Nespavost jako příznak neurózy

Nervová nespavost může být způsobena jak úzkostnými poruchami, tak stresem každodenního života. Při neuróze člověk vnímá okolí jako hrozbu a těžko ovladatelný prostor. Často se bojí a je úzkostný, což vede zejména k poruchám spánku.

Nespavost je přitom příznakem i jiných duševních poruch. Například doprovází PTSD, akutní stresové poruchy a generalizovanou úzkostnou poruchu. Jak se s problémem vypořádat? Co dělat, když konvenční prostředky nefungují? Jaké léky bych měl užívat?

Nervová nespavost může být způsobena úzkostí i stresem

Chcete-li snížit stres, který ztěžuje usínání, musíte dbát na noční hygienu a správnou relaxaci. Když tyto kroky nepomohou, můžete se obrátit na volně prodejné léky na krátkodobé potíže s usínáním.

Nespavost je porucha spánku s extrémně rozmanitým pozadím. Jedním z jejích důvodů jsou různé druhy emočního stresu. Jak chronické, vyskytující se dlouhodobě, tak krátkodobé a náhodné.

Nespavost způsobená nervovým pozadím může být způsobena faktory, jako jsou:

  • úzkostná neuróza nebo generalizovaná úzkostná porucha (GAD). Jedná se o onemocnění, jehož podstatou je neustálý pocit úzkosti, bez jakékoli souvislosti s konkrétní situací.

Příčiny této poruchy jsou různé: může to být traumatický zážitek, konflikt povinností a vůle (neustálé vykonávání činnosti, kterou nechcete dělat), nesprávná sekrece specifických neurotransmiterů (například nadměrná syntéza adrenalinu, norepinefrinu a kortizolu nebo nedostatku serotoninu).

Roli mohou hrát i genetické a osobnostní podmínky. Úzkostná neuróza se projevuje různými způsoby. Mezi jeho četné příznaky patří mimo jiné potíže s usínáním, stejně jako špatná kvalita spánku, časté nebo příliš rychlé probouzení;

  • vystavení stresorům, tzn. dráždivé látky, které způsobují emoční stres nepříjemné, zatěžující povahy. Nespavost způsobená stresem je spojena s mnoha procesy probíhajícími v tomto období v lidském těle.

Jedním z nich je nadprodukce adrenalinu a norepinefrinu, kterým se říká hormony boje a útěku. Stimulují činnost, způsobují zvýšenou srdeční frekvenci a zvýšený krevní tlak.

To vše ztěžuje usínání. Stresové situace navíc probouzejí přirozený reflex o nich přemýšlet, analyzovat, znepokojovat. To se často stává na konci dne, když jdete spát, zhasnete světla. Stimulace nervového systému a emočního systému může vést k tzv. závodním myšlenkám.

Jak se vypořádat s nespavostí s neurózou?

Jak se vypořádat s nespavostí způsobenou stresem? Za prvé, pamatujte, že nedostatek spánku sám o sobě může být faktorem stresu nebo strachu. Proto musíte udělat vše pro to, abyste se přestali bát nespavosti, a tím prolomili mechanismus začarovaného kruhu. Kromě toho je nesmírně důležité dbát na spánkovou hygienu.

READ
Jak milovat svůj vzhled: rada od psychologa

Za to se vyplatí:

udržovat stálou dobu denní aktivity a nočního odpočinku;

dbejte na pohodlí – postel je třeba pečlivě připravit, matrace a polštář jsou pohodlné, přikrývka zaručuje tepelný komfort;

zajistit co nejpříznivější podmínky pro spánek – v ložnici by měla být tma a ticho (pro mnoho lidí je večerní ruch spolubydlících extrémně stresující). Je také dobré udržovat relativně nízké teploty a mírnou vlhkost;

Vyhněte se nadměrné stimulaci – Vyhněte se nadměrnému používání elektronických zařízení před spaním, zvláště pokud to zahrnuje významné zapojení (hraní her, procházení webu nebo sociálních médií). Ze stejného důvodu je kontraindikováno pít kávu, kouřit cigarety nebo jíst kořeněná jídla;

uklidněte se, minimalizujte dopad stresu na nespavost. K tomu můžete praktikovat meditaci, poslouchat relaxační hudbu, používat relaxační koupele atd. Neměli byste se zabývat událostmi, které jsou zdrojem napětí. Není vhodné se v nich současně zdržovat a předvídat situace, které by měly nastat následující den.

Potřebujete pomoc nebo radu ohledně nespavosti v důsledku neurózy? Kontaktujte nás, rádi vaše dotazy zodpovíme.

Služba Zeptejte se lékaře nabízí online konzultaci s psychoterapeutem o jakémkoli problému, který se vás týká. Odborní lékaři poskytují konzultace XNUMX hodin denně a zdarma. Položte svou otázku a okamžitě získejte odpověď!

uživatelskou fotografii

Dobrý den!
Popis naznačuje, že se u vás rozvinula úzkostná porucha;
S největší pravděpodobností bude nutná medikamentózní terapie (léky proti úzkosti, antidepresiva, nezpůsobí závislost, nebudou žádné akutní vedlejší účinky) k úlevě od akutního stavu (zmírnění úzkosti, normalizace spánku);
A pak psychoterapie na klidném emočním stavu.

Bohužel ne vždy se podaří najít svého psychoterapeuta hned, pokud s něčím nejste spokojeni nebo máte pochybnosti, můžete s ním tuto otázku probrat.

Psychoterapie je možná i na dálku pomocí video komunikace (Skype, Zoom).

Arthure, děkuji za odpověď. Ptal jsem se svého psychoterapeuta na léčbu drogami, řekl, že pokud máte sílu to nebrat, pak je lepší to nebrat. Do jaké míry je toto doporučení správné? Jak říká, léky neléčí, ale pouze dočasně zmírňují příznaky.

uživatelskou fotografii

Ano, je to tak, léky neléčí, jsou potřeba ke zmírnění akutního stavu pro další psychoterapeutickou práci!

READ
Inná volně prodejná antidepresiva

uživatelskou fotografii

Arthure, jaký je průměr? Měla jsem období, kdy se to jakoby začalo zlepšovat a pomalu jsem začala spát a rychle usínala a pak to najednou zase přestalo.

uživatelskou fotografii

Arthure, neurolog mi předepsal tyto léky: Cereton 1×3 denně, Mexiprim 1×3 denně, Phenibut 1, na noc tab. Pomohou tyto léky?

uživatelskou fotografii

Jsou to léky cévního původu, podporují lepší prokrvení mozku, bylo by skvělé je brát v komplexní kúře!

uživatelskou fotografii

Pojďme se všichni podělit, začněte pít phenibut půl tablety ráno a oběd a celou tabletu na noc po dobu 2 měsíců, hořčík B6 1 tabletu 2x denně po dobu 2 měsíců, atarax 1 tabletu na noc, při silné úzkosti a panice, půl tablety fenazepamu pod jazyk

uživatelskou fotografii

To není mnoho, ale zatím nemůžete pít atarax, podržte ho pro případ, že by phenibut nestačil, ale můžete pít atarax později než phenibut, řekněme po 2 hodinách, buďte zdraví

uživatelskou fotografii

Ne, Phenibut s tím rozhodně nemá nic společného, ​​předepisujeme ho dětem na tiky, atarax v krátkém průběhu 3 týdnů nezanechává žádné následky

Julie, v návodu se píše o možném zvýšení příznaků úzkosti u Phenibuta i Ataraxu, setkala jste se s tím?

uživatelskou fotografii

Julio, řekni mi, je možné brát léky situačně, tedy když to opravdu nepotřebuješ, a hlavní důraz klást na psychoterapii?

uživatelskou fotografii

Samozřejmě, abych odpověděl na všechny vaše otázky, potřebuji vaše vyšetření, zatím si vezměte lehký Grandaxin nebo bellataminal na úzkost

uživatelskou fotografii

Dobré odpoledne, Dmitry!
Co vám momentálně způsobuje úzkost? Jsou nějaké zkušenosti?
Musíte se naučit pracovat s úzkostí, která způsobuje všechny vaše příznaky. Léčba by měla být nejen farmakologická, ale i psychoterapie, protože musíte pracovat na samotném problému.

Natalie, dobré odpoledne.
Nejsem si jistý, ale myslím si, že myšlenky na další noc, že ​​nebudu moct spát a že když v noci nemůžu spát, moje úzkost se projevuje ještě víc, plus somatické projevy.
Je to tak, že když to všechno začalo, neměl jsem takovou úzkost, postupně se vyvíjel na pozadí nespavosti a nespavost se rozvíjela na pozadí neurózy.

uživatelskou fotografii

Ahoj. Hlavní příčinou nespavosti (nestresové, ale chronické – té, která z neznámého důvodu pokračuje, i když stres dávno skončil) jsou psychické problémy. Člověk se fixuje na svůj problém. Začíná se bát o svůj spánek. Přes den, kdy nepotřebuje spát, na spánek nemyslí, je v klidu. A večer, když potřebuje usnout, začne se vymlouvat: včera jsem nespal, předevčírem jsem nespal, dnes najednou zase neusnu?
To způsobuje nadměrnou stimulaci a ve skutečnosti neusne. K léčbě tohoto typu nespavosti se používají psychologické techniky.

READ
Hledání smyslu života: proč nemůžete najít sami sebe, rada od psychologa

Zde je několik obecných doporučení:
– Choďte spát, pouze když se cítíte ospalí
– Pokud nemůžete usnout do 15-20 minut, vstaňte z postele a dejte si pauzu. Zároveň nepoužívejte vychytávky ani se nedívejte do lednice.
– Vyhněte se dennímu spánku
— Vstávejte ve stejnou dobu, bez ohledu na délku spánku
– Zúčastněte se fyzického cvičení
– používejte postel pouze ke spaní

– musíte si zafixovat čas chození do postele a čas vstávání, aby se vytvořil podmíněný reflex, aby se mozek do určité doby připravil na relaxaci;
— podmínky pro spaní by měly být pohodlné, neměly by být příliš lehké nebo hlučné, potřebujete pohodlnou postel a přikrývku;
— Před spaním je třeba omezit duševní a fyzickou aktivitu. Častou chybou je sledování televize nebo čtení knihy v posteli. Jakmile jde člověk spát, měl by se spustit jeho reflex usnout. Když lidé jdou spát a začnou se bavit, mozek nadále aktivně funguje;
– vytvořte si před spaním rituál – například pijte bylinkový čaj před spaním. Navzdory tomu, že kozlík lékařský je ve svém účinku jen o málo vyšší než placebo a jeho účinek se projeví v podstatě během několika minut, samotný proces pití čaje člověka naladí na relaxaci.
Pokud jde o úzkostný syndrom, dám vám jednoduchá doporučení pro svépomoc, než začnete pracovat s psychologem, který pro vás bude vhodnější než ten, se kterým jste měli méně úspěšnou zkušenost:
1. Smiřte se se svou úzkostí.
Vyrovnat se se svými pocity úzkosti znamená uznat, že právě prožíváte úzkost a přijmout realitu takovou, jaká je. Bez psychického stresu, bez marných pokusů o uklidnění.
2. Uvědomte si, že váš mozek si s vámi hraje.
Někdy nás mozek klame a vše se nám zdá horší, než ve skutečnosti je. Například člověk, který prožívá záchvat paniky, věří, že umírá na infarkt, ale není tomu tak.
Je důležité přestat cítit stud, vinu a stres z toho, že se vám nedaří zbavit se úzkosti.
3. ovládat své myšlenky
Když člověk zažívá úzkost, myšlenky se stávají zmatenými a neslučitelnými s realitou. Představujeme si, že by se mohlo stát něco špatného, ​​a úzkost neustále narůstá. Ale velmi často je scénář, který jsme si pro vývoj událostí představovali, nepravděpodobný, a dokonce nereálný.
Pokud máte obavy z nadcházejících událostí, doporučujeme položit si následující otázky:

READ
Romantické poznámky pro chlapa - podrobně vysvětlujeme

Je moje obava oprávněná?
Mohlo by se to skutečně stát?
Pokud dojde k potížím, co přesně mě bude deprimovat?
Mohu to přežít?
Co můžu dělat?
Pokud se stane něco špatného, ​​jak to bude moje chyba?
Mohu se nějak připravit na negativní výsledek?
Pokaždé, když cítíte úzkost, začněte odpovídat na tyto otázky. Uvidíte, že se v podstatě trápíme marně a jakákoliv situace, ať se nám zdá jakákoli, se dá přežít a můžeme jít v klidu dál.
4. Použijte vizualizaci
Představte si například, že jste v krásném parku, na louce nebo na břehu moře. Zkuste se podívat na přírodu kolem sebe, vidět listy plovoucí na vodě nebo mraky na jasné modré obloze. Nechte skrze sebe projít své emoce, když obdivujete krásu krajiny, myšlenky a pocity, které v takové chvíli prožíváte. Nechte je tiše plout vaší myslí.
5. Nekritizujte se
6. žít přítomným okamžikem
Lidé obvykle pociťují úzkost z nadcházejících událostí a obávají se, že by se v budoucnu mohlo stát něco špatného. Vůbec nevnímají, že vlastně žijí tady a teď, a nevěnují pozornost tomu, co se v jejich životě momentálně děje.
7. pokračujte ve svých obvyklých činnostech

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: