Vitamíny pro mozek: co jíst?

Začíná to jednoho dne, kdy sedíte na svém pracovišti a najednou si vzpomenete na kávovar v kuchyni. Ptáte se sami sebe, zda jste to vypnuli nebo ne? V duchu si přehráváte ranní události, od věcí na poličce v koupelně po toasty a džem, které jste snědli k snídani. Nebo to byl bagel se smetanovým sýrem? Skvělé, teď si nemůžeš vzpomenout, co jsi měl dnes k snídani. Pak se věci ještě zhorší. Začnete zapomínat, kam jste odložili klíče nebo mobilní telefon. Nepamatujte si, zda jste před aplikací kondicionéru použili šampon, a seznam pokračuje.

Možná je čas investovat do něčeho, co vám pomůže zlepšit paměť a pozornost? Ne, tohle není vědecká výmysl a ani nemusíte chodit k lékaři. Pomoci zlepšit paměť a mozkové funkce je velmi jednoduché, pomohou vám s tím vitamíny. Zde je seznam 7 vitamínů pro zlepšení paměti a pozornosti:

Výzkum ukázal, že antioxidační vlastnosti vitaminu E pomáhají chránit nervové buňky v mozku před poškozením. Existují důkazy o tom, že vitamin E může snížit poškození nervových buněk v mozku mrtvicí a také zabránit mrtvici u těch, kteří již měli malou mrtvici. Vitamin E má významný vliv na zlepšení funkce paměti u starších lidí. Před použitím vitaminu E ke zlepšení paměti se poraďte se svým lékařem, protože vysoké dávky léku mohou ovlivnit srážlivost krve.

Vitamin B6 je doporučován pro zlepšení kvality paměti jako lék, který podporuje zdraví mozku a zároveň četné tělesné funkce. Vědecké studie prokázaly, že každodenní užívání vitamínu B6 v průběhu času vede ke zlepšení paměti a ovlivňuje schopnost mozku rychleji zpracovávat informace. Podívejte se na následující potraviny: tuňák, vejce, mrkev a další zeleninu jako dobré zdroje vitamínu B6.

Experimenty bylo prokázáno, že B12 u zdravého člověka udržuje hladinu homocysteinu v krvi na požadované úrovni. Homocystein je aminokyselina a pokud je narušen její metabolismus, funkce mozku klesá. Tento vitamín je schopen obnovit nervová vlákna mozku, a proto je ve spojení s vitamínem B6 vynikajícím zesilovačem paměti. Hovězí maso, játra, korýši a pstruh obsahují významné množství vitamínu B12.

Kyselina listová, známá také jako vitamín B9, se podílí na syntéze červených krvinek, čímž zvyšuje zásobování mozku kyslíkem. Tento vitamín se používá ke snížení rychlosti ztráty paměti spojené se stárnutím. Pokud hledáte dobrý zdroj vitamínu B9, jezte celozrnné potraviny a pijte čerstvě vymačkanou pomerančovou nebo rajčatovou šťávu.

READ
Co je to za typ! Kolik typů lidí existuje a jak s nimi komunikovat

Antioxidační vlastnosti vitaminu C jsou zdraví tak prospěšné, že pomáhají řešit i tento problém. Nedávné experimenty objevily ochranné vlastnosti vitaminu C proti ztrátě paměti a duševnímu úpadku. Ovoce a zelenina jsou vynikajícími zdroji vitamínu C, zejména citrusové plody, jako je grapefruit.

Bylo zjištěno, že nedostatek vitamínu D zhoršuje schopnost mozku plánovat, zpracovávat a vytvářet nedávné vzpomínky. V důsledku experimentálních prací se vešlo ve známost o souvislosti mezi poklesem hladiny vitaminu D u starších lidí a ztrátou paměti v důsledku stárnutí. Zkuste jíst více makrely, lososa, tuňáka a dalších potravin obohacených o vitamín D, abyste zvýšili svůj denní příjem.

Nedávný výzkum ukázal, že nikotinamid, což je forma vitaminu B3, může snížit příznaky Alzheimerovy choroby. Tato výzkumná práce byla dosud prováděna pouze na krysách, probíhají další klinické studie, které mají určit účinky vitaminu B3 na lidský organismus. Kromě toho, že vitamín B3 snižuje riziko a následky Alzheimerovy choroby, snižuje pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění a snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Tuňák, kuřecí maso, krůtí maso, losos a chřest poskytují významné zdroje vitamínu B3.

A ještě něco: kromě správné, vyvážené výživy, bohaté na vitamíny pro mozek a paměť, nezapomínejte na dostatek spánku. Pro zlepšení paměti je užitečné číst knihy, cvičit a pokud kouříte, určitě se tohoto zlozvyku vzdejte!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: