Jak se zbavit samoty do jednoho měsíce

I přes nepřízeň počasí je jaro v kalendáři už dlouho. Každá dívka, která přemýšlí o tomto období, sní o jedné věci – velké a krásné lásce.

I přes nepřízeň počasí je jaro v kalendáři už dlouho. Každá dívka, která přemýšlí o tomto období, sní o jedné věci – velké a krásné lásce. Ale z nějakého důvodu nepřichází. A nyní jsou miliony dívek smutné a nevědí, jak se zbavit osamělosti. Pokud mezi ně patříte, pak se možná právě pro vás náš článek stane klíčem, který vám otevírá dveře k novému šťastnému životu.

Osamělost: různé interpretace

Fenomén osamělosti byl lidmi diskutován již od dob, kdy se začali zajímat o otázku lidské duše a osobnosti. Pro někoho je ztělesněn nepřítomností životního partnera, jiný považuje za osamělé lidi, kteří mají málo přátel, další lidé chápou osamělost jako zvláštní stav mysli, který není závislý na intenzitě kontaktů s druhými.

Co si o tom myslí psychologové? Následovníci velkého Sigmunda Freuda navrhují, abychom rozlišovali mezi pojmy jako samota a osamělost. V prvním případě mluvíme o normálním „smýšlení“, které vzniká v důsledku nepřítomnosti někoho v našem prostředí.

Osamělost je neustálý, neodolatelný stav spojený s přítomností egocentrismu, narcismu a nepřátelství v postavě.

Kořeny se zpravidla nacházejí v hlubokém dětství, kdy má dítě velmi velkou potřebu blízkosti se svými rodiči, která z toho či onoho důvodu není uspokojena.

Psychologové, kteří považují každého člověka za jedinečného a neopakovatelného, ​​považují ty lidi, kteří se ocitnou ve světě bez své obvyklé psychologické ochrany, za osamělé. Člověk se například celý život zlobí na ostatní a kvůli tomu mu nezbývají přátelé. Uvědomil si to a opustil své obvyklé chování a zároveň se ocitl ve velmi zranitelné pozici. Zdá se mu, že není hoden lásky a dobrých vztahů s ostatními. Právě strach, že to teď bude bolet, činí zkušenost osamělosti tak akutní.

V moderním světě se lidé často cítí osamělí. Zdálo by se, že velké prostory megaměst by tomu měly zabránit – ale ne! Naopak v davu pociťuje člověk stále častěji samotu. Sociologové to připisují oslabení vazeb v různých skupinách, jako je rodina nebo spolubydlící. Pokud jsme dříve věděli téměř vše o těch, kteří jsou vedle nás, nyní neslyšet „ahoj“ od kolemjdoucího známého není taková vzácnost. Jsme zvyklí být ve svých bytech jako ve skořápkách, nikoho kolem sebe nevidíme a neznáme a necítíme potřebu s nimi komunikovat.

jak se zbavit pocitu osamělosti

10 nejčastějších důvodů osamělosti

Pocit osamělosti přímo souvisí s naším emočním stavem. Co totiž člověku brání užívat si svobodu, kterou má, užívat si své nezávislosti a vlastního štěstí? Ale ne každý to dělá. Často se potýkáme s vlastní nervozitou, smutkem a podrážděností vůči celému světu. To platí zejména pro ženy, které nemají milovaného muže. Než pochopíte, jak se zbavit pocitu osamělosti, musíte pochopit důvody, které to způsobují.

Nesmělost

Velmi často nedokážete pojmenovat důvod, proč se cítíte osamělí. V tomto případě je to s největší pravděpodobností uvnitř vás. Pokud se dívka cítí nejistá, prostě se při setkání s mužem nedokáže adekvátně prezentovat. Pocit vlastní méněcennosti jí může bránit v otevření. Samozřejmě bude velmi vtipné a absurdní, když se budete usmívat nebo nedej bože vtipkovat! Je zřejmé, že každý člověk má objektivní nedostatky – například jste se o sebe přestali starat a vaše postava se „rozmazala“ – a ty imaginární. Takže je čas přestat se starat o to druhé! Tím, že na ně zapomenete, získáte příležitost poznat hodného životního partnera a nové přátele.

READ
Lev muž Panna žena kompatibilita v lásce

Posedlost konkrétním tématem

Jsou věci, které by se měly probírat výhradně se ženami: oblečení, boty, kosmetické salony, dětské plenky a nevěrní manželé. Samozřejmě můžete s kamarádkou nebo přítelem probrat nový systém zdravého stravování, který se vám líbí – je možné, že v něm najdete podobně smýšlejícího člověka. Ale každodenní rozhovory na stejné téma mohou „zničit“ mozek každého zdravého člověka. Mnohem víc je zajímá něco dělat nebo zkoušet, než trávit hodiny probíráním těch nejmenších nuancí všech módních trendů letošního roku. A rozhodně jim neříkejte, kolik stojí vaše nové šaty!

Úzký společenský kruh

Nikam nechodíte a nechcete nic dělat, abyste kontaktovali lidi kolem sebe. Volba je samozřejmě na vás, ale pokud se budete soustředit jen na sebe a svůj byt, nic dobrého z toho nevzejde. Téměř nikdo nemá zájem „stěhovat“ člověka, který sám nic nechce. Posuďte sami: pozvali byste podesáté do kavárny kamarádku, která už devět setkání odmítla? Určitě ne. Odkud může pocházet komunikace, když o ni sami neusilujete? Možná je to otázka bázlivosti nebo přirozené lenosti, ale pouze jejich překonáním se můžete naučit, jak se zbavit samoty.

Světonázor

Pokud považujete všechny lidi na planetě Zemi za zlé, není divu, že s vámi nechtějí komunikovat! Nikoho nezajímá člověk, který vše vidí černě a věří, že člověk je člověku vlkem. Totéž platí pro vztahy s muži: pokud si myslíte, že jsou všichni považováni za dobytek, tak budiž.

Nadměrná vytrvalost

Opačný úhel pohledu také nevěstí nic dobrého. Lidé se často vyděsí, když vidí přílišnou vytrvalost v komunikaci. Zdá se jim, že je v tom skrytý nějaký háček, a samotného „iniciátora“ vidí v nepříznivém světle. Zejména muži: probírat detaily budoucí svatby a jména potenciálních dětí na třetím rande je pro ně jako smrt.

Narcismus

Ani jedna živá duše nemá zájem komunikovat s arogantními lidmi. Člověk rád cítí svou vlastní důležitost, a pokud to nepřijme, je smutný. Myslíte si, že váš partner bude usilovat o osobu, jejíž komunikace v něm přináší pouze smutek a zklamání? Přesně tak, nebude. Je moc skvělé, že jste tak krásná a chytrá, ale i ostatní lidé chtějí cítit váš status.Ve vztazích mezi mužem a ženou se to většinou projevuje přehnaným očekáváním ze strany partnera: bílá limuzína, drahé restaurace , dovolené na ostrovech a kytice stovek růží – toho je schopen jen málokdo, ale jejich lidské vlastnosti zůstávají záhadou. Proto je pro vaše vlastní dobro užitečné najít rovnováhu mezi vlastní důstojností a postojem k lidem kolem vás.

Ostrý jazyk

Ostré a jedovaté vtipy o sobě nemá rád skoro nikdo. Opravdu, na každém člověku můžete najít nějakou legrační chybu a udělat si z toho legraci, ale proč to pořád dělat? Díky tomu se lidé cítí trapně, nervózně, nevyváženě a dělají vše, aby se před vámi skryli. Toto chování se nelíbí zejména mužům – chtějí být vítězi v ženských očích, ale tady je „utopíte“ v hloupých poznámkách!

READ
Moje jediná aneb jak ukázat lásku klukovi

Nadměrná ochrana

Každá žena má v sobě ukrytou mocnou sílu, zvanou mateřský instinkt. Ale v některých případech, zvláště když ještě nemáte vlastní děti, začnete svou péči a pozornost rozšiřovat na všechny lidi kolem vás. Vypadá to přinejmenším divně. Muži ve vás chtějí například vidět vášnivou milenku, zajímavou konverzaci a dobrou kamarádku, ale i doma jim stačí laskavá matka. Neberte tuto kluzkou plochu!

Nedostatek času

Vynakládáte hodně úsilí na budování kariéry? Je to chvályhodné, ale určitě jste si všimli, jak vaši kolegové odcházejí z práce v šest, aby se sešli s přáteli nebo rodinou, a po desáté večer se plazíte domů, kde na vás kromě kočky nikdo nečeká. Komunikace s lidmi je důležitou součástí života každého člověka, a pokud je pro vás obtížné být v této věci spontánní, použijte své obchodní dovednosti – samostatně naplánujte setkání se svými přítelkyněmi nebo si vyhledejte gentlemana pro sebe.

Strach bolí

Je to bolest, která nás nutí vyhýbat se příčině, která ji v minulosti způsobila. Jedná se o zcela normální proces zaměřený na zachování života, ale ve vztazích mezi lidmi může způsobit mnoho nepříjemností. Ale za prvé, když se zbavíte komunikace, nebudete schopni zažít upřímnou radost, kterou může dát. Zadruhé, není zdaleka jisté, že budete znovu zraněni. Ano, je to možné, ale kdo neriskuje, šampaňské nepije!

zbavit se osamělosti

Nebýt osamělý je snadné!

Přesněji, ne tak docela – naprosto každý člověk je schopen sám pochopit, jak se zbavit osamělosti. V každém případě budete muset v životě něco změnit, protože jeho původní verze vás již přivedla k nespokojenosti.

Strach ze samoty může poměrně výrazně zvýšit závažnost a hloubku bezprostředních zážitků. Přemýšlejte o tom, kolik zdrojů je na to vynaloženo! Vaše vlastní izolace od společnosti se okamžitě zdá mnohonásobně hroznější a hroznější, než ve skutečnosti je. A nebudete moci mít žádné potěšení ze samoty.

Nejprve tedy musíte pochopit, jak se zbavit strachu z osamělosti. Chcete-li to provést, přemýšlejte o tom, co to pro vás obecně znamená, a rozvíjejte logický řetězec až do konce. Samota je například to, když ve stáří nemá kdo přinést sklenici vody, tedy nějak pomoci. Nebo osamělost znamená, že jste méněcenná žena, protože si vás nikdo nechce vzít. Všechny tyto myšlenky vám pomohou pochopit, čeho se bojíte být sami, a možná se vám některé z nich budou zdát absurdní.

Dále se musíte vypořádat se starými křivdami, které vám brání v komunikaci s lidmi. Zní to samozřejmě trochu divně, ale pravděpodobně ve vašem životě existují. I kdybyste se na ně pokusili zapomenout, mohly by se skrývat hluboko ve vaší duši a odtud poškodit váš život. Chcete-li to zhodnotit, analyzujte, jaký je váš hlavní problém ve vašich vztazích s lidmi. Zformulujte si to a zamyslete se nad tím, zda už dávno nebyla situace, kdy se tento problém vyskytl poprvé a která by vás velmi traumatizovala? Pokud si něco takového dokážete zapamatovat, pak je velká pravděpodobnost psychického přenosu, který předurčuje vaše vnímání druhých lidí. Jednoduše řečeno, místo toho, abyste byli se skutečným člověkem ve skutečném vztahu, začnete přemýšlet a vidět něco špatného v komunikaci s ním, po čemž je kontakt přerušen. Nebo se začnete chovat, jako byste se snažili vzdorovat násilníkovi z minulosti.

READ
Příznaky a léčba hraniční poruchy osobnosti

co s tím dělat? Dobrá otázka.

Nejprve si musíte dovolit strach z traumatické situace.

Naše pocity jsou často omezovány nejrůznějšími společenskými postoji jako „nemá smysl trpět kvůli všem těm nesmyslům“ nebo „Byl jsem uražen, to stačí – je čas na všechno zapomenout a jít dál“. Kvůli tomu neprožíváte situaci až do konce, nenecháte ji jít.

Dále si zkuste představit osobu, se kterou máte traumatické zážitky, jak sedí naproti vám na prázdné židli. Pečlivě si prohlédněte jeho obličej, věnujte pozornost gestům a držení těla. co mu chceš říct? Pokud máte hlavu v háji, zkuste si vzpomenout na dobu, kdy jste kvůli němu trpěli, a řekněte mu trochu o tom, jak jste se cítili. S největší pravděpodobností se vám rozváže jazyk. Vyjádřete na prázdnou židli všechny myšlenky, které vám létají hlavou ve vašem vnitřním dialogu. Můžete dokonce křičet, rozbít talíř nebo zaútočit na polštář. No, pokud máte možnost vyjádřit své emoce člověku ve skutečnosti, využijte toho – a budete překvapeni, jak moc se váš život po nějaké době změní.

Týden po předchozím cvičení začněte používat techniky pozitivního myšlení. Jak víte, Vesmír reaguje na naše zprávy směrem k němu. Podle toho se musíte naladit na to, že vše bude v pořádku. Opakujte si následující věci několikrát denně:

  • Kolem mě je spousta zajímavých lidí;
  • Jsem plný laskavosti k lidem;
  • Je pro mě snadné potkat milé lidi;
  • Když mluvím s jinou osobou, cítím teplo a radost;
  • Cítím se sebevědomě;
  • Jsem plný síly a energie pro komunikaci;
  • Jsem připraven milovat a být milován;

Abyste však nebyli neopodstatnění, využijte strategické plánování: kde, kdy a jak budete s lidmi komunikovat. Pokud se to týká přátel a známých, udělejte si čas na uspořádání tematické party. Pokud mluvíme o komunikaci s muži, pak se podrobně zamyslete nad tím, na kterých místech je nejjednodušší „vyzvednout“ osobu, o kterou máte zájem. Udržujte svůj vzhled v perfektní kondici: choďte do posilovny, upravte si vlasy a nehty, noste hezké oblečení. Udělejte si seznam vlastností a způsobů, které se mužům líbí, a snažte se vžít do charakteru. Jen si pamatujte, že by pro vás měla být autentická, to znamená, že byste se v ní měli cítit pohodlně. Může být vaším opakem, ale pouze pokud to ve vás vzbudí zájem, a ne znechucení a touhu utéct.

READ
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku

Osamělost byla více než jednou nazývána „nemocí XNUMX. století“. A nezáleží na tom, jaký je důvod: zběsilé tempo života ve velkých městech, rozvoj technologií a sociálních sítí nebo něco jiného – s osamělostí lze a je třeba bojovat. A ideálně ještě předtím, než to povede k vážným zdravotním problémům.

Introverti a extroverti, muži i ženy, bohatí i chudí, vzdělaní i ne – většina z nás se čas od času cítí osamělá. A „většina“ není jen slovo: podle nedávného průzkumu v USA by 61 % dospělých mohlo být považováno za osamělé. Všichni se cítí odpojení od ostatních a vůbec nezáleží na tom, zda vedle nich skutečně někdo je nebo ne.

Ve škole i v práci, s přáteli nebo partnerem se můžete cítit osamělí. Bez ohledu na to, kolik lidí v životě máme, důležitá je hloubka citového spojení, které s nimi máme, vysvětluje psycholog David Narang. “Můžeme být ve společnosti rodinných příslušníků nebo přátel, ale pokud nikdo z nich nerozumí tomu, co si myslíme a co prožíváme, budeme se pravděpodobně cítit velmi osamělí.”

Je však zcela normální cítit se čas od času osaměle; horší je, že se takto cítí stále více a více lidí.

V roce 2017 bývalý šéf americké lékařské služby Vivek Murphy nazval osamělost „rostoucí epidemií“, jedním z důvodů je, že moderní technologie a sociální sítě částečně nahrazují naši interakci tváří v tvář s ostatními. Existuje souvislost mezi tímto stavem a zvyšujícím se rizikem deprese, úzkosti, kardiovaskulárních onemocnění, demence a zkracováním střední délky života.

Každý může zažít osamělost – včetně odborníků na duševní zdraví. „Samota a stud mě způsobují, že se cítím chybná, nechtěná, nemilovaná,“ říká psychoterapeutka a koučka Megan Bruneauová. “Zdá se, že v tomto stavu je lepší nepřitahovat něčí pozornost, protože pokud mě lidé takto uvidí, mohou se ode mě navždy odvrátit.”

Jak se podpořit ve dnech, kdy se cítíte obzvlášť osamělí? To radí psychologové.

1. Nesuďte se za to, že se tak cítíte.

Samota je sama o sobě nepříjemná, ale pokud si za svůj stav začneme nadávat, jen se to zhorší. „Když se kritizujeme, vina v nás zapouští hluboké kořeny,“ vysvětluje Megan Bruno. “Začínáme věřit, že s námi není něco v pořádku, že nás nikdo nemiluje.”

Místo toho se naučte sebesoucitu. Řekněte si, že tento pocit čas od času zažívá téměř každý a že toužit po intimitě v našem odpojeném světě je normální.

2. Připomeňte si, že nebudete navždy sami.

„Tento pocit vůbec není známkou toho, že s vámi není něco v pořádku, a hlavní je, že to určitě přejde. Právě teď jsou na světě miliony lidí, kteří se cítí v podstatě stejně jako vy,“ připomíná Bruno.

3. Udělejte krok směrem k lidem

Zavolejte členovi rodiny, vezměte kamaráda na kávu nebo jednoduše zveřejněte na sociálních sítích, co cítíte. „Pocit hanby ti řekne, že tě nikdo nemiluje a nikdo tě nepotřebuje. Neposlouchejte tento hlas. Připomeňte si, že jakmile uděláte krok za dveřmi, pravděpodobně se budete cítit o něco lépe.“

READ
Léky na depresi - podrobně studujeme

4. Vyjděte ven

„Bude stačit procházka v parku, aby se vám alespoň trochu ulevilo,“ říká Jeremy Nobel, zakladatel projektu, který má pomoci v boji s osamělostí prostřednictvím umění. Komunikace se zvířaty může být také léčivá, říká.

5. Méně používejte svůj smartphone

Je čas nahradit procházení sociálních sítí živou komunikací. „Když se díváme na ‚nablýskané‘ a ‚bezchybné‘ životy jiných lidí, cítíme se stále nešťastnější,“ připomíná David Narang. „Vaše závislost na Instagramu (extrémistická organizace zakázaná v Rusku) a Facebooku (extrémistická organizace zakázaná v Rusku) se však může změnit ve váš prospěch, pokud pozvete někoho ze svých přátel na šálek čaje.

6. Buďte kreativní

„Přečti si báseň, upleť si šátek, všechno, co cítíš, dej na plátno,“ navrhuje Nobel. “To jsou všechno způsoby, jak proměnit svou bolest v něco krásného.”

7. Přemýšlejte o tom, kdo vás miluje

Myslete na někoho, kdo vás opravdu miluje a záleží mu na vás. Zeptejte se sami sebe: jak poznám, že mě miluje? Jak vyjadřuje svou lásku? Kdy tam byl/a, když jsem ho/ji potřeboval? „Skutečnost, že vás někdo tolik miluje, vypovídá hodně nejen o něm, ale také o vás – opravdu si zasloužíte lásku a podporu,“ věří Narang.

8. Hledejte příležitosti, jak se trochu sblížit s cizími lidmi.

Tím, že se v metru usmějete na osobu, která sedí naproti vám, nebo podržíte otevřené dveře v obchodě, můžete se trochu přiblížit svému okolí. „Když někoho míjíte ve frontě, zkuste si představit, jak se ten člověk cítí,“ navrhuje Narang. “Všichni potřebujeme malé skutky laskavosti, tak udělejte první krok.”

9. Přihlaste se na skupinové kurzy

Zasaďte semínka budoucích spojení tím, že se připojíte ke skupině, která se pravidelně schází. Vyberte si něco, co vás zajímá: dobrovolnickou organizaci, profesní sdružení, knižní klub. „Tím, že se o své dojmy podělíte s ostatními účastníky akce, dáte jim šanci vás lépe poznat a otevřít se,“ je si jistý Narang.

10. Dešifrujte zprávu, která vám sděluje osamělost

Místo toho, abyste před tímto pocitem bezhlavě utíkali, zkuste se mu postavit čelem. „Všímejte si všeho, co cítíte: nepohodlí, myšlenek, emocí, napětí v těle,“ radí Narang. — S největší pravděpodobností se vám během několika minut vyjasní hlava: pochopíte, jaké konkrétní kroky byste měli podniknout. Tento plán, formulovaný v klidném stavu, bude mnohem účinnější než rozptýlené akce, které všichni podnikáme, když jsme v zajetí emocí.“

Kdy je čas požádat o pomoc?

Jak jsme si již řekli, osamělost je poměrně častým stavem a to, že ji zažíváte vy, neznamená, že je s vámi něco „špatného“. Pokud však tento pocit přetrvává příliš dlouho a vy si uvědomíte, že jste na pokraji deprese, je na čase vyhledat pomoc.

Místo toho, abyste se dál od ostatních distancovali, domluvte si návštěvu odborníka – psychologa nebo psychoterapeuta. Pomůže vám spojit se s ostatními a znovu se cítit milován a potřebný.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: