. Modli se za něj. Pokud ani to nepomůže, promluvte si s knězem. Zeptejte se na všechny své otázky. Nic nezavírej. Někdy vše, co musíte udělat, abyste našli mír, je promluvit.Případ z praxe:

Victoriin příběh: „Nikdy jsem si nemyslela, že by se v mém životě mohl stát takový smutek. Můj milovaný syn zemřel v 7 letech. Dlouho jsem nemohl uvěřit tomu, co se stalo. Zdálo se, že se mi nic z toho neděje.

Ale realita byla strašná. Život mě přestal úplně zajímat, ačkoli zůstali další blízcí lidé – manžel a nejstarší dcera. Manžel mě přihlásil k psychologovi a doslova mě donutil jít. K mému překvapení jsem se po prvním rozhovoru cítil o něco lépe.

Tak jsem pokračoval v léčbě. Psycholožka mi pomohla podívat se na to, co se stalo z druhé strany, pamatovat si, že ostatní blízcí mě potřebují, pochopit, že můžete žít dál, i po smrti dítěte.

Abyste přestali honit myšlenky na minulost ve své hlavě a zapomněli na člověka, potřebujete sílu mysli a moudrý postoj k situaci. Pokud jste v tíživé situaci, naši specialisté vám určitě pomohou online konzultací s psychologem. Neuzavírejte se ve svém smutku.

Čím dříve uděláte první krok, tím méně dní budete muset strávit v mukách. Zkušený psycholog je nejlepší lék na duši a harmonický život.

Jedním z témat, se kterými za mnou klienti přicházejí, je emoční (milostná) závislost. co to je? Emoční závislost je ztráta pocitu osobní autonomie z emocionálních důvodů.

Člověk ve svém životě vstupuje do různých vztahů. Pokud jsou vzájemné a přinášejí radost a uspokojení oběma stranám, pak se takové přirozené připoutanosti ve vztazích (například v manželských, partnerských) v psychologii říká „vzájemná závislost“ a nesouvisí s patologickou adaptací. Tento termín, možná nepříliš úspěšný, implikuje, že oba jsou ve vztahu svobodní a zároveň dokážou cítit potřebu jeden druhého, milovat se, aniž by zažívali omezující pocit nátlaku, omezování příležitostí a svobodné vůle toho druhého. .

Při ztrátě vztahu:

rozchod s partnerem, rozvod s manželkou nebo manželem,

fyzická ztráta někoho blízkého (včetně domácího mazlíčka)

− Období opuštění minulosti není vždy bezbolestné a konečné. V takových případech samozřejmě existuje podmíněné časové období adaptace na nové životní podmínky a záleží na tom, jak člověk vnímá závažnost své ztráty.

Problémem se stává situace, kdy se člověk na svou ztrátu na dlouhou dobu citově zafixuje (liší se to člověk od člověka, ale obvykle se to považuje za více než rok). Snaží se „přivést zpět loňský sníh“: je neustále smutný, pamatuje si minulé vztahy (o milovaném, domácím mazlíčkovi). Člověk neustále lituje ztráty, je naštvaný, že ztracený předmět jeho touhy není poblíž.

A co se stane, je to, že si naopak zakáže na svou ztrátu vůbec myslet a své zážitky přesune do oblasti nevědomí. Pak budou tyto zážitky nadále ovlivňovat jeho stav z nevědomí a vyústí v chronické utrpení, které může vyústit v psychosomatické symptomy a dokonce i onemocnění.

V těchto případech je třeba pomoci člověku dát „sbohem“ své ztrátě nejen na mentální úrovni, ale i na úrovni emocí a pocitů, aby tento fragment minulosti opustil. jako balón, který vyletí z vašich rukou k obloze.

To neznamená zapomenout na osobu, která je vašemu srdci drahá (nebo na stvoření, mluvíme-li o domácím mazlíčkovi), ale znamená to jednou zažít bolest z rozchodu s ním a pak vzpomínat neutrálně nebo s láskou, vděčností, vřelostí ve svém srdce a přijetí této vzpomínky jako své cenné životní zkušenosti.

Ne každý, kdo zažil ztrátu nebo odloučení od milovaného člověka, to dokáže sám. Zde mohou pomoci sezení emočně-imaginativní terapie (EFT) se specialistou.

Během těchto sezení osoba “vrátí investice” tedy vložené pocity, části osobnosti, které byly spojeny s požadovaným objektem, zpět k sobě. Subjekt je také „po cestě“ osvobozen od viny, zášti, strachu a dalších negativních pocitů spojených tak či onak se ztraceným předmětem. Může vrátit svému bývalému partnerovi investice (očekávání, pocity), které do něj vložil, aby obnovil „energetickou rovnováhu“.

Taková psychoterapie může trvat více než jedno sezení, aby nepřetěžovala klientovu psychiku a dala mu možnost ekologicky, až bude připraven, zbavit se utrpení z minulosti.

V důsledku takové práce se subjekt integruje se svými dříve ztracenými pocity nebo částmi své osobnosti, což mu umožňuje skutečně pustit objekt svých tužeb a/nebo minulých vztahů.

Případová studie.

Oslovila mě 29letá žena (jistá paní N).

Klientka měla obavy ze stavu nespokojenosti a lítosti po rozchodu s mužem, se kterým měla řadu let blízký vztah.

Když se setkali a komunikovali, choval se k ní dobře, neustále jí poskytoval podporu a péči. Situace však dopadla tak, že se rozešli. Vzala si někoho jiného a on se také oženil o něco později.

Vzpomínky a výčitky klientky N kvůli bývalému partnerovi jí nedovolily vybudovat si plnohodnotný vztah s manželem, ke kterému chovala vřelé, srdečné city. Žena však srovnávala svého manžela se svým bývalým milencem a trpěla tím, protože si uvědomila, že k minulému vztahu nebude návratu. Chtěla se osvobodit od své citové závislosti.

Během sezení EOT žena představila obraz „investice“, kterou vložila do svého bývalého milence v podobě krásného motýla: létala mezi květinami. Obraz motýla často symbolizuje ženskost, lehkost a květiny jsou pro někoho v praxi emočně-imaginativní terapie vyjádřením citů [1].

Klientka N. se s tímto obrazem motýla v květinách sjednotila (vstoupil do jejího těla v oblasti hrudníku) a cítila se naplněná energií radosti.

Jak se vymanit z citové závislosti a nechat odejít minulé vztahy

Nezbývalo než vrátit „investici“ (očekávání, pocity, projevy péče) bývalému partnerovi. Vypadaly jako krásný obraz přírodní krajiny. Žena vrátila tento „obraz“ k obrazu muže ve své představě. V jejích očích se objevily slzy úlevy a vděčnosti. Nyní mohla svému bývalému milenci upřímně a ze srdce popřát štěstí ve svém osobním životě, což naznačovalo dokončení procesu opuštění.

Klientka N. už při pomyšlení na svého bývalého milence nepociťovala lítost ani nespokojenost.

Žena přemýšlela o svém manželovi s novým pocitem tepla a lásky k němu a uvědomila si, že si ho dostatečně neváží. Ve skutečnosti tyto pocity, které mohla a chtěla dát svému manželovi, byly dříve „investovány“ do jejího bývalého milence, dokud je sama sobě nevrátila na sezení emocionálně-imaginativní terapie.

Pokud se poznáváte v situacích, kdy je pro vás těžké opustit minulý vztah (předmět touhy, ztráta milovaného člověka) nebo si zakazujete na to myslet, ale trpíte, pak vám nabízím svou pomoc při absolvování emocionálně-imaginativní terapie.

Pod mým pečlivým a podpůrným doprovodem se osvobodíte od negativních otisků minulosti, získáte svou integritu a budete naplněni zdroji pro nový, produktivní, šťastný život.

tel. +7 9165887906 (pište SMS – chci jít na sezení EOT);

na Skype: „Chci jít na relaci EOT“ (moje přihlašovací jméno je annata 7771);

bibliografie:

1. Linde N.D. Emocionálně imaginativní (analyticky účinná) terapie. – Moskva. 2015, str. 347, 364.

2. Emocionálně imaginativní (analyticky účinná terapie). Nová etapa vývoje: Sborník článků / Ed. N. D. Linde. – M.: Genesis, 2017. S. 73, 78. 100.

READ
Jak pochopit, že se vám dívka líbí: komunikací nebo korespondencí, ve škole, v práci
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: