Způsoby, jak se zbavit myšlenek na život s bývalým manželem

Bezpochyby je jasné, že když dojde k rozchodu s člověkem, s nímž jsme prožili určitý počet let, může být těžké smířit se s jeho náhlou úplnou nepřítomností.

Proč je tak těžké zapomenout na „bývalého“ manžela?

Zpočátku se může zdát, že utrpení nikdy neskončí a že bude trvat mnoho let, než na něj přestanete myslet.

Ale čas je dobrý léčitel duchovních ran. Po pár měsících už při vzpomínkách cítíte, jak se rána hojí a bolest ustupuje.

A jen nejisté ženy se snaží upnout na svého bývalého manžela jako na svou poslední naději.

Rozchod s kdysi milovanou osobou je vždy zlomový okamžik, obtížný a bolestivý pro oba. Psychologové radí projít třemi fázemi, které vám pomohou zapomenout na bývalého manžela a naučit se žít bez něj.

  1. Revize. Je to smutné, ale právě v této fázi byste se měli zcela ponořit do vzpomínek na minulost. Při průchodu fází revize by člověk neměl omezovat své emoce, psychologové radí nekontrolovaně vzlykat, pamatovat si první den známosti, světlé okamžiky a dokonce i zášť. Tato fáze podporuje relaxaci na psycho-emocionální úrovni. Některé ženy na něm ale zůstávají příliš dlouho.
  2. Likvidace. Toto období je vhodné pro vyhnání vzpomínek, které mají spojitost s bývalým manželem. Měl by být také odstraněn (přesně odstraněn, nikoli vyhozen) ze zorného pole všech věcí, které ho mohou nějak připomínat. Nenávist rychle přejde a časem můžete v návalu vzteku litovat některých věcí, které jste udělali. Podle pravidel této fáze je důležité nezačít špehovat účet ex na sociální síti, nezajímat se o něj ze strany společných přátel a nemyslet na to, co by se mohlo stát, kdyby . Neměli byste žít s prázdnými iluzemi .
  3. Separace. Toto je ta nejkouzelnější fáze, která vždy přichází, hlavní je jen počkat právě na tuto chvíli, kdy si můžete vzpomenout na minulost s absolutním klidem bez urážky a lítosti.

Důvody, proč nezapomenout:

  • já nechci. Neustále lpíte na minulém životě a snažíte se představit si sebe jako manželku bývalého manžela, ačkoli už žije odděleně. Vaše podvědomí na to nemůže zapomenout.
  • Máte spoustu volného času. Utrpení po rozvodu je běžné, ale hlavní věcí není dostat se do deprese. Řekněte blízkému příteli o svých zkušenostech a sledujte nové úspěchy.
  • Žádné sebevědomí. Máte přesvědčení, že s rozchodem se ztrácí jakákoli šance na nalezení osobního rodinného štěstí. Že vy jako bezbranný tvor nejste schopni snášet utrpení.

Kroky, jak zapomenout na bývalého manžela

  1. Zbavte se myšlenek na něj

S největší pravděpodobností jste připoutáni pouze k pozitivním vzpomínkám a obviňujete ze všech negativních momentů pouze sebe, což je typické pro mnoho žen. To je hlavní chyba po rozvodu. Vzpomeňte si raději na něco špatného ze strany manžela a zbavte se břemene viny, protože za každý rozvod mohou obě strany.

READ
Chybí mi a čekám na dopis mé milované

2. Začněte nový život

To znamená úplné odstranění všemožné negativity a změnu životního stylu. V takových případech psychologové doporučují uchýlit se ke splnění svého starého snu, přesně toho, který byl v přítomnosti manžela nedostupný.

Pokud například dlouho sníte o návštěvě nějaké exotické země, rozhodně byste se tam měli vypravit. Taková změna prostředí vás rychle zbaví depresí.

3. Zeptejte se sami sebe, jak dlouho jste navštívili kosmetický salon nebo posilovnu?

S největší pravděpodobností jste při péči o svého manžela zapomněli na sebe. A nyní nastal čas, kdy je tu možnost utratit všechny peníze a čas výhradně na sebe. Změňte svůj vzhled – to je osvědčený prostředek proti starým stereotypům.

4. Cesta k novým emocím

Kupte si předplatné jakýchkoli kurzů nebo tanců. A nejlepší je zajít do autoškoly nebo skočit padákem.

5. Chcete-li zapomenout na svého manžela, přehodnoťte svůj život.

Většina žen si ani neuvědomuje, že po rozvodu mají více příležitostí, které měly, když byly vdané. Od prvních dnů byste neměli hledat nového muže. Cíť se jako skutečná žena, nech mě se o tebe postarat. Odpočívejte, užívejte si života a pamatujte, že utrpení nepadlo jen na vás.

Jak zapomenout na svého ex: 5 odborných tipů

Odhalení

Psychologové v praxi radí neskrývat v sobě pocity. Je lepší vyhledat pomoc od kvalifikovaného odborníka nebo v přátelské atmosféře si promluvit s přítelem.

V této situaci nemůžete být sami, musíte chodit na procházky, navštěvovat kulturní akce, setkávat se s přáteli.

Živé emoce

Rozpad manželství s mužem bude dobrým důvodem k návratu k zapomenutým koníčkům. Sledování vlastních zájmů vzbudí zájem ostatních. Budete si všímat, budete mít příležitost se koupat v komplimentech a cítit svou důležitost.

Při pohledu do budoucnosti se neohlížej zpět

Psychologové v praxi viděli, že mnoho žen, dokonce i těch, které samy iniciovaly rozvod, po nějaké době začnou usilovat o návrat minulých vztahů.

V takové situaci je důležité naslouchat svým touhám a přistupovat k nim se vší zodpovědností. Samozřejmě, že v životě se dostatečný počet párů na dlouhou dobu rozcházel a znovu se sblížil a žil šťastně až do smrti. Abyste se ujistili, že je to váš případ, je důležité, aby od rozchodu uplynulo alespoň šest měsíců.

Pokud po šesti měsících touha vrátit bývalého manžela nezmizí, pak je dovoleno zkusit začít znovu, jinak by bylo nejlepším řešením nechat jít navždy.

READ
Omluvy milované osobě v próze - zvažte obecně

Odpouštět a odpouštět

Abyste si zachovali osobní psycho-emocionální stav, nemusíte se po rozvodu snažit vyřešit věci se svým bývalým manželem. Neměli byste předpokládat, že bolest a zášť padly pouze na vaši stranu, věřte mi, muž zažívá přesně to samé. Když padne konečné rozhodnutí, nemá smysl rozpoutávat skandál. Také neříkejte negativní věci o svém bývalém manželovi ve společnosti společných přátel. S největší pravděpodobností budou vaše slova vnímána jako pokusy prosadit se.

Je důležité si pamatovat, že když budete mluvit negativním způsobem o minulém životě, chtě nechtě si ho připomenete, čímž se uvrhnete do stresující situace.

Vpřed do nového života

V určitých situacích by bylo užitečné vymazat telefonní číslo bývalého manžela, změnit své, smazat svůj e-mail, ale tato možnost je vhodná, pokud nemáte společné děti.

V případě, že se rozhodnete pro nový vztah, psychologové doporučují nepokračovat v emocích, strachu ze samoty a nepovažovat je za metodu zvyšování sebevědomí.

Rodící se vztah by měl začínat pozitivními momenty a přinášet oběma účastníkům radost a ne pocit neuspokojené beznaděje. Proto po skončení starého vztahu musí uplynout nějaký čas, abyste je úplně pustili a nevrátili se v procesu zrodu nových.

Jak opustit city k bývalému manželovi a netrápit se po rozchodu?

Jak zabít city k bývalému manželovi, když ráno nezažijete radost a chuť života, který, jak se zdá, už nikdy nebude lepší. Ale takhle to nemůže pokračovat donekonečna. Pocit deprese a deprese za pár týdnů sám odezní.

V této fázi jsou slzy a trápení považovány za přirozený projev psychického stavu, ale neměli byste oddalovat jeho trvání. Je důležité naučit se důvěřovat svým emocím prostoru, každý večer být sám se sebou stojí za pokus vykřičet všechnu negativitu a naplnit svou duši zdroji pro nový den.

Když váš bývalý manžel odejde za jinou dívkou, nevyhnutelně vás přepadne pocit nenávisti. V takové situaci je ale důležité si uvědomit, že ani jeden člověk není nikoho majetkem a když odchází do nového vztahu, neměli byste do něj nijak zasahovat.

Proto je velmi důležitý osobní vztah k sobě samému. Je třeba mít na paměti, že v první řadě jste žena a pokaždé se musíte chovat důstojně. Neměli byste se řídit životem někoho jiného, ​​důležité je pečovat o sebe, a pokud není komu dát svou lásku, dejte ji osobně.

Nechte vzniknout novou lásku

Nepřipravte ostatní muže o šanci dosáhnout vaší polohy. Pokud jste v jednom zklamáni, nemusíte každého přizpůsobovat jeho chování. Buďte sami sebou a dejte muži najevo, že jste žena.

READ
Jak se zotavit a začít nový život po rozchodu, 20 tipů pro duši i tělo

Dokud se poddáváte vzpomínkám na minulá setkání, otravujete svůj budoucí život. Proto nezáleží na konkrétní osobě, ale na pocitech a nadějích, které jste ve vztahu k němu prožívali.

Důležité doporučení, abychom zapomněli na bývalého manžela, je nutné snížit důležitost samotného problému, protože zaměřením na určitou myšlenku jí nevědomě dáváme právo ovládat naše vědomí.

Zkušení psychologové radí, abyste se nesoustředili na myšlenku, jak zapomenout na to první. Jakékoli takové podniky by měly být okamžitě potlačeny něčím zajímavějším, například čtením knihy, rozhovorem s přítelem, poslechem vašich oblíbených písní, návštěvou kulturní instituce, sportem.

Foto: MART PRODUCTION/Pexels

Dramaticky narušené vztahy a zlomená srdce jsou v praxi psychologů zcela běžné. Obraz člověka po nepříjemných událostech často neopustí hlavu na dlouhou dobu a zklamání pouze podněcuje neustálé myšlenky na něj. Ale dříve nebo později začne nový život – řekneme vám, jak tento okamžik přiblížit a těžit ze zkušeností.

Margarita Eremina, psycholožka, psychoterapeutka Centra pro kognitivní terapii;

Svetlana Makhova, psychoterapeutka, specialistka služby výběru psychologa Alter

Proč se člověk nemůže dostat z hlavy?

Chcete na toho člověka zapomenout, ale nedostane se z vaší hlavy. Nenajdete žádnou úlevu od těchto obsedantních myšlenek. Může se zdát, že se zblázníte – ale psychologové tvrdí, že obecně jde o zcela normální stav.

Jak přestat myslet na člověka: 5 tipů od psychologa

Margarita Eremina, psycholožka, psychoterapeutka Centra pro kognitivní terapii

„Pro jednotlivce vztah nekončí v okamžiku, kdy dojde k fyzickému oddělení. Existuje přirozený proces truchlení. S tímto člověkem můžeme dál vést dialogy v naší hlavě a neustále si ho připomínat. To neznamená, že je s námi něco v nepořádku. Koneckonců, s největší pravděpodobností mluvíme o někom významném, o osobě, se kterou jsme měli důležitý vztah, vznikla připoutanost, která nemůže zmizet v jednom okamžiku. Pokud byl vztah dlouhodobý, tak toto období smutku může trvat zhruba rok. Postupně akutní fáze nevyhnutelně pomine – pak můžete začít měnit svůj život: zkoušet nové věci a poznávat nové lidi.“

Jak přestat myslet na člověka: 5 tipů od psychologa

Svetlana Makhova, psychoterapeutka, specialistka služby výběru psychologa Alter

“Člověk nemusí být schopen opustit vaše myšlenky kvůli Zeigarnik efektu.” Jedná se o jev, kdy se do paměti nejprve ukládají nedokončené akce a události. V případě druhého člověka to funguje, pokud od něj máte nerealizovaná očekávání, která se buď ještě nenaplnila, nebo v zásadě nejsou souzena – jako v případě rozchodu nebo neopětované lásky.

Kromě situací souvisejících s romantickými vztahy nemusí člověk opustit vaše myšlenky z několika dalších důvodů:

  • pokud se podílíte na řešení problémů druhého a očekáváte od něj vzájemnou pomoc;
  • pokud se cítíte vinni vůči druhému;
  • pokud na vás někdo zapůsobil, zaujal vás, ale nedokázali jste mu porozumět;
  • pokud očekáváte, že člověk udělá určité věci.”
READ
Proč je důležité rozlišovat mezi manažery a lídry?

Jak přestat myslet na člověka

První věc, kterou musíte udělat, je přijmout fakt, že neustále myslet na člověka v takové situaci je přirozené, a přestat se nutit se takových myšlenek zbavit.

První věc, kterou musíte udělat, je přijmout fakt, že neustále myslet na člověka v takové situaci je přirozené, a přestat se nutit se takových myšlenek zbavit.

1. Přestaňte se nutit nemyslet.

Margarita Eremina:

“Prvním krokem je přijmout fakt, že je přirozené neustále na člověka v takové situaci myslet a přestat se nutit se takových myšlenek zbavovat. Často mohou být takové vzpomínky a myšlenky bolestivé.” Ale je důležité dovolit si tuto bolest prožít, abyste mohli začít jít dál. Je zcela normální, že se vzpomínky čas od času vracejí v bolestivých vlnách. Hlavní věc je, že pokaždé, když se tyto vlny zmenšují, a jedna fáze smutku ustupuje druhé.“

2. Přijměte současnou situaci jako fakt.

Abyste překonali obtíže, musíte se nejprve vyrovnat s jejich existencí. Například, pokud mluvíme o rozchodu, musíte přijmout, že k němu došlo, nechat toho člověka jít a začít jít dál svým životem.

Světlana Makhová:

„Je velmi důležité truchlit nad tím, co bylo ztraceno, truchlit pro to, co se nikdy nestalo. Přijměte skutečnost, že tato osoba již není ve vašem životě. Naše očekávání vytvářejí potenciál k akci. A tento potenciál nevyschne, dokud se buď vědomě nevzdáme toho, co chceme kvůli irelevantnosti, nebo to nepřijmeme, tedy gestalt nezavřeme. Potlačené emoce, nevyjádřené křivdy, výčitky svědomí a pocit viny nám často nedávají příležitost jednat: buď se k člověku přiblížit, nebo ho nechat jít.“

3. Zamyslete se nad vztahem

Je důležité strukturovat své myšlenky o osobě a učinit je součástí vaší zkušenosti

Často se v takových myšlenkách člověk jeví jako souhrn svých vlastních extrémů – ať už špatných nebo dobrých. Často tento obrázek neodpovídá skutečnosti a mate nás. Je důležité strukturovat myšlenky o osobě a učinit je součástí vaší zkušenosti.

Světlana Makhová:

„Pokud procházíte rozchodem, vezměte si kus papíru a rozdělte ho do dvou sloupců. V jednom vyjádřete své rozhořčení, napište vše, co jste v tomto vztahu nemohli dostat. V jiné rubrice napište, co dobrého jste s tímto člověkem měli a co jste ztratili. Díky zkušenostem, které jste s ním získali, máte nyní seznam toho, co je důležité ve vztahu dostávat – bude se vám hodit, až začnete budovat nové.“

Margarita Eremina:

„Bude užitečné najít odpovědi na otázky, co bylo v tomto vztahu důležité. Co teď chybí? Co nebylo řečeno, nebylo řečeno? K jakým okamžikům se ve svých myšlenkách přesně vracíš?”

READ
Devět knih na vyzvednutí pro muže

4. Vzdejte se myšlenky, že se to stalo kvůli vašim vlastnostem.

Velmi často lidé, kteří se potýkají s odmítnutím nebo přerušením vztahu, začnou hledat příčinu ve svých nedostatcích.

Velmi často lidé, kteří se potýkají s odmítnutím nebo přerušením vztahu, začnou hledat příčinu ve svých nedostatcích.

Lidé, kteří se potýkají s odmítnutím nebo přerušením vztahu, často začnou hledat příčinu ve svých nedostatcích. Jde o jednoduché vysvětlení, které je snadné přijmout, ale ne vždy odpovídá pravdě a někdy jen překáží ve vyvození správných závěrů ze situace.

Světlana Makhová:

„Lidé, kterým se v dětství často říkalo: „Dostaneš, co chceš, když se budeš chovat dobře, budeš dělat, co se ti řekne,“ mají obzvláště sklony uvažovat tímto způsobem. Jako dospělí nadále věří, že když se budou chovat dobře, nikdo je nebude moci odmítnout. Ale je důležité si uvědomit, že neexistuje žádný vztah mezi odmítnutím a „dobrým“. Můžeme být odmítnuti, protože ten druhý nemá příležitost, nechce nebo nemůže dát to, co my chceme. Odmítnutí je vůle druhého, kterou je třeba respektovat. A pamatujte, že přímé odmítnutí rozšiřuje naše možnosti – máme šanci zaklepat na jiné dveře.“

5. Standardně nepředpokládejte reciprocitu.

Někteří lidé jsou zvyklí si myslet, že když pomohou jinému člověku, měl by mu to oplatit. Často je ale v životě všechno mnohem složitější, a pokud od člověka nedostaneme to, co očekáváme, pak se na něj zafixujeme.

Světlana Makhová:

„Ten člověk nemusí být schopen nebo ochoten zaplatit cenu, kterou očekáváte, že zaplatí za svou pomoc. Před vstupem do vztahu je proto důležité mít jasno ve vzájemných očekáváních. Stejné pravidlo platí, když vás někdo zaujme. Nefantazírujte o tom, co tím myslel – místo toho se prostě zeptejte toho člověka na jeho záměry, vyjádřete mu své pocity.“

Co dělat, když nic nepomáhá

Pokud akutní fáze smutku nepomine, může začít deprese a čím dříve vyhledáte pomoc, tím rychleji se člověk bude cítit lépe

Pokud akutní fáze smutku nepomine, může začít deprese a čím dříve vyhledáte pomoc, tím rychleji se člověk bude cítit lépe

Uplynulo mnoho času, ale smutek nepominul, obsedantní myšlenky na člověka nezmizely a možná se staly ještě bolestivějšími. Co dělat? Odborníci se shodují, že se vyplatí zajít k psychologovi.

Margarita Eremina:

“Pokud akutní fáze smutku nepomine, může nastat deprese a čím dříve člověk vyhledá pomoc, tím dříve se bude cítit lépe.”

Světlana Makhová:

“Psycholog vám pomůže vyjádřit své pocity, najít zdroj potenciálu – vaše skryté, ale nikdy nenaplněné touhy a uzavřít gestalt – nechat jít nebo dosáhnout toho, co chcete.”

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: