Jak změnit svůj život k lepšímu: 3 způsoby a 19 tipů

Spisovatel, podnikatel a cestovatel Chris Guilbeault mluví o jednoduchých akcích, které přinášejí výsledky.

Materiál z publikace „Ideonomika“.

Žít lépe znamená žít jinak, takže je třeba něco změnit. Aby byl život zítra jiný, budete se muset změnit dnes.

Některé věci se mění snadněji než jiné. Pravidelným vystavováním se novým nápadům a postupům se můžete naučit myslet a žít jinak.

Nové nápady mají také tendenci na sebe navazovat. Vyberte si pár z nich a zamyslete se nad tím, jak může jejich použití ovlivnit váš život. (Věnujte zvláštní pozornost tomu, co způsobuje silnou reakci, pozitivní i negativní).

1. Naučte se rozpoznávat tajné rutiny. To platí pro všechna nevyslovená, ale trvalá pravidla, která musíme dodržovat. Porušení těchto norem vede ke společenskému nesouhlasu. (Abyste se pobavili, začněte je lámat a uvidíte, jak lidé reagují. Postavte se ve výtahu špatné cestě, řekněte lidem, jak se skutečně máte, když se zeptají „Jak se máš?“ atd.) d.).

2. Zapište si to. Najděte si systém, který vám vyhovuje (neexistuje zde žádné univerzální řešení) a používejte jej každý den. Pokud si to nezapíšete, většinu toho, co jste se naučili, zapomenete. Pro osvěžení znalostí použijte pravidelné opakování.

3. Zamyslete se nad skupinou lidí, se kterou se nejvíce ztotožňujete. a zamyslete se nad tím, kde s nimi nesouhlasíte. Udělejte totéž pro jakoukoli náboženskou příslušnost, národnost, organizaci atd. Nikdy se nenaučíte myslet samostatně, pokud přijmete rámec, aniž byste se ho naučili.

4. Vaše vzpomínky na nějakou věc se liší od věci samotné. Toto je známé jako zkreslení paměti (ve skutečnosti existuje mnoho různých zkreslení mozku) a všichni jsme k němu náchylní. Jedna z věcí, o kterých hodně přemýšlím, je pravidlo vyvrcholení: nejvíce si pamatujeme intenzivní část zážitku a máme tendenci podceňovat zbytek, i když jiné části byly mnohem typičtější.

5. Nesnažte se „být v rovnováze“. Vyrovnaní lidé nemění svět a pro nikoho nejsou nijak zvlášť zajímaví. Buďte sami sebou, přijměte vzestupy a pády a prostě žijte.

6. Pochopte rozdíl mezi tím, co můžete ovládat, a tím, co nemůžete. (nápověda: většina věcí je mimo vaši kontrolu). Pokud se dokážete přestat starat o věci mimo vaši kontrolu, většina starostí zmizí z vašeho života.

7. Identifikujte, jaké drobné nákupy vám přinášejí radost a nemějte z nich výčitky svědomí.. Ignorujte finanční experty, kteří vám říkají, abyste ušetřili tím, že si nekoupíte kávu nebo se vzdáte malých radostí. Tyto nákupy z dlouhodobého hlediska finančně nic nezmění, ale ovlivní vaši radost právě teď.

8. Pokud jde o vylepšení životního stylu, která stojí peníze. (domy, auta atd.), buďte opatrní se svými sny. Některé upgrady jsou opravdu užitečné, ale brzy o ně začnete ze zvyku usilovat. Ve skutečnosti je to varovné znamení: chcete něco bez jasného důkazu, že to zlepší život. Pozor!

9. Pochopte princip averze ke ztrátě: Mnohem více se bojíme, že něco ztratíme, než bychom chtěli získat. Mějte to na paměti, když přemýšlíte o různých možnostech a rizicích. Někdy je nejnebezpečnější věcí na světě neriskovat.

10. Když se potýkáte s rozhodnutím, přemýšlejte o každé možnosti. a věnujte pozornost svým tělesným pocitům. Studoval jsem tuto praxi a po mnoho let jsem ji nemohl skutečně cítit. Jeden z prvních terapeutů mě neustále žádal, abych popisoval události, a ptal se: “Jak tento pocit reaguje v těle?” a vždy jsem rozdával pocity mysli, ale ne těla. Cílem je najít somatický pocit.

READ
O odloučení od milovaného člověka

11. Snažit se potěšit někoho s neustále se měnícími očekáváními je jistý způsob, jak neustále pociťovat úzkost. Navíc, cokoli vás nezabilo, s největší pravděpodobností se vás pokusí zabít znovu.

12. Projev sobecké velkorysosti: být dobrým člověkem znamená cítit se šťastněji. Udělejte každý den něco hezkého pro někoho jiného.

13. Používejte nástroje, které vám umožní naučit se každý den něco nového. Kdysi jsem si například myslel, že shrnutí knih jsou hloupé, ale pak jsem se rozhodl to zkusit, zvláště v oblastech vědy, ve kterých jsem měl málo znalostí. Najednou jsem zjistil, že jsem se během krátké doby naučil spoustu nových věcí! Nyní mám několik aplikací, které mi umožňují naučit se něco nového bez ohledu na to, kde jsem.

14. Vyhýbejte se činnostem, které provozujete pouze pro postavení nebo prestiž. To bude vaše zkáza nebo se budete alespoň cítit depresivně.

15. Vztahy mají celou řadu nevyřčených pravidel a vzorců. Věnujte jim pozornost. Co potřebuje váš partner? Kdo jiný by si teď přál vaši pozornost?

16. Někteří lidé jsou přirozeně povznášející a radostní. Trávit více času s nimi a méně času s těmi, kteří jsou negativní a smutní.

17. Sportování nepřináší vždy potěšení, ale možnost cítit se silný a zdravý ano. Když se rozhodujete, zda byste měli cvičit, myslete na to, jak se po cvičení budete cítit. Večer jsem rozložil ranní běžecké oblečení.

18. Srovnávání je základním kamenem utrpení. Abyste se nenechali odradit a byli šťastnější, vyhněte se srovnávání se s ostatními.

19. Buďte opatrní, když sledujete jakýkoli seriál delší než jednu sezónu. Pokud se vám to opravdu líbí, pokračujte! Pokud nedosáhne alespoň 9 bodů z 10, přestaňte. Jak se říká, moře je vždy plné streamovacích služeb. nebo alespoň na internetu.

20. Udělejte si seznam toho, co považujete za pravdivé. Aktualizujte jej, jak se vaše přesvědčení mění.

21. Držte se rozvrhu, ale někdy to vzdejte úplně. Obě tato pravidla jsou pro úspěch nesmírně důležitá. Někteří z nejambicióznějších lidí žijí nejnudnější životy – vědí, co je třeba udělat, a tak jdou za svým cílem, aniž by se rozhlíželi kolem sebe. Ale pokud trávíte všechen svůj čas tímto způsobem, riskujete, že se budete nudit a uvíznete na cestě. (Ano, to je přesně ten případ, kdy potřebujete rovnováhu).

22. Šťastná přestávka je štěstí + akce. Chcete-li mít více štěstí, buďte aktivnější. Choďte co nejčastěji. Jděte po schodech nahoru. Když k vám přijdou nápady, proměňte je v praktické kroky a začněte jednat.

23. Obvykle existuje více způsobů, jak něčeho dosáhnout. Alternativní metody jsou často jednodušší, rychlejší, levnější nebo prostě lepší.

24. Cesta ze špatné situace je vždy možná.. Pokud se vám něco opravdu nelíbí, nebojte se změnit názor. Nezáleží na tom, kolik jste již investovali! Skuteční vítězové často nechávají to, co začali.

READ
Psychologie vztahů muže a vdané ženy

25. Někteří lidé rádi stanovují a prosazují omezení bez jakéhokoli dobrého důvodu, kromě ochrany vlastní síly. Udělejte vše pro to, abyste tato omezení prolomili, a to jak pro sebe, tak pro ostatní.

26. Snažte se budovat své vztahy s lidmi sdílením jejich hodnot, nikoli jejich přesvědčení. Jste v bublině složené pouze z lidí se stejným politickým a sociálním přesvědčením? Rychlý test: Pokud si nemůžete vzpomenout na mnoho blízkých lidí, kteří nesouhlasí ve velkých otázkách, jste v bublině.

27. Nikdy nepoužívejte sociální sítě jako zdroj zpráv.

28. Úspěšní lidé používají systémy, ale systémy, které používají, se mohou lišit. Nemusíte brzy vstávat, deset minut denně meditovat, ráno nekontrolovat e-maily atd., což je trend produktivity. Musíte zjistit, jak nejlépe fungujete, a poté provést jakékoli změny, abyste tyto podmínky udrželi.

29. Zkuste si zapamatovat, že každý zažil trauma nebo bolest srdce, nebo, pokud měl zatím štěstí, že jim unikl, dříve nebo později ho předběhnou. Mějte to na paměti, když jednáte s lidmi, kteří vás obtěžují.

30. Naučte se rozvíjet svou emoční inteligenci. Všímavost a empatie nejsou přirozené talenty!

31. Pokud se ocitnete v situaci starého konfliktu, zeptejte se sami sebe: „Chceš mít pravdu nebo svobodu?“ Vyberte jednu věc. Navíc prvním pravidlem vyjednávání je, že prohrává ten, kdo se nejvíc trápí. Pokud jste připraveni kdykoli odejít, pak jste v silnější pozici.

32. Aniž to berte příliš vážně, udělejte si pár testů osobnosti, abyste o sobě rychle získali užitečné informace. Je šance, že se něco naučíte, i když to není ten nejvědečtější proces. Několik klasických testů: čtyři typy temperamentu, archetypový test, Myers-Briggsova typologie.

33. Uvědomte si, jakou roli ve vašem životě hraje ego. Nesnažte se ji porazit, snažte se identifikovat, kdy vás vede ke špatným rozhodnutím. Ego je váš nepřítel!

34. Budete šťastnější, když se nebudete snažit měnit kvůli jiným lidem. nebo očekávejte, že se ostatní lidé za vás změní. Většina lidí dělá to či ono, a proto jsou často zklamaní.

35. Přemýšlení o scénářích přežití vám pomůže stát se silnějšími. Mohou to být různé situace: ztratit se v divočině nebo přijít o práci a úspory během jednoho dne. Co uděláš, když.

36. Laskavost je velmi podceňována. Každý může být laskavý – nevyžaduje speciální dovednosti nebo školení, ale má okamžitý pozitivní dopad. To je možná nejlepší life hack.

Dojdeme k tomuto:

  • Vždy je něco, co se můžeme naučit.
  • Vždy se dá něco udělat.
  • Vždy existuje způsob, jak projevit laskavost.

Učení vás rozvíjí, aktivní volby vám pomáhají žít jinak a laskavost může někomu rozjasnit den a zároveň se budete cítit lépe. Když si nebudete vědět rady, zamyslete se nad těmito třemi možnostmi a rozhodněte se, co dál.

Materiál připravil tým publikace o podnikání, životě a seberozvoji „Ideonomika“. Související články:

Vítejte v sekci – zbytečné rady.

37. Nikdy neberte negativní komentáře pod zajímavým příspěvkem vážně. Vždy se najde komentátor, který napsané prohlásí za hloupé, aniž by svůj názor nějak zdůvodnil.
Pamatujte, každý má svůj názor, jako díru v zadku. Tvůj život je tvůj, abys žil. Je jen na vás, co s radou uděláte

READ
Strach z bolesti, zbavte se algofobie, aby vás bolest nezastavila

Promiň, Yasha, ale v mé odpovědi není vůbec žádná kritika)

Výborné tipy, mnohé se mohou někomu zdát samozřejmé, ale nejen, že mi osvěží paměť a pomohou mi se rozvíjet. Moc děkuji za článek!

Buď hodný. Nebuď zlý.

Výborná rada, především proto, že nevyzývají k zahájení úplně nového života.

K podobnému způsobu života (25-27 z 36 posledních 15 let aktivně cvičím) jsem se dostal, i když daleko – přes krize a ne nejlepší zážitky. Stal jsem se lepší verzí sebe sama, což mělo pozitivní dopad na mé zdraví, kariéru a radost ze života.

Buďte laskavější k ostatním, zpochybňujte častěji pravdy, své vlastní i ty, které jste přijali. Nebojte se špatných životních zkušeností, protože je má každý. Nesnažte se být dokonalí, ale snažte se žít tak, abyste se na každé narozeniny ohlédli o rok zpět a prohlásili, že za ten rok jste se stali lepšími a chytřejšími.

Vše vyjmenované z osobního (no, možná 1 bod není možné vyzkoušet na sobě) opravdu pomáhá získat takovou radost ze života, že vaše okolí začne buď zářit radostí z komunikace s vámi, nebo žlučí (no, záleží na na osobu).

Ahoj všichni! Jak změnit svůj život k lepšímu? Tuto otázku si klade každý den mnoho lidí. Navzdory všemu si pochvalu zaslouží fakt, že už chtějí změnit realitu, která jim nevyhovuje. Život v neštěstí přece nelze považovat za plnohodnotný život.

Hledejte sami sebe

Cesta života je cesta, ne zastávka

Musíte žít, užívat si každý den, studovat a prozkoumávat tento svět a netrávit veškerý čas čekáním na jeden cíl. Zpočátku to nemusí být tak snadné si to uvědomit, ale to je v pořádku, můžete to zvládnout.

Absolutní upřímnost k sobě i ostatním

Klamání vyčerpává tělo vitální energie, takže je nešťastné. Posuďte sami při klamání, kolik informací si musíte zapamatovat, abyste se v budoucnu náhodou nerozdělili. Tady to štěstí rozhodně nebude. Také, když o sobě nebudete upřímní, můžete zapomenout na seberozvoj a sebezdokonalování. Pokud nejste upřímní vůči ostatním lidem, neměli byste očekávat důvěru v sebe.

Lidé mohou lhát z různých důvodů: závist, zášť, strach, konflikty a tak dále. Je těžší být čestným člověkem, ale bez upřímnosti nelze začít žít plnohodnotný život.

Sebepřijetí

Vlastní bičování je pro člověka charakteristické, a proto podléhá neustálým vzpomínkám na svá minulá selhání. Přemýšlení o svých nedokonalostech, hledání nedostatků na sobě, chuť začít měnit svůj život. Takové myšlenky nepřinesou žádný užitek, neměli byste se rušit minulými událostmi. Milujte se pro toho, kým jste dnes, a pusťte se z minulosti.

Definice hodnot

Jak změnit svůj život k lepšímu? Bez jasné formulace hodnot nemůžete dosáhnout svých životních cílů. Nedistancujte se od svého přesvědčení a nesnažte se sejít kvůli zlým jazykům. Žít podle vlastních pravidel je mnohem příjemnější, než se řídit radami někoho jiného.

Přestaň se snižovat

Kde začít měnit svůj život k lepšímu? Někteří lidé věří, že sebekritika podporuje změnu, ale vědci zjistili, že má negativní vliv na to, jak člověk sám sebe vnímá a jak se na sebe dívají ostatní. Pokud je člověk na sebe přísný, pak se jeho přísnost rozšíří i na lidi kolem něj. Měli byste být k sobě laskaví a nesnižovat se.

READ
Ena Rak Kozoroh muž - vysvětlujeme bod po bodu

Ve svém životě zažeňte negativní myšlenky a nahraďte je pozitivními. Začněte přemýšlet následujícím způsobem, místo: „Jsem špatný pracovník,“ řekněte: „Děje se věci, teď si ty informace lépe prostuduji a určitě to zvládnu.“

K sebekritice přistupujte logicky. Je opravdu důvod se považovat za špatného zaměstnance? Možná k tomuto problému došlo kvůli nedostatku spánku nebo zdravotním problémům, nebo jste možná byli jen příliš líní se podle toho pustit do práce. Ve výsledku to nemá nic společného s inteligencí.

Flexibilita

Jak radikálně změnit svůj život? Samotný proces života je naplněn řadou různých změn. Musíte se naučit přizpůsobit se tomu, co se děje. Dívejte se na všechny proměnné života jako na životní zkušenosti nebo cenné informace. Díky pozitivnímu myšlení se rozvíjí flexibilita v životě.

Udržování v kondici

Pokud chcete změnit svůj život, začněte u sebe, a to péčí o své tělo. Tělo máte přeci jen jedno a je nutné udržovat jeho zdravou kondici. Je těžké užívat si života, když se neustále cítíte špatně.

Začněte jíst správně. Jezte více ovoce a zeleniny. Kontrolujte příjem cukru, nebo ještě lépe, úplně se ho vzdejte.

Začněte cvičit. Díky cvičení se začnete cítit sebevědoměji, šťastněji a zdravěji.

Zastavte nátlak

Jak se život mění, nebo přesněji, jak měníme život, když provádíme věci, které se liší od našich hodnot nebo cílů. Z donucení se člověk stává podrážděným, zklamaným a smutným. Pokud nebude nátlak, bude život mnohem jednodušší.

Pokud se vám vkrade myšlenka, že byste „měli“, zamyslete se dvakrát, je to opravdu tak důležité? Vezměme si jako příklad hubnutí. Dívka říká, že chci zhubnout, ale z jakého důvodu? Pokud jí lékař řekl, že je to nutné pro její zdraví, pak není pochyb, musí zhubnout. Ale když o tom mluví obyčejný člověk a spoléhá se na svůj vlastní standard krásy, pak bude následování této aspirace považováno za hloupé a dokonce nebezpečné pro vlastní zdraví. Pamatujte, že máte právo dělat, co chcete.

Vlastní způsob

Opuštění své komfortní zóny

Když děláte neobvyklé věci, šance na úspěch se zvyšuje. Realizace složitějších úkolů je doprovázena novým a klidným vnímáním nových životních obtíží. Opuštění komfortní zóny přispívá k rozvoji životní flexibility, která je pro člověka velmi důležitá.

Začněte malými úkoly. Navštivte místa, kam jste se už dlouho chtěli podívat. Vydejte se na dlouho očekávaný výlet alespoň do jiného města.

Realismus

Stanovte si cíle, které jsou skutečně ve vašich možnostech a schopnostech. Neuchylujte se ke stanovování cílů kvůli soutěžnímu motivu. Měli byste dosáhnout pouze toho, co chcete, na základě potřeb, nikoli touhy vyniknout.

Buďte připraveni na neočekávané

Změny v životě mohou být různé, pozitivní i negativní, a měli byste se na to připravit. Každé učiněné rozhodnutí má své důsledky v životě. Je třeba si tento fakt překvapení uvědomit a s klidem ho přijmout.

Začněte se učit

Jak radikálně změnit svůj život? Zapojte se do seberozvoje a nečekejte, až přijde počasí od moře. Ukažte aktivní životní styl, nechte svůj mozek pracovat a rozvíjet se. Analyzujte nejen své vlastní zkušenosti, ale i zkušenosti svého okolí. Tímto způsobem bude klidnější a snazší se rozhodovat v obtížných situacích.

READ
Jak se chovat k ženě?

Schopnost být vděčný

Bez vděčnosti se nebudete moci změnit. Je to vděčnost, která pomáhá léčit bolest a zklamání z minulosti, protože tyto smutné pocity proměňuje v cenné životní zkušenosti. Posiluje vztahy s blízkými a rodinou.

Řekněte své rodině, přátelům a blízkým často, jak jsou pro vás cenní. Nebojte se otevřeně vyjádřit své pocity a rychle si všimnete, jak je váš život naplněn harmonií a potěšením.

Nezaměřujte se na to špatné, ale soustřeďte se na to dobré. Naučte se oceňovat krásu kolem sebe: východ slunce, západ slunce, slunce, komplimenty, vůni květin, čerstvě uvařenou kávu a podobně.

Vedení deníku

Chcete-li usnadnit změnu sebe a svého života, uchýlit se k analýze událostí, které se staly. Jaká byla vaše reakce, co se stalo, z jakého důvodu a co byste udělali jinak, kdyby se to opakovalo. Tak pochopíte, že život není tak špatný.

Život se také změní k lepšímu, pokud nebudete skrývat svou radost a smích. Díky smíchu snižujete stresové hormony a zlepšujete náladu. Smích je také velmi nakažlivý. Budete se smát a vaše okolí se začne smát, to je jeden z nejjednodušších způsobů, jak vybudovat emocionální a sociální spojení.

komunikace

Revize prostředí

Člověk nasává emoce lidí kolem sebe jako houba. Když budete trávit čas se šťastnými lidmi, budete šťastnější. Pokud budete trávit čas s pesimisty, stanete se sami pesimisty. Vybírejte tedy své okolí moudře.

Věnujte prosím zvláštní pozornost skutečnosti, že vaši skuteční přátelé a blízcí mohou do vašeho života vnést konstruktivní kritiku. V některých případech vám taková kritika může zabránit udělat chybu. Hlavní věc je pochopit, že tito lidé pro vás chtějí opravdu to nejlepší.

Projednávání vašich potřeb

Jak můžete začít dělat změny ve svém životě? Začněte otevřeně a sebevědomě vyjadřovat své emoce, myšlenky, potřeby, ale také zvažte tytéž faktory u ostatních lidí. Otevřenost a upřímnost pomůže při navazování nových známostí.

Nebojte se někomu otevřeně a přímo říct, že vám způsobuje utrpení nebo s vámi mluví nepříjemně. Vysvětlete konkrétně, s čím nejste spokojeni. Bezdůvodná obvinění nepovedou k ničemu dobrému.

Nesobeckost

Myšlenka, že si zasloužíme víc, nám často brání jít k našim cílům. Dáváme lidem svou laskavost a upřímnost, ale na oplátku nevidíme reciprocitu, což nás samozřejmě může rozčilovat. Není snadné zůstat šťastný, když cítíme nespravedlnost. Proto stojí za to naučit se nezištně projevovat vřelé city druhým.

Hlavní věc je stanovit si hranice, abyste kvůli vaší laskavosti nebyli šikanováni. Pokud si všimnete, že vás chtějí využít, přestaňte s takovým člověkem v zárodku komunikovat.

Přijímání lidí takové, jací jsou

Někdy je velmi těžké vést dialog s člověkem, který má jiný světonázor než ten váš. Ale neměli byste se to snažit změnit nebo vnutit svou vizi světa. Každý člověk je obdařen individuálním myšlením, cítěním, charakterem a dalšími vlastnostmi. Projevujte laskavost a úctu ke každému člověku. Naučte se užívat si s ostatními lidmi. Chovejte se k lidem tak, jak byste od nich chtěli dostávat.

Pokud máte vlastní návrhy, jak můžete změnit svůj život. Označte je prosím v komentářích.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: