Jak se naučit ovládat myšlenky

V hlavě je vždy spousta myšlenek, ale ne všechny je člověk potřebuje. Extra „myšlenky“ nejen odvádějí pozornost od správných myšlenek, ale mohou také způsobit značné škody. V tomto článku přijdeme na to, jak se naučit ovládat myšlenky a myslet jen na to, co skutečně potřebujeme.

Uklidněte vichřici v hlavě

Myšlenky vznikají spontánně a stejně tak mizí z naší hlavy. Je možné naučit se myslet jen na to, co skutečně potřebujeme, odříznout nepotřebné? Na tom musíte vážně pracovat, rozvíjet v sobě určité vlastnosti. Není to snadné, ale vytrvalost a touha převzít kontrolu nad tokem myšlenek dříve nebo později přinesou požadovaný výsledek. Představte si jogína: naučil se ponořit do stavu transu a „vypnout hlavu“. To se mu pravděpodobně nestalo za jediný den, nebo dokonce za měsíc. Ale je to možné!

myšlenky

Rozhodně můžeme říci, že je snazší ovládat své myšlenky pro ty, kteří nemají sklony k sebekritice, mají rozvinuté schopnosti stanovování cílů, mají přiměřené sebevědomí, vysokou odolnost vůči stresu a postrádají strach a pocity viny. Tyto vlastnosti by se měly rozvíjet, pokud často podléháte špatným myšlenkám. Tím, že se zbavíte svých nedostatků, stanete se svobodnějšími a šťastnějšími. Dosahujete úspěchu v práci, v tvůrčí činnosti, v osobním životě. Chcete vědět, jak se zbavit špatných myšlenek? Tak začněme!

Klíčové metody pro vyladění vašeho myšlenkového procesu

Problematiku zbavování se špatných myšlenek lze samozřejmě řešit s psychologem na individuální konzultaci. Pokud jste ale příznivci seberozvoje, pravděpodobně si nejprve zkusíte pomoci sami. Zvažte šest klíčových účinných metod:

  1. Asociace. Když máte hlavu plnou otravných myšlenek, zkuste pracovat s obrázky. Nechte špatné myšlenky proměnit se v otravné mouchy a vy zapněte svou fantazii a proměňte je v krásné motýly. Neustálá práce s asociacemi vám pomůže vypnout zbytečné nápady a myšlenky.
  2. Koncentrace. Musíte se soustředit na jeden předmět. Může to být cokoli: rostlina, váza, krabice – cokoli, co můžete postavit před sebe. Vynikající možností je hořící svíčka, protože je docela snadné zaměřit se na tančící plamen. Zvažte vybranou položku, zhodnoťte ji, najděte výhody a nevýhody. Pokud se vám ve stejnou dobu začnou v hlavě tvořit jiné myšlenky, zkuste se od nich dostat pryč. Tato technika by se měla používat několik dní, soustředění na předmět by mělo trvat 10 až 30 minut.
  3. Změnit na pozitivní. Naučte se transformovat špatné myšlenky na dobré, změňte mínus na plus. Například znovu přemýšlíte o tom, že nemáte dost peněz na velký nákup. Přepněte pozornost z frustrace k radosti, že máte dobré oblečení, lednička je plná jídla, můžete si dovolit jít do kina, bavit se. Není to tak špatné, jak se zdá. Poděkujte životu za to, co vám nyní dává, a možná vám bude chtít dát víc.
  4. Autohypnóza. Velmi dobře pomáhá představa, že vaše hlava je plná pouze jasných, laskavých a nezbytných myšlenek. Ráno nebo večer před spaním zkuste praktikovat autohypnózu. Pohodlně se posaďte, snažte se úplně uvolnit, zavřete oči a řekněte si, že jste klidní, myslíte na dobré věci a jste jen pozitivní. Dokážete si představit, že váš mentální proud je lehkým zurčícím potokem sestupujícím z ostrých hor na mýtinu pokrytou bujnou zelení a jemnými květinami. Zároveň si můžete zapnout lehkou hudbu, pomůže vám uvolnit se.
  5. Cvičení stresu. Čím více volného času máme, tím častěji si do hlavy vkládáme různé myšlenky, které v sobě nemají nic pozitivního. Abyste si odpočinuli od přemýšlení, trávte svůj volný čas užitečně. Dobrou možností by byla fyzická aktivita: jogging, plavání, všechny druhy cvičení. Během tréninku si představte, jak vaše svaly pracují, vaše silueta se zlepšuje, vaše tělo se zlepšuje ve všech smyslech.
  6. Změňte svůj postoj. Špatné myšlenky a zážitky můžete léčit humorem a pak je snáze vyženete z hlavy. Měli jste například konflikt v práci, vážně vás urazil kolega a teď se velmi trápíte, zdá se vám, že jste nedokázali slušně odpovědět. Představte si, že vám tento kolega nějakým nepříjemným způsobem říká zraňující věci. Zkuste vykouzlit úsměv na tváři. Dokážete se vyrovnat se záští a špatné myšlenky vás rychleji opustí.
READ
Jak rozvíjet pozornost u 10letého dítěte

Tyto jednoduché metody vám umožní dát správný způsob myšlení vašemu procesu myšlení. Ale zároveň si musíte pamatovat, že myšlení je možné rozvíjet a efektivně ho korigovat pouze tehdy, když neexistují žádné rušivé vlivy. Tělo a duše musí být v pořádku. Pokud jste nemocní nebo velmi unavení, bude to narušovat vaši práci s myšlenkami. Začněte pracovat po dobrém odpočinku, který vás přivedl do rovnováhy.

Čeká vás dlouhá a tvrdá práce, která je však zajímavá a užitečná pro seberozvoj. Když ovládáme své myšlenky, jsme klidní a soustředíme se pouze na pozitivitu a světlou budoucnost. Práce s myšlením je cestou k pochopení vlastního vnitřního světa a úspěchu ve všech oblastech života.

wikiHow je wiki, což znamená, že mnoho našich článků je napsáno více autory. Při vytváření tohoto článku pracovalo 11 lidí na jeho úpravách a vylepšení, včetně anonymních.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 8. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 76 208.

Jak řekl Mathieu Ricard, buddhistický mnich: „Myšlenky mohou být našimi nejlepšími přáteli nebo našimi nejhoršími nepřáteli. Opravdu všichni máme tuto zkušenost, kdy se naše myšlenky zdají být cizí, ale vězte, že pokud je převezmete pod kontrolu, život bude mnohem jednodušší, budete méně ve stresu a řešení problémů a dosahování výsledků bude efektivnější. Přečtěte si o tom všem!

Převzetí kontroly nad myšlenkami

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 1

  • Soustřeďte se na svůj dech, tímto způsobem budete abstrahovat od svých myšlenek a budete je moci zvládat s větší lehkostí.
  • Podle výzkumu trvá neurochemickým spouštěčům pouze minuta a půl ke snížení emočního stresu. Chcete-li se tedy uklidnit a vrátit chemickou rovnováhu mozku do normálu, zkuste počítat do 90. [1] X Informační zdroj

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 2

  • Ve skutečnosti je mnoho duchovních praktik založeno na setrvání mentálně v přítomnosti, což je považováno za klíč k vnitřnímu míru a rovnováze.
  • Můžete si položit jednoduchou otázku: Co mohu udělat „právě teď“, abych změnil svůj pocit?

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 3

  • Držte se konkrétních, objektivních faktů. Pokud jste v hádce, není třeba házet obvinění nebo přemýšlet o tom, proč se na vás zlobí. Přemýšlejte o tom, co vedlo k roztržce, co lze udělat pro normalizaci vztahu a také o tom, co přesně vám vadí.
  • Místo „Nevím, jak mluvit s dívkami, proto nemám přítelkyni. “ musíte se soustředit na něco jako „Ještě jsem nenašel ten svůj, protože jsem nenašel ten, který by mi úplně vyhovoval“.
  • Pokud s tím máte potíže, zapište si své myšlenky na papír a přečtěte si je později.
READ
Jak se správně seznámit s dívkou, jaké fráze používat pro konverzaci

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 4

  • Často nejsme schopni ovládat své myšlenky, protože se bojíme rozhodovat.
  • Jakmile si uděláte plán, realizujte ho! [2] X Zdroj informací

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 5

  • Levandule, heřmánek, kadidlo – to jsou vůně, které vám pomohou ovládat myšlenky. [3] X Zdroj informací

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 6

  • Zařaďte do svého pracovního plánu aktivity, které vám pomohou relaxovat a nezapomínejte na ně.
  • Ale vězte, že jde o krátkodobé řešení. V těch chvílích, kdy se nemůžete schovat před svými myšlenkami, budete je muset nějak omezit. [4] X Zdroj informací

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 7

  • Přátelé, rodiče, profesionální terapeuti jsou lidé, na které se můžete obrátit.
  • Pokud se necítíte dobře, řekněte „Chci se zbavit něčeho ve svém srdci“ nebo „Celý den jsem přemýšlel o jedné věci, mohl bys mě poslouchat?“

Ovládejte své myšlenky

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 8

  • Je to paradox, ale záměr „budu ignorovat to a to“ nikdy nefunguje. Pokaždé, když budete přemýšlet o tom, že na něco nemyslíte, budete na to myslet ještě víc! [6] X Zdroj informací

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 9

  • Jíst zdravé jídlo a cvičit je dobré nejen pro vaše fyzické zdraví, ale také pro vaše duševní zdraví.

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 10

  • Měli byste se alespoň několikrát denně zastavit a přemýšlet o tom, jak je život úžasný.
  • Během nástupu provokativních událostí pečlivě sledujte své myšlenky a vyhněte se posuzování a sebekritice.

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 11

  • Meditace je klíčem ke zdravému srdci a tělu jako celku. [8] X Zdroj informací

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 12

  • Příklad: váš milovaný se dlouho neozval. Není to proto, že umírá nebo je v nebezpečí, ale kvůli obchodním nebo jiným problémům.

Obrázek s názvem Kontrolujte své myšlenky Krok 13

Přijměte skutečnost, že existuje mnoho věcí, které nemůžete ovlivnit. Neblázněte z toho všeho – ostatní lidé, počasí, zprávy, lepší je soustředit se na sebe. Když budete přemýšlet o tom, co nemůžete ovlivnit, připomeňte si, že jediná věc, kterou můžete ovládat, jste vy sami, a pracujte na tom. To samozřejmě neznamená, že byste se neměli snažit změnit svět kolem sebe – znamená to jen, že největší dopad budete mít na vaše vlastní myšlenky.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: