Jak zhubnout před létem

Těch pár týdnů, které zbývají do léta, stačí ke zhubnutí 6–10 kilogramů a udržení tohoto výsledku po dlouhou dobu, říká gastroenteroložka a nutriční specialistka Elena Manilo. V rozhovoru s doktorem Peterem pojmenovala pro Rusy dostupný způsob, jak zhubnout.

Odbornice vyzvala, aby se nedržela extrémních diet, protože shozené kilogramy se stejně brzy vrátí. Místo toho uvedla tři pravidla, která vám pomohou do léta zhubnout a výsledek si dlouho udržet. Za prvé, lékař doporučil vytvořit deficit kalorií: k tomu musíte vydat více energie, než spotřebujete. Svůj denní kalorický příjem si můžete vypočítat pomocí online kalkulačky, která zohledňuje výšku, váhu, věk a fyzickou aktivitu. Výsledné číslo by se mělo snížit o 30 procent. Toto číslo bude denní normou pro hubnutí a obsah kalorií v jídle je třeba neustále počítat.

Kromě obsahu kalorií byste měli vzít v úvahu také kvalitní složení stravy. Z ní byste podle odborníka měli co nejvíce vyloučit takzvané rychlé sacharidy – pečivo, sušenky, pizzu, hamburgery a čokoládové tyčinky. Tyto produkty budou nahrazeny potravinami bohatými na bílkoviny a vlákninu. Manilo vysvětlil, že tělo potřebuje bílkoviny, aby zůstalo bdělé a neztrácelo svalovou hmotu při hubnutí. V ideálním případě by kalorický obsah každého jídla měl tvořit alespoň 10 procent bílkovin. Během fyzické aktivity by měla být míra zvýšena na 20-30 procent.

Pitná strava: jídelníček na 7 dní, vlastnosti pitné diety

Diety od TikToku a hubnutí na pivu. Proč najednou začít hubnout po novoročních svátcích může být nebezpečné

Diety od TikToku a hubnutí na pivu. Proč najednou začít hubnout po novoročních svátcích může být nebezpečné

I když je dieta základem každého hubnutí, výživová poradkyně požádala, aby v obchodě nekupovaly produkty označené „fitness“ nebo „ECO“. Zdůraznila, že obal může být marketingový tah a samotný produkt bude obsahovat hodně cukru a sacharidů. Pro účinnou dietu jsou vhodné známé potraviny. Například tvaroh, vejce, kuřecí a krůtí maso obsahují hodně bílkovin, zelenina a ovoce jsou bohaté na vlákninu a vitamíny.

Obyčejná voda vám pomůže vyrovnat se s návaly hladu. Denně se doporučuje zkonzumovat 30 mililitrů tekutin na kilogram tělesné hmotnosti. Čaj, káva, dokonce i polévka mohou doplnit vaši vodní rovnováhu, ale přednost by měla být dána obyčejné vodě. Výživový poradce doporučoval dávat pozor na minerální vody, protože oxid uhličitý, který obsahují, může stimulovat produkci kyseliny chlorovodíkové v žaludku a vyvolat exacerbaci onemocnění gastrointestinálního traktu (GIT).

READ
Jak se oženit - pravidla chování pro ženu, video

Manilo připomněl, že nesmírně důležitou složkou každého hubnutí je fyzická aktivita. Kardio trénink je považován za účinný prostředek v boji s nadváhou, ale pro lepší výsledky je kombinován se silovým cvičením. Jóga, plavání a dokonce i pravidelná chůze jsou dobrou alternativou posilovny. Každý den byste měli udělat alespoň sedm tisíc kroků a o víkendech toto číslo zvýšit na 10–15 tisíc kroků.

Třetím pravidlem pro efektivní hubnutí je stanovení spánkového plánu. V noci tělo produkuje hormony ghrelin a leptin. První je zodpovědný za kontrolu chuti k jídlu, druhý reguluje pocit plnosti. Nedostatek spánku se proto může stát vážnou překážkou štíhlosti, uzavřela výživová poradkyně.

Dříve výživová poradkyně Inessa Tsarková vyjmenovávala jídla, která vám pomohou zhubnout. Poznamenala, že k hubnutí je třeba jíst celozrnné jídlo bez lepku a luštěnin.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: