Jak zlepšit svůj život

Vraťte svůj život do správných kolejí pomocí těchto jednoduchých tipů a rituálů.

Jak vysoko vystoupáte, závisí na vašem postoji k životu. “Každý, kdo chce dosáhnout vrcholu úspěchu, musí ocenit sílu a sílu zvyku.“, řekl kdysi J. Paul Getty, který až do konce 1950. let XNUMX. století. byl považován za nejbohatšího muže na světě.

Utváření a rozvíjení těchto návyků vyžaduje hodně odhodlání, trpělivosti a neustálého úsilí. Možná to bude trvat jen několik týdnů, možná více než rok. Bez ohledu na to, jak dlouho trvá vytvoření návyku, nejdůležitější je nevzdávat se.

Nedovolte, aby vás vaše minulé činy zdržely na vaší cestě k úspěchu.

Jsme v 1Gai.ru Doporučujeme vám začít zavádět tyto jednoduché návyky do svého života právě teď, díky nimž budete mnohem produktivnější a šťastnější.

1. Vytvořte si speciální ranní rituál

Možná byste si chtěli jít zaběhat. Meditujte nebo si vychutnejte klidnou zdravou snídani. Ať už se cítíte nabití energií, začněte s tím každý den.

Formace pozorný ranní rituál vám pomůže začít den pozitivně a aktivně.

Strukturovaný začátek dne místo spěchu, snaží dohnat ztracený čas, zbaví vás stresu, psychické únavy a zvýší produktivitu. Nevíte, kde začít? Inspirujte se ranními rituály úspěšných současníků.

2. Číst, číst a znovu číst

Čtení je skvělý způsob získat nové poznatky a povzbudit vaši kreativitu.

Pečlivé čtení, ponoření se do podstaty dění, zlepšuje koncentraci a působí uklidňujícím dojmem podobně jako meditace. A pokud číst před spaním, pomůže vám to rychleji usnout a upadnout do hlubokého spánku.

Zejména literatura faktu je skvělým nástrojem pro rozšíření obzorů, rozvíjení nových nápadů a hledání motivace. Kromě toho zde najdete užitečné tipy, jak překonat nejrůznější obtížné situace na příkladech z reálného života.

3. Dodržujte pravidlo 80/20

Paretovo pravidlo znamená, že v každé situaci 20 % úkolů produkuje 80 % výsledků.

Takže můžeš dosáhnout maximální produktivityinvestujete většinu svého času a energie do těchto konkrétních úkolů bude mít největší vliv na běh vašeho života.

4. Nedělejte více věcí najednou

Pouze 2 % lidí na světě umí úspěšně multitasking.

A pokud je to náhodné multitasking Nebolí – neustálé žonglování s věcmi požírá vaši pozornost a vytváří nepořádek ve vaší hlavě, díky čemuž je pro váš mozek obtížné odfiltrovat nepodstatné informace.

Navíc podle studie vědců ze Stanfordské univerzity neustálý multitasking snižuje vaši efektivitu a zhoršuje vaši kognitivní kontrolu.

READ
Projevy lidské závislosti a způsoby její léčby

Proto musíte trénovat sami soustředit se na jeden důležitý úkol. A zde plynule přecházíme k dalšímu zvyku..

5. Vytvořte seznamy

Proč se některým lidem v životě daří a některým ne? Tajemství je jednoduché: určují priority. V tomto ohledu je vytváření seznamů jednou z nejúčinnějších metod.

Zvlášť tohle platí pro ručně psané verze, protože oklamou váš mozek, aby si myslel, že to je jediná věc, na kterou se musíte v určitou chvíli soustředit.

Možná, jakmile to začnete kompilovat, vaše hlava bude plná rušivých myšlenek, výmluv a dalších méně důležitých věcí.

Nepanikařte. Stačí si to všechno dát do seznamu „To do Later“. Tento malý trik přinutí váš mozek, aby považoval tyto nevyřízené úkoly za dokončené úkoly. Výsledkem je, že na ně přestanete myslet a zaměříte se na své priority.

Pro začátek zaznamenat 25 věcíco chceš ve svém životě dělat. Pak je upřednostněte napište vedle každého čísla od 1 do 25.

Nyní přepište seznam podle priority, po prvních pěti nakreslete tlustou čáru. Prvních pět úkolů jsou ty, které potřebujete tady a teď, což znamená, že se musíte soustředit na jejich realizaci.

6. Dělejte náročné úkoly na začátku dne.

Tvrdá práce vyžaduje analytické myšlení a extrémní koncentraci (například čtení, psaní, kódování, analýza, kritické myšlení nebo řešení určitých problémů).

Berte to jako zvyk provádění náročných úkolů na začátku dne vám bude z dlouhodobého hlediska přínosem. Když se zcela soustředíte na něco obtížného a důležitého, máš víc časuabyste později mohli dělat něco jednoduššího a příjemnějšího. Například na setkání s přáteli nebo cvičení.

Jak začít? Začněte náročný úkol 2-4 hodiny po probuzení. Mnoho vědců tvrdí, že v této době je náš mozek na vrcholu produktivity. Například pokud vstáváte v 6 hodin ráno, váš „produktivní“ čas je mezi 8. a 10. hodinou.

7. Vraťte se k problému znovu a znovu a ignorujte rozptýlení.

V jednom ze svých článků Mark Manson (autor bestselleru „The Subtle Art of Not Give A F*ck“) napsal, že život je Toto je videohra a my jsme její hráči.. Podle toho má úrovně, kterými musí projít každý z nás. Od úrovně 1 (najít jídlo a postel na spaní) do úrovně 5 (vytvořit dědictví).

Všichni tedy hrají stejnou hru se stejnými úrovněmi a pravidly, ale s různými výchozími body a různými příběhy. Manson popisuje život takto:

Život je navržen tak, aby nám neustále házel obtížné a nečekané výzvy. Hráči na ně mohou reagovat rozhodnutími nebo rozptýlením. Čím více je každé rozhodnutí nebo rozptýlení využíváno, tím snazší a automatičtější to bude v budoucnu.

READ
Muž králík žena koza kompatibilita

Řešení nás posouvají na další úroveň – rozptýlení drž nás tam, kde jsme.

Vítězný vzorec v této hře je jednoduchý a jasný: musíte neustále hledat řešení a eliminovat rušivé vlivy.

8. Cvičte vděčnost

Francouzský spisovatel Jean-Baptiste Alphonse Carr jednou řekl: “Můžeme si stěžovat, protože růžové keře mají trny, nebo se můžeme radovat, protože trnové keře mají růže.”

Je snadné uvíznout v krysím závodě a zapomenout na to, jaké máte štěstí. Cvičení vděčnosti je dobrý způsob vytvořit kolem sebe pozitivní atmosféru, snížit hladinu stresu a zlepšit své zdraví.

Jak si můžete tento zdravý návyk vypěstovat? Veďte si deník vděčnosti, staňte se dobrovolníkem, věnujte čas komunikaci s blízkými a udělejte pro ně něco hezkého.

A každý den, než půjdete spát, si vzpomeňte alespoň na jednu věc, za kterou jste vděční. Čím více si začnete vážit malých radostí v životě, tím šťastnější budete.

9. Obklopte se pozitivními lidmi

„Jste průměrem pěti lidí, se kterými trávíte většinu času,“ řekl americký spisovatel a podnikatel Jim Rohn.

Proto ty měli byste si pečlivě vybrat prostředí. Lidé, se kterými trávíte většinu času. Zanechat toxické vztahy, ať už je to partner nebo přítel.

A začněte trávit čas s lidmi, kteří vědí, jak v sobě pěstovat štěstí a sdílet ho s ostatními. Štěstí je nakažlivé – proto je to jeden z nejjednodušších způsobů, jak udělat svůj život pozitivnějším.

10. Udělejte si čas na cvičení

No, tady je všechno extrémně jednoduché. Proč jsou potřeba? cvičení? Zvyšují produktivitu (díky produkci endorfinů). Zvyšte sebevědomí. Pomáhá uvolnit mysl a omladit tělo. Zlepšete celkovou pohodu a pomozte lépe spát. A spousta z nich – vyčistí vám hlavu od zbytečných myšlenek a zlepší náladu.

Kromě zlepšení vašeho fyzického zdraví pravidelné cvičení podporuje kreativitu a zlepšuje naše kognitivní schopnosti. To je také účinný způsob rozvíjet vytrvalost a dobít baterky. Stále potřebujete další důvody, proč chodit do posilovny?

Fyzická aktivita zlepšuje paměť a myšlení! Mnoho studií ukázalo, že části mozku, které řídí myšlení a paměť (prefrontální kůra a mediální spánková kůra), jsou větší u lidí, kteří pravidelně cvičí.

11. Naučte se naslouchat svému partnerovi

Ještě z pořadu “Dom-2” / TNT

READ
Oddělený rozpočet v rodině: jeho klady a zápory

Pokud jde o vývoj osobní a profesní vztahy, efektivní komunikace je zásadní. A nejdůležitější v této věci je umění naslouchat.

Věnujte pozornost tomu, co říká váš partner. Nejen, že se díky tomu bude cítit oceňován, ale také vám to pomůže lépe mu porozumět a podívat se na něj novýma očima.

Nesnažte se zcela převzít konverzaci nebo předstírat, že napjatě posloucháte, zatímco vaše mysl je zaneprázdněna přemýšlením, co si dnes večer uvařit k večeři.

Poslouchejte, co lidé říkají a co vlastně znamenají. Nezapomeňte na neverbální signály. Čím více budete poslouchat, tím více se naučíte.

12. Udělejte si digitální detox

Digitální svět převzal téměř každý aspekt našeho života. V průměru každý moderní člověk 5 účtů na sociálních sítích každý, kterou denně kontroluje stráví alespoň 1 hodinu 40 minut.

Výzkumy ukazují, že čím více času trávíme na sociálních sítích, tím je pravděpodobnější, že se u nás rozvine deprese. Pokud si uděláte čas na omezení svého vystavení online světu, pomůže vám to snížit stres ve vašem životě a uspořádat si myšlenky.

Každý den na několik hodin vypněte telefon a notebook.zlepšit si náladu a znovu se spojit se svým okolím.

13. Starejte se o sebe

Trochu odpočinku dokáže zázraky pro vaši náladu, duševní zdraví a sebevědomí. Denně věnujte nějaký čas tomu, co vám dělá radost.

Poslouchejte hudbu, věnujte se koníčkům, naučte se nové dovednosti, dejte si teplou bublinkovou koupel nebo si uvařte chutné jídlo.

14. Definujte svůj cíl

Definování svého účelu a poslání určí směr vašeho života stejně jako denní prioritní úkoly určují vzor vašich dnů. Nestačí jen jednou říct svůj cíl a odložit ho – musíte se na to odvolávat každý den.

Stavte na tom přání, nahrajte si to na hlasový záznamník a pravidelně poslouchejte – naplňte svou mysl touto zprávou, aby se stal vaším cílem kompas ve chvílích rozhodování. I když se týkají drobných každodenních úkolů.

15. Sledujte svůj spánek

Nedostatek spánku je v dnešní době častý. Většina z nás pravidelně mít problémy se spánkem. Zapište si čas jít do postele a probudit se.

Analyzujte, kolik spíte, jak spíte a jak to ovlivňuje vaši produktivitu.

16. Jezte správně

Nelze ignorovat zdravou a vyváženou stravu. Udělejte si z toho zvyk každý den Jezte alespoň část čerstvého ovoce a zeleniny. A samozřejmě nezapomeňte na vodní bilanci.

READ
Síla myšlenky co o ní víme: energie myšlenky a slova: člověk, který čte myšlenky

Udělejte z obyčejné vody svého nejlepšího přítele: průměrný dospělý by měl pít od 1,5 do 2 litrů vody denně. A vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám, tučným jídlům a slazeným nealkoholickým nápojům.

Pokud je pro vás obtížné zcela se vzdát škodlivých potravin, vyčleňte si dny, kdy jíte nezdravá jídla. Ale snažte se to dělat ne více než jednou týdně.

17. Zapište své myšlenky na papír.

Psaní je jednou ze základních dovedností, které může pozitivně ovlivnit váš život. Pomůže nejen vám strukturovat myšlenky a naučit se hlouběji přemýšlet, ale také vytvářet příběhy.

To zvýší vaši kreativitu a učiní vás lepším komunikátorem a vypravěčem příběhů.

Díky psaní dokážete vyjádřit slovy vše, co vás trápí. A když ses osvobodil od všech pocitů, které tě trápí zevnitř, budete cítit klidnější, spokojenější a inspirovanější.

18. Udělejte radost z každého dne

Změňte svůj postoj naštěstí: Místo toho, abyste to viděli jako něco abstraktního a dokonce nedosažitelného (nebo prostě něco, co mají ostatní, ale ne vy), začněte s tím zacházet jako se zvykem.

Toto pochopení vás donutí aktivně k tomu pracovat stát se šťastnějším, vám pomůže pochopit, že štěstí je stav, na kterých můžete pracovat každý den.

Budete mít pocit, že je to skutečné. kde začít? Aplikujte pozitivní psychologii na svůj životní styl a zažijete pozitivnější dopad na váš přístup, motivaci a lidi kolem vás.

Číst knihy „Buďte šťastnější“ a „Co si vyberete? Rozhodnutí, která ovlivňují váš život“ od Tala Ben-Shahar, přednášející na Harvardské univerzitě. V jeho dílech najdete praktické rady, jak na to Jak aplikovat koncept štěstí v každodenním životě: ve škole, v práci, v osobních vztazích.

19. Proměňte svou zábavu v učení

Televizní seriál, internet nebo vzrušující hra může klidně zabrat několik hodin, které proletí tak bez povšimnutí, že když jdete spát, znovu se přistihnete, že jste neudělali nic užitečného.

Změňte zdroj zábavy a zkusit něco nového. Využijte svůj volný čas k vylepšení svých dovedností a znalostí a pracujte na seberozvoji. Podívejte se na dokument nebo číst užitečnou literaturu.

20. Více komunikujte

Je velmi snadné zachytit negativní proud a upadnout do stavu smutku a smutku. Zejména na podzim, kdy teplých slunečných dnů exponenciálně ubývá. Možná si to v takových chvílích myslíte nejlepší způsob, jak se zotavit – Zamkněte se doma s televizními seriály a lahodným jídlem.

READ
Jak zlepšit vztahy s ostatními

Hemdale Film Corporation

Něco na tom určitě je, ale je tu ještě jedna možnost – poznávání lidí. Spojte se s přáteli a všimnete si, jak jste již nabití energií a inspirací, abyste mohli začít nebo pokračovat v tom, co jste dělali nebo byste chtěli dělat.

21. Začněte šetřit peníze

Čím dřív ty začít šetřit do tvého bezmračného stáří, tím lépe. Pokud je to možné, udělejte si zvyk ušetřit si určitou částku z platu.

Ostatně ne nadarmo to řekl Robert Kiyosaki, americký investor a autor bestselleru Bohatý táta chudý táta. „Nezáleží na tom, kolik peněz vyděláte, ale na tom, kolik peněz vám zbyde“.

22. Přestaňte se snažit vyhovět všem

Obrázky z pořadu “Comedy Club” / TNT

Říká se, že většina lidí je zlá. Vůbec ne. Většina z nás je příliš milá! Dovolujeme druhým lidem, aby na nás tlačili a diktovali nám, co můžeme a co nemůžeme. Chytni se a přestaň být moc milý. Mluvit “ne”kdykoli budete chtít.

Neomlouvejte se za své potřeby a touhy. Přestaňte měnit celý svůj rozvrh a život kvůli lidem, kteří za to nestojí. Staňte se sobečtějšími, stanovte priority na základě svých zájmů a váš život se dramaticky zlepší.

23. Naučte se smát sami sobě

Ještě z pořadu “Camedy Woomen” / TNT

Na základě této funkce můžete snadno určit jak je ten člověk zralý, optimistický a laskavý. Schopnost přiznat své chyby a smát se chybám je jednou z vlastností dobrého vůdce.

24. Nesnažte se lidi měnit

Obrázky z pořadu “Comedy Club” / TNT

Vaše rozkazy a „dobré“ úmysly nezmění jediného člověka. Staňte se raději příkladem toho, koho chcete vidět ve svých blízkých.

Možná Třetí Newtonův zákon platí i pro mezilidské vztahy: Každá akce má reakci. Když dáváme do vztahu pozitivní energii, druhá strana bude pravděpodobněji reagovat stejně. Totéž se děje, když promítáme negativní energii a emoce.

25. Meditujte

Jen se nesměj jen to zkus. Nejlepší je meditovat ráno, nejlépe po sprše (kdy už se určitě probudíte).

Udělejte si 5-10 minut a jen seďte v tichu. Poslouchejte místo, kde se nacházíte, své pocity.

Meditace vám pomůže pochopit, zda začínáte svůj den na dobrém místě, zda je něco, co vás zklamalo, co vás znepokojuje nebo vzrušuje. Můžete tak lépe porozumět sami sobě a připravit se na nadcházející den podle nálady. Je to velmi důležité.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: