Jak přestat pít alkohol pro ženu doma

Pro většinu lidí je těžké přiznat, že mají problém. Závislost na alkoholu jim začne ničit život, negativním směrem měnit prostředí, vzhled, zdraví a návyky. Uvědomění a přijetí této skutečnosti je prvním krokem ke spáse. Zveme muže a ženy, kteří to udělali, do charitativního rehabilitačního centra k dalšímu zotavení a zotavení.

Proč tě to táhne k alkoholu?

Aby člověk pochopil příčiny alkoholismu, potřebuje porozumět sám sobě. Je důležité pochopit, proč začal trochu pít alkohol a pak ho postupně začal zneužívat. Existuje několik nejčastějších důvodů.

Alkohol je silné antidepresivum. Působí na tělo jako každá jiná droga – pomáhá vám relaxovat. V situacích pravidelného stresu a napětí lidé tuto snadnou metodu „relaxace“ využívají stále častěji. Tělo ji časem začne vnímat jako jedinou možnou.

Člověk pod vlivem alkoholu vidí svět z jiného úhlu. Mnozí se cítí jistější a uvolněnější. Ve skutečnosti vše vypadá jinak, ale opilý člověk to těžko pochopí.

Je rozšířený názor, že alkohol je prospěšný i v malých dávkách. To je protichůdná informace, protože malé dávky některých druhů nápojů se vzácným použitím mohou být prospěšné, a nikoli stabilní závislost.

Dalším destruktivním argumentem je, že chutě jsou nevyléčitelné a nemá smysl se snažit o zlepšení. To je pozice slabých lidí, kteří ještě nenašli svou vnitřní motivaci.

Důvody, proč bojovat s alkoholismem

Odmítnutí pít alkohol hovoří o touze člověka žít lépe, stát se plnohodnotným, plnohodnotným členem společnosti.

Existuje alespoň 10 důvodů, proč přestat pít alkohol:

  1. Péče o sebe, touha žít dlouhý, plnohodnotný život obklopený rodinou a přáteli.
  2. Exacerbace chronických onemocnění, vznik zdravotních problémů.
  3. Touha vypadat dobře, přitahovat ostatní a neodpuzovat je nepříjemným vzhledem.
  4. Touha vnímat barvy života přímo, opravdu, a ne prizmatem opilosti.
  5. Touha zachovat mysl, kognitivní funkce.
  6. Touha po finančních úsporách.
  7. Touha mít sílu k seberealizaci – práci, práci, která otevírá nové kariérní vyhlídky, buduje si pověst spolehlivého zaměstnance.
  8. Zvýšené libido, včasný cyklus u žen, zachování sexuálních funkcí u mužů.
  9. Pozitivní, správné vnímání života, dobrá nálada.
  10. Zdravá atmosféra doma, normální vztahy s blízkými.

alkoholismus

Jak přestat pít alkohol sám a navždy

Tipy, které vám trochu usnadní odvykání pití, vám pomohou překonat první, nejtěžší dny touhy vrátit se k závislosti.

  1. Získejte pomoc od zdravotníků. Vyberte si veřejnou nebo soukromou instituci, která vám poskytne specializovanou lékařskou péči.
  2. Připravte se psychicky na abstinenční syndrom: může se projevit jako psychofyziologické poruchy. Neměli byste propadat panice nebo momentální touze zbavit se stresu alkoholem.
  3. Spojte se s podobně smýšlejícími lidmi. Připojte se ke skupině Anonymních alkoholiků (AA), navštěvujte setkání, poslouchejte příběhy ostatních, kteří procházejí stejným bojem. Na setkáních můžete získat radu od těch, kteří závislost překonali: budou se hodit lidem, kteří se právě vydali na cestu uzdravení.
  4. Získejte podporu svých blízkých. Projděte tímto testem zbavit se ne tak se závislostí snadný, jak se může zdát. Lidé, se kterými trávíte čas, vaše rodina, by měli pomoci v tomto boji poskytněte podporu a veškerou možnou pomoc.
  5. Je nutné přestat komunikovat s lahvovými „přáteli“, kteří jsou tolerantní k problémům s alkoholem.
  6. Zbavte se alkoholických nápojů v domě, nenavštěvujte specializované prodejny a oddělení, abyste se vyhnuli pokušení.
  7. Zařaďte do svého denního programu fyzickou aktivitu: každodenní cvičení, běhání a další aktivity vám pomohou využít váš volný čas a přejít od obsedantních myšlenek.
  8. Udělejte si plán se seznamem úkolů a dodržujte ho. Nedostatek volného času a neustálé zaměstnání vám pomohou rychleji překonat chutě.
  9. Udělejte si svůj jídelníček kompletní, vyvážený a pestrý.
  10. Najděte si koníčka a věnujte mu čas. V dnešní době je mnoho možností pro pestré volnočasové aktivity, stačí si vybrat tu, která vám vyhovuje. Pomůže vám to rozptýlit se, zlepšit si náladu a rozšířit okruh svých známých o užitečná spojení.
  11. Vyhněte se na nějakou dobu účasti na večírcích a jiných akcích s pitím, abyste snížili riziko recidivy.
READ
Fobofobie - jak se zbavit strachu ze strachu

Jak se projevuje závislost

Člověk s touhou po alkoholu se nemůže cítit pohodlně nebo mít dobrou náladu, pokud nezkonzumoval další dávku. Nechce nic dělat, nemá sílu, nemá dostatek životní energie. Závislý člověk pociťuje úzkost, vše se mu vymyká z rukou. Jde o projevy formované psychické závislosti.

Kromě toho existují fyzické příznaky. V určité chvíli je tělo alkoholem natolik otrávené, že jeho pití přestává být prostým zvykem. Ethanol se stává plnohodnotným účastníkem metabolických procesů a přerušení jeho dodávky vede k negativním fyzickým důsledkům. Tomu se říká projevy abstinenčního syndromu.

Cesta remise

Univerzální recept na to, jak přestat sám pít alkohol a rychle se zbavit závislosti, neexistuje v žádné zemi světa, včetně Ruska. V tomto boji se člověk vydává cestou remise, která může trvat několik měsíců až desítky let. V některých případech to lidé nevydrží a po pár týdnech se „zhroutí“, jinde žijí dlouhý a šťastný střízlivý život.

Existuje několik typů remise:

  1. Spontánní. Je vzácný a netrvá dlouho. Jednoho dne se člověk prostě rozhodne nepít a přestane pít alkohol. To se děje po uvědomění a přijetí faktu závislosti.
  2. Motivační. Může trvat déle než jeden rok. Pozoruje se v případech, kdy člověk vědomě odmítá pít alkohol. Například v případě vážných zdravotních problémů nebo rizika ztráty rodiny či práce. Nejde o spontánní, ale promyšlené rozhodnutí, ke kterému člověk dospěl po řetězu událostí.
  3. Vynucený. Vyskytuje se v případech, kdy vás ostatní lidé nebo okolnosti donutí vzdát se alkoholu. Sám narkoman si to nepřeje, takže abstinence může být krátkodobá.
  4. Somatogenní. Často je pozorován, když se u pijáka objeví vážné zdravotní problémy, které jsou život ohrožující. Když se rozhodujete mezi lahví a rizikem, že zemřou nebo se zblázníte, většina lidí dává přednost té druhé. Člověka přepadne tak silný strach, že si vypěstuje negativní vztah k alkoholu a vyvine fyzické znechucení.
  5. Psychogenní. Vyskytuje se jako reakce mozku na činy spáchané v opilosti. Například divoký stud za to, co bylo vykonáno, nutí člověka k rozhodnutí odmítnout. Taková remise je nestabilní a často zhoršuje závislost. Pokud člověk nedokáže přežít události, které nastaly, vyrovnat se s šokem a přijmout následky, pak se propadá ještě hlouběji do bahna alkoholismu.
  6. Post-intoxikace. Vyskytuje se u chronických alkoholiků, kteří mohou jednoho dne jednoduše přestat pít. Existuje názor, že otrava etylalkoholem v určitém okamžiku dosáhne kritického bodu a tělo ji prostě přestane přijímat.
READ
Dívce chybí její milovaný

alkoholismus

Jak přestat s alkoholem: léčebné přístupy

Univerzální řešení této problematiky neexistuje, každý jde svou cestou k zbavení se závislosti. Existují ale osvědčené mechanismy a techniky, které člověku v tomto boji pomáhají. Úspěch léčby závisí na řadě faktorů.

Předpokládá se, že léčebné metody, odděleně od psychologických (a naopak), mají krátkodobý účinek a zvyšují riziko poruch. Je zapotřebí integrovaný přístup, který bude zahrnovat jak emoční složku, tak pomoc lékařů. V tomto případě má člověk větší šanci, že se vyrovná s příznaky abstinenčních příznaků a emočních potíží.

Integrovaný přístup zahrnuje tři fáze, včetně:

  1. Detoxikace je odstranění nahromaděných produktů rozkladu ethylalkoholu z těla. Provádí se pomocí léků, pomocí kapátek, injekcí a dalších metod. Pacientovi jsou podávány léky, které blokují působení toxinů a jedů, předepisují se vitamíny.
  2. Rehabilitace. Fáze obnovy těla a psychiky. K tomu psychologové pracují se závislým a motivují ho ke střízlivému životnímu stylu. Pořádají se skupinové kurzy a setkání, pořádají se školení, na kterých je člověk adaptován na život ve společnosti.
  3. Porehabilitační podpora. Psychické zotavení a další resocializace jsou důležitými fázemi na cestě léčby.

Vzdát se alkoholu a rehabilitovat tělo trvá v průměru šest měsíců až rok.

Co nedělat

Při pokusech o návrat k normálnímu životnímu stylu člověk často dělá chyby, které anulují všechny výsledky jeho práce a práce na sobě. Psychologové nedoporučují používat tyto metody:

  • Nahrazení jednoho zlozvyku jiným. Většina lidí, kteří hodně pijí, kouří cigarety. Poté, co se tito lidé vzdali alkoholu, začnou kouřit ve velkém množství. Další možností je uchopit problém. Jsou to špatné návyky, které vyvolávají psychické potíže, takže nahrazení jednoho druhým není zdaleka nejlepší způsob, jak překonat chutě.
  • Přejděte na méně silný alkohol. Když se člověk vzdá nápojů s vysokým obsahem ethylalkoholu, často přechází na lehčí varianty s nízkým obsahem alkoholu. To je vnímáno jako mezikrok na cestě k úplnému selhání. Trik nefunguje, takové řešení nepomůže zbavit se závislosti, ale pouze ji zhorší.
  • Nedostatek motivace. Člověk na sobě dokáže hodně zapracovat, projevit vůli, ale když nevidí konečný cíl, nechápe, k čemu všechno to utrpení je, alkoholismus nezvítězí. Pomůže pouze osobní vnitřní motivace. Lidé si mezi sebou povídají o příbězích uzdravení ze závislosti na skupinových hodinách v našem rehabilitačním centru.
READ
Základní pojmy Gestalt psychologie: co je jejím základem, principy, ustanovení

alkoholismus

Co nabízíme

Těm, kteří procházejí první fází a potřebují lékařskou pomoc, pomohou specialisté z našeho charitativního veřejného centra s výběrem neziskové veřejné nebo soukromé kliniky pro léčbu drogové závislosti.

Pracujeme se závislostmi ve druhé a třetí fázi. Poskytujeme bezplatné komplexní poradenství a psychologickou podporu všem závislým na drogách a alkoholu – těm, kteří to potřebují.

Naší specializací je ambulantní poradenství, ústavní psychosociální pomoc a sociální adaptační program. Při své práci se opíráme o mezinárodní praktiky předních rehabilitačních veřejných organizací, pomáháme každému najít si vlastní cestu k léčbě, bojovat se závislostí a vrátit se do normálního života.

V našich kurzech se lidé učí:

  • obnovit ztracené komunikační dovednosti,
  • přijmout zodpovědnost za své činy a jejich důsledky,
  • posoudit míru destruktivního dopadu závislostí na život,
  • viz vyhlídky do budoucna.

Podívejte se na pracovní program našeho neziskového centra ve speciální sekci na webu. Přijďte k nám přivést své blízké na ošetření: přijímáme hosty bez ohledu na město registrace a bydliště.

Alkoholik, který se rozhodne vrátit ke střízlivému životu, osvobodit se od nemoci, čeká dlouhá a obtížná cesta. Na této cestě ale nebude sám. Specialisté centra, podobně smýšlející lidé, které potká mezi našimi zdmi, mu pomohou dokončit kurz, jak se zbavit závislosti a vrátit se do normálního života, s rodinou a přáteli.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: