Jak zůstat mladý: 5 věcí, které vás přiblíží ke stáří

Proces stárnutí je přirozený a nevyhnutelný. Zatímco někteří v honbě za věčným mládím zkoušejí nové postupy, jiní se blíží stáří, aniž by si to uvědomovali. To je způsobeno špatnými návyky.

Existuje názor, že čím déle zůstanete mladí, tím šťastnější, aktivnější a úspěšnější bude váš život. Stárnutí se nelze vyhnout, ale proces lze zpomalit tím, že se vzdáte pár zlozvyků. Plastický chirurg Dmitrij Skvortsov se podělil o životní hacky.

Zvyk málo spánku a žádný denní režim

Během spánku tělo obnovuje zdroje plýtvané během dne a poškození buněk je eliminováno. Proto je nesmírně důležité dodržovat denní a spánkový režim. Foto © Shutterstock

Během spánku tělo obnovuje zdroje plýtvané během dne a poškození buněk je eliminováno. Proto je nesmírně důležité dodržovat denní a spánkový režim. Foto © Shutterstock

Když spíme, tělo stále neodpočívá, jak se běžně věří, ale vykonává práci, která je opakem bdění. Ve snu shromažďujeme během dne promarněné zdroje, navíc jsou eliminovány všechny buněčné poruchy – to je pečlivá a nesmírně důležitá práce.

Zvyk držet dietu

Nekonečné experimenty, které moderní lidé na svém těle provádějí, často nejen nevedou ke kýženému výsledku, ale problémy naopak prohlubují. Jde o to, že pokud je strava nevyvážená, tělo nedostává potřebné zdroje. Lidé na nízkotučné dietě mají horší vstřebávání vápníku. To má špatný vliv na kosti, které jsou zodpovědné za krásné držení těla, zdravé kolenní klouby a pevné zuby. V současnosti populární veganská strava není ve skutečnosti vhodná pro každého, protože rostlinné bílkoviny neposkytují tělu plně stavební materiály.

A „stavba“ znamená svalnatou kostru zad, elastické hýždě a mimochodem zdravé střevo, které vyžaduje neustálou obnovu tkání

А

А

Zvyk vést sedavý způsob života

Pracovníci s bílými límečky tráví v kanceláři devět hodin nebo více. Sedavý způsob života vede k problémům s viděním a držením těla a k otokům nohou. Foto © Shutterstock

Pracovníci s bílými límečky tráví v kanceláři devět hodin nebo více. Sedavý způsob života vede k problémům s viděním a držením těla a k otokům nohou. Foto © Shutterstock

Obyvatelé velkých měst jako nikdo jiný vědí, co je neustálý ruch. Vědí, jaké to je strávit celý den v kanceláři a téměř se nehýbat. Při sedavém způsobu života bude i deset tisíc kroků denně k ničemu, říká doktor Skvortsov. Jde o to, že sezení na jednom místě – u stolu – „odměňuje“ celou řadu negativních jevů: zde jsou nakonec otoky nohou a soustředění na oči, nesprávné držení těla.

Počítejme všechnu pracovní dobu i přes pár týdnů a toto je výsledek – stagnace lymfatického systému, který působí jako spouštěč kaskády infekčních onemocnění. Onemocnění často také znamená vypadat špatně, protože tělesné zdroje se vynakládají na boj s infekcí a nejsou k dispozici pro akumulaci výživy pro kůži. A pokud není výživa, neexistuje elasticita tkání; suchá kůže je náchylnější k výskytu vrásek a všem dalším „kouzlům věku“, včetně pružnosti samotného těla.

READ
Jak poznám, že když na někoho myslím, pamatuje si mě?

Počítejme všechnu pracovní dobu i přes pár týdnů a toto je výsledek – stagnace lymfatického systému, který působí jako spouštěč kaskády infekčních onemocnění. Onemocnění často také znamená, že vypadáte špatně, protože tělesné zdroje jsou vynaloženy na boj s infekcí a nejsou k dispozici pro akumulaci výživy pro kůži. A pokud není výživa, není elasticita tkání, suchá kůže je náchylnější ke vzniku vrásek a dalších

Počítejme všechnu pracovní dobu i přes pár týdnů a toto je výsledek – stagnace lymfatického systému, který působí jako spouštěč kaskády infekčních onemocnění. Onemocnění často také znamená, že vypadáte špatně, protože tělesné zdroje jsou vynaloženy na boj s infekcí a nejsou k dispozici pro akumulaci výživy pro kůži. A pokud není výživa, není elasticita tkání, suchá kůže je náchylnější ke vzniku vrásek a dalších

Vliv kouření na buněčné stárnutí nelze popřít: tělo vnímá tabákové mikročástice jako cizí tělesa a vysílá lymfocyty, aby s nimi bojovaly. V důsledku toho začíná zánětlivý proces u kuřáků na mikroúrovni. Lidé si toho nevšimnou, ale účinek je kumulativní: krevní oběh je blokován. A špatný krevní oběh znamená stagnaci výživy tkání, výskyt otoků a ochabnutí.

No, kdo by nemiloval rovnoměrné, krásné opálení? Aristokratická bledá pleť už dávno není v módě. Ti, kteří se opalují v soláriích nebo na otevřeném slunci, přitom ignorují problematiku vlivu tvrdého ultrafialového záření na pokožku. Podle Skvortsova nemá opalování nic společného se zdravím, protože k výrobě vitamínu D stačí strávit 15 minut na čerstvém vzduchu. Co se stane se zvýšenou expozicí slunečnímu záření? Kůže ztrácí tekutinu, protože všude fungují fyzikální zákony: vlhkost se odpařuje z nahřátého povrchu. Vlhkost je nezbytná pro produkci elastinu a kyseliny hyaluronové v pokožce.

Zvyk jíst sladkosti

Mnoho lidí rádo jí sladkosti, aby vyřešili své problémy, ale účinek je dočasný a žádný přínos. Stáváme se závislými na cukru, zároveň dochází k úbytku kolagenu a elastinu: pokožka začíná matná, objevují se vrásky. Foto © Shutterstock

Mnoho lidí rádo jí sladkosti, aby vyřešili své problémy, ale účinek je dočasný a žádný přínos. Stáváme se závislými na cukru, zároveň dochází k úbytku kolagenu a elastinu: pokožka začíná matná, objevují se vrásky. Foto © Shutterstock

Konzumace sladkostí podporuje produkci endorfinu, hormonu potěšení. Ale neměli byste klamat sami sebe, protože účinek je dočasný a nepřináší žádné výhody. Cukr vyvolává závislost, nemoci a také úbytek kolagenu a elastinu, které jsou zodpovědné za pružnost pokožky. V důsledku toho pleť zmatní, sníží se její elasticita, objeví se vrásky.

Zvyk impulzivně reagovat na události

Z výbušné psychiky jedince netrpí jen všichni kolem něj, ale trpí i on sám. Impulzivní reakcí na určité věci traumatizujeme psychiku. V důsledku toho existují negativní důsledky: pití alkoholu, stresové stravování, řekl plastický chirurg Dmitrij Skvortsov „Večerní Moskva“.

Celý tento koktejl výrazně zatěžuje tělo a reaguje otoky, obezitou a samozřejmě problémy s kardiovaskulárním systémem.

Přestože výzkumy ukazují, že lidé jsou s přibývajícím věkem šťastnější, málokdo dnes chce myslet na stáří. MedAboutMe mluví o věcech, díky kterým tělo rychleji stárne. Vzdej to všechno!

1. Dodržování módních diet

Chcete žít dlouho? Správně jíst! Ať je jídlo chutné, zdravé a vyvážené. Módní diety, které slibují rychlé hubnutí a formování postavy, často vedou k opačnému výsledku. Tak ve studii z roku 2011 zveřejněné v American Journal of Clinical NutritionBylo zjištěno, že nevyvážená strava dlouhodobě způsobuje ztrátu svalové hmoty. To může vést k omezení pohyblivosti a zvýšenému riziku pádů a zlomenin. Tedy vše, s čím si stáří spojujeme.

READ
Stres a deprese v moderním světě, společenský život, problémy, nemoci XNUMX. století

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

2. Odmítání setkání s přáteli

2. Odmítání setkání s přáteli

Vydání PLOS Medicine podělil o výsledky zajímavého experimentu. Vědci pozorovali téměř 7,5 tisíc lidí po dobu 309 roku. Zjistili, že ti, kteří měli silné sociální vazby a pravidelná setkání s přáteli, měli o 50 % vyšší pravděpodobnost, že budou žít dlouho. Výsledky navíc nezávisí na věku, pohlaví, počátečním zdravotním stavu a dalších věcech. Každý člověk v každém věku tedy potřebuje spolehlivé přátele. Díky nim se cítíme mladší.

3. Neschopnost překonat stres

Četné studie potvrzují, že krátkodobý i dlouhodobý stres podkopává lidské zdraví a způsobuje předčasné stárnutí. Vysvětluje se to tím, že během stresové situace tělo uvolňuje hormon kortizol, který může poškodit telomery DNA. A čím jsou kratší, tím kratší je jejich životnost.

Odborníci radí nezanedbávat tak účinné techniky zvládání stresu, jako je jóga, meditace, hluboké dýchání a procházky na čerstvém vzduchu.

Schopnost správného dýchání je velmi důležitá pro udržení mládí. Studie prokázaly, že starší lidé dýchají pomaleji.

4. Pití z plastových lahví

Kromě toho, že plastové nádobí může do vašeho jídla vyluhovat zdraví škodlivé látky, má pití z lahví ještě jedno nebezpečí. Doktor lékařských věd, plastický chirurg Anthony Yuna říká, že časté pití z láhve přispívá k tvorbě vrásek kolem úst, díky čemuž člověk v konečném důsledku vypadá starší.

5. Nedostatečná hydratace pokožky

Pilotní studie 2019 provedená specialisty Kalifornská univerzita v San Franciscu ukázal, že správná péče o pleť může snížit riziko zánětů v těle a tím předejít kardiovaskulárním chorobám, Alzheimerově chorobě a cukrovce.

Jde o to, že stárnoucí kůže může produkovat prozánětlivé cytokiny, které vstupují do oběhového systému a způsobují zánět. Kvalitní péče o obličej a tělo přitom minimalizuje všechna rizika.

6. Používání „chemické“ kosmetiky

6. Používání „chemické“ kosmetiky

Produkty péče o pleť, které používáme každý den, mohou obsahovat látky, které mají negativní účinky na celé tělo. „Patří mezi ně ftaláty, pesticidy a syntetické polymery,“ říká zdravotní kouč a autor krásy Lorraine Miano. “Tyto chemické složky mohou napodobovat účinky hormonů, což způsobuje poruchy, které vedou k předčasné buněčné smrti.”

Kupte si kosmetiku na radu kosmetologa nebo dermatologa. Specialista vybere bezpečné produkty, které poskytují vynikající výsledky.

READ
Proč lidé při líbání zavírají oči: vědecký základ

Stáří přichází k polyglotům později, říkají studie. Je tedy dobrá motivace sednout si ke studiu cizího jazyka a ke studiu kosmetických etiket bez pomoci slovníků.

7. Časté cvičení v posilovně

Přestože je cvičení klíčem k dlouhému a zdravému životu, časté cvičení má opačný účinek. „Pokud cvičíte intenzivně nebo příliš často, vaše svaly nemají čas se plně zotavit. To může vést k zánětlivým procesům v těle a narušení imunitního systému.

V závislosti na věku by měla být přestávka mezi tréninky od 24 do 36 hodin,“ říká Lorraine Miano.

8. Nedostatek správného odpočinku

Kvalitní noční spánek je klíčem nejen k ranní síle a vysokému výkonu, ale také k dobrému fyzickému a duševnímu zdraví.

„Chronický nedostatek spánku způsobuje, že člověk nejen vypadá o 10 let starší, ale také se tak cítí. Navíc urychluje stárnutí organismu,“ říká Kristin Scott-Hudson, psychoterapeut.

9. Neustálé používání gadgetů

9. Neustálé používání gadgetů

Sklon hlavy dolů při používání gadgetů více zatěžuje krk a páteř. Časem to může vést k bolestem hlavy a šíje a ramen. Objeví se ztuhlost v pohybech a v místě zakřivení páteře se může vytvořit „hrb“. Abyste předešli všem negativním důsledkům, musíte mít gadget na úrovni očí a používat jej pouze v případě potřeby.

Časté používání elektronických zařízení, jak ukazuje studie z roku 2017 publikovaná v vydání Příroda, poškozuje zdraví nejen dětí, ale i dospělých. Modré světlo z obrazovek může způsobit rozmazané vidění a v závažných případech dokonce ztrátu zraku.

Šťastní lidé méně často onemocní, což opět dokazuje neměnnou pravdu: všechny nemoci pocházejí z nervů.

10. Láska k soláriu

Rovnoměrně zlatavý odstín pleti je dnes symbolem mládí a krásy. Pokud je však získán pomocí umělého slunce s úplným ignorováním sanskrinu, je to plné zhoršení zdraví.

Specialisté Americká akademie dermatologie varují, že ultrafialové paprsky způsobují rychlejší stárnutí kůže a také zvyšují pravděpodobnost rakoviny.

11. Nedodržování pitného režimu

11. Nedodržování pitného režimu

Pít čistou vodu je důležité v každém věku, protože lidské tělo se skládá ze dvou třetin z vody. Podle odborníků Národní institut pro stárnutí, Nedostatek vlhkosti je jednou z nejčastějších příčin suché a svědivé kůže u starších lidí. Dostatečný pitný režim by mohl tento problém vyřešit, a také se stát výbornou prevencí zhoršení zdravotního stavu.

12. Pití hodně kávy

Není žádným tajemstvím, že káva je močopudný nápoj. „Kofein, který obsahuje, může vyčerpat tělesné zásoby vlhkosti. Dehydratace se okamžitě projeví na stavu pokožky, zmatní a znatelně zestárne,“ říká Ranella Hirschová, doktor lékařských věd.

READ
Svádění ženy: jak správně jednat?

Pokud máte obavy o své zdraví a také o svůj vzhled, omezte konzumaci kávy na 1-2 šálky denně.

Nikdy není pozdě začít žít zdravým životním stylem. Dokonce i ve vyšším věku vám může zanechání špatných návyků poskytnout několik „roků navíc“.

13. Nedostatečná ústní hygiena

Stav zubů a dásní je důležitým ukazatelem zdraví těla. Pokud se málo věnujete své ústní dutině, jsou záněty dásní a problémy se zuby jen otázkou času. Několik studií zjistilo souvislost mezi špatnou ústní hygienou a kardiovaskulárním onemocněním a také Alzheimerovou chorobou.

14. Život ve velkých městech

14. Život ve velkých městech

V roce 2018 byly provedeny zajímavé studie ve velkých městech, které jsou spojeny s vysokou mírou znečištění ovzduší. Jejich výsledky ukázaly, že v oblastech s vysokým obsahem škodlivých chemikálií v ovzduší lidé stárnou rychleji.

“Vykazují viditelné známky stárnutí, jako je hyperpigmentace a vrásky, dříve,” říká Dr. Emilia Javorská.

15. Sedavé zaměstnání (nebo životní styl)

Lékaři žertem říkají: „Nové kouření je sezení“, čímž naznačují jeho negativní důsledky. Dlouhé setrvání v jedné poloze může zabránit dostatku kyslíku do tělesných tkání a přispět k svalové atrofii. Tyto dva faktory přispívají k nadměrnému přibírání na váze a navíc potlačují v těle syntézu dopaminu, hormonu dobré nálady.

Studie z roku 2012 zveřejněná publikací Journal of Ageing Research, ukázal, že lidé, kteří tráví více než 4 hodiny denně sezením, mají menší pravděpodobnost, že zažijí zdravé stárnutí.

Místo závěru

Nikdo nemládne. Ale naše zdraví a pohoda závisí na tom, jak strávíme každý nový den. Tak proč to nepřivítat s radostí, zbavit se všeho, co vám brání žít produktivně a užívat si nový úsvit?

Položte základy pevného zdraví a šťastného stáří ve svých mladých letech!

Emilia Tsybikova, kandidátka lékařských věd, doktorka kliniky tibetské medicíny v Moskvě, klinická základna První moskevské státní lékařské univerzity I. M. Sechenová

Lékaři tibetské medicíny věří, že proces stárnutí závisí na dvou základních faktorech – větru a žluči. Vítr je zodpovědný za nervový systém, ve stáří ovládá tělo. Jeho zesílení způsobuje dehydrataci organismu, která se projevuje onemocněními kloubů, páteře, stárnutím kůže. Basis Žluč je zodpovědná za činnost jater, která se podílí na syntéze kolagenu, který tvoří pojivovou tkáň.

1. Problém – Vítr

Základem větru je chlad, sucho a lehkost. Proto jeho nerovnováhu způsobuje suché, studené, lehké jídlo. Jedná se o syrovou zeleninu, citrusové plody, hrubou rostlinnou vlákninu, ale i studené sycené nápoje.

READ
Dívka hledá kluka na vážný vztah

Nízkokalorické, suché jídlo, stejně jako suché jídlo, neuspořádané stravování, na útěku, ve stavu emočního napětí, stresu, negativních emocí vyvolává nerovnováhu větru a urychluje stárnutí.

Navíc potraviny a nápoje hořké chuti, mezi které patří například listové saláty a káva, vedou zejména v dospělosti k Wind disorder. Hodně se mluví a píše o nebezpečí nadměrné konzumace kávy, zatímco hořké listové saláty také urychlují stárnutí.

Co dělat?

Abyste se vyhnuli nerovnováze větru a zpomalili stárnutí, musíte jíst potraviny sladké chuti, vysoký obsah kalorií, mastné, horké a šťavnaté. Nejzdravější z olejů je ghí. Jeho omlazující účinek se nejlépe projeví v kombinaci s pálivou červenou paprikou a česnekem.

Sladká jídla neznamenají přidávání cukru. Naopak cukr je vysoce chladivý produkt a je kontraindikován pro Wind. Urychluje stárnutí organismu, neboť negativně ovlivňuje pojivové tkáně.

Zejména zneužívání cukru může vyvolat nebo urychlit rozvoj osteochondrózy a artrózy – onemocnění, která jsou obvykle klasifikována jako související s věkem.

Ryby, ghí, drůbež, mrkev, dýně a mořské plody poskytují sladkou chuť v dostatečném množství. Tento typ výživy je nejlepším prostředkem proti předčasnému nebo zrychlenému stárnutí.

2. Problémem jsou játra

Base Žluč je zodpovědná za tělesné teplo. Snížení jeho aktivity vede ke zvýšení studených fundamentů – Hlenu a větru. Na straně Hlenu se to projevuje hormonálně závislými chorobami, nadváhou a na straně větru nervovými poruchami a nespavostí, zejména ve stáří.

Játra se aktivně podílejí na syntéze kolagenu. Při pomalém chodu dochází k nedostatku tohoto stavebního materiálu, který postihuje kůži, páteř a klouby. Tvoří se vrásky a záhyby, vzniká artróza a osteochondróza.

Příčinou žlučové nerovnováhy a zrychleného stárnutí je konzumace převařených, velmi tučných masitých potravin, konzerv (maso, ryby), uzenin, uzenin, solených a opepřených jídel, silných alkoholických nápojů a také potravin obsahujících velké množství konzervačních látek. .

Co dělat?

Abyste se vyhnuli zrychlenému stárnutí spojenému se základem Žluči, musíte jíst teplé jídlo, nejlépe dušené nebo vařené, a vyhýbat se příliš tučným, smaženým jídlům, zejména tučnému jehněčímu. Jídlo příliš nesolte.

Důležitým pravidlem je harmonicky kombinovat produkty s neutrálním a slabě chladivým účinkem (zelenina) s hřejivými. Užitečná je dušená zelenina, zejména dýně, brambory, červená řepa, mrkev, neutrální potraviny – rýže, oves (ovesné vločky), hovězí, telecí maso. Je vhodné jíst po částech – to znamená malé porce pětkrát až šestkrát denně.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: