Jak přežít rozchod s milovanou osobou?

„Trvalo mi sedm let, než jsem zapomněla na svého prvního manžela, a jemu to trvalo jen šest měsíců, protože přesně šest měsíců po našem rozchodu s ním byla těhotná jiná žena,“ přiznal se mi jednou kamarád.

Okamžitě jsem si pomyslel: “Co sakra?!” Taková nespravedlnost! Sedm let a šest měsíců nejsou srovnatelná období. Jaký je důvod? Proč někteří uvíznou ve starých vztazích a i když mají nové rodiny, duševně své bývalé nepustí, roky je sledují na sociálních sítích, jiným stačí pár měsíců, aby to jednou provždy ukončili? “ Nejdřív jsem si myslel, že je to všechno o síle lásky. Čím je větší, tím déle a bolestněji toho člověka pustíte nebo nepustíte vůbec. Ale ne! Nic takového! Všechny tyto věci se dají vysvětlit z psychologického hlediska a láska s tím nemá nic společného.

Ukazuje se, že jde o to správně projít fázemi odloučení. A nemůžete zapomenout na člověka jen proto, že jste uvízli v jedné z těchto fází, protože ji nežijete tak, jak byste měli! A bohužel, v jedné z fází odloučení můžete uvíznout na celý život. Vyhlídka není moc lákavá, že?! Tak pojďme.

První a velmi důležitá fáze odloučení je popření reality.

Když došlo k rozchodu, ale nemůžeme tomu uvěřit. Tohle nám vůbec nesedí. Země mizí zpod vašich nohou a vědomí nepřijímá novou realitu. A to je normální reakce psychiky – nevěřit v odloučení, aby se předešlo bolesti. A bohužel nebude možné projít touto fází bez bolesti. A přátelé, příbuzní, kteří se vás pokusí rozptýlit a přepnout vaši pozornost na něco jiného v naději, že vám pomohou a podělí se s vámi o váš zármutek, řeknou vám: „Víte, kolik takových ještě budete mít? ?!” – v této fázi bohužel nejsou pomocníci. Z bažiny se dostanete pouze po svých.

Jak? Přijměte fakt odloučení, pochopte, že nyní se realita změnila a budete muset jít dál sami. Nelze se vrátit zpět. Je to bolestivé a těžké. A to chce čas

Psychologové říkají, že fáze popírání může trvat několik dní až několik měsíců. Když jasně pochopíte a přijmete skutečnost, že vztah je u konce, teprve potom můžete pomalu začít svůj návrat do nového života. Ale to není vše. Za rohem vás čeká druhá fáze rozchodu.

Fáze vzteku a hněvu

Uvědomíte si, že je po všem a že bylo ztraceno mnoho úsilí a času. Jste naštvaný, jak se k vám choval. Nenávidíš ho. Jste naplněni negativitou a to je NORMÁLNÍ. Je absolutně zakázáno potlačovat negativní pocity vůči bývalému partnerovi! Jinak všechno půjde do psychosomatiky – boláky, které rozhodně nepotřebujete. Rozčílit se! Promluvte si se svým přítelem, napište si o svých pocitech do osobního deníku. Vaším úkolem je vyhodit ze sebe všechnu negativitu. Ale nezapomeňte, že hněv a vztek jsou také energie. A tato energie může být nasměrována správným směrem. Například sportujte, jděte do své oblíbené práce, začněte s nějakým skvělým projektem. No, bylo by dobré tento stav řešit s psychologem. Jen do sebe nevtlačujte negativní emoce, jinak zůstanete v této fázi odloučení. Převeďte negativitu do kreativity! A vydržte! Protože před námi je ta nejzákeřnější, třetí fáze odloučení.

READ
Nesnáším svou tchyni, co mám dělat?

Ale co když.

Jen se prosím nevracej! Protože v této fázi vztek ustupuje pochybnostem. Mlha se projasňuje. Náš partner nám začíná připadat, že není tak špatný. Díváte se na vztahy jinýma očima a všimnete si chyb i na vaší straně. Objevuje se pocit viny. V této fázi se lidé často znovu spojují. Spouští se silná sexuální přitažlivost. Psychologové varují, že ve většině případů jde o ILUZE. Vrátíte se a na chvíli to bude snazší, ale pak se zpravidla oheň vzájemných nároků rozhoří s novou silou. Ukazuje se, že minulé křivdy nezmizely a bolí vás ještě víc. Vrátíte se do první fáze odloučení a je to jako řezání švu, který se ještě nezacelil.

Obecně je důležité dívat se na vztahy ne přes růžové brýle. Střízlivě.

Fáze deprese

V této fázi se nelze vyhnout emočním zhroucení, vzlykům, hysterii a někdy i apatii. Můžete mít pocit, že jste na dně a život nemá smysl. A až si to budete myslet, vzpomeňte si prosím na můj článek a řekněte si – to je teprve čtvrtá fáze rozchodu! A určitě to přejde! Nechte své pocity mluvit o něčem jiném, ale rozumějte tomu svou myslí. Tyto emoce je třeba prožít. Plač tolik, kolik potřebuješ. V případě potřeby se válejte na podlaze a vzlykejte. A požádejte své blízké o pomoc. Zde je důležitá podpora přátel a rodiny. Určitě odtlačíte dno a vylepšíte.

Fáze vděčnosti

Konečně se moře uklidnilo, na duši se mi objevuje slunce. Už necítíte zášť ani nenávist. Cítíte půdu pod nohama. Dokonce můžete svému bývalému říct DĚKUJI za všechno! Děláte si neuvěřitelné plány do budoucna. A z čerstvého vzduchu se vám točí hlava. Jste zpět v proudu!

Škoda, že kamarádka právě teď prochází rozchodem. A pak s pomocí psychologa. A to vše proto, že jsem byl roky uvízlý ve čtvrté fázi odloučení. Zatlačila jsem své emoce hluboko do sebe a nedovolila si výt bolestí nebo pláč. Přesvědčila sebe i své okolí, že je jí to jedno a všechno je s ní v pořádku.

Obecně platí, že rozchod musíte prožít správně! A zde je to, co psychologové v této věci radí.

READ
Jak si vyčistit obličej doma

Od autora: Jedním z nejrelevantnějších témat je téma nebo otázka, jak přežít rozchod. V tomto článku bych chtěla navrhnout, jak přežít pocity spojené s rozchodem a rozchodem. A co nejrychleji a pro sebe efektivně se z tohoto stavu dostat.

Dostanu tě přes 5 nejlepších tipů Jak přežít rozchod

Jedním z nejrelevantnějších témat je téma nebo otázka, jak přežít rozchod. V tomto článku bych chtěla navrhnout, jak přežít pocity spojené s rozchodem a rozchodem. A co nejrychleji a pro sebe efektivně se z tohoto stavu dostat.

Sama jsem zažila rozchod tolikrát, opravdu mnohokrát. A vždy to pro mě bylo velmi bolestivé, byl jsem těžce zraněný, ale díky tomu jsem získal spoustu zkušeností, které nyní mohu sdílet s ostatními.

Pokud se budeme bavit o mé osobní zkušenosti, tak nejkratší doba, během které jsem zažila rozchod: od a do – celá škála pocitů, jsou čtyři měsíce. Nejdelší období bylo deset let, deset dlouhých, morálně vyčerpávajících let. Samozřejmě jsem během této dlouhé doby nebyl úplně sám, snažil jsem se budovat vztahy. Ale zážitky se mi vracely jako flashbacky: vzpomínky, sny, zážitky a tak dále se převalovaly znovu a znovu.

Vztah jsem dokázal ukončit pouze příchodem na terapii. A přišel jsem samozřejmě s dalšími otázkami. Ale čím dál více jsem v terapii a kladl si otázky: Uvědomil jsem si, že jsem ty pocity ze vztahu, který se rozpadl před 10 lety, nepřežil, ale nějak „zapouzdřený“ a neustále jsem to v sobě držel.

Rozchod, který jsem zažila za čtyři měsíce, už v něm bylo všechno jinak, všechno byl Gestalt: měla jsem terapii – jednou týdně, hodně jsem mluvila s přítelem, byly to nudné rozhovory o tom samém, já ne vědět, jak mě přežila. Celou dobu povzbuzovala a říkala o tom samém: „Stalo se, to je v pořádku, nic nemůžeš ovlivnit, nemůžeš nic změnit a nemůžeš to změnit,“ a podobně. Obecně jsem hledal oporu, kde se dalo, a nakonec mi to opravdu pomohlo a postavilo mě na nohy.

Začněme tedy popořadě, jak se zbavit zážitků spojených s rozchodem a rozchodem.

1. Za prvé, toto je dokonce, dalo by se říci, bod nula – o tom, co si musíte sami uvědomit a snahou vůle se rozhodnout: „To je ono, dál už se nic nebude dít. S tímto mužem přišel do cíle. Samozřejmě i tento bod může nějakou dobu trvat. Možná se ještě chvíli pokusíte vztah zachránit. Zkuste, pokud máte ještě energii šetřit – šetřete. Ale když si uvědomíte, že už z této energie není, řekněte si: „To je ono. Tečka”.

READ
Jak se stát úspěšným člověkem: základní pravidla a přikázání

2. Další položka je nejmilovanější námi všemi, včetně mě, protože je to nejtěžší a nejnepříjemnější zážitek. To je okamžik začátku samotných zážitků. Možná budete mít zpočátku několik dní šok, nebo jste stále v podnikání a tuto bolest jste ještě nepocítili. Ale nakonec tuto bolest objevíme a hodně trpíme. Chce se mi brečet, chci se schovat do kouta, chci ležet v posteli, nikam nejít. A moje doporučení – v tuto chvíli udělejte právě to: brečte, jak chcete, kdy chcete, kde chcete, s kým chcete.

Možná se budete zpočátku chtít naopak stáhnout do sebe a být sami se sebou. Jako člověk, který se v životě vždy kontroluje, si například dám určitý čas, vezmu si týden dovolené nebo si prostě určím měsíc. Ale tento měsíc, po práci, všechno, co dělám, je, že se vracím domů, padám do postele a brečím, vzlykám, trápím se. Nenutím se dostat z tohoto stavu předem. Jestli se ti chce plakat, jestli se chceš bát, jestli se chceš schovat v koutě, jestli se chceš dívat na pitomý seriál, jíst zmrzlinu, dort – tohle všechno si dovoluji. Jen jsem si předem nastavil laťku, jako člověk se sklonem k závislosti jsem si stanovil časový limit, ve kterém tohle všechno dokončím. A určete si sami lépe více než méně času. Je lepší, když tentokrát brečíš, než prožívat mých „deset let vnitřní bolesti“ jako já, jen proto, že ses sebral příliš brzy a řekl: „Ne, musím/musím pokračovat.“ A to „dále“ bylo předčasné a pocity zůstaly uvnitř.

Také v takových chvílích mohu pravidelně zapínat hudbu, která mi připomíná předchozí. A celý den nebo večer jen plakat u této hudby. Dobře řvát, od srdce, aby bolest vyšla přes slzy.

3. Dalším bodem, i když jsou ve skutečnosti vzájemně paralelní, je omezení komunikace. Omezte komunikaci s osobou, se kterou jste se rozešli, omezte co nejvíce. Pokud nemáte společný život, společné děti, přestaňte spolu komunikovat úplně: SMS, nějaké hovory, nic, vůbec nic. Pokud máte děti nebo společný život, tak se co nejdříve vypořádejte s běžným životem a snažte se vídat se co nejméně.

READ
Význam jména Olga: charakter a osud

4. Čtvrtý bod tedy vyplývá z tohoto třetího bodu. Je to o tom, že pokud jste měli společný život, společné území, musíte schovat všechny věci, které vám ho připomínají, o vztazích nebo něčem jiném, co souvisí s bývalým nebo bývalým. Pokud vás přesto něco upoutá a pocity stoupají – nechte tyto pocity povstat a plakat.

5. Pátý bod je stejně osudově důležitý jako ten první. Účelem pátého odstavce je doplnit „neúplné“. A to už není o vztazích, myslím, ale o „neúplném“ ve vaší hlavě. Koneckonců, měli jste s touto osobou spojena očekávání. Měli jste plány do budoucna, měli jste sny, naděje. A tyto sny a naděje se vám teď hrnou v hlavě, hroutí se a je potřeba s tím něco udělat. Přemýšlejte o těchto myšlenkách, snech, dokončujte je. Nakonec dojdete k závěru, že: no, ne – ne.

A ještě jednou: důležité je plakat, vzlykat svá očekávání s tímto člověkem, s nadějí na budoucnost, nějak pohřbít tuto společnou budoucnost, která se nestala. Plus si také zapamatujete některé události, situace, slova, vaše reakce, činy člověka. A z těchto vzpomínek je nejčastěji pocit viny, pocit, že jsem mohl nebo mohl něco udělat jinak. Dejte si možnost se nad tím zamyslet, ale co je v tuto chvíli velmi důležité, je podpora přítele, přítelkyně. To, o čem jsem mluvil na začátku článku, je, že je důležité, aby byl poblíž člověk, který vaše myšlenky podpoří a nezastaví. Nedovolte nikomu, aby zastavil vaše slzy, vaše starosti, vaši bolest. „Dost, dej se dohromady, nejsi hadr, ne fňuk“ není podpora.

Nechte toho člověka, aby vám naslouchal, nezastavujte proud vašich zkušeností, slov, myšlenek o tom, jak by to mohlo být, a když takhle, a jestli jsem mu to pak řekl nebo řekl, a jestli jsem udělal takhle? Je normální, že vám takové myšlenky přicházejí na mysl. Nechte je jít ven. V tomto případě je funkcí osoby, která podporuje, jednoduše říci: „No, bylo to uděláno, jak se to udělalo, není to osud, pak je to možná nejlepší; Ale co byste vlastně mohli dělat, ale mohli byste na to v tu chvíli nebo v tu chvíli reagovat nějak jinak? To znamená, že funkcí posluchače je pomoci pochopit a přijmout, že on nemůže za to, co se stalo, a není to katastrofa. Že má skutečné přátele, vztahy, ze kterých může čerpat. Bez ohledu na to, že ten nejdůležitější vztah je pryč, má jiné vztahy – je velmi důležité toto spojení cítit. Pocit, že někoho máš.

READ
Co znamená sentimentální člověk? Sentimentální člověk, jak se zbavit nadměrné sentimentality

6. A poslední bod. Po všech zážitcích postupně ponuré pominou, začnou ustupovat a pak začněte dělat plány do budoucna. Proveďte revizi svých hodnot, protože pokud byl vztah zpravidla velmi dlouhý, vaše hodnoty by mohly být pro vašeho partnera trochu zostřeny. Položte si otázku: co chci pro sebe osobně, co osobně miluji, co chci dělat? Bude dobré, když obnovíte nějaké koníčky, začnete dělat něco nového jen tak pro radost, pro duši, pro radost. Hledejte pro sebe radostné chvíle v životě, najděte to, čeho se chcete držet, co vám přináší potěšení, co vás rozšiřuje, zvyšuje vaši energii.

Ale to až poté, co ten obrovský tok pocitů alespoň trochu opadne, když ještě není úplně na nule, ale začíná ustupovat a už si můžete dělat plány. Udělejte si revizi, alespoň na papíře nebo psychicky, například: ještě týden nebo dva – půjdu do fitka nebo na jógu, půjdu tančit. Pokud k těmto návalům dojde, znamená to, že vaše zkušenosti již byly ve větší míře prožity.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: