Kontrola snů: jak ovládat své sny?

Techniku ​​všímavosti se postupně naučili i zkušení snílci. Proto dosáhli úspěchu a stali se profesionály. Když se hranice mezi spánkem a realitou stírají, najednou si uvědomíte, že jste v lucidním snu.

Jak se to děje a proč se to děje?

Jakmile se vám podaří podívat se na své ruce, dalším krokem je naučit se ovládat své sny. Nezůstávejte u toho – trénujte a zdokonalujte svou techniku.

příjemné sny

Události, které se odehrávají ve snu, jsou výtvory snílka

Většina lidí nikdy nepřemýšlela o ovládání svých snů. Předpokládá se, že jde o reakci vědomí na minulé události: ozvěny rozhovorů a situací, ve kterých jsme se během dne ocitli.

Není to tak úplně pravda. Sny jsou územím ovládaným lidmi. Cvičením půjdete cestou seberozvoje a naučíte se:

  • mír;
  • meditační techniky;
  • úspora životně důležité energie.

Metody a rady psychologa

Než začnete, uvolněte se a dýchejte. Vaše dýchání by mělo být hladké a hluboké. Udělejte si čas na usínání. Proveďte autotrénink:

  1. Věnujte pozornost svým svalům. Pomalu se napínají a hned se uvolňují. Začněte u nohou a postupujte nahoru, dokud nedosáhnete vrcholu hlavy.
  2. Použij svou představivost. Představte si, jak voda, tekutý kov nebo pára vychází ze svalů spolu s napětím.
  3. Představte si, že vaše tělo kleslo a okamžitě se uvolnilo. Udržujte tento pocit.

meditace

Autotrénink vám pomůže uvolnit se a dosáhnout lucidního snění

Abyste neupadli do nekontrolovaného spánku, nevypínejte své vědomí. Chcete-li to provést, představte si, že:

  1. Houpání na vlnách v lodi.
  2. V ruce drží telefon.
  3. Jste na příjemném místě. .
  4. Pohybujete rukou nebo nohou, ale vaše tělo zůstává nehybné.

Psychologové doporučují připravit své tělo a mysl na tyto techniky. Chcete-li to provést, probuďte se brzy ráno, o 2-3 hodiny dříve, než je obvyklé probuzení. Umyjte si obličej studenou vodou a jděte spát.

Tímto způsobem si udržíte stav vědomí a snadno usnete. Nezapomeňte při usínání používat vizualizační techniky.

Kontrola spánku v počáteční fázi

Začátečníci se hůře soustředí kvůli:

  • silné emoce;
  • ztráta vědomí;
  • nedostatek zvyku.

čas

Zvykněte si na nereálnost toho, co se děje

Abyste měli jistotu, že budete mít své sny pod kontrolou, často si připomínejte, že jste ve snu. Rozviňte si zvyk klást si otázku, když jste vzhůru: „Je to sen? Zvyknete si tak na neskutečnost okolního světa.

READ
Jak se chovat na prvním rande s dívkou: způsoby, jak potěšit

Pomocníci

Nenechte se odradit, pokud praktiky nepřinášejí rychlé výsledky. Používejte světelné budíky.

sledovat

Nastavte jej na noční provoz

Umístěte jej vedle postele a nastavte interval budíku. Nejčastěji je to hodina nebo dvě. Jeho jemné a tlumené světlo vás úplně neprobudí, ale připomene vám, že jste ve snu.

Vyvolání požadovaných obrázků

Ve snu se můžete setkat s jakoukoli osobou. To může být:

  • známí;
  • fiktivní osobnosti;
  • celebrity; .

neznámé

Kdo je člověk, kterého byste chtěli potkat?

Abyste je potkali, představte si požadovaný obraz, než usnete. Pokud již ovládáte dovednosti, můžete si jej vytvořit během snu.

V lucidním snu se můžete setkat a znovu prožít svou minulost. Někteří snílci tvrdí, že podvědomí zná události vzdálené budoucnosti.

Změna scenérie

Po prvních krůčcích se začátečníci ztratí. Zdá se jim, že je nemožné ovlivnit svět kolem nich.

Vše je způsobeno psychickým blokem. Pokud jste zvyklí si uvědomovat realitu, pak když upadnete do snu, bude se vám zdát, že jde o pokračování reality. Blok je možné překonat, ale k tomu budete potřebovat:

Důležité je neodchýlit se od zamýšleného cíle, pokud něco nevyjde. Prolomením bloku získáte schopnost měnit kulisu svého spánku dle libosti.

myšlenky

Psychický blok není pro zkušeného snílka problém

Chcete-li to provést, vyzkoušejte následující techniky:

  1. Představte si, že před vámi jsou dveře, za kterými je to, co potřebujete. Představte si ji před sebou a otevřete ji.
  2. Vytvořte magický portál, který vás zavede do cíle.
  3. Odvraťte se od toho, co nechcete vidět, a představte si obraz, který chcete. Až se otočíš, očekávej, že ho uvidíš.
  4. Tuto metodu doporučují zkušení snílci: přemýšlejte o pohybu, otáčejte se kolem své osy.
  5. Představte si okno, za kterým uvidíte místo, kam chcete jít, a vykročte k němu.

Jak udělat nemožné

Začínající stalkeři si ještě plně neuvědomují své síly a jsou schopni ztratit kontrolu nad svými sny. Například při pádu z výšky si s hrůzou vzpomínají, že nemohou létat. Může za to stejný psychický blok. Časem bude slábnout.

полет

Mistr létání kousek po kousku, jinak budete vyhozeni ze spánku strachem

READ
Jak potěšit úspěšného muže a čtyři místa, kde se s ním setkat

Postupně provádějte techniky, které jsou ve skutečnosti nemožné. Když se například učíte létat, ujistěte se, že se můžete snadno vznášet ve vzduchu. Rozvíjejte pocit kontroly, podnikejte dlouhé lety a pak se vyvine návyk.

Jak znovu opakovat sen

Simulací snů se můžete vrátit do stvořených světů. Jak se budou události vyvíjet a co se stane s jejich obyvateli, záleží jen na vaší fantazii. Jste schopni vytvářet stejný svět den po dni a měnit jej dle libosti.

Chcete-li si sen zopakovat, představte si jeho zápletku, než usnete. Přemýšlejte o postavách, místech a klíčových momentech ve snu.

hluboký spánek

Příjemné sny lze sledovat nesčetněkrát

Nemusí to fungovat na první pokus. Nezoufejte, opakování snu vyžaduje cvik, který začátečník nemá. S každým lucidním snem bude vytváření světů snazší a jednoho dne dosáhnete mistrovství potřebného k opakování.

Kontrola nad sny jiných lidí

Chcete-li to provést, zahoďte cizí myšlenky a zaměřte se na osobu, jejíž sen chcete navštívit.

Představte si, že cíl je zahalen v oblacích bílého kouře. Jdete k ní a projdete kouřem. Pro zlepšení vizualizace se doporučuje používat kadidlo.

kouř

Dostat se přes kouř zvýší vaše vědomí

Ve snu někoho jiného máte k dispozici dvě role: pozorovatele a architekta. V prvním případě se vám může zdát cizí sen fádní a nezajímavý, i když je jeho autor zapálený pro to, co se děje.

Když vaše rezervy osobní síly porostou, budete moci ovlivňovat sny někoho jiného. Ten druhý si vaši přítomnost s největší pravděpodobností nebude pamatovat. V jeho paměti zůstane jen sen, živý a naplněný událostmi, které jste pro něj vytvořili.

Výhody a nevýhody

Lucidní sny jsou plné překvapení, tajemství a odhalení. Mezi výhody patří:

  1. Nezapomenutelné emoce. Stvořením světa se budete cítit jako stvořitel.
  2. Seberozvoj. Praxe vás naučí disciplíně a zlepší váš vztah s reálným světem.
  3. Zbavit se strachů. Když se setkáte tváří v tvář se zdrojem svých fobií, budete schopni překonat svůj strach. . Ve snu je snazší než ve skutečnosti navázat kontakt s vlastním podvědomím.
  4. Objevování nových poznatků. Prozkoumáváním světa snů odhalíte tajemství lidské povahy. . Zvyknete si na to, že vědomí funguje nezávisle na těle.
READ
Profesionální syndrom vyhoření: příčiny a prevence

První nevýhodou je vyčerpání síly. K vytvoření světů budete potřebovat energii, kterou bezmyšlenkovitě utrácíte na starosti a negativní emoce. Ale jakmile si osvojíte praxi „kontrolované hlouposti“, budete klidnější.

Castaneda citát

Druhou nevýhodou lucidního snění je, že cvičením nevyhnutelně narazíte na ochranné síly spánku. Mohou být velmi děsivé, dokonce způsobit nespavost. Není třeba se jich bát.

Začít s praxí je těžké. Obránci spánku toho využívají tím, že dorůstají velikosti do výšky mrakodrapu. Snadno se s nimi vyrovnáte, když získáte důvěru ve své schopnosti. Chcete-li to provést, nezapomeňte:

  • cvičit častěji;
  • buďte trpěliví a nespěchejte;
  • udržovat plán spánku a odpočinku;
  • sledovat svůj emocionální a fyzický stav;
  • poslouchat sebe a své myšlenky; .

Praxe lucidního snění se zdá fantastická, ale je skutečná a může vám poskytnout mnoho bohatství, které nikde jinde nenajdete. Abyste jich dosáhli, buďte trpěliví a neodcházejte ze zvolené cesty, když narazíte na neúspěchy. Existuje odpověď na jakoukoli otázku.

relaxovat

Negativita je vyčerpávající, šetřete si energii na cestování a myslete pozitivně.

A na závěr Evgeniy Green, vývojář školení, hovoří o bezpečnostních opatřeních v OS:

Správná slova a vaše víra jsou klíčem k úspěchu v dokonalém rituálu. Informace vám poskytnu, ale jejich realizace závisí přímo na vás. Ale nebojte se, trochu praxe a uspějete!

Jak se naučit řídit svůj spánek

Každý člověk má určité „vize“, když spí. Nejčastěji sníme o událostech v první osobě. Vidíme nějaké předměty, situace. Někdy dokonce velmi realistické. Velmi často jsou sny okamžitě zapomenuty.

Chcete získat zajímavou zkušenost a naučit se, jak zacházet se spánkem? Nabízíme 100% metodu řízení svých snů.

Co jsou to lucidní sny?

Lucidní sen je zvláštní stav lidského vědomí, který nemá nic společného s běžným spánkem. V lucidním snu jsou události jasné a živé. Okolní prostor působí reálně. Když se člověk probudí, dlouho si pamatuje všechny detaily snu.

Vědecký výzkum

Dva vědci, Patricia Garfield a Stephen LaBerge, zkoumají ovládání snů. Ve svých dílech potvrzují, že ovládání snů je možné a v některých případech životně důležité. V případech, kdy má člověk často noční můry, pomáhá vyrovnat se s problémem zásah vědy a medicíny.

Fáze řízeného spánku

Řízený, kontrolovaný spánek má své vlastní fáze:

  1. Usínání. Počáteční fáze, kdy se využívá metoda autotréninku a sugesce.
  2. Být v kontrolovaném snu. Tato etapa probíhá podle scénáře naprogramovaného v podvědomí.
  3. Vycházení ze spánku. Toto je fáze probuzení.
READ
Vše o rozvodu rodiny

Lucidní sny se objevují během REM spánku. První fáze REM spánku nastává 1,5 hodiny po usnutí. Během noci může přijít 3-5krát.

Technika řízení snů

Počáteční příprava

Abyste se naučili ovládat sny, musíte připravit své tělo a mysl. Tento proces by vás měl naučit, jak správně vstoupit do lucidního snu.

  1. Naučte se zcela uvolnit celé tělo a svaly;
  2. Mentální příkazy nasměrujte do jednotlivých částí těla a naplňte je teplem. Zároveň by hlava měla být vždy chladná;
  3. Naučte se cítit a usměrňovat tíhu v končetinách;
  4. Tento stav (uvolnění těla, prohřátí částí těla a tíhu v končetině) udržujte po stanovenou dobu.

Fáze spánku

Aby byl váš spánek řízen vaším vědomím, musíte před usnutím provést meditativní praxi nebo autotrénink.

  1. Měli byste se uvolnit a cítit svůj dech. Mělo by být hladké a hluboké.
  2. Přeneste své myšlenky do svalů těla. Začnete od dolních končetin až po temeno hlavy, procítíte každou část těla.
  3. Nevypínejte své vědomí. Popusťte uzdu své fantazii. Představte si sami sebe v lodi, která se houpe na vlnách nebo na jiném příjemném místě. Psychicky se přitom hýbete, ale tělo zůstává v klidu.

Zpočátku bude pro vás obtížné tuto praxi zvládnout. Koneckonců, vědomí se neosvobodilo od emocí a událostí minulého dne. Cvičte cvičení a naučíte se osvobodit svou mysl a vstoupit do lucidního snu.

Technika řízení snů

Správa snů

Chcete-li se naučit, jak ovládat děj ve snu a změnit „scenérii“, musíte použít rotační techniku. Je to jako magická manipulace ve snu. Před spaním si musíte dát myšlenku, že můžete přetvářet předměty, nábytek a živé bytosti – stačí se otočit kolem své osy.

Když ve snu potřebujete změnit zápletku, podvědomí dá signál a budete si moci vybrat nové zápletky otáčením kolem své osy.

Vyvolání požadovaných obrázků

V kontrolovaném snu se můžete setkat s jakoukoli osobou, kterou požádáte. Mohou to být vaši přátelé, celebrity a zesnulí příbuzní.

Ihned po meditaci si představte jejich obraz. Dejte svému podvědomí nejen obrazy, ale i otázky, na které chcete slyšet odpověď.

Ve snu můžete vidět svou budoucnost. Chcete-li to provést, nasměrujte své myšlenky k vytvoření obrazu budoucnosti.

READ
Jak muž Štír projevuje své city?

Lucidní sen bude pokračováním reality, která je soustředěna ve vašem vědomí. Chcete-li změnit scenérii, musíte použít následující metody:

  • Představte si dveře před vámi, za nimiž je něco tajného a neznámého;
  • Možná, že místo toho, abyste to vzali, bude pro vás snazší představit si magický portál, po jehož průchodu se ocitnete v místě jiné reality nebo jiného světa;
  • Přemýšlejte o přesunu ze svého světa do neobvyklých prostor, které si jen těžko dokážete představit.

Zápletka s jasným snem

Jak opakovat sen

Někdy je sen tak výjimečný, že se k němu opravdu chcete znovu vrátit. A je to možné! Před usnutím proveďte autotrénink a poté si zapamatujte události a postavy toho mimořádného snu, kam se chcete znovu vrátit.

Před usnutím si zapamatujte všechny hlavní a klíčové body. Samozřejmě to nemusí vyjít napoprvé. Neztrácejte naději. Pokud budete neustále opakovat nácvik usínání, dosáhnete mistrovství a naučíte se vracet do svých snů.

Výhody a nevýhody ovládání svých snů

Zvedněte závoj tajemství tím, že se naučíte ovládat své sny a získáte řadu výhod:

  • Živé emoce a nezapomenutelné světy, jejichž tvůrcem se stanete;
  • Zvládnutí praxe meditace a autotréninku, které lze aplikovat v jiných oblastech vašeho života;
  • Zbavit se strachů a nočních můr, které přicházejí v nevědomých snech;
  • Možnost objevit jasnovidectví a naučit se předpovídat budoucnost.

Negativní stránka kontrolovaných snů je:

  • Vyčerpání sil. Lucidní snění vyžaduje více vaší energie;
  • Silná touha naučit se řídit spánek může narušit obranyschopnost těla a vést k nespavosti.

Závěr

Cvičení lucidního snění se zdá fantastické. Může vám to zpestřit život. Cvičte, buďte trpěliví a nic neuspěchejte. Naučit se řídit svůj spánek je docela možné!

A na závěr doporučujeme zhlédnout zajímavé video Arthura Sharifova o jeho osobní zkušenosti s praktikováním lucidního snění.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: