Nejrychlejší způsob, jak dostat svého bývalého přítele z hlavy

Urážlivá a urážlivá slova jsou pro člověka vážným psychickým traumatem. Jak vyléčit ránu, jak přestat bolet tím, co se stalo? V tomto článku vám ukážu 15 způsobů, jak se zbavit člověka, který vás urazil, a negativních myšlenek z vaší hlavy.

Nemůžeme brát zraňující slova, ponížení nebo jakoukoli negativitu, která je nám adresována, klidně. Přemýšlíme o tom, zažíváme stále stejné emoce. To znamená, že si nedovolíme uklidnit se a získat rovnováhu.

Umýváme nádobí, venčíme psa, jdeme do práce nebo dokonce na setkání s dobrým člověkem nebo partou přátel, ale tento člověk nebo událost je v našich hlavách. Znovu a znovu hrajeme tento film a otevíráme ránu. Už to nebude lepší. Jako by se život zastavil, zášť je jako rozbouřená řeka, která se chystá přetéct z břehů a úplně zaplavit vše v duši.

Zášť, vztek, vztek – vážný a velmi nebezpečné negativní emoce, schopný opravdu, když ne zničit život, tak rozhodně zdraví! Chcete-li pracovat s jakoukoli emocí a stavem, potřebujete konstrukty, metody, techniky nebo techniky, které obnovují rovnováhu člověka, a tím i jeho životní zdroj.

Našla jsem od různých autorů – psychologů, buddhistických filozofů, neuropraktiků – 15 jednoduchých, ale velmi účinných technik, jak si vyčistit hlavu od takové negativity. Sám je používám a doporučuji svým klientům. Vezměte si od nich ty, které vám vyhovují. Život se okamžitě změní!

1. Méně o tom mluvte, dejte si více času.

Méně slov, více času – dokonale fungující motto!

Čím méně budete o nepříjemné situaci mluvit a čím více času uběhne, tím lépe. To vám umožní uklidnit se, uvolnit se a povznést se nad své okolnosti.

Rčení „čas léčí“ je často popíráno, jako by to nefungovalo, neléčí to vůbec. Víš proč? Protože čas léčí jen ve spojení s prvním dílem – méně slov. Když někomu řeknete o události, která vám ublížila, zapište si to do deníku, přehráváte si to znovu a znovu.

To platí i pro vnitřní monology, kdy se zdá, že s pachatelem mluvíte, dáváte mu své důvody, jak se mýlí a podobně. Dokud se vám to bude dít, vaše tělo bolesti (negativní tělo) bude jen růst. Koneckonců přijímá potravu. Je to jako byste udržovali oheň neustálým přikládáním dřeva do ohně.

Přestaňte udržovat tento oheň a časem vyhoří a zhasne.

2. Počkejte a uvidíte, co se stane dál

Jsme vychováni k okamžité reakci. Když se snažíme rozhodnout, co dál, co dělat, jsme naštvaní a nervózní. Dá se s horkou hlavou udělat něco správného pro sebe? Nemysli. Když je člověk nervózní, dělá chyby častěji a chyby se mu někdy stanou osudnými.

Naučte se relaxovat a v klidu pozorujte, co se bude dít.

3. Nehledejte někoho, koho můžete obviňovat

Hluboká ruská otázka KDO JE NA VINU? skoro všem zničil život. Nejprve hledáme a samozřejmě najdeme viníka. Může za to on, ne já. A odpovězte mu! Chci spokojenost! Tvrdošíjně se noříme do podrobností toho, co se stalo v minulosti, hledáme a nacházíme důkazy o vině pachatele.

READ
Spoluzávislost ve vztazích – 7 kroků ke svobodě

Má to ale nějakou výhodu? Ne! To není produktivní způsob.

Na jedné straně viník s největší pravděpodobností neuspokojí vaše nároky a problém nevyřeší, zášť nezmizí. Na druhou stranu k potížím a konfliktům obvykle dochází v důsledku několika událostí, jako je dominový efekt.

Konečný výsledek nelze vinit na žádnou osobu.

dostat pachatele z hlavy

4. Snažte se nepřevzít náladu někoho jiného

Tato technika mluví sama za sebe.

5. Nejprve vyřešte hlavní problém

Buddhističtí filozofové považují za hlavní problém hněv.

Hněv vytváří oblak emocí, který nám brání zvolit si přiměřenou produktivní reakci.

S tímhle 100% souhlasím. Vyřešit hlavní problém je především uklidnit svůj hněv, nenechat ho zatemnit naši mysl. A zde nám mohou pomoci úžasné způsoby a praktiky: dýchat, meditovat, trénovat, chodit, rozptylovat se, naplňovat se pozitivitou. Připojte bod jedna.

A teprve potom jednat s ostatními lidmi.

6. Hněv je vráska v mysli.

Toto prohlášení je podobné předchozímu odstavci.

U mnoha lidí se mezi obočím rozvine čára vzteku. Tento záhyb se vytvoří, když obočí spojíme. A obočí stahujeme k sobě, když na něco intenzivně myslíme nebo jsme negativní.

Když jste naštvaní, nemůžete jasně myslet a najít způsoby, jak situaci vyřešit. Chcete-li jasně myslet, musíte se přestat zlobit.

7. Nesnažte se porozumět druhým

Myslíte si, že ostatní lidé jsou schopni uhodnout vaše myšlenky nebo pochopit vaši motivaci jednoduše ze své vlastní touhy? Naprostá většina lidí vůbec netuší, co se vám honí hlavou.

Tak proč si myslíš, že rozumíš tomu, co si ostatní myslí? Proč jste si jisti, že rozumíte jejich činům a slovům?

Neztrácejte čas snahou porozumět druhým lidem. To je ztracený případ. Velmi škodlivé.

8. Mapa není území

Kdysi, téměř mezi prvními, jsem se v jednom kurzu naučil vědu o NLP (neuro-lingvistické programování). A první postulát v něm byl tento – „mapa není území“. Jakákoli, i ta nejpřesnější mapa je jen mapa, není to skutečné území, které je na ní schematicky znázorněno.

Naše myšlenky nejsou fakta. Je důležité to pochopit a hlavně přijmout. Neměli byste věřit všemu, co vás napadne.

Negativní emoce: úzkost, napětí, strach jsou vždy jasné a silné. Doslova je fyzicky cítíme. Proto jim máme tendenci věřit, máme tendenci věřit, že se rodí z faktů.

Když jsme polapeni silnými emocemi – starostí, lítostí, strachem, starostí nebo hněvem – musíme si připomenout, že naše emocionální a fyzické zážitky jsou „skutečné, ale ne pravdivé“.. Tsokini Rinpoch, tibetský buddhista

9. Jak to pomůže vašemu rozvoji?

Když jsme naštvaní, uraženi něčími slovy nebo činy, odsuzujeme druhé nebo jsme naštvaní na to, jak se s námi zachází, zvyšujeme své vlastní utrpení. Událost + naše reakce = Utrpení. Tara Brach, psycholožka

Je to naše reakce, která mění událost v dobrou nebo špatnou, vybarvuje ji v pozitivních nebo negativních barvách. Naše reakce, náš postoj, naše emoce.

READ
Jak rozvíjet svůj vlastní přístup ke správné výchově svých dětí

Pamatujte, jak různí lidé hodnotili stejnou událost odlišně. Jsem si jistý, že si takové případy pamatujete.

V našich životech je tak málo povědomí a tolik spontánnosti. To je důvod, proč někteří psychologové hovoří o potřebě rozvíjet a zvyšovat vaši emoční inteligenci, rozvíjet sebekontrolu, sebeuvědomění a empatii.

Když si uvědomíme své pocity a ptáme se, proč zažíváme tak silné reakce a co nám naše pocity o nás samých říkají, pak máme šanci růst.

Událost + otázka + povědomí = Rozvoj.

Zaměřte se na rozvoj. Na zelené, ne na červené.

vash muzhchina eto vashe zerkalo

10. Nikdy nikoho nevyžeň ze svého srdce, ani sebe.

Tento aforismus od Tary Brach mluví sám za sebe.

11. Svou minulost nezměníte tím, že vrátíte čas.

Když v mysli analyzujeme minulou událost, často se ji snažíme zahrát jinak a vytvořit scénář pro jiný výsledek, lepší výsledek. “Tady musíme udělat tohle, říct tohle, a pak by nedošlo ke konfliktu.”

Ale to, co se stalo včera, je stejná minulost jako to, co se stalo před tisíci lety.

Nemůžeme změnit události, které se staly před časem. Minulost nelze přehrát. Ale můžete změnit svůj postoj k němu.

12. Odpouštějte kvůli sobě

“Není třeba být věrný svému utrpení.” Jack Kornfield

Často zůstáváme věrni svému utrpení, věříme, že když zapomeneme, bude to zrada našich zásad a hodnot. A vážíme si a vážíme si své zášti a hněvu. Nejen slepá cesta, ale cesta, která člověka ničí.

Jednou jsem od jedné věřící ženy, která v sobě nesla dlouhodobou zášť vůči svému bratrovi, slyšel: „Já mu neodpouštím, on mě o to nežádal, nepotřebuje mé odpuštění.“

Je možné, že to opravdu nepotřebuje. Není to ten druhý, kdo potřebuje odpuštění, ale my sami. Odpouštíme, abychom se zbavili utrpení způsobeného neustálou připoutaností k minulosti.

13. Považujte se za velkého ve vztahu ke zranění.

Když se cítíme špatně, když nás doslova drtí traumatická událost, cítíme se malí. Malý a slabý, ale problém je velký a hrozivý. Pomůže nám silná image. Představte si sebe jako velkého, silného a dokonce mocného.

Výzkum potvrzuje, že snímky pomáhají zmírnit pobuřující, stresující myšlenky.

Tady je dobré cvičení: Představte si, že ležíte na dně hlubokého modrého moře a pozorujete, jak vše pluje kolem, včetně vašich myšlenek.

Není lepší relaxace, než si představit sami sebe jako velké, hluboké, klidné, například modré moře.

14. Pošlete paprsky lásky a laskavosti

Specialistka na intuitivní léčení Wanda Lasseter-Lundy nabízí tuto radu, jak přestat myslet na někoho, kdo vám ublížil nebo vás přivádí k šílenství:

„Představte si, že mu pošlete krásnou kouli bílého světla. Umístěte jej do této světelné koule. Obklopte ho, zahalte do světla a držte ho, dokud váš hněv nezmizí.”.

Zkuste to, funguje to! Jakmile jsem se s touto technikou seznámil, aplikuji ji nejen na lidi, kteří mi osobně ublížili, ale také na lidi, kteří mi z toho či onoho důvodu vyvolali negativní myšlenky nebo emoce. Často posílám paprsky lásky a laskavosti lidem, kterým nerozumím a se kterými se necítím nepříjemně.

READ
Jak se stát dívkou svých snů

Představuji si, jak silný, hřejivý paprsek lásky vychází z mého srdce a míří do srdce tohoto člověka, proniká a naplňuje ho. A moje pocity se brzy dramaticky změní.

15. Dejte si 90 sekund

Chcete-li osvobodit svůj mozek, musíte nejprve rozložit své myšlenky.

“Za 90 sekund se emoce zvednou a zlomí se jako vlna na břehu.” Dan Siegel, neuropsychiatr

90 sekund stačí na to, abyste se dostali z jakékoli nálady, včetně vzteku. Dejte si 90 sekund, 15 hlubokých nádechů, abyste na tuto osobu nebo situaci nemysleli.

Za 90 sekund je myšlenkový cyklus přerušen a vy se zbavíte myšlenek, které vás pronásledují.

15 způsobů, jak dostat kohokoli z hlavy

15 způsobů, jak dostat kohokoli z hlavy. Psychologové o tom říkají „nedělejte si vrásky na mysli“. Neztrácejte čas snahou porozumět někomu jinému. Všimli jste si někdy, že nemůžete přestat myslet na nějakou situaci, která vás mátla? Kdy někdo ublížil vám, vašim dětem nebo někomu, koho milujete? Nebo když někdo za vašimi zády pomlouval?Toto duševní vzrušení může trvat několik hodin nebo dokonce dní. A pokud jste byli zrazeni, pak na několik měsíců nebo dokonce let.

Myjeme nádobí, jíme nebo jdeme na procházku se psem a celou dobu přemýšlíme o tom, jak mohou být tito lidé tak nevlídní, nevěrní a sobečtí; jejich obraz a jejich slova se točí v našich hlavách. Pět hodin, pět dní, pět týdnů: vidíme jejich tváře, i když jsme je celou tu dobu neviděli osobně.

Jak přestat záviset na myšlenkách jiných lidí? Jak přestat myslet na člověka nebo situaci a co jsme mohli udělat jinak, když se nám v mysli stále dokola opakují stejné myšlenky?

Ale to všechno je toxické cyklické myšlení a většina z nás chápe, že nám to emocionálně a fyzicky škodí. Výzkum ukazuje, že přežvýkavá mysl je nešťastná a nezdravá mysl. Když jsou naše mozky plné přemítání o minulosti, zranění nebo ztrátách, dusíme škodlivé účinky zánětu a stresu. Vědci jsou stále více přesvědčeni, že myšlenky hrají roli při vzniku deprese, rakoviny, srdečních chorob a autoimunitních onemocnění. Jsou mnohem nebezpečnější, než si dokážete představit.

Navíc toxické myšlení vás zhoršuje. Je to jako kolotoč na pouti, který byl zábavný na pár zatáček, ale teď se vám dělá nevolno. Chceš jít ven. Ale nemůžeš.

READ
Jak muž přitahuje pozornost ženy, která se mu líbí

Snažíme se ze svého života odstranit toxiny: kupujeme biopotraviny, vyhýbáme se nezdravému jídlu, odstraňujeme chemikálie z domova. Ale vynakládáme velmi málo úsilí, abychom zbavili náš mozek toxinů.

Těchto 15 způsobů, jak dostat z hlavy jiné, ale silné nápady, by vám mělo pomoci vyčistit mysl. Mnohé z nich jsou založeny na učení vůdců v psychologii všímavosti. Vyberte si ty, které s vámi nejvíce rezonují.

1. Méně slov, více času.

Méně mluvit a dělat delší pauzy při komunikaci s obtížnou, reaktivní osobou je téměř vždy chytrý tah.

2. Počkejme a uvidíme, co bude dál.

Někdy cítíme potřebu okamžitě reagovat na obtížné lidi nebo situace. Buddhistická psycholožka Sylvia Boorstein navrhuje, abychom si místo toho dali svolení počkat a uvidíme, co se stane dál.

Čtěte také: Michail Labkovskij: ztrácíme sílu, když říkáme „ano“, zatímco jsme chtěli říct „ne“

3. Zbavte se viny.

Kopání do minulosti a snaha připsat vinu (včetně obviňování sebe sama) je málokdy účinné. Problémy a nedorozumění se nejčastěji vyskytují jako série událostí, jako je dominový efekt. Nikdo nemůže být zcela vinen za konečný výsledek. Sylvia Boorstein vzpomíná na rčení: «Nejprve se stalo toto, pak toto, pak toto. A to se stalo”.

4. Snažte se nepřebírat nálady ostatních lidí.

5. Nejprve vyřešte svůj největší problém.

Učitel buddhistické meditace Norman Fisher naznačuje, že bez ohledu na to, co se stalo, největším problémem, kterému čelíme, je náš vlastní hněv.

Náš hněv vytváří oblak emocí, který nám brání reagovat přesvědčivým a produktivním způsobem. V tomto smyslu je náš hněv skutečně naším největším problémem.

Mluvte sami se sebou – meditujte, cvičte, choďte dlouho, mluvte méně a zastavte se, než budete jednat s někým jiným.

6. Když se zlobíte, „vrásčí vám to mysl“.

Když jste naštvaní, nemůžete jasně myslet, být kreativní nebo řešit problémy. «Hněv trápí mysl,“ říká. Pokud chcete jasně myslet, „nemusíte se zbláznit“.

7. Nesnažte se porozumět druhým.

Zeptejte se sami sebe: Pokud se ostatní pokusí pochopit, co si myslíte nebo jaké jsou vaše motivy, budou schopni uhodnout? Pravděpodobně nikdy nepochopí, čím si vaše mysl skutečně prochází. Proč se tedy snažit zjistit, co si myslí ostatní? To by byla kolosální ztráta času.

Čtěte také: Život se otočí o 180°, pokud překonáte těchto 20 psychologických bariér

8. Vaše myšlenky nejsou fakta.

Jinými slovy, nevěřte všemu, co si myslíte. Své emoce – úzkost, napětí, strach a stres – zažíváme ve svém těle. Naše emoce jsou fyzické. Často to bereme jako znamení, že naše myšlenky by měly být fakty. Musíme si pamatovat, že emocionální a fyzický stav, který zažíváme, je „skutečný, ale není pravdivý“.

READ
Co dělat během karantény ve svůj prospěch

9. Povzneste se nad to.

Učitelka a psycholožka Tara Brach navrhuje, že když se zamkneme ve vzteku, urazíme se kvůli něčemu, co jsme řekli nebo udělali, děláme soudy nebo si pamatujeme, jak s námi bylo zacházeno, přidáváme do našeho vlastního rezervoáru utrpení. Událost + naše reakce = utrpení.

Když dokážeme ovládat své pocity a přijít na to, proč zažíváme tak silnou reakci a co nám naše pocity říkají o nás samých, je to příležitost k učení. Akce + poptávka + dostupnost = růst. Zaměřte své myšlenky na růst. Zelená, ne červená.

10. Nikdy nikoho nevyžeň ze svého srdce, ani sebe.

11. Nejsi pánem času.

Když přemýšlíme o minulých událostech, často přemýšlíme, zda jsme nemohli udělat věci jinak, abychom zabránili zničujícímu nebo nešťastnému výsledku. Ale to, co se stalo včera, je stejně daleko jako to, co se stalo před tisíci nebo více lety. Nemůžeme změnit to, co se stalo tehdy, a nemůžeme změnit to, co se stalo před týdnem.

12. Odpusťte, kvůli sobě.

Buddhistický psycholog Jack Kornfield učí: „Nemusíte být věrní svému utrpení. Sloužíme svému utrpení a zaměřujeme se na trauma. Ano, stalo se. Ano, bylo to hrozné. Ale je to to, co vás definuje? Odpuštění není něco, co děláme jen pro druhého. Odpouštíme, abychom mohli žít bez akutního utrpení lpění na minulosti.“

Kornfield učí: “Odpouštějte sobě.”

13. Zaměstnejte svou mysl něčím jiným.

Učitelka všímavosti a psycholožka Trish Majari učí mocnou meditaci představ – a výzkum ukazuje, že nám představy pomáhají zastavit vznětlivé a stresující myšlenky.

Zde je jeden obrázek, který funguje: Představte si, že jste na dně hlubokého modrého oceánu a pozorujete, jak vše plave. Pozorujte všechny své myšlenky takto. Představte si, že jste hluboké, klidné modré moře. Uvolní vás to.

Čtěte také: Doktor Peteris Klyava: 60–70 % rodičů je retardovaných

14. Reagujte na intriky s láskou a laskavostí.

Léčitelka Wanda Lasseter-Lundy učí: „Představte si, že jim posíláte krásnou kouli bílého světla. Umístěte je do této světelné koule. Obklopte je a držte toto bílé světlo kolem nich, dokud váš hněv nezmizí. Zkus to; opravdu to funguje.”

15. Udělejte si 90sekundový časový limit.

Chcete-li osvobodit svou mysl, musíte nejprve prolomit svůj způsob myšlení. Neuropsychiatr Dan Siegel říká: “Za 90 sekund emoce opadne jako vlna na břehu.” Přechod z jednoho stavu do druhého trvá pouze 90 sekund. Dejte si 90 sekund – asi 15 hlubokých nádechů – abyste na tuto osobu nebo situaci nemysleli.

Který z tohoto seznamu je vám osobně nejbližší Toto bylo 15 způsobů, jak kohokoli dostat z hlavy, pokud se vám líbil, sdílejte tento článek se svými přáteli na Facebooku!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: