Způsoby, jak předcházet stresu

Stres je přítomen v životě každého člověka. Stresové situace vznikají jak doma, tak ve škole. Stres je příčinou mnoha nemocí, a proto způsobuje značné škody na lidském zdraví, přičemž zdraví je jednou z podmínek dosažení úspěchu v jakékoli činnosti. Stres je nevyhnutelná věc, kterou bychom si měli uvědomovat a vždy na ni pamatovat. Stres je předvídatelný. Určitému stresu se lze úplně vyhnout. Nesmíte dovolit, aby vás stres přemohl. Fráze „všechny nemoci jsou z nervů“, která byla rozšířena na začátku století, byla přeměněna na „všechny nemoci jsou ze stresu“. Podle Světové zdravotnické organizace je 45 % všech nemocí spojeno se stresem a někteří odborníci se domnívají, že toto číslo je 2krát vyšší. Mezi časté stížnosti patří deprese, úzkost a bolesti hlavy.

Možná si musíme dát za každou cenu pozor na negativní emoce a utéct před stresem? Mám pokud možno opustit velká města, méně se starat o starosti a úzkosti a nedávat si žádné vážné cíle? Možná jen potřebujete žít v klidu a chránit své zdraví?

Ano, zdravý rozum a každodenní pozorování také potvrzují, že neustálý „únik“ před stresem není řešením, ani všelékem na nemoci.

Každý si mezi svými známými snadno zapamatuje ty, kteří si i přes neustálé četné stresy udržují dobré zdraví, veselí a vnímaví. A další jsou bolestiví a nedůvěřiví, ačkoli se vyhýbají stresu a zdá se, že žijí bez napětí. Obvykle se má za to, že člověk je zdravý a veselý, navzdory častému stresu, nebo je často nemocný a depresivní, navzdory dobrým životním podmínkám a absenci stresu.

Možná stres někdy nejen neškodí, ale dokonce prospívá? Kdo to je – náš nepřítel nebo přítel? Může to být obojí, a to závisí do značné míry na nás samých, na naší schopnosti zejména proměnit nepřátele v přátele, poučit se z chyb a neztratit odvahu. V moderním světě jsou lidé v neustálém napětí. Rychlé tempo života, velký tok informací – to vše vede ke stresu a depresi, které se často nazývají „nemoci století“. Stres je napjatý stav těla, fyzický i psychický. Stres dnes vstoupil do života téměř každého moderního člověka a nevyhnutelně se projevuje ve všech oblastech jeho činnosti. V době neustálých změn se prevence stresu stává zásadní. Samozřejmě, že menší stresy se v moderním životě stávají nevyhnutelnými. Společnost a životní prostředí jsou přece v pohybu, mění se a lidé se potřebují neustále přizpůsobovat novým podmínkám. Když se člověk nedokáže přizpůsobit rychlým změnám, ocitne se ve stresové situaci. Při neustálém vystavení osobě může stres vést k vážným následkům. Stres se může projevit jak na úrovni fyziologické, tak na úrovni psychické.

READ
BDSM mučení a hračky: co to je a jak je používat

Fyziologické příznaky:

Bolesti hlavy, migrény, vysoký krevní tlak (krevní tlak), bolesti srdce, špatný spánek nebo nespavost, podráždění kůže, gastritida, gastrointestinální poruchy, často vznik žaludečních vředů.

Psychologické příznaky:

Podrážděnost, nechutenství, deprese, snížený zájem o sociální kontakty, ztráta paměti, neschopnost koncentrace, ztráta smyslu pro humor.

Připomenutí: Jak se chránit před stresem

Prevence stresu – To je důležitá podmínka pro udržení emocionálního zdraví. A je důležité dodržovat obecné zásady, abyste zvýšili svou odolnost vůči stresovým situacím. Tím si prodloužíte život a několikanásobně zvýšíte jeho úroveň.

Zde jsou způsoby, jak ovládat nepříjemné zážitky:

1. Berte všechno snáze

Neměli byste si brát všechno k srdci a starat se o každou maličkost. Naučte se klidně vnímat jakékoli události ve svém životě. Představte si, že jste síto nebo mrak a veškerý stres vámi prochází bez zanechání stopy.

2. Naučte se pozitivnímu myšlení

Pokud vás přemáhá stres, pomůže vám pozitivní myšlení. Jeho podstatou je, že se musíte soustředit na pozitivní myšlenky a vzpomínky.

3.Používejte způsoby přepínání

Trápí vás nepříjemné myšlenky? Nedávejte jim moc. Přepněte věci. Přesuňte svou pozornost na vnější svět. Pozorujte, co vám dělá radost. Soustřeďte se na to, co v danou chvíli vidíte a slyšíte.

4. Osvoboďte se od negativních emocí

Potlačené emoce zvyšují stres a mohou vést k depresi. Tak jim dejte cestu ven. Přirozeně je to potřeba dělat pozitivním způsobem. Aby neškodil ostatním. Například bití polštářů nebo nácvik odpuštění.

5. Více se smát

Smích je nejlepší prevencí stresu. Sledujte komedie, používejte terapii smíchem, usmívejte se na kolemjdoucí.

6. Cvičení

Sport pomáhá zvládat stres. Proto pokud si chcete zachovat emocionální zdraví, přihlaste se do své oblíbené sportovní sekce a užijte si pravidelný trénink.

7. Buďte vděční za to, co máte

Vděčnost je velmi dobrý způsob, jak předcházet stresu. Místo neustálé nespokojenosti začnete nacházet radost z toho, co máte.

8. Uvolněte se
Tato metoda je velmi užitečná. Všichni lékaři a psychologové doporučují provádět autogenní trénink po dobu minut každý den, aby se předešlo stresu.

READ
Co by měla dělat ošklivá dívka?

9.Jděte na výlet

Pokud samozřejmě rádi cestujete.
Mimochodem, nemusíte jezdit do jiné země, turistiku můžete provozovat i ve svém rodném městě.

10.Dejte si koupel

Vynikající prostředek pro relaxaci. Zejména s použitím éterických olejů.

11. Vyjděte ven

Pobyt na čerstvém vzduchu se doporučuje všem bez výjimky. Zvykněte si proto každý den na hodinu chodit ulicemi svého rodného města. Ještě lépe se procházejte lesem nebo parkem.

12. Použijte autohypnózu

Vyberte si pro sebe vhodné informace a říkejte je nahlas nebo pro sebe co nejčastěji, nalaďte se na požadovanou vlnu. Pokud máte například obavy, můžete říci následující vzorec: „Uvnitř a kolem mě je mír a harmonie.“

13. Najděte si koníčka

Oblíbeným koníčkem je úžasná prevence stresu. Zeptejte se sami sebe: “Co mě baví?” Možná psát poezii, vařit kulinářská mistrovská díla nebo studovat psychologii. Zjistili jsme odpověď. Pokuta. Nyní bez prodlení zahajte zajímavou aktivitu.

14. Udělejte si seznam věcí, které vás dělají šťastnými

Udělejte si pár minut a sepište si své oblíbené způsoby trávení času, které vás dělají šťastnými. Tyto aktivity jsou vaším únikem ze stresu.

14.Sněte a fantazírujte

V pozitivní psychologii existuje technika zvaná „vizualizace“. Jeho podstatou je, že sníte o tom, co chcete, děláte to s radostí a v přítomném čase. A pak dostanete to, co jste si představovali ve své fantazii.

16. Veďte si deník

Deník vám pomůže pochopit sami sebe, analyzovat svůj život a najít cestu ven z obtížných situací. A také psaní poznámek má funkci psychoterapeuta, píšete o tom, co vás trápí, a je vám lépe.

17.Poraďte se s psychologem

Pokud vám dochází nervová energie a nic vám nedělá radost, poraďte se s psychologem. Nyní je v této oblasti dostatek profesionálů, kteří vám pomohou vyrovnat se se stresem.

Termín „stres“ pochází z francouzského slova „estresse“, což znamená „deprese“, „deprese“. Stres je stav zvýšeného fyzického nebo psychického napětí, ke kterému dochází pod vlivem toho či onoho faktoru.

Kanadský vědec Hans Selye je tvůrcem teorie stresu. Věřil, že tělo, když čelí různým faktorům, jako je bolest, chlad, strach, nebezpečí, rychlý běh, emoční šok, ztráta krve atd., zapíná speciální obranné mechanismy proti stresu, reaguje na podněty nejen obrannou reakcí. , ale také stejný typ fyziologického procesu. Tento proces představuje úplnou mobilizaci, přizpůsobení se neočekávané situaci. To vyžaduje od těla velké napětí a vynaložení obrovského úsilí. G. Selye navrhl hypotézu, podle níž ke stárnutí organismu dochází v důsledku vystavení všem stresům, kterým muselo během života čelit. Jakýkoli stres, zejména stres traumatický, způsobuje nevratné změny v chemické rovnováze těla. Tyto změny se hromadí a spouštějí mechanismus stárnutí. Neustálý stres je nebezpečný zejména pro mozkové buňky a nervový systém. G. Selye zdůraznil, že prevence psycho-emocionálního stresu je velmi důležitá pro zdraví a dlouhověkost.

READ
Jak překvapit dívku na dálku

Druhy stresu

V psychologii se rozlišují tyto typy stresu: fyziologický a psychologický. Psychický stres se dělí na další dva typy: emoční a informační.

  • Fyziologický stres vzniká v důsledku nadměrné fyzické námahy, bolesti, zvýšené nebo snížené teploty.
  • Psychický stres je spouštěn pocitem ohrožení, zášti, strachu, hněvu a dalších negativních emocí.
  • Emocionální stres je v mnohém stejný jako psychický stres.
  • Informační stres nastává při informačním přetížení, kdy je člověk postaven před nutnost zpracovat velké množství informací v krátkém čase.

Všechny druhy stresu negativně ovlivňují zdraví a psychický stav člověka.

Proč je stres nebezpečný?

Stresové situace negativně ovlivňují nejen psychické mechanismy, ale i celé tělo jako celek, což vede k řadě problémů. Stres způsobuje v těle následující poruchy:

  • zvyšuje riziko rozvoje onemocnění nervového, kardiovaskulárního a trávicího systému;
  • snižuje imunitu a odolnost vůči různým nemocem;
  • způsobuje poruchy spánku, chronickou únavu, nervozitu, podrážděnost a zhoršuje celkový stav;
  • vyvolává výskyt svalových křečí a fantomové bolesti kloubů, bolesti hlavy;
  • způsobuje zhoršení chuti k jídlu nebo naopak touhu „sníst“ stres konzumací velkého množství jídla;
  • ničí mnoho vitamínů, narušuje metabolické procesy;
  • způsobuje zhoršení paměti a emoční nestabilitu;
  • přispívá k depresi, apatii a ztrátě zájmu o život.

Způsoby, jak předcházet stresu

Stresu, stejně jako nemoci, je snazší předcházet než léčit. Proto je důležité naučit se předcházet stresu tím, že se rychle zbavíte negativních emocí, fyzické a psychické únavy.

stres 01

Jaké metody prevence stresu existují?

  • Odpočinek. Pravidelný odpočinek hraje velkou roli v normálním fungování těla. I ten nejvytíženější člověk by si měl vždy najít čas na odpočinek. Důležité je odpočívat nejen své tělo, ale i duši. Můžete se projít na čerstvém vzduchu, přečíst si zajímavou knihu, podívat se na vzrušující film, popovídat si s přáteli, hrát si s dětmi nebo domácími mazlíčky. Každý člověk si může najít spoustu zajímavých aktivit, které ho uvolní a zvednou mu náladu.
  • Plný spánek. Zdravý spánek je dobrou obranou proti stresu. Dobře odpočatý člověk má vyšší odolnost vůči stresu. Abyste měli zdravý spánek, musíte si zvyknout chodit spát ve stejnou dobu, nezůstávat dlouho vzhůru, nejíst tři hodiny před spaním a nepít čaj, kávu nebo alkohol před spaním. Před spaním se můžete na půl hodiny projít nebo alespoň chvíli stát u otevřeného okna nebo na balkóně. Ložnici je vhodné vyvětrat, aby byl čerstvý vzduch. Dostatek spánku je dobrou prevencí zkouškového stresu, který se u studentů a školáků při zkouškách často vyskytuje.
  • Správná výživa.Při stresu dochází v těle k různým poruchám. Vyvážená strava ji nasytí všemi potřebnými vitamíny a mikroelementy. Tím se zlepšuje imunita, tělo je odolnější a odolnější vůči stresu.
  • Sport Sportovní aktivity jsou skvělým způsobem, jak překonat stres. Každý si může vybrat nejvhodnější sport podle svých preferencí a fyzických možností. Sport lze nahradit tancem. Tanec je užitečný zejména pro ženy, protože nejen zpevňuje postavu a rozvíjí flexibilitu, ale také pomáhá odhalit ženskost a zvýšit sebevědomí.
  • Masáž.Masáž působí blahodárně na organismus, pomáhá zmírňovat únavu a svalové napětí, což následně podporuje emoční uvolnění. To je skutečný antistresový relax.
  • Úprava vody. Voda působí blahodárně na lidský organismus a pomáhá bojovat proti stresu. Relaxační koupele s vonnými oleji, pravidelné návštěvy bazénu a plavání v přírodních vodních plochách prospívají tělesnému i duševnímu zdraví a jsou jednoduchým a účinným způsobem relaxace.
READ
Mužské vnady, které se ženám tolik nelíbí

Nemoc si člověk nevybírá, ale stres – a právě stres si vybírá nemoc.

Kitsanyuk S.E. – valeolog.
Byly použity materiály z internetových zdrojů

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: