Efektivní tipy, jak se donutit zhubnout, pokud nemáte pevnou vůli

Je hubnutí dlouhé, nudné a obtížné? Často během tohoto procesu pobídka a inspirace zmizí. Jak se motivovat k hubnutí? Zde je pět účinných způsobů.

Správné cíle pro hubnutí

Chcete-li zůstat motivováni zhubnout, musíte přehodnotit svůj postoj k tomuto procesu. Není třeba to brát jako příliš obtížný úkol. Stojí za to přemýšlet o tom, že každý člověk může vést zdravý životní styl, být fyzicky aktivní a dodržovat správnou výživu. Jen je potřeba se naladit na to, že hubnutí může být snadná a zajímavá činnost.

Kromě toho je velmi důležité stanovit si správné cíle. Pokud sníte, že za měsíc zhubnete 10 kg, nebude to mít smysl. Takový cíl lze jen stěží nazvat rozumným a správným. Hubnutí by totiž mělo probíhat pomalým tempem a výsledek by měl zůstat i po skončení procesu. Navíc náhlý úbytek hmotnosti je možný pouze při hladovění a to je zdraví škodlivé.

To znamená, že musí být stanoveny cíle, které jsou dosažitelné. Například zhubnout jeden kilogram za týden. To vám umožní zhubnout bez hladovění, bez újmy na vašem zdraví. Plnění úkolů vám navíc umožní vychutnat si výsledky. A to je velmi stimulující. Je to pozitivní výsledek, který vám umožní nevzdat se hubnutí.

Správné cíle zahrnují také výběr optimálního jídelníčku a fyzické aktivity. Pokud ve vás vzpomínka na brokolici vyvolává pocit znechucení, neměli byste volit dietu nebo potravinový systém, který vyžaduje, abyste jedli toto zelí. To není vůbec stimulující, naopak tento přístup rychle povede ke zhroucení. To samé platí o sportu. Pokud běh nepatří mezi vaše oblíbené aktivity, neměli byste si dávat za cíl běhat každé ráno.

Co dělat? Vybírejte produkty, které vám nejen pomohou zhubnout, ale také příjemně chutnají. Ve skutečnosti je jich hodně. To není jen brokolice a špenát, ale také rajčata, okurky, bylinky, kuřecí prsa, zázvor, celer a další produkty. A také volit pohybové aktivity, které nezpůsobují podráždění. Například plavání, tanec nebo chůze. Tedy to, co máte rádi.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Jídlo: krásné a chutné

Jídlo: krásné a chutné

K hubnutí vás může motivovat i výživa. Mělo by to být chutné. To znamená, že musíte vybírat nejen zdravá jídla, ale také zajímavá. Není to nic těžkého, stačí jen trochu zapojit fantazii nebo hledat hotové recepty.

Pokud například porovnáte polévku z celeru, zelí, cukety, rajčat a pyré z dýně, mrkve a cibule s krevetami, pak je lepší zvolit druhou možnost. Toto jídlo je chutné, uspokojující a zdravé. Nebo pokud si vyberete mezi vařeným kuřetem a pečeným kuřecím masem a zeleninovou rolkou, druhý chod je samozřejmě chutnější.

Správná výživa nemusí být bez chuti a fádní. Tento druh jídla rychle omrzí. Ale chutné jídlo vážně motivuje k hubnutí. Můžete se totiž zbavit přebytečných kil a nebýt smutní nad nevkusným talířem kaše.

Krásně prezentované jídlo je navíc často vysoce stimulující. Například polévka ze zelené čočky s žitným chlebem nevypadá příliš vábně. Ale polévka z pyré z červené čočky s česnekovými krutony a snítkou petrželky je krásná a chutná. Stojí za to věnovat pár minut tomu, aby bylo jídlo krásné.

READ
Jak mohu poznat dívky?

Pravidelně pozitivní emoce

Pravidelně pozitivní emoce

Pozitivní emoce jsou velkou motivací. Obvykle při hubnutí pozitivní výsledky potěší. To znamená, že musíme oslavovat naše malá vítězství. A to lze provést různými způsoby. Přihlaste se například na masérský kurz, nebo vyrazte na krátký výlet, nebo zajděte do kina či divadla. To vám umožní konsolidovat výsledek a získat ještě pozitivnější emoce.

Navíc podobné emoce můžete zažít i z jiných věcí. Například ze setkání s přáteli, z procházky v lese, z účasti na zajímavé akci. V životě musí být přítomno vše, co může dát radost, odpočinout si od drsného všedního dne. Je to skutečně stimulující a motivující.

Jde o to, že stres, deprese nebo apatie vůbec nepřispívají k optimismu a způsobují pouze negativní emoce. A v tomto rozpoložení je nepravděpodobné, že by hubnutí efektivně pokračovalo.

Zakázat negativitu

Je velmi důležité vypnout negativitu. Často se například při hubnutí vynořují myšlenky, že se nic nepodaří, zvláště pokud výsledky nejsou příliš povzbudivé. V takových těžkých chvílích je potřeba se naučit přepínat do pozitivního. Takže co když zatím nejsou žádné výsledky, ale vedete zdravý životní styl, sportujete a jíte zdravě. A to vše je velmi užitečné jak pro vaši postavu, tak pro vaše zdraví.

Kromě toho se vyplatí číst motivační články a sledovat motivační videa. Vhodné jsou i příběhy lidí, kterým se podařilo zhubnout. Nebo možná pomohou vaše staré fotografie, které vykazují vynikající tvar.

Jde o to, aby špatné myšlenky nezasahovaly do procesu. To znamená, že je třeba neustále hledat pozitiva a naladit se na to, že vše bude v pořádku a hubnutí dříve nebo později přinese výsledky.

Vizualizace vašeho úspěchu

Je užitečné pravidelně přemýšlet o tom, co vám dá skvělá postava. Možná jsou to obdivné pohledy ostatních, zvýšené sebevědomí. Nebo se možná bojíte o své zdraví? Hubnutí pomáhá snížit krevní tlak, zbavit se dušnosti a normalizovat činnost krevních cév a srdce.

Čeká vás výlet, svatba, focení nebo promoce? Stojí za to se jasně prezentovat ve skvělé formě. Nejlepší je promyslet si všechny detaily, je to opravdu velmi motivující a podnětné. Vizualizace úspěchu vám rozhodně pomůže nevzdávat se a nevzdávat se, ale pokračovat v dosahování svého cíle. Pokud samozřejmě opravdu opravdu chcete.

Chcete-li se stát štíhlejšími a zbavit se přebytečných kilogramů, měli byste používat všechny metody. Samozřejmě musí být nejen účinné, ale také správné a užitečné. Všechny výše uvedené metody jsou skvělou pomocí a nepoškozují vaše zdraví. Ale také stojí za to hledat individuální způsoby a prostředky, které vám pomohou zůstat na správné cestě a budou vás motivovat k dalšímu hubnutí.

Jak se dát dohromady a zhubnout

Síla vůle a lenost

Je síla, je tu vůle, ale není síla vůle zhubnout. Zní povědomě?

Začněme leností. Podle definice je lenost nedostatek touhy jednat, pracovat nebo něco dělat. Kde se bere lhostejnost ke zdraví? Proč nemůžete zvýšit svou přitažlivost a sebevědomí a zhubnout? Pokusme se tuto hádanku vyřešit.

Existuje hypotéza o lenosti lidí a zvířat, která tento stav vysvětluje přirozenými úsporami energie v případě hladomoru nebo války. Klíčovým faktorem je nedostatek zdrojů a nebezpečí jeho vzniku. Ale tento přístup nepomáhá pochopit, proč neexistuje žádná motivace ke ztrátě nadváhy, ačkoli neexistuje žádný nedostatek nebo nebezpečí.

READ
Jak získat zpět lásku své ženy: 8 metod

Je důležité správně posoudit situaci, kdy lenost vzniká – ne jako nedostatek chuti jednat, ale jako touha nedělat něco konkrétního. Lenost je obvykle založena na konfliktu tužeb.

Lenost není morální vada. Jde o konflikt vzájemně se vylučujících tužeb. Pochopení toho vám umožní přestat si vyčítat a začít hledat příčinu lenosti.

Existují tři hlavní složky touhy nejednat:

  • nedostatek podnětů;
  • konflikt tužeb;
  • nedostatek energie.

Podívejme se, jakou roli hraje porucha vůle v problému hubnutí, a zejména ve fenoménu lenosti. Lenost je touha odmítnout překonávat obtíže, přetrvávající neochota vyvinout úsilí vůle. Vůle je schopnost naplnit své touhy a cíle.

Paradox: ženy, které si stěžují na nedostatek vůle zhubnout, jsou často úspěšné v jiných životních situacích, například v kariéře.

Abyste pochopili, kdy zmizí síla vůle a objeví se lenost, musíte zvážit fáze aktu vůle.

  1. Fáze vzniku touhy. Nadváha způsobuje somatické a psychické problémy, takže téměř každý má touhu zbavit se nadváhy.
  2. Fáze uvědomění si touhy. V této fázi mohou nastat potíže. Ale spíše ne s vědomím touhy zhubnout, ale s neschopností představit si atraktivní důsledky pořízení štíhlého těla.
  3. Etapa „boj motivů“. Když dojde ke střetu zájmů, poraženým je vždy touha zhubnout. Faktorů, které motivaci při hubnutí snižují, je celá řada, o nich se dočtete v článku Motivace k hubnutí.
  4. Fáze rozhodování. Neúspěšné minulé zkušenosti, nedostatek sebevědomí, negativní reakce okolí – to vše bere hodně energie, a proto mizí touha zhubnout.
  5. Fáze vypracování akčního plánu.
  6. Akční fáze.

Problémy v posledních dvou etapách nastávají pouze v případě, že předchozí etapy nebyly efektivně dokončeny. Můžeme dojít k závěru, že k selhání dochází v intervalu mezi vznikem touhy zhubnout a provedením nezbytných akcí. To je třeba vzít v úvahu při hubnutí a také přestat používat fráze „Jsem líný“ a „Nemám vůli“ – to je slabost a selhání.

Systematický přístup k problému hubnutí

Hlavním negativním faktorem většiny metod hubnutí je snaha o kombinaci stravy a fyzické aktivity. To nebere v úvahu psychosomatickou povahu onemocnění. U psychosomatiky jsou reakce těla druhotné a hlavní příčina spočívá v duševním a sociálním životě člověka.

Dietetika a nutriční medicína si s problémem obezity nedokážou poradit samy, stejně jako psychoterapie není hlavní metodou léčby takové nemoci. Pouze jejich kombinované použití poskytuje nejtrvalejší výsledek.

Bio-, psycho- a socio-model je integrovaný přístup, soubor diagnostických, psychofyziologických, lékařských, dietních a nutričních metod a technologií, které pomáhají normalizovat stravovací chování a tělesnou hmotnost, odstraňovat klíčové nerovnováhy a také udržovat dosažený výsledek. .

Biomodelem je kompletní strava, nutriční podpora ve formě doplňků stravy a fyzická aktivita.

Nezdravý životní styl vede k hormonální nerovnováze. Dokud se neobnoví fungování endokrinních orgánů, je velmi obtížné zhubnout. Jak poznat, kdy je nadváha způsobena hormonální nerovnováhou a kdy nedostatkem fyzické aktivity? Řekneme vám to na 3denní intenzivní „Biochemii štíhlosti“

Psychomodel – duše, pocity a interakce, vnitřní stav, emoce, pocity, myšlenky.

Sociomodel – interakce s vnějším světem: rodina, kolegové, přátelé.

Moderní přístup k problému poruch příjmu potravy je založen na tom, že toto onemocnění je způsobeno komplexem několika příčin, které jsou v oblasti naší biologie, psychiky i společnosti.

Stanovení cílů

Jedním z důležitých kroků na cestě ke korekci hmotnosti je pochopení konečného výsledku. Bod vaší ideality, uvědomění.

READ
Proč ženatý muž volá: podívejme se na to důkladně

Tento bod určuje strategii – cíle, kterých je třeba dosáhnout k realizaci přání. Cíle definují akce – co přesně musíte udělat, abyste dosáhli výsledků. Takto rozvíjíte dovednosti, nové návyky a postupně, krůček po krůčku, dojdete ke svému bodu ideality.

Vaše bezpečná a skutečně produktivní cesta je cestou z budoucnosti do současnosti. To znamená, že nejprve určíte, co přesně chcete, a teprve poté přistoupíte k akci.

Vaše vnitřní dítě chce lásku

Výraz „každý dospělý je srdcem malé dítě“ není nadsázka.

Psychologové, kteří praktikují transakční analýzu, identifikují tři hlavní psychologické struktury osobnosti: „vnitřní dítě“, „vnitřní rodič“, „vnitřní dospělý“.

Principy transakční analýzy jsou přesvědčení, že člověk se může změnit a má dostatek možností v současnosti, navzdory špatným výsledkům v minulosti. To je dobrá zpráva pro ty, kteří chtějí zhubnout a mají bohaté zkušenosti s hubnutím a přibíráním.

„Rodič“ a „vnitřní dítě“ spolu nemohou souhlasit, a tak je nevyhnutelný vnitřní konflikt, ve kterém jedna ze stran vítězí.

Dieta, omezení – „rodič“ se zapne, porucha – „dítě“.

Tento konflikt bude pokračovat, dokud se neobjeví vnitřní dospělý. Krásné a zdravé tělo má v rukou dospělá část osobnosti, a ne „rozmarné dítě“ nebo „náročný rodič“. Právě posilování dospělé části osobnosti, která je zodpovědná sama za sebe, a ne za ostatní, pomáhá zhubnout k vytouženému cíli. Začněte brát situaci do svých rukou, přestaňte obviňovat genetiku, metabolismus a matku, která vás vždy překrmovala.

Nejdůležitějším úkolem je stát se pečujícím, shovívavým „rodičem“ pro své „dítě“ a naučit se mu rozumět. Bez uctivého přístupu k sobě samému je prostě nemožné pečovat o své tělo, váhu, stravovací návyky nebo hledat skutečné touhy.

Lidé s nadváhou velmi často slibují, že se začnou mít rádi, že si budou kupovat krásné věci až po zhubnutí, ale mezitím se mučí nevýrazným jídlem bez chuti, vyčerpávající fyzickou aktivitou a nadávají si za své slabosti jako kritický rodič.

Závislost na jídle

Jídlo je nezbytné k uspokojení základní fyziologické potřeby. Závislost na jídle je neschopnost odolat potřebě jíst jídlo a tato potřeba není způsobena fyziologickým pocitem hladu a žízně, ale touhou vyrovnat se s emocemi.

Toto chování volí člověk, když se snaží uniknout realitě a když se jídlo používá pro nepotravinářské účely. Když chce pít, tak jí. Rozzlobený jí. A ne vždy se to děje kvůli špatným emocím. Odměnou může být například jídlo. Pokud dostanete A, pojďme do kavárny. Pokud se urazíte, snězte nějaké sladkosti.

Tyto vzorce chování, dané geneticky, se předávají z generace na generaci.

Hubnoucí člověk často studuje diety, striktně dodržuje jednu z nich a je překvapen, že nemůže rychle zhubnout, znehodnocuje vykonanou práci, hroutí se a znovu prožívá pocit viny, že musí jíst. Ale bez ohledu na to, jak moc chcete zhubnout a bez ohledu na to, jaké dovednosti má odborník, na kterého se obrátíte o pomoc, není možné bezpečně zhubnout ani za den, ani za měsíc, a ještě více si výsledek udržet.

Jedná se o stravovací chování a jeho vývoj trvá dlouho. Přitáhněte se k sobě, „zašijte si ústa“, použijte sílu vůle – to vše dává dočasný výsledek. Je tedy na čase změnit taktiku. Důležité je nepracovat s důsledkem nadváhy, ale hledat příčinu. Nadváha je důsledkem stravovacích návyků a tyto návyky mají vždy své opodstatnění. Jakmile pochopíte důvody, můžete si váhu snadno udržet. Cesta bude delší, ale výsledek je mnohem atraktivnější.

READ
Důležitá slova aneb jak přimět chlapa, aby vyznal lásku

Hlad vs chuť k jídlu

Touhu něco sníst ovládají dva různé pocity: hlad a chuť k jídlu.

Oddělení hladu a chuti k jídlu je zásadně důležité pro normalizaci stravovacího chování. Hlad označuje fyziologickou potřebu energie a projevuje se fyzickými příznaky (závratě, podrážděnost, kručení v žaludku), které se objevují v reakci na nedostatek živin v těle. Fyziologický hlad musí být ukojen.

Jedním z primárních úkolů je začít jíst ne „kdykoli“, „když si všichni sednou ke stolu“, ale z toho nejpřirozenějšího fyziologického důvodu: protože máte hlad.

Chuť k jídlu je psychologická složka, je to potěšení, útěcha a uvolnění, které nám lahodné jídlo poskytuje. Jak poznat hlad a chuť k jídlu? Jaký je důvod zvýšené chuti k jídlu? Podrobně to popsali v článku.

Druhým nejdůležitějším úkolem je pochopit, jaké signály vám vysílá vaše chuť k jídlu. Chuť k jídlu je posedlá, nezkrotná, přijde, když se jí chce. Je to nezdolná chuť k jídlu, která vede k přibírání na váze, a právě ta signalizuje nenaplněné psychické a sociální potřeby.

Za chuť k jídlu se vždy skrývají pocity. Charakteristickým rysem lidí s nadváhou je jejich neschopnost rozlišovat mezi odstíny pocitů. Potřebujeme je k realizaci a naplnění našich tužeb. Pokud jim nerozumíme a nepoužíváme je k zamýšlenému účelu, trápí nás a jídlo v přebytku slouží k uvolnění napětí. To je však iluze. Život se nejen nezlepšuje, ale také se ničí.

Co vám brání kontrolovat chuť k jídlu? Hněv, zášť, strach, úzkost, osamělost, vina, stud, závist, chamtivost, žárlivost, melancholie, nuda, únava. Ženy všechny tyto stavy nejčastěji nazývají stresem a uzavírají se tak před vlastními pocity a prožitky.

Prožívání všech těchto pocitů je nezbytné pro normální duševní fungování. Je ale důležité tyto pocity správně žít a přestat používat jídlo jako kouzelnou pilulku na všechny problémy.

Chuť k jídlu je skrytá potřeba

Chuť k jídlu (z latinského appetitus – „touha, touha“) je touha po jídle, způsobená vůní nebo druhem jídla, sociální situací (do společnosti), duševním stavem (jedlo osamělost, smutek, strach).

Vztah k jídlu je celoživotní záležitost. Pokud nechápete důvody své chuti k jídlu a nenaučíte se, jak jinak uspokojit své potřeby bezpečí, intimity, odpuštění, sebepřijetí, rozvoje, seberealizace, potěšení, bude veškeré vaše úsilí marné. Přejídání a váha se vrátí.

Už víte, že chuť k jídlu může skrývat úplně jiné motivy. Už si nemůžete myslet, že váš mozek potřebuje glukózu. Mozek a tělo potřebují pauzu. Pokaždé, když pocítíte hlad, přemýšlejte o tom, co chcete. Položte si otázky:

  • Co dělám? nad čím přemýšlím?
  • Jak se právě teď cítím?
  • Jak se ve vás tyto činy a myšlenky cítí?
  • Co teď vlastně chci? Dort? Jaké potřeby se skutečně skrývají za mojí touhou po jídle?
  • Co mohu právě teď udělat, abych se trochu přiblížil naplnění své skutečné potřeby?
READ
Jak se po rozchodu uklidnit a přestat být nervózní

Pochopení jednotlivých příčin pokušení je základem pro rozvoj zdravého stravovacího chování. Vaším úkolem je porozumět důvodům těchto tužeb a neodmítat je ani ignorovat. Pokud vás přitahuje určitý produkt, je to důvod k zamyšlení a analýze situace. Zákazy a omezení problém neřeší.

Co dělat se stravovacím chováním? Správná odpověď je zastavit se a přemýšlet. Počítání kalorií a intuitivní stravování jsou dva extrémy, ale společně jsou klíčem k vyřešení problému.

Neměli bychom zapomínat na signály těla. Pokud máte chuť na sladké, může to být známka nedostatku mastných kyselin a chrómu ve vaší stravě. Jak určit základní deficity? Dotazník s vámi sdílíme. Stáhněte si jej z odkazu:

Informace mají pouze informativní charakter a vyžadují laboratorní potvrzení!

Kruh potěšení – učení se uspokojovat potřeby

Jídlo nejen zasytí, ale přináší i potěšení a radost. Prvním důvodem pro vzhled chuti k jídlu, ležící na povrchu, je nedostatek štěstí a radosti ze života. Nakreslete kruh – to je 100% štěstí. Rozdělte kruh na sektory. Požitky, které vám dělají radost, umístěte do sektorů. Budete se divit, ale v boji s nadváhou může 50 % kruhu patřit potěšení z jídla. Polovina! To je nákup, příprava, jídlo, návštěva restaurací, objednávání jídla.

Hlavní myšlenka: nedostatek schopnosti užívat si života je jedním z hlavních příznaků závislosti na jídle. Hledejte požitky, které nemají s jídlem nic společného. Můžete se například projet na houpačce, pustit si hlasitou hudbu a tančit nebo se namočit ve vaně. Na konci článku najdete seznam úkolů, které vám pomohou vypořádat se se závislostí na jídle.

“Výhody” nadváhy

Změny, které jsou během hubnutí nevyhnutelné, mohou být kontroverzní. Na jedné straně jsou to vaše vnitřní změny, váš postoj k práci, k dětem, k sobě, k odpočinku a na druhé straně reakce, která bude následovat z vašeho okolí. Je nutné se na to připravit, protože tyto změny nemusí být vždy předvídatelné.

Na co byste se měli připravit? Navíc vaše okolí může na vaše chování reagovat velmi zvláštně. Manžel začne častěji nosit koláče, matka bude pilně péct koláče s jistotou, že je starostlivá a v práci ji budou všichni vytrvale zvát na čaj se sladkostmi.

Dalším důvodem nadváhy je její „účast“ v mezilidských vztazích, a to blahosklonný přístup druhých. Nadváha, jako každá jiná nemoc, vyzývá blízké, aby se o vás starali a umožňuje nám vyhnout se nechtěným aktivitám. V řeči těla je to druh výtky. Nevědomá manipulace s obezitou je zřejmá.

To jsou druhotné výhody nadváhy. Tyto výhody jsou samozřejmě nevědomé, ale dokud si je neuvědomujeme, mohou fungovat dál.

Nejčastější psychické důvody přibírání na váze:

  • stresové stravování;
  • jídlo jako jediné potěšení, hlavní antidepresivum;
  • perfekcionismus a neschopnost delegovat některé úkoly;
  • jídlo jako jediný způsob relaxace.

Jak bránit hranice

Plovoucí hranice těla jsou často plovoucí psychologické hranice. Stírání vlastních i cizích hranic se stává normou. Když se zeptají, ale vy ve skutečnosti nechcete. Když opravdu nechcete, ale je těžké odmítnout. To jsou rozmazané hranice. Zdravé hranice znamenají klidně říkat ne, pokud nechcete, a nezapojovat se do života někoho jiného, ​​když se vás to netýká.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: