Jak se stát šťastným mužem a ženou, jak být šťastnější video

Jak se stát šťastným člověkem

Ahoj! V tomto článku budeme hovořit o tom, jak se stát šťastným člověkem. A také o tom, jak se žena může stát šťastnou a milovanou, i když je sama a nikoho nemá. Dnes dostanete ty nejlepší psychologické rady v této otázce.

Obsah

  • Co ovlivňuje pocit štěstí
  • Co vám brání být šťastný
  • Na cestě ke štěstí: čeho byste se měli zbavit
  • Jak se stát šťastnějším
  • Jak se stát šťastnou manželkou
  • Jak se stát šťastnou matkou

Asi každý z nás sní o tom, že se jednoho rána probudí a pocítí maximální štěstí a duševní pohodu. Štěstí je stav naprosté spokojenosti se svým životem. To je zcela subjektivní vlastnost.. Při pohledu na člověka zvenčí můžeme jen hádat, zda je šťastný. Cítí to jen on sám.

Pocit štěstí nikdy přímo nezávisí na postavení, finančních možnostech, sociálním prostředí atd. Často se lidé s materiálním bohatstvím, mnoha přáteli a dobrou rodinou cítí nešťastní. A někdy člověk, který není nijak zvlášť bohatý, s těžkým osudem, může zažít skutečné štěstí. Zde vše závisí zcela na nás samotných.

Co ovlivňuje pocit štěstí

  • Hodnoty. Každý z nás má určitý soubor významných hodnot („milovat a být milován“, „rodina“, „zajímavá práce“, „svoboda“, „neustálý rozvoj“ atd.), a pokud jsou v našem životě přítomny, pak nás pocit štěstí neopouští.
  • Dosažení svých cílů. Někteří lidé mají jednoduché a rychle dosažitelné cíle, zatímco jiní mají ambiciózní cíle, které vyžadují hodně úsilí. Ale tak či onak, hlavním kritériem štěstí je zde dosažený výsledek.
  • Uspokojování potřeb. Klíčové je uspokojit právě ty potřeby, které člověk staví do popředí. Můžete být hladový umělec, ale pokud je pro něj nejdůležitější uznání nebo sebevyjádření a toto je realizováno, pak pravděpodobně zažije štěstí. Ale pokud nejdůležitější potřeby pravidelně zůstávají neuspokojené, pak je člověk nešťastný.
  • Sebevědomí. Pokud jsme se sebou spokojeni a adekvátně se hodnotíme, pak se stáváme sebevědomějšími a cítíme vnitřní harmonii. Pokud nejsme v míru sami se sebou, neustále se věnujeme sebekopání, pak se nemůžeme cítit úplně šťastní.
  • Zdraví. Zdravotní problémy vždy ve větší či menší míře ovlivňují pocit štěstí. Proto je důležité věnovat pozornost svému stavu, abyste mohli včas zabránit závažným porušením.

Co vám brání být šťastný

Bohužel (nebo naštěstí, omluvte tautologii), naše vlastní postoje, přesvědčení a myšlenky nám téměř vždy brání být šťastní.

  • Vytváření překážek. Dost často si sami na cestě za štěstím vymýšlíme různé potíže a překážky v domnění, že to nejde snadno a za všechno musíme platit. Zdá se, že opravdové štěstí je třeba protrpět a vybojovat. Ale paradoxně, zatímco my bojujeme s pomyslnými bariérami a překážkami, ono jde stranou a my si toho nevšímáme. Nedovolujeme si být šťastní..
  • Tíha minulosti. Být šťastný často brání negativní události, které se nám kdy staly. Zážitky s nimi spojené nás neustále vracejí do té doby a fixujeme se na problémy minulosti.
READ
Oddělený rozpočet v rodině: jeho klady a zápory

Můžeme se také „zaseknout“ na příjemných emocích, které jsme dříve prožívali v souvislosti s některými významnými událostmi. S touhou se do nich znovu ponořit, čas od času se v myšlenkách vracíme k těm nádherným okamžikům, zapomínáme na přítomnost a na to, že i v našem současném životě je spousta pozitivních věcí.

  • Strach z budoucnosti. Ve strachu z něčeho v budoucnosti (včetně toho, že zažijeme nějaký druh selhání), směřujeme veškerou svou sílu a myšlenky k boji s imaginárními, dosud neexistujícími překážkami. A zdá se, že štěstí je někde daleko a není snadné k němu skočit.
  • Laťka štěstí je příliš vysoko. Někdy si stanovíme následující podmínku: „Budu jen rád, když. („Budu si umět nic neodepřít“, „Budu mít velký krásný dům“, „Najdu si svou vysněnou práci“ atd.)“ Tak se stáváme rukojmími vlastního nápadu. Vše ostatní je nemilosrdně smeteno stranou. Zvyšuje se poptávka vůči sobě i druhým a zcela se ztrácí flexibilita v chování.

Nedovolíme si uznat, že štěstí není konečnou stanicí nějaké cesty, je to cesta samotná, plná různých událostí a pocitů. Toto je stav mysli a ochota vpustit do svého života okamžiky radosti a inspirace.

  • Zaujatost negativními pocity a myšlenkami. Jakékoli křivdy, hádky, nedorozumění ve vztazích, obsedantní myšlenky vždy narušují pocit štěstí. A pocity jako žárlivost, závist a nenávist jsou pro jednotlivce destruktivní a působí jako překážka vnitřní svobody a harmonie.
  • Víra, že nejste hodni štěstí. “Jak si o sobě můžu myslet něco takového?” – mnozí budou rozhořčeni. Ale tento postoj se vyskytuje. Problém je v tom, že existuje na podvědomé úrovni a je docela obtížné kontrolovat jeho vliv na chování. Z tohoto důvodu se ze všech mužů, se kterými žena spojuje svůj život, vyklubou hrubí nebo alkoholici. Nebo se jakákoli práce, kterou přijme, stane vyčerpávající a ona vždy skončí s despotskými šéfy. Jakkoli je to smutné, tyto ženy se podvědomě svěřují do rukou takových lidí a neustále se ocitají v podobných situacích. Je důležité si to uvědomit rozborem podobných situací z vašeho vlastního života. Proč se opakují? V jakém rozpoložení a stavu si vybírám (životní partner, práce atd.)? Co mohu udělat jinak, abych prolomil začarovaný kruh?
  • Přesouvání odpovědnosti za vlastní štěstí na druhé lidi a vnější okolnosti. Jednoduše řečeno, pro takové lidi je vždy všechno vina někoho jiného, ​​​​ale ne oni sami. Často předávají negativní postoj k životu a jsou nespokojeni s mnoha věcmi. Například: “Jaký má smysl něco dělat, stejně to neocení,” “V téhle zemi se normálně žít nedá,” “Všichni kolem mě dělají všechno, aby mi vadili!” Člověk tak dobrovolně odmítá dělat alespoň nějaké pokusy něco změnit k lepšímu. Ale skutečný zdroj problémů spočívá v jeho postoji k životu.
READ
Dívka ve věku 20 let psychologie

Nelze než se radovat z toho, že když si sami vytváříme překážky svému vlastnímu štěstí, pak se jich sami můžeme zbavit. Hlavní je si to uvědomit a shodnout se na tom, že všechny problémy a bariéry jsou v nás. Takový objev bude sloužit jako první krok k tomu, abyste byli šťastní a veselí.

Na cestě ke štěstí: čeho byste se měli zbavit

  1. Ze zvyku si stěžovat. V každém případě všude a pro všechno. Samozřejmě „brečet do vesty svého přítele“ a vyhazovat negativní emoce v určitých obdobích života je prostě nutné! Ale nemůžete to dělat jako běžnou činnost. Když říkáme, že „se mnou je všechno špatně“, přesně se na to programujeme a jsme v takových chvílích velmi zranitelní. A naopak, pokud přikládáme větší význam pozitivním stránkám života, rozpoznáváme i minimální změny k lepšímu, pak přitahujeme energii radosti a štěstí.
  2. Ze závislosti na názorech druhých. Někdy je užitečné získat na sebe pohled zvenčí nebo přijmout konstruktivní kritiku. Ale jen někdy a k věci. A neustálý strach, že “budu nepochopený”, “budu vypadat hloupě” nebo “co si o mně pomyslí?” zjevně zpomaluje naše jednání a někdy nás nutí opustit významné hodnoty, principy a cíle. Navíc je velká pravděpodobnost, že prostě nemusíme tušit, jak se k nám ostatní ve skutečnosti budou chovat. Nedávejte jiným lidem právo řídit váš život.
  3. Ze špatných návyků. Dělají nás také závislými a kradou spoustu užitečného času, nemluvě o „zatmění“ mysli a zhoršení zdraví.
  4. Z neustálých myšlenek na minulost. Vracíme-li se znovu a znovu k minulým událostem a znovu prožíváme tyto emoce, nevnímáme důležité momenty v přítomnosti a mizí beze stopy – stejně, do minulosti. Když jsme je ztratili, najednou si toho všimneme a začneme litovat. A to se může neustále opakovat. Pokud se tento koloběh neporuší, štěstí se v životě nikdy neobjeví.
  5. Z přehnané sebekritiky. Pokud se neustále zabýváme hledáním duše, nedáváme si příležitost užívat si života a milovat sebe i druhé. Uvědomte si své úspěchy a silné stránky. A pokud jste s něčím na sobě úplně nespokojeni, osvojte si dobrý, i když těžký zvyk – jednat, abyste něco změnili. Jakékoli pokusy nesedět nečinně jsou již důvodem k tomu, abyste byli sami se sebou spokojeni. Štěstí miluje aktivní lidi!
  6. Z nepotřebných věcí. Měli byste mít co nejméně věcí, předmětů, které nepoužíváte a které leží mrtvou vahou. Vyhoďte je, dejte je přátelům nebo je dejte potřebným. Udržování pořádku v prostoru kolem vás vede k vnitřní harmonii.
READ
Jak zlepšit vztahy s ostatními

Jak se stát šťastnějším

Jakákoli psychologická rada bude účinná, když si v sobě vypěstujete pozici: “Jsem zodpovědný za své štěstí, chci být šťastný.”

  1. Nebojte se problémů a nepřehánějte je.

Šťastný není ten, kdo nemá v životě potíže, ale ten, kdo ví, jak se s nimi vyrovnat.

Za prvé, není třeba se bát čelit problémům. Každý z nich je zážitek. Čím častěji budete dělat různá rozhodnutí a překonávat obtíže, tím silnější a sebevědomější budete.

Ne nadarmo existuje postřeh, že člověku je kladeno přesně tolik odpovědnosti a obtíží, kolik unese. Proto si určitě poradíte s jakýmikoli problémy, které vám přijdou do cesty.

Nehromadte negativní emoce, snažte se je uvědomovat, vyslovovat je, vyhazovat je, ale bez způsobení újmy ostatním. Nenechte je převzít vaše chování a uvrhnout vás do deprese. Výsledkem toho, že jste zažili negativní pocity, by měly být konstruktivní závěry a závěry, změna vašeho chování a obnovení duševní rovnováhy.

Smích má vždy blahodárný vliv na zdraví a úsměv vyšle do mozku signál, který rozpozná jako štěstí, a vaše nálada se zlepší. Navíc tím, že se usmíváte, dáváte ostatním lidem pozitivitu a vypadáte atraktivněji. Přečtěte si: Jak rozveselit sebe i ostatní

  1. Otočit se. Prostě to nemůže být tak, že nic nepřináší radost a alespoň na chvíli není důvodem ke štěstí. Skládá se z maličkostí. Dostali jste pochvalu, úspěšně jste splnili důležitý úkol, vaše miminko se na vás usmálo, zúčastnili jste se zajímavé akce. Každý den stojíme před mnoha důvody k radosti. Naším úkolem je si jich všímat a radovat se.

Poslouchání zpěvu ptáků, šumění trávy ve větru a listí pod nohama jsou užitečné akce pro vnitřní klid a navázání spojení se světem. Užijte si ty nejjednodušší věci. Nabijí vás pozitivní energií a umožní vám odvést pozornost od špatných myšlenek a cítit se šťastnější.

Můžeme se například cítit smutní z toho, že nedosahujeme toho, co chceme. A nedosahujeme toho, protože sedíme a neděláme žádnou akci (nebo nejednáme nesprávným způsobem), protože všechny naše myšlenky jsou zaměstnány zbytečnými starostmi a hledáním někoho, koho bychom mohli obvinit. A často se zdá, že tento kruh nelze prolomit. Všichni čekáme, až se dramaticky změní okolnosti nebo až na nás padne nějaké velké štěstí. Pravděpodobnost, že k tomu dojde, je nízká. A jediné východisko je v nás samotných. Musíte prolomit kruh tím, že se přestanete bát a začnete jednat. Jakékoli kroky a pokusy o změnu situace nebo postoje k životu vás přiblíží ke štěstí.

READ
Proč jsou dívky tak materialistické? A je tomu skutečně tak?

Určitě byste měli mít něco, co máte rádi – něco, co vás inspiruje a dodává energii. Kreativní aktivity a sporty vám umožní vyjádřit se a vyrovnat se se stresem. Ale to může být víc než jen koníček. Například uvědomění si sebe jako matky, pečující manželky a domácích prací také umožňuje cítit se jako skutečně šťastná žena v každém věku: ve 20 i ve 40 letech.

Pokud jste vyčerpaní a pravidelně nespíte, je nepravděpodobné, že se budete cítit úplně šťastní. Zdravý spánek pomáhá nejen obnovit sílu, ale také dát do pořádku myšlenky a pocity.

  1. Sledujte své cíle a dokončete to, co začnete.

Čím více splněných úkolů ve svém prasátku budete mít, tím svobodněji a harmoničtěji se budete cítit. Stanovte si realistické cíle a nevzdávejte se jich, když narazíte na překážky.

  1. Přineste štěstí do života jiného člověka.

Čím častěji budete dělat dobré skutky a potěšit ostatní, tím budete šťastnější. Pozitivní energie z vašich dobrých skutků se vám určitě vrátí. Toto je vzor. Dávejte dárky druhým, řekněte milá slova, poskytujte podporu, dělejte charitativní činnost. Pocit, že děláte rozdíl ve světě, vám pomáhá pochopit, jak se můžete stát šťastnými.

  1. Dívejte se do budoucnosti ne se strachem, ale s nadějí.

Držte se zásady a neustále si připomínejte: „Teď je to dobré, ale bude to ještě lepší” Dělejte plány a těšte se na jejich realizaci. Čím aktivněji dokážete jednat a realizovat své plány, tím zajímavější se vám budoucnost bude zdát.

  1. Mějte ve svém arzenálu seznam povznášejících frází, které vám zvednou náladu a budete se cítit šťastnější. Například:
    „Zvládám potíže stále lépe a lépe“
    “Mám rád sám sebe”
    “V mém životě je mnoho příjemných okamžiků” atd.
  2. Zvažte své „chci“ a „bojím se“.

Nejpohodlnější je zapsat je na papír do 2 sloupců. Zkuste si zapamatovat co nejvíce vašich „chci“ a „bojím se“. Je dobré, když těch prvních je mnohem víc než těch druhých. Koneckonců, energie tužeb nás vždy inspiruje, činí nás sebevědomějšími a energie obav zpomaluje činy a nutí nás opustit naše záměry.

READ
Efektivní hry pro rozvoj inteligence

Jak se stát šťastnou manželkou

Při vytváření rodiny se žena vždy chce stát šťastnou a milovanou. Co k tomu pomáhá?

  • Je důležité zůstat ženská, milující a atraktivní. Nechte své muže, aby se vedle vás cítili jako spolehliví obránci a rytíři. To je silný podnět k seberealizaci.
  • Ukažte svému manželovi péči a pozornost. Usmívejte se při čekání, až se vrátí z práce, zeptejte se, jaký měl den, dejte mu možnost plně si odpočinout, potěšte ho chutným jídlem.
  • Podporujte mužské sebevědomí: chvalte ho, uznávajte jeho úspěchy a schopnosti.
  • Nebuďte na manžela příliš náročná, nekontrolujte každý jeho pohyb. Potřebuje cítit určitou míru svobody a nezávislosti.
  • Udržujte svůj domov útulný a uklizený, udržujte jej v čistotě, vytvářejte komfortní podmínky pro život své rodině a maximálně se starejte o své děti. Muž neustále spěchá, aby se vrátil do tepla domova.
  • Dávejte svou lásku, usilujte o fyzickou intimitu, důvěřujte mu a respektujte ho.

Jak se stát šťastnou matkou

Pro většinu zástupců něžného pohlaví je otázka, jak se stát šťastnou ženou, postavena na roveň úkolu stát se šťastnou matkou.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: