Jak zlepšit paměť: cvičení pro rozvoj mozku u dospělých, dětí

Cvičení na rozvoj paměti „Čísla a asociace“

Zapište si na papír čísla od 0 do 9. Požádejte své dítě, aby pro každé číslo vymyslelo asociace. Například 8 je sněhulák, 6 je dědeček, 1 je háček, 9 je babička.

Procvičte si každou asociaci. Řekněte svému dítěti číslo a ono odpoví svou asociací. Ke každému číslu je důležité připojit obrázek.

Poté volejte několik čísel najednou. A dítě musí zasadit obrázky každého čísla do situace. Například 861 – sněhulák v podobě dědečka byl zaháknutý. Čím absurdnější a živější situace, tím lépe.

A pak propojte data života slavných osobností nebo významných historických událostí. Například 988 je Rusův křest, což znamená, že babička tančí se dvěma sněhuláky.

Cvičení “Schulte Table”

Věk: od 7 let
Co se vyvíjí: periferní vidění, pozorování a pozornost.

Cvičení pro rozvoj paměti „Schulteova tabulka“ je tabulka čtverců, do které jsou v náhodném pořadí zadávána čísla od 1 do 25. Musíte se podívat na čísla v pořadí a sbírat je. Čím rychleji se dítě vyrovná, tím lépe.

Tabulky pro své dítě můžete vytvořit sami – stačí nakreslit list papíru – nebo si stáhnout naši verzi.

Cvičení „Pět zápasů“

Věk: od 7 let
Co se vyvíjí: pozornost, nápadité myšlení.

Pro tuto hru na rozvoj paměti budete potřebovat deset zápasů a dva různé povrchy. Například jídelní stůl v kuchyni a pracovní deska u sporáku.

Dítě musí vzít pět zápalek a náhodně je hodit na stůl. Pak si vzpomeňte, jak všechny zápalky ležely, otočte se na jiný povrch a reprodukujte obrázek pomocí zbývajících pěti zápalek.

Cvičení „Co je v okolí“

Věk: od 5 let
Co se vyvíjí: pozornost.

Chcete-li u dětí rozvíjet paměť a pozornost, musíte své dítě naučit všímat si detailů. Požádejte ho, aby zavřel oči a vyjmenoval vše, co se v místnosti nachází – umístění nábytku, dekorativní prvky, odstín koberce. Zeptejte se, jakou měl učitel barvu vlasů nebo očí. Nebo kolikrát jste cestou do obchodu potkali kočku? Pozorování je také skvělá společenská dovednost.

Cvičení “Speedcubing”

Věk: od 7 let
Co se vyvíjí: strategické myšlení, jemná motorika, reakce.

Speedcubing je řešení Rubikovy kostky v rychlosti. Tento typ tréninku pro rozvoj paměti používá Dima Yaquinto, student online domácí školy Foxford. Při sestavování je nutné vypočítat posloupnost akcí a zapamatovat si algoritmy. Začátečníci drží v hlavě asi osm kombinací, profesionálové – až 200. Básničky a školní vzorce podle Rubikovy kostky jsou prostě snadné.

READ
Jak správně pochválit dívky: tipy, doporučení, varování

Cvičení „Komory mysli“

Věk: od 7 let
Co se vyvíjí: nápadité myšlení, pozornost, logika.

Tuto mnemotechnickou techniku ​​pro rozvoj paměti u dětí používali dokonce Cicero a Sherlock Holmes.

Pozvěte své dítě, aby si představilo známý prostor – například dům. Úkolem je v duchu procházet místnostmi a vkládat informace, které je třeba si zapamatovat, na určitá místa. Musíte vybrat několik referenčních obrázků (televizor, stolní lampa, lednička atd.) a pohybem ve směru hodinových ručiček mezi nimi vytvořit trasu. Ke každému podpůrnému obrázku připojte jeden z paměti. Možná ne jen jeden, ale celý řetězec.

Reprodukce materiálu bude snazší, když si představíte, jak procházíte místnostmi, v jakém pořadí a kam se díváte. Množství informací, které si dítě zapamatuje, závisí na velikosti místa a úrovni tréninku.

Cheat sheet: co dalšího je užitečné pro paměť

Chcete-li získat maximální výsledky, musíte dodržovat metody rozvoje paměti u dětí a dodržovat obecná doporučení:

  • Povzbuďte své dítě, aby četlo nahlas, když se potřebuje něco naučit. To vám pomůže soustředit se na materiál a zapamatovat si ho. Čtení nahlas by mělo být expresivní a emocionální. Paměť funguje mnohem lépe prostřednictvím emocí.
  • Sledujte spánek vašeho dítěte. Podle některých studií kanadských a amerických vědců je jedním z rysů rozvoje paměti u dětí to, že s nedostatkem spánku se může zhoršit funkce mozku. Pokud často nespíte, informace vám létají jedním uchem a druhým ven.
  • Povzbuďte své dítě, aby používalo svou nedominantní ruku. Například praváci si mohou začít čistit zuby levou rukou. Leváci – vezměte lžíci pravou rukou. Pouze malé procento světové populace je oboustranné, a to je skvělý trénink mozku.

Dostanete poznámky z několika předmětů, seznámíte se s učiteli a pokusíte se vyřešit své domácí úkoly

Projekt Jóga v parcích začal v Moskvě - RIA Novosti, 1920, 28.10.2019

Dobrá paměť a bystrá mysl nejsou vrozené lidské vlohy, ale dovednosti, které mohou rozvíjet a trénovat děti i dospělí. To je důvod, proč existují. RIA Novosti Sport, 14.11.2022. XNUMX. XNUMX

Dobrá paměť a bystrá mysl nejsou vrozené lidské vlohy, ale dovednosti, které mohou rozvíjet a trénovat děti i dospělí. K tomu slouží soubory speciálních cvičení a metod zaměřené na zlepšení mozkové činnosti a synchronizaci fungování mozkových hemisfér Trénink lidského mozku a paměti Stejně jako tělo potřebuje i mozek trénink. Mnoho úkolů, které dříve vytvářely nová neurální spojení, se postupně stává rutinou a snižuje schopnost mozku soustředit se a soustředit se na nové věci. Důvodem je narušení interhemisférické interakce a nedostatek jejich ekvivalentního rozvoje. Touha člověka učit se novým věcem, která tvoří nová nervová spojení, pomáhá normalizovat fungování mozku. Ale nedostatek „krmení“ pro mozek zpomaluje proces učení kvůli zhoršování paměti, nedostatku rychlé reakce a schopnosti kreativně myslet. Účinným způsobem, jak obnovit a zlepšit mentální a kognitivní schopnosti, je provádění speciálních cvičení na trénink mozku. Každodenní trénink pomáhá zlepšit mozkovou aktivitu a tím i kognitivní schopnosti člověka, které zahrnují myšlení, paměť, řeč, vnímání, představivost a pozornost Výhody Jaké jsou výhody mozkových cvičení: Cvičení mozku jsou často předepisována psychoterapeuty k léčbě neuróz, deprese a emoční vyhoření. Cvičení pomáhá přepnout se z negativních myšlenek, rozptýlit se a obnovit produktivitu člověka. Funkce Svůj mozek musíte trénovat po celý život, od dětství až po dospělost. Gymnastika na zlepšení paměti a mozkové činnosti je ve svém principu stejná pro děti i dospělé, má však řadu rysů.U dospělých lze u každého člověka nad 20 let pozorovat zapomnětlivost, špatnou prostorovou orientaci a celkový pokles výkonnosti. věku. Mezi běžné důvody patří špatné návyky, špatný spánek a nepravidelný pracovní režim, který přetěžuje mozek množstvím informací. Chcete-li normalizovat mozkové funkce a znovu získat bystrost svého intelektu, musíte přehodnotit svůj životní styl, být fyzicky aktivní, umět odpočívat a věnovat 5 minut denně tematickým cvičením.Dospělí by také neměli zapomínat na metody rozvoje mozku u dětí – cvičení jemné motoriky, studium poezie, převyprávění atd. e. U dětí určuje stupeň rozvoje mezihemisférických spojení školní výkon dítěte, správnou koordinaci pohybů, komunikaci s vrstevníky, kvalitu řeči a emoční inteligenci. Vývoj nových nervových uzlů by měl začít ve věku 2-3 let, kdy dětský mozek absorbuje mnohem více energie než mozek dospělého.Hlavním a oblíbeným způsobem rozvoje mozku u dětí jsou vzdělávací hry, které kombinují akce ke zlepšení ruky- koordinace očí, koncentrace a motorika. Rovnoměrný rozvoj mozkových hemisfér má navíc blahodárný účinek: To vše pomáhá zlepšit mezihemisférickou interakci, která ovlivňuje utváření zdravého sebevědomí a úspěch dítěte. A chuť učit se novým věcem se pro dítě může stát užitečným návykem, který mu bude pomáhat po celý život Jak rozvíjet paměť Paměť úzce souvisí s dalšími kognitivními schopnostmi, které také potřebují rozvoj. K jeho rozvoji by se proto mělo přistupovat komplexně, provádět speciální cvičení a měnit svůj každodenní život pomocí dalších zajímavých způsobů, které zvážíme později Nejlepší cvičení Lekce by měly být prováděny v klidném prostředí. Délka tréninku je od 5 do 20 minut. Důležité je také zkomplikovat cvičení zvýšením počtu opakování, přidáním dalších gest, pohybů, zvuků Pro mozek Následující soubor neurogymnastických cvičení vyvinuli američtí psychologové Paul a Gail Dennisonovi na základě edukační kineziologie Cvičení 1 . Cvičení „Brain Buttons“ pomáhá „nastartovat“ mozek a naladit se na práci. Cvičení 2. Cvičení „háky“ 3. Cvičení „koleno-loket“ 4. „Slon“ Cvičení provádějte pomalu 3-5krát s levou rukou přitisknutou k levému uchu a stejný početkrát s pravou rukou přitisknutou k pravému uchu. Cvičení 5. „Zrcadlová kresba“Dodatečná cvičení pro maximální zapojení mozku do jeho práce: Pro paměť Jednoduchá a účinná cvičení pro zlepšení paměti: Jiné metody Kromě speciálních cvičení existují další užitečné způsoby, jak aktivovat mozek a zlepšit paměť: Neméně důležité je umět odpočívat. Vyhněte se nedostatku spánku a naučte se meditovat. Mozek potřebuje relaxaci a odpočinek Potraviny pro paměť a vývoj mozku Aby byl mozek stále aktivní, je důležité sledovat výživu. Zdravá každodenní strava by měla obsahovat bílkoviny, zdravé tuky a komplexní sacharidy. Do svého jídelníčku můžete zařadit i následující produkty podporující mozkovou činnost: Také pro aktivní mozkovou činnost je důležité udržovat rovnováhu tekutin každodenním pitím dostatečného množství pitné vody Prevence Pro čistou mysl, dobrou paměť a aktivní mozkové funkce je důležité: Nejdůležitější je cvičit denně.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: