Jak se uklidnit před zkouškou: 10 způsobů, jak se přestat bát

wikiHow je wiki, což znamená, že mnoho našich článků je napsáno více autory. Při vytváření tohoto článku pracovalo 46 lidí na jeho úpravách a vylepšení, včetně anonymních.

Počet zobrazení tohoto článku: 9990.

Vstoupíte tedy do učebny a děsivý zkoušející před vás položí bílý list papíru a řekne, že na dokončení celého úkolu máte jen hodinu a půl. To může každého přivést k šílenství a tento článek vám pomůže buď v klidu!

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 1

Ujistěte se, že jste dobře připraveni. Někdy si myslíte, že jste připraveni na zkoušku nebo test, ale pak, obvykle příliš pozdě, zjistíte, že nejste tak dobře připraveni, jak jste si mysleli. Pokud se to stává často, možná nepřistupujete k procesu přípravy správně nebo tomu nevěnujete dostatek času. Opakujte promyšleně a pečlivě, ale nezapomeňte se nechat rozptylovat jinými činnostmi. Pokud se učíte příliš dlouho, bude pro vás stále obtížnější se soustředit, proto nezapomínejte na pravidelné přestávky a dopřejte si odpočinek. Přečtěte si o tom naše další články!

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 2

V noci před zkouškou se dobře vyspěte a připravte si zdravou a chutnou snídani, až se probudíte. Snažte se nenacpat noc před zkouškou, pokud jste velmi unavení, je nepravděpodobné, že si vzpomenete, co jste se „naučili“ předchozí noc.

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 3

Nezapomeňte na všechny potřebné položky: náhradní tužka, pravítko, kalkulačka atd. (pokud nejsou uvedeny u zkoušky)

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 4

Před zkouškou se projděte. Krátké, ale intenzivní fyzické cvičení vám pomůže zůstat v klidu ve stresové situaci. Pokud vám zkoušející dovolí během zkoušky opustit místnost, můžete běhat po chodbě nebo skákat na místě, pokud vás náhle přepadnou negativní emoce.

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 5

Na zkoušku přijďte včas. Pokud dorazíte brzy, budete mít jistotu, že v publiku dostanete své oblíbené místo. Budete se také cítit klidnější a uvolněnější, než kdybyste přišli přesně včas nebo v horším případě pozdě.

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 6

Dýchat. Před zahájením zkoušky se pomalu a zhluboka nadechněte nosem. Poté zadržte dech na 3-4 sekundy a poté pomalu vydechněte ústy. Toto dechové cvičení opakujte několikrát. Pokud během zkoušky dostanete záchvat paniky, opakujte toto cvičení znovu.

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 7

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 8

Ovládej se. Ujistěte se, že nejste příliš nervózní, jinak byste mohli zapomenout na vše, co jste se naučili, a úplně zpanikařit. Musíte zůstat pozitivní. Pokud si myslíte: “Ach! Tuhle zkoušku nikdy nesložím,“ pak ji nikdy nesložíte. Ale pokud pevně věříte ve svůj úspěch, pak určitě uspějete!

READ
Příznaky a léčba hraniční poruchy osobnosti

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 9

V případě potřeby otázky přeskočte. Netrávte příliš mnoho času jednou otázkou. Pokud se zaseknete, přeskočte tuto otázku a pokračujte dál. Pokud budete mít čas, můžete se k němu vrátit po dokončení všech ostatních úkolů a následné otázky vám mohou pomoci zapamatovat si odpověď na otázku, kterou jste dříve vynechali.

Obrázek nazván Zůstaňte v klidu během testovacího kroku 10

Chovejte se, jako byste byli v místnosti sami. Nepropadejte panice, pokud uvidíte ostatní studenty, jak čmárají nebo otáčí své práce brzy. Dávejte pozor na čas a snažte se pracovat stejným tempem, ale nestarejte se o to, jak rychle úkoly dokončíte. Toto není stíhací závod.

Jak se nebát před zkouškou: jednoduché tipy

Zkoušky nejsou tak děsivé jako úzkost před nimi. Co tedy dělat, pokud jde o vás? Jak efektivně překonat strach a nebát se ani jednotné státní zkoušky?

Rozhodli jsme se prostudovat rady psychologů a vybrat podle nás nejúčinnější metody, které pomohou zbavit úzkosti a strachu ze zkoušky a přestanou se bát.

Nezapomeňte se přihlásit k odběru našeho kanálu Telegram, aby vám neunikly důležité zprávy. A sledujte propagační akce a slevy společnosti – studium s nimi je ještě výnosnější.

Stres před zkouškou: povaha úzkosti

Nepřítele musíte poznat zrakem. Než vám tedy řekneme, jak se vyrovnat s úzkostí ze zkoušky, pojďme pochopit, co je základem úzkosti.

Úzkost je vnitřní napětí, které může vzniknout v situacích nejistoty. Člověk neví, co od budoucnosti očekávat, a proto často předpokládá to nejhorší, přemýšlí o negativních důsledcích a představuje si možné potíže.

Příroda původně vynalezla úzkost jako obranný mechanismus. Lidé, kteří se obávali a očekávali potíže, byli pozornější a reagovali rychleji, pokud skutečně nastalo nebezpečí. Ale neopatrní optimisté se častěji stávali něčím obědem. Takže panikařit a dělat si starosti je docela užitečná schopnost, která pomohla našim předkům přežít.

V naší relativně klidné době je však zvýšená úzkost častěji překážkou než přínosem. Proto je tak důležité naučit se uklidnit své nervy, dobře relaxovat a naučit se důvěřovat světu.

Úzkost se vždy projevuje v těle: srdce bije rychleji, dýchání je nepravidelné a zornice se rozšiřují. Pokud se jedná o krátkodobou reakci, pomáhá to mobilizovat sílu. A pokud stres trvá delší dobu, mohou začít problémy se spánkem a chutí k jídlu.

READ
Manželka žárlí na své kolegy. Co dělat?

Jak se uklidnit před zkouškou: 12 jednoduchých tipů

Zjistili jsme, jaké mechanismy jsou základem úzkosti. Nyní se podívejme na různé způsoby, které vám rozhodně pomohou úspěšně se vypořádat se strachem ze zkoušek.

Připravte se na zkoušku co nejzodpovědněji

Pamatujeme si, že úzkost je reakcí na nejistotu. Proto, abyste se přestali bát, stačí se látku dobře naučit. To zvýší vaši důvěru ve vlastní znalosti a pomůže vám složit i tu nejtěžší zkoušku na univerzitě.

A abyste vše stihli a při přípravě vypnuli úzkost, udělejte si plán a podle něj se hýbejte. Tímto způsobem se můžete dozvědět nebo zopakovat další informace.

Připravte se na zkoušku co nejzodpovědněji

Je lepší se hned dobře učit, než trpět během sezení

Zjistěte všechny nuance spojené se zkouškou

Jak se nebát před zkouškou? Zjistěte všechny informace:

  • zjistit, jak postup testování funguje;
  • kdo bude skládat zkoušku;
  • jaké vlastnosti má tento učitel?
  • čemu věnuje nejčastěji pozornost.

Tento přístup funguje skvěle pro ty studenty, kteří mají rádi vše pod kontrolou a dodržují pravidla. Vyjasnění podmínek sníží úzkost a učiní situaci srozumitelnější a známější.

Pokud se student připravuje na Jednotnou státní zkoušku a přemýšlí, jak se při zkoušce netrápit, pak se mu také bude hodit nastudování všech detailů. Jděte do školy a promluvte si s učiteli nebo přejděte na oficiální webovou stránku Unified State Exam. Zde můžete zjistit, jak zkouška probíhá, jaká existují omezení a co mohou účastníci během jednotné státní zkoušky dělat.

Myslete kriticky

Jak se nebát před zkouškou? Schopnost kritického myšlení pomáhá úspěšně překonat úzkost. Koneckonců, děláme hory z krtinců a malujeme si hrozné obrazy neúspěchu. A dopředu jen pokladna McDonald’s nebo plachtové boty na armádním tkalcovském stavu.

Podívejte se na situaci bez zbytečných iluzí a představte si možné, ale reálné scénáře. Co nejhoršího se může stát? Pošlou vás, abyste si to vzali znovu? Nebo vám dají nízké skóre? To vůbec není důvod k hysterii. Zkoušky jsou totiž jen malou částí vašeho života, a ne celým jeho smyslem.

Mimochodem! Pro naše čtenáře je nyní sleva 10 %. jakýkoli druh práce.

READ
Jak svést chlapa korespondencí a na schůzce? Praktické rady

Sledujte svůj dech

Jak nebýt před zkouškou nervózní, zvlášť když vás přepadne panika? Dýchání pomáhá vyrovnat se s takovými kritickými stavy.

Pamatujete si, když jsme řekli, že úzkost a stres ovlivňují lidskou fyziologii? Tento mechanismus ale funguje oběma směry. Pokud tedy převezmete kontrolu nad svým dýcháním a začnete se zhluboka nadechovat a pomalu vydechovat, pak se váš stav změní.

Tato metoda pomáhá nejen uklidnit se před zasedáním na univerzitě nebo Jednotnou státní zkouškou, ale také nebýt nervózní při samotné zkoušce.

Hlavním tajemstvím mládí a šťastného stavu jogínů je dýchání. Tady je někdo, kdo přesně ví, jak se zbavit úzkosti, a to nejen před zkouškou! Zavřete oči a soustřeďte se na nádech a výdech. Pokuste se pozorovat myšlenky, které se vynořují, ale nezapojujte se do nich. Po 15 minutách budete určitě klidnější a o něco šťastnější.

Dodržujte rozvrh práce a odpočinku

Dalším způsobem, jak se během zkoušky vyhnout obavám, je cítit se odpočinutý. Ano, člověk, který má dostatek spánku a sleduje svůj celkový stav, se méně obává a snáze překonává stres v kritických situacích.

Pokud tedy máte na výběr mezi tím, zda půjdete spát nebo se večer před zkouškou naučíte pár dalších lístků, zvolte první možnost. Lépe tak pochopíte, co jste již opakovali, budete se cítit jistěji a klidněji a určitě najdete východisko, i když si vylosujete špatný lístek.

Dodržujte rozvrh práce a odpočinku

Vezměte si příklad z koček – a v každé nejasné situaci jděte spát

máš obavy? Dejte si svačinu

Už jste se vše naučili, dostatečně se vyspali, ale stále jste nervózní? Jak přestat být nervózní před zkouškou? Můžete si dát malé občerstvení.

Naše tělo nemůže dělat dvě věci současně, bez ohledu na to, co říká Gaius Julius Caesar a jemu podobní. Proto, když se člověk nají, uklidní se. Mozek, který si vychutnává jídlo, prostě v tuto chvíli nemá čas na vzrušení.

Důležité je to ale s jídlem nepřehánět. Před vysoce kalorickými italskými těstovinami je lepší dát přednost čokoládě nebo lehkým sendvičům. Jinak místo odpovědi na otázku „Jak se přestat bát před zkouškou?“ budete muset hledat řešení dilematu: “Jak složit zkoušku a neusnout během procesu?”

READ
Muž hladil ženská záda psychologie

Cvičení pro snížení stresu

Někdy to vzrušení prostě přejde přes střechu. Jak se rychle uklidnit před zkouškou na VŠ? Mnoho lidí považuje fyzickou aktivitu za velmi užitečnou. Úzkost se totiž projevuje i jako napětí v těle.

Cvičení v posilovně jednou týdně bude vynikajícím způsobem, jak předcházet úzkosti před zkouškami. A pokud vás přepadne úzkostný stav přímo před publikem, pak lehké skákání a trocha fyzické aktivity obnoví váš tón a klid.

Vytvořte si tu správnou náladu hudbou

Pokud vás sport nebaví, zkuste se hudbou naladit na sebevědomou vlnu. To je další skvělá odpověď na otázku: jak se vyrovnat se stresem ze zkoušek?

Hudba přímo ovlivňuje naše emoce a náladu

Poslouchejte své oblíbené skladby, pokud vám dodají energii. Pokud máte rádi pesimistické skladby o neopětované lásce nebo naopak extrémně těžký rock, pak je při zkouškách raději odložte a dejte přednost klidnější hudbě.

Nejvýhodnější možností je klasická hudba. Pomůže nejen zmírnit úzkost a překonat strach ze zkoušky, ale také posílí potřebné vlastnosti. Věří se tedy, že Vivaldiho hudba stimuluje mozkovou aktivitu a Mozartovy skladby podněcují kreativitu a nekonvenční přístup.

Vizualizujte místo paniky

Jak se uklidnit a vyrovnat se s úzkostí při samotné zkoušce? Koneckonců, nezačnete jíst čokoládové tyčinky nebo skákat učiteli před obličej a vysvětlovat to jako stres?

Při samotné zkoušce, pokud cítíte úzkost, může pomoci vizualizace. Zavřete oči a představte si klidné místo, kde se cítíte dobře. Samozřejmě je lepší na tom zapracovat předem doma tím, že si natrénujete určitý stav a dokonce si vyberete kotvu na těle, abyste se přepínali rychleji.

Kotvení je termín NLP psychologie. Jeho podstatou je vytvořit zvláštní stav a zajistit jej na těle tlakem na konkrétní bod určitou silou. Pokud je kotva kvalitní, při opětovném stisknutí stejnou silou se člověk okamžitě ocitne v požadovaném stavu a začne pociťovat stejné emoce.

Ale i když se pokoušíte vizualizovat poprvé, v duchu si představte hladkou hladinu vody. Tento obrázek se často používá ke zklidnění a vyhnání všech úzkostných myšlenek z hlavy.

myslet dobře

Jak se navždy přestat bát zkoušek? Vezměte si dokumenty z univerzity a nikdy se sem nevracejte. Nebo zvolte méně radikální možnost a naučte se autotrénink, který vám pomůže naladit se na to dobré a snadno obstát v jakýchkoli životních testech.

READ
Jaký stav nastavit, aby chlap žárlil

Autogenní trénink je psychoterapeutická technika, která pomáhá člověku obnovit a posílit vnitřní zdroje. Včetně aktivního ovlivňování vlastní kondice. Zpravidla se skládá ze dvou částí:

  • relaxace;
  • vštěpování určitých postojů.

V našem případě jsou vhodné věty jako: „Jsem naprosto klidný“, „Jsem si jistý sám sebou a svými znalostmi“, „Dokážu snadno a sebevědomě zvládnout jakýkoli úkol“ a podobně. Tyto pokyny si před zkouškou zopakujte a vše bude fungovat.

Drž se dál od alarmistů

Člověk je tvor empatický. To znamená, že víme, jak číst emoce druhých lidí a jsme jimi nabiti. Tato superschopnost, za kterou můžeme říci „děkuji“ zrcadlovým neuronům, nám pomáhá zamilovat se jeden do druhého, vcítit se do druhých a. cítit úzkost, pokud ostatní lidé kolem nás panikaří.

Jak se zbavit úzkosti před zkouškou, když to víte? Především se vzdálit od těch, kteří se trápí a vyprávějí děsivé příběhy o selhání. Je lepší dýchat nebo poslouchat příjemnou hudbu.

Empatie nám pomáhá zamilovat se a cítit druhého

Pamatujte – i učitelé jsou lidé

Studenti velmi často démonizují učitele a věří, že sní o tom, jak se svými studenty u zkoušky selhat. Rozhodně vám to nedodá sebevědomí ani nezbaví stresu. Navíc jsou takové myšlenky daleko od reality.

Zkuste se na učitele dívat jako na obyčejné lidi. Mají vlastní rodiny, oblíbenou či nepříliš oblíbenou práci, známé názory na život a zajímavé koníčky. A rozhodně v noci neškrtí studenty, ani ty nejnedbalejší.

Tento lidský přístup odbourá zbytečný stres a pomůže k co nejpohodlnější komunikaci při zkoušce.

Nádech a výdech. Život je nádherný a zkouška ubíhá sama a dokonale. Teď už přesně víte, jak se před zkouškou uklidnit a přestat být nervózní. Použijte tyto tipy v relaci a v životě. A pokud nemáte čas psát a odevzdávat práci včas, nestresujte se! Stačí kontaktovat náš studentský servis.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: