Jak se naučit zvládat stres a předcházet mu?

Zvládání stresu. Jak se naučit správně reagovat na stresové situace?

Když slyšíme slovo „stres“, pocity nejsou nejpříjemnější. Stres je nervová porucha, špatný spánek, únava, strach a dokonce i bolest, která se vyskytuje někde v oblasti hrudníku. Stresující stav může vyvolat mnoho nemocí, od vegetativně-vaskulární dystonie až po žaludeční vředy, nepočítaje deprese, sníženou schopnost pracovat a další „kouzla“. Nikdo nemá rád stres. Život nám ale předkládá stres za stresem a nelze se jim vyhnout, stejně jako život sám ve všech svých projevech. Není lepší naučit se zvládat stres a obrátit ho ve svůj prospěch?

Výhody stresu

Střední podíl hormonů stres velmi užitečné pro jakýkoli živý organismus. To vám umožní dostat se z ospalého lenivého stavu, být aktivnější a začít jednat. Pamatujte si, že pokud se vám to stalo, když jste žili monotónním, odměřeným životem, a najednou, bum – potíže! Co se děje ve zdravém těle, které musí bojovat o své přežití a pohodu? Začínáme se rychle a efektivně rozhodovat a jsme ochotni riskovat, což vede k nevyhnutelným zlepšením v životě. Navíc nás posiluje, rozvíjí a připravuje na nový životní krok. A opět jsou tu stresy a překážky, které je třeba překonat! Kdyby neexistovaly stresové situace, život by nebyl tak zajímavý! Utápěli bychom se v nudě a monotónnosti. Pamatujte na to, až se příště setkáte s problémy.

“Jsem šokován!”

Pokud se naučíte hospodařit stres, a správně na to reagovat, pak na tom není nic špatného. První věc, kterou musíte udělat, když nastane stresová situace, je uznat její přítomnost. Zjevné nelze popřít, tím méně potlačit. Není nic škodlivějšího než stres, maskovaný povrchní pozitivitou a hnaný dovnitř. Nechte se dostat do stavu stresu a zamyslete se nad tím, jak situaci správně „vyřešit“.

zvládání stresu

Správná reakce na stres

Stresové situace jsou různé. Proč se liší? Jsou tak rozmanité, že ani není hned jasné, jak reagovat. Nejprve se naučte „neabsorbovat“ stres do sebe, přepněte se. Čím rychleji se naučíte přepínat, tím efektivněji budete zvládat stres. Čím více emocionálně a hlouběji propadnete stresujícímu stavu, tím více budete vtaženi do této sněhové koule špatné nálady, nervozity a ztráty sil. Proto se okamžitě podívejte na situaci zvenčí, jako byste to nebyli vy, kdo měl právě potíže, nebyl to váš šéf, kdo na vás křičel, nebyli jste to vy, kdo uvízl v dopravní zácpě a zlomil si patu .

READ
4 způsoby, jak rychle postavit tchyni na její místo, když se nestydatě vměšuje do vašeho rodinného života

Všechno se děje jako ve filmu. Velmi dobrý pomáhá přidat pořádnou dávku humoru. „Pokročilí manažeři stresu“ již dlouho přicházejí s rutinními frázemi, jako například: „Dnes nemám svůj den!“, „Mám smůlu!“ Pravděpodobně špatná karma!” Pokud to stále nedokážete udělat s humorem a přesto se dostanete do rány, zkuste se rychle izolovat od vnějšího světa. Řešte se na 15-20 minut, seďte v tichu, zhluboka dýchejte a uvědomte si, že problém je v zásadě řešitelný. A nyní máte dvě možnosti: vyřešit problém určitými kroky, nebo, pokud problém nelze vyřešit, změnit svůj postoj k němu a přizpůsobit se novým okolnostem. Obecně platí, že schopnost přizpůsobit se okolnostem je velmi užitečná životní dovednost. Velmi často pomáhá vyhnout se prohloubení do stresu. “Zabij” a budeš šťastný!

Nepřehánějte důležitost stresu

Často jsme také bouřlivý reagujeme na banální životní situace, a tím uměle vytváříme vlnu stresu a negativních emocí. No, třeba se vám uprostřed období dešťů rozbil deštník, došlo k personální změně v práci, vymkl jste si kotník. A to vše doslova v jeden okamžik! Úplná smůla? Je konec života? Považovali jste se za neúspěšného a podlehli stresu? Nadarmo! To jsou běžné každodenní životy. Noha odejde do týdne, vezmete si deštník na opravu, nebo si koupíte nový, přizpůsobíte se změněným podmínkám v práci a možná se i spřátelíte s novým šéfem. Události se dějí a vy si nevybíráte, zda na vás padnou společně nebo odděleně. Nepřehánějte a relaxujte!

zvládání stresu

Naučte se relaxovat

Stres, jak víte, je zákeřná věc. Jakýkoli živý organismus, včetně našeho, reaguje na stres stahováním svalů. Tělo se napíná, vytváří se svalové napětí, které vyvolává nemoci fyzického těla, psychickou nerovnováhu a chronickou únavu. Naučte se správně relaxovat a udělejte z toho hygienické pravidlo, jako je mytí obličeje nebo čištění zubů.

Aby bylo možné odstranit denní stres, a také tomu předejít, odstranit svalové napětí a „vyčistit“ psychiku. Tomu stačí každý večer před spaním věnovat 15 minut. Zapněte příjemnou hudbu, posaďte se do pohodlné polohy, uvolněte svaly celého těla a zaměřte se na ně jeden po druhém. Myslete na něco radostného, ​​představte si sami sebe na místě ideální relaxace, například u moře. Pokud budete takové meditace provádět denně a svědomitě, velmi brzy pocítíte vnitřní klid a prokážete zvýšenou odolnost vůči stresu!

READ
Co je potřeba k rozvodu?

Nepředstírejte to stres Ne. Vždy nás bude doprovázet. Lidé zklamou, práce se nedaří, deštníky se rozbijí. Berte to jako „kouzelný start“! No, kdy jindy si koupit nový módní deštník?!

– Doporučujeme navštívit naši sekci se zajímavými materiály na podobná témata “Psychologie vztahů”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.


Stres a odolnost vůči stresu jsou pro moderního člověka klíčovými problémy. Jak se stresu vyhnout, jak minimalizovat jeho následky, proč je odolnost vůči stresu jednou z nejdůležitějších osobnostních vlastností? Odpovědi na tyto a mnohé další otázky najdete v našem článku, připraveném s informační podporou odborných psychologů ve zdravotnickém centru AlandMed.

obraz

Obsah:

  1. co je stres? A jak mu odolat?
  2. Jaké dovednosti v sobě musíte rozvíjet, abyste byli odolní vůči stresu?
  3. Jak rozvíjet odolnost vůči stresu na pracovišti?
co je stres? A jak mu odolat?

Stres – je to stav zvýšeného napětí, tedy reakce našeho těla na nepříjemný psychický nebo fyzický vliv zvenčí. Stres doprovází také uvolňování hormonu kortizolu do krve, o kterém si podrobně povíme v našem článku „Hormon kortizol: co je užitečné a nebezpečné? Jak můžeme obnovit jeho rovnováhu?

Termín „stres“ se často používá ve spojení s “odolnost vůči stresu”.

Tolerance napětí – jedná se o schopnost jedince aktivně čelit problémům, obtížím, šokům a nepříjemným situacím. Je důležité tuto schopnost rozvíjet a „napumpovat“. Ale proč?

Faktem je, že po celý život se neustále potýkáme se stresovými faktory a situacemi. Naším úkolem je přitom naučit se udržovat naše duševní zdraví, vaše uklidnit и schopnost pokračovat v podnikání v obvyklém rytmu. Proto je důležité, aby se každý člověk rozvíjel a posiloval tolerance vůči stresu.

co základní zkušenosti důležité pro rozvoj této osobnostní kvality?

  1. Za prvé, abyste se vyrovnali se stresem, musíte se naučit seberegulaci: kontrole nad myšlenkami a pocity.
  2. Stejně důležité je naučit se analyzovat situaci, což znamená být vždy připraven položit si otázku: „Co mohu v této situaci udělat, abych problém vyřešil“? nebo formulovat postoj: „Pokud daná situace nezávisí na mně, naučím se ji nechat být.
READ
Měli byste vždy říkat pravdu?

Pokud nemáte záviděníhodnou odolnost vůči stresu, pak se nebojte, můžete na sobě začít pracovat a výrazně zlepšit svou reakci na různé stresy.

Jaké dovednosti v sobě musíte rozvíjet, abyste byli odolní vůči stresu?
  1. Kladný postoj. Naučte se v klidu přijímat jakoukoli informaci. Každý člověk může mít problémy, ale vše, co v životě prochází, je jako změna pruhů, z bílých na černé.
  2. Pamatujte na moudrost a výroky a na schopnost je použít v kritické situaci. Ano. Ano! Je světskou moudrostí, že nás přísloví učí být v klidu ohledně toho, co se v životě děje. “Ráno je moudřejší než večer.” “Všechno, co se neudělá, je k lepšímu.” “Žij a uč se”. „Naše štěstí je v našich rukou“ a tak dále. Hlavní je, že si vzpomenete včas.
  3. Naučit se opustit emoce. Například věty „budu na to myslet zítra“ nebo „zítra v šest hodin večer se začnu bát“ vám na jednu stranu vnesou do mozku jistotu a na druhou stranu vám umožní se v tuto chvíli uklidnit.
  4. Bude užitečné naučit se meditaci a správné dýchání. Meditace nás učí ovládat své emoce a je také mocným mechanismem pro uvolnění naší psychiky.
  5. Plán práce a odpočinku. Stabilní spánek a fyzická aktivita přispívají k dobré regeneraci našeho těla.
  6. Koníčky a zájmy. Sport, tanec, kreslení, zpěv atd. nejen zlepšuje náladu, ale také zlepšuje náš život, dělá ho zajímavějším a bohatším.
  7. Zvyšujeme sebevědomí. Nezáleží na tom, zda si sebevědomí zvýšíte sami nebo s pomocí odborníka, hlavní je, že se naučíte nespoléhat na názory ostatních.
Jak rozvíjet odolnost vůči stresu na pracovišti?

Jak ukazuje praxe, hlavním zdrojem stresu pro většinu lidí je jejich práce, což je celkem logické: většinu dne trávíme v práci, veškerá naše hlavní komunikace probíhá tam, často dochází ke střetu zájmů, jsou stanoveny přísné termíny, obtížné úkoly jsou nastaveny a tak dále. Aby se pro vás každý pracovní den nezměnil v mučení, psychologové zdravotnického centra pro vás připravili seznam doporučení.

  1. Identifikujte faktor, který vás dráždí. Pořiďte si sešit, kam si budete zapisovat vše, co vás štve. Popište a vysvětlete sami sobě. co tě vzrušuje? co tě naštvalo? co tě uráží?
  2. Když odcházíme z práce, necháváme „práci“ na pracovišti. Člověk fyzicky potřebuje uvolnit svůj mozek a dobít ho. Zakažte si myslet na práci večer nebo před spaním. Darujte uvolněnou energii své rodině a přátelům.
  3. Nastavení osobních hranic v práci. Nevšímejte si pomluv a sami nikoho nesuďte.
  4. Staňte se profesionálem ve svém oboru. Neustále se učte, rozvíjejte, zdokonalujte se, pak se úzkostné myšlenky a pochybnosti o sobě stanou mnohem méně a otázky o vaší profesionalitě zmizí.
READ
Koncept psychologie strachu

Pokud dodržování výše uvedených doporučení nepřinese pozitivní efekt, můžete vždy vyhledat pomoc v lékařském centru AlandMed, kde jsou zkušení psychologové a psychoterapeuti připraveni vést jednotlivá sezení v příjemné a důvěryhodné atmosféře.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: