Cvičení vztahu mezi mužem a ženou

Každý pár má vzestupy a pády. Pomocí čtyř jednoduchých cvičení můžete překonat krizi a učinit vztahy těsnějšími, silnějšími a důvěryhodnějšími.

Hlavním cílem je naučit se vytvořit emocionálně zdravý prostor bez manipulace, ve kterém si můžete vyměňovat myšlenky a pocity jako rovný s rovným. Tím dojde k harmonizaci vztahů uvnitř páru a vytvoření mechanismu pro předcházení konfliktům.

Tato cvičení jsou vhodná jak pro ty, jejichž problémy v páru jsou způsobeny drobnými neshodami, tak pro ty, jejichž problémy jsou vleklé a krizového charakteru. Za prvé vám pomohou naučit se partnerovi lépe porozumět a sblížit se s ním, za druhé vám pomohou „vypustit páru“ a získat čas na práci na vašem vztahu.

1. Uvolněte napětí

To je zbavení se negativních emocí: hněvu, zášti, zoufalství. Neměly by se v nás zaseknout a ničit vztahy zevnitř. Je lepší se jich zbavit běžným polštářem. Udeřte ji vší silou, bez zastavení, křičte, nadávejte, nechte si zažít bolest a nechte ji, aby vás opustila. Abyste se co nejvíce uvolnili a nešokovali ostatní, dělejte to sami.

2. Naučit se respektovat hranice ostatních lidí

Nejdůležitější při cvičení je naučit se najít rovnováhu a respektovat přání svého partnera, protože neexistují lidé, kteří by se k sobě ideálně hodili. Vaše zájmy si dříve nebo později začnou odporovat, objeví se stížnosti, to je normální. Váš partner se chce například sejít s přáteli, ale vy s touto situací nejste spokojeni. Pokud si začnete partnerovi stěžovat, dočkáte se negativní odpovědi (hněv, zášť, stažení se), tedy adekvátní reakce člověka na porušení hranic.

Pokud víte, že máte tendenci takové konflikty vyvolávat, často si představte situaci, kdy vám partner zakáže dělat něco, co milujete a co se týká jen vás. Například: “Neopovažuj se znovu nosit tu červenou sukni!” Nelíbí se mi to líbí!” nebo “Nemluv s touto kamarádkou, jsem nešťastný z toho, jak tě ovlivňuje.” Takto se budete neustále vkládat na jeho místo a učit se „držet perimetr“.

„Mantra pro uražené“

Dalším bonusem pro zbavení se neproduktivních negativních emocí a zášti vůči partnerovi je „mantra pro uražené“ od Osho.

READ
Co by měl muž dělat ve volném čase doma?

„Jsem tak důležitý krocan, že nemohu dovolit nikomu, aby jednal podle své povahy, pokud se mi to nelíbí. Jsem tak důležitý krocan, že kdyby někdo řekl nebo jednal jinak, než jsem čekal, potrestám ho svou záští. Ach, ať vidí, jak je to důležité – můj přestupek, ať to dostane jako trest za svůj „přestupek“. Koneckonců, jsem velmi, velmi důležitý krocan.

Nevážím si svého života. Nevážím si jí natolik, aby mi nevadilo ztrácet její drahocenný čas urážením. Okamžiku radosti, štěstí, hravosti se vzdám, tento okamžik raději dám své zášti. A je mi jedno, že se tyto časté minuty mění v hodiny, hodiny ve dny, dny v týdny, týdny v měsíce a měsíce v roky. Nevadí mi trávit roky svého života v zášti – koneckonců si svého života nevážím.

Jsem velmi zranitelný. Jsem tak zranitelný, že jsem nucen chránit své území a reagovat s odporem na každého, kdo ho urazí. Na čelo si pověsím cedulku „Pozor na zlého psa“ a jen ať si to někdo zkusí nevšímat! Obklopím svou zranitelnost vysokými zdmi, nezáleží na tom, že přes ně nevidím, co se děje venku, ale moje zranitelnost bude v bezpečí.

Z hory udělám horu. Vezmu si tuhle polomrtvou mouchu cizího omylu, budu na to reagovat svým urážením. Nebudu si psát do deníku, jak je svět krásný, budu psát, jak podlě se ke mně chovali. Neřeknu svým přátelům, jak moc je miluji, věnuji polovinu večera tomu, jak moc mě to urazilo. Budu muset do mouchy nalít tolik své vlastní i cizí síly, aby se z ní stal slon. Koneckonců, je snadné oprášit mouchu nebo si jí ani nevšimnout, ale ne slona. Nafukuji tedy mušky do velikosti slonů.

Jsem žebrák. Jsem tak chudý, že v sobě nedokážu najít ani kapku velkorysosti, abych odpustil, kapku sebeironie, abych se zasmál, kapku velkorysosti, abych si nevšiml, kapku moudrosti, abych se nenechal chytit. , kapku lásky k přijetí. Tyto kapky prostě nemám, protože jsem velmi, velmi omezený a chudý.”

READ
Psychologie vztahů s neupravenými sousedy

Bez schopnosti mluvit není emocionální intimita a bez ní se ztrácí komunikace.

Mnoho párů si najednou všimne, že už spolu nechtějí mluvit. A nemohou se dohodnout, ale pouze se hádat nebo topit ve vzájemných obviňováních a tvrzeních.

A bez schopnosti mluvit není emocionální intimita a bez ní se ztrácí spojení, vztah se začíná rozpadat. Pravděpodobně, když říkají, že musíte pracovat na vztazích, je to jen o „mluvení“.

Společně s rodinnou poradkyní Valerií Davydovou jsme sestavili seznam 10 cvičení, které vám pomohou naučit se mluvit, poslouchat, slyšet a rozumět si. Některé se vám mohou zdát divné, ale přesto to zkuste. Prý to někomu pomáhá.

Proč je to nutné a důležité?

Все невысказанное, все накопленные обиды, неудобные, но волнующие темы, страх обидеть и разочаровать, заговорив о чем-то, – все это бродит в душе черной тучей и не дает быть счастливыми вместе.

To pomůže vyhnat z vašeho vztahu agresi, která často vyústí v hrubost a obviňování.

Je to také neocenitelný příklad běžné komunikace, kterou si vaše děti vezmou s sebou do svých budoucích rodin.

Cvičení 1. Povídání u ohně

Nemáte krb. Rozumím, taky ho nemám. Ale představme si, že existuje. A vy sedíte u krbu, je vám dobře. Povídejte si o něčem hřejivém – o vašem šťastném dětství, o tom, co rádi jíte nebo vaříte, o tom, čím byste se chtěli stát, kdyby bylo všechno na světě možné. Udržujte své konverzace teplé.

Cvičení 2. „Cítím. “

Mluvte o sobě, o svých emocích. Cvičení je pravděpodobnější pro ženy, které jsou ohromeny stejnými emocemi. Ale pokud manžel zjistí, jak se jeho žena cítí, pokud slyší a rozumí, manželé si tím budou bližší.

“Cítím hroznou zášť. “, “Jsem naštvaný. “, “Jsem tak šťastný, když. “

Cvičení 3. Střídejte se

Naučit se naslouchat. Jeden z manželů mluví například 3 minuty. A druhý poslouchá a neruší.

Poslouchejte, zúčastněte se, snažte se porozumět. Během 3 minut mi řekněte, co vás napadne.

Cvičení 4. Podívejte se na sebe

Ne na telefonu. Ne v hrnci s polévkou, který vaříte, ani v dětském sešitu. Zkuste 3–5 minut tiše sedět a dívat se jeden druhému do očí. Diskutujte později o tom, co jste viděli a cítili.

READ
Koho si muž vybere: manželku nebo milenku? A jaký je důvod této volby?

Cvičení 5. „Co se mi na tobě líbí. “

Napište si na papír 3 věci, které se vám na vašem manželovi líbí. A 3 věci, které se mi nelíbí. Čtěte a diskutujte. Ne, nemusíte pálit poznámky nebo přidávat popel do kávy. Ale v tomto cvičení je něco magického, že?

Cvičení 6. „Já“, ne „ty“

“Jsi tak líný, že ani nedokážeš uklidit talíř ze stolu!” – to je obviňující konstrukce, tlak. Tohle rozhodně nebude nutit talíř odložit.

„Zlobím se, když si neuklidíš talíř. Protože trávím celý den tím, že dávám věci do pořádku, a ty. Byl bych velmi rád, kdybyste ocenili mé úsilí a pomohli mi s domácími pracemi.“

Cvičení 7. „Pamatuj, řekl jsi. “

Pamatuješ, jak jsi mi říkal žížala? Ale vzpomínám!

Zapište si nebo střídejte tři věci, které váš manžel řekl a které se vám nelíbí. Diskutujte o každé frázi, dejte svému manželovi příležitost vysvětlit, proč to řekl, a napravte situaci, řekněte totéž, ale humánním způsobem.

Cvičení 8. Zakázaná slova

Někoho nadávky pohoršují, někoho k slzám přivádí obyčejný „blázen“ a někdo nemá rád, když mu říkají „rybička moje“.

Udělejte si seznam slov, která budou nyní v konverzacích zakázána.

(Slova „umýt nádobí“ by neměla být zakázána!)

Cvičení 9. Já a ty a naše sny

Posaďte se a diskutujte o své budoucnosti. Jaké jsou vaše sny pro vás dva? Děti? Stěhování? Podělte se o své nejdivočejší sny. A žádné “zbláznil ses, je to moc drahé!”

Cvičení 10. Zrcadlo a podpora

Když váš partner začne mluvit, reagujte třemi způsoby:

Zrcadlo. “Chceš říct, že tvůj šéf z tebe udělal před celým oddělením idiota?”

Prosím podpořte. “Dokážu si představit, jak jsi byl v tu chvíli nechutný.”

Účast. Zeptejte se: “Jak ses cítil, když jsi tam stál přede všemi?”

Tomu se říká „aktivní naslouchání“. Ano, ano, je to obtížnější než jen náhodně přikyvovat a vzdychat při hraní na tabletu. Ale taková aktivní diskuse vám pomůže sblížit se.

S odpovědí

Funguje to!

Vůdce sociálního a politického hnutí „Frivolní Rusko“ Alexander Monogamov situaci komentuje:

READ
Známky, že rozvod je nevyhnutelný. Jak zachránit rodinu

– Četl jsem to. Znovu jsem si pomyslel: jací jsou naši psychologové a rodinní poradci nudní lidé. A jejich rady jsou zvláštní. Přišel domů. Rozhodl jsem se zkusit cvik č. 4. Sedl jsem si naproti manželce a tři minuty na ni mlčky hleděl. Moje žena to nemohla vydržet: “No, řekni mi, co jsi udělal.” Řekl jsem, že jsem nic neudělal, bylo to jen cvičení, políbil ji a nabídl, že budu pít šampaňské. Řekla: “Vaše cvičení jsou hloupá” – a souhlasila. Celý večer jsme si povídali a koukali si do očí. Četli jsme rady a moc jsme se pobavili.

A nebýt cvičení č. 4, dodnes se neví, jak by večer dopadl.

Přečtěte si také

Věková kategorie webu 18 +

Online publikace (webová stránka) je registrována Roskomnadzorem, certifikát El č. FS77-80505 ze dne 15. března 2021.

ŠÉFREDAKTOR OLESIA VYACHESLAVOVNA NOSOVÁ.

ŠÉFREDAKTOR STRÁNEK – KANSKY VICTOR FYODOROVICH.

AUTOREM MODERNÍ VERZE EDICE JE SUNGORKIN VLADIMIR NIKOLAEVICH.

Příspěvky a komentáře čtenářů webu zveřejněny bez úprav. Redakce si vyhrazuje právo je ze stránek odstranit nebo upravit, pokud jsou tyto zprávy a komentáře zneužitím svobody médií nebo porušením jiných požadavků zákona.

Nakladatelství JSC Komsomolskaja Pravda. DIČ: 7714037217 PSRN: 1027739295781 127015, Moskva, Novodmitrovskaya d. 2B, Tel. +7 (495) 777-02-82.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: