Přerušená hodina v chatu: jak překonat závislost na internetové komunikaci

Spoluautoři: Wes Pinkston. Wes Pinkston je certifikovaný kouč holistického životního stylu a zakladatel Wes Pinkston Life Coaching. S více než pětiletými zkušenostmi se specializuje na pomoc lidem dosáhnout maximální životní spokojenosti a realizovat svůj plný potenciál. Získal certifikaci jako kouč holistického životního stylu od institutu CHEK.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 9. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 27 683.

Trávit příliš mnoho času online zvyšuje riziko vzniku emocionálních a fyzických zdravotních problémů, zhoršuje vaše vztahy a snižuje váš akademický výkon a produktivitu v práci. Závislost na internetu ovlivňuje životy stále více lidí. Pokud jste obeznámeni s tímto problémem, můžete jej překonat tím, že omezíte čas strávený na internetu, naplníte svůj život jinými aktivitami a požádáte o pomoc.

Jak se ovládat

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 1

Udělejte si seznam činností, do kterých vaše závislost na internetu zasahuje. Zařaďte do něj všechny aktivity, které máte rádi a kterým nemůžete věnovat čas kvůli tomu, že jste neustále na internetu. Tento seznam vás nemá odradit, má vás motivovat ke zkrácení času online. [1] X Důvěryhodný zdroj PubMed Central Přejít na zdroj

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 2

  • Nepočítejte čas, který musíte strávit na internetu do školy nebo do práce.
  • Udělejte si seznam dalších věcí, které musíte udělat, a činností, na které byste chtěli mít více času (spánek, komunikace s blízkými, sport, dojíždění, práce, studium atd.).
  • Přemýšlejte o tom, kolik času týdně musíte těmto věcem věnovat.
  • Spočítejte si, kolik volného času budete mít na odpočinek a osobní záležitosti. Ze zbývajícího času si vyčleňte pár hodin na zábavu na internetu. Tyto informace můžete použít jako vodítko, pokud se rozhodnete vyzkoušet jiné metody, jak se se závislostí vypořádat.

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 3

Vytvořte nový rozvrh. Pokud vám internet zabírá hodně času, můžete tento problém vyřešit tím, že se budete věnovat jiným věcem. [3] X Důvěryhodný zdroj PubMed Central Přejít na zdroj Pokud máte na práci více jiných věcí, nebudete mít dostatek času na používání internetu. [4] X Zdroj informací Pokud se například nemůžete každý večer doma odtrhnout od počítače, změňte svůj denní režim tak, že v tuto dobu potřebujete jít nakoupit, uklidit dům nebo dělat něco jiného. který vás nenechá sedět u počítače.

READ
Recidivující schizofrenie - příznaky, léčba, zaměstnání

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 4

  • Můžete nastavit budík, který se spustí, když potřebujete vypnout počítač. [6] X Informační zdroj Ze začátku to může být těžké, ale nevzdávejte to. Pamatujte na svůj cíl.
  • Naplánujte si různé aktivity a události, které by vám zabránily v surfování na internetu. Pokud například víte, že často odpoledne mizíte na internetu, naplánujte si na tuto dobu schůzky a aktivity.
  • Existuje obrovské množství aplikací, které vám mohou pomoci v boji se závislostí. [7] X Zdroj informací Některé z nich mohou vypnout internet před uplynutím určité doby.

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 5

  • Můžete se například rozhodnout, že si raději přečtete knihu, na kterou už nějakou dobu koukáte, než procházet weby s věcmi, které nepotřebujete nebo se vám líbí.
  • Porovnejte důležitost věcí na internetu a v reálném životě. Slibte si například, že budete trávit více času s přáteli osobně než na sociálních sítích.
  • Můžete si také vytvořit seznam věcí, které chcete udělat, než začnete procházet internet. Slibte si například, že si uklidíte pokoj pokaždé, když zapnete počítač.

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 6

Vyhněte se aplikacím, webům a návykům, které považujete za problematické. Pokud víte, že na internetu často ztrácíte čas totéž, zkuste to úplně opustit. [9] X Trusted Source PubMed Central Přejít na zdroj Online hry, sociální média, hazardní hry a online nakupování jsou nejčastějšími příčinami závislosti, ale jakákoli online aktivita může být problémem.

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 7

  • “Hraní ubírá čas, který lze trávit s přáteli.”
  • “Necítím se šťastný, když trávím celou noc na internetu.”
  • “Dneska si notebook do postele nevezmu.”

Obrázek s názvem Overcome Internet Addiction Step 8

Jděte pro sport. Fyzická aktivita je prospěšná z několika důvodů. Sport zlepšuje zdraví, zlepšuje náladu, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje spánek. Pokud chcete překonat závislost na internetu, sport může být aktivitou, kterou můžete využít k dobrému využití času. [11] X Důvěryhodný zdroj PubMed Central Přejít na zdroj

Komunikace zaujímá důležitou součást lidského života. Interakce s ostatními lidmi zmírňuje osamělost, dává pozitivní emoce a pomáhá vám dívat se na sebe zvenčí. Sociální okruh si každý volí sám. Někdy se stane, že se omezí na virtuální svět – lidé mluví pomocí sociálních sítí, vyměňují si zprávy a videohovory. V jakých případech je taková komunikace normální a kdy ohrožuje vnímání sebe sama? Jak pochopit, že virtuální komunikace zcela nahradila živé rozhovory s blízkými a člověk se vzdálil reálnému světu? Jaké nebezpečí představuje neustálá virtuální komunikace? Odpovědi na tyto a další otázky a také to, jak překonat závislost na internetu, jsou v tomto článku.

READ
Psychologie rodinných vztahů mezi manželkou a manželem

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Nedostatek pozitivních emocí

Někdy je život člověka strukturován tak, že mu chybí pozitivní emoce. To se děje z několika důvodů:

  • osamělost
  • neschopnost komunikace (agresivita, plachost);
  • deprese nebo účinky stresu.

Komunikace na sociálních sítích má řadu výhod, jakmile je využijete, může být pro člověka těžké se jich vzdát a může se stát závislým. Například dostupnost velkého počtu známých lidí, se kterými můžete chatovat, absence potřeby opustit dům, abyste se setkali s přítelem, schopnost chovat se svobodně a uvolněně, když to udělá partner na druhé straně obrazovky nevidím se – vytvořte podmínky pro bezplatnou a snadnou komunikaci.

Díky tomu lidé přijímají pozitivní emoce mnohem rychleji, než kdyby komunikace probíhala naživo. Virtuální interakce má však nejen výhody, ale i značné nevýhody. Například při výměně krátkých zpráv není možné vidět pocity člověka, číst emoce z jeho tváře a není vždy možné pochopit, zda mluví pravdu nebo přikrášluje realitu. V důsledku toho mají lidé při komunikaci tendenci přisuzovat partnerovi něco, co ve skutečnosti nezažívá nebo to nemyslí. Virtuální komunikace tak může způsobit zmatek ve vztazích.

Zvyk unikat realitě

Zvyk unikat realitě

Někdy „život“ na internetu naznačuje, že člověk vůbec nechce být ve skutečnosti – možná, co se mu v životě stane, jak se vyvíjejí vztahy s blízkými, nevyhovuje mu nebo dokonce způsobuje bolest. Poté, aby se izoloval od těchto problémů, „jde“ na internet a sociální sítě. Tam je oproti drsné realitě vše krásné, zajímavé a bezpečné – můžete pozorovat životy jiných lidí zvenčí, snít o lepším životě pro sebe, číst o tom, jak žijí jiné šťastné rodiny, snít o vlastní dokonalosti .

Zvyk pozorovat životy lidí kolem sebe může mít negativní důsledky. Například, jako je ztráta možnosti učinit svůj život plným a zajímavým. Pokud člověk tráví spoustu času sněním o nových vztazích a životních podmínkách, sledováním toho, jak žijí lidé, kteří to všechno mají, pak se připravuje o možnost zlepšit svou realitu. Děje se tak proto, že veškerý čas tráví fantazií, v životě nedělá žádné pokroky – jeho osobní vztahy a kariéra se nemění, on sám zůstává na stejném místě, se stejnými komplexy a špatnými návyky.

READ
Setkání s rodiči chlapa: co musíte udělat, aby vás měli rádi

Sociální sítě mají schopnost člověka „vtáhnout“, ztrácí kontakt s realitou, smyslem života, stále více ignoruje vše, co se mu v realitě nehodí a vyžaduje nápravu.

Komunikace bez odpočinku a pozitivity

Když člověku chybí odpočinek a pozitivita, najde je i na World Wide Web. Zábavní programy a pořady, humor a „odpočinková“ videa – život, který je plný zcela jiných emocí, na rozdíl od těch, které existují v každodenním životě. Závislost na sociálních sítích tvoří pokusy schovat se před bolestivými zážitky na internetu, vyhnout se nutnosti řešit životně důležité i nepříjemné záležitosti a touha doplnit promarněnou energii.

Nedorozumění v komunikaci

Nedorozumění v komunikaci

Pokud je pro člověka obtížné vybudovat interakci s přáteli, rodinnými příslušníky, kolegy – neustále se potýká s nepochopením, odsouzením, zesměšňováním – pak se zvyk „žít na internetu“ může stát spásou, příležitostí cítit se jako zajímavý, vtipný partner, někdo, kdo se nebojí být přísný v úsudcích, bránit se, upozornit ostatní na jejich nedostatky či křivdy. Zvyk být smělý pouze na fórech a mít v životě opačnou pozici však nepřispívá k osobnímu růstu a není novou dovedností, kterou může člověk využít.

Jak se zbavit závislosti

Musíte pochopit, jaká potřeba je uspokojena poflakováním se na sociálních sítích a naučit se ji uspokojovat jiným způsobem.

  • Pozitivní emoce z komunikace na internetu. Je nutné zjistit důvody, které vám neumožňují přijímat pozitivní pozornost a pozornost k sobě v každodenním životě. Co se například děje ve vašem osobním životě, na jaké úrovni je vaše komunikace s přáteli? Jak člověk buduje vztahy s lidmi kolem sebe a blízkými rodinnými příslušníky? Někdy vám odpovědi na tyto otázky a schopnost navázat komunikaci v reálném životě – najít lásku, přátele, společné zájmy, koníčky – pomohou zbavit se závislosti na internetu a začít žít, zažívat skutečné pocity radosti a potěšení.
  • Odpočívej na internetu. Je třeba si položit otázku: jaké místo v životě zaujímá schopnost odpočívat nejen pasivně, ale i aktivně? Možná stojí za zvážení sportovní trénink, procházky na čerstvém vzduchu, četba, ruční práce a další kreativní aktivity.
  • Nevyřešené problémy, ze kterých člověk „přechází“ na sociální sítě. Nejpravděpodobnější je, že odmítání zvládání obtíží a jejich vyhýbání se pojí s nepříjemnými pocity. Může to být bolest, strach, vztek, úzkost. Je užitečné uznat, že vnitřní pocity mají právo existovat, žít je, rozhodovat se o tom, co je třeba udělat. Nebojte se požádat o pomoc přátele, blízké nebo psychologa. To vám pomůže podívat se na sebe a na problémovou situaci zvenčí, zvážit možná řešení a podstoupit riziko změny svého života, chování a návyků.
  • Zdrojem pozitivních emocí se může stát neodolatelná touha pozorovat životy druhých lidí, stejně jako pokus znovu si potvrdit, že štěstí si zaslouží i jiní lidé, ne já sám. Tato pozice je obětavá a ubírá sílu. Měli byste se vzdát zvyku považovat se za horšího než ostatní, že nejste hodni všech výhod a příležitostí, které život nabízí. Není zakázáno se upřímně radovat ze štěstí svého okolí, nicméně abych se sám cítil šťastný, musím přemýšlet o tom, co mohu udělat, abych žil lépe, nebyl osamělý, radoval se a dosahoval svých cílů.
READ
Alkoholická schizofrenie: příznaky, příznaky, průběh

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: