Knihy pro zvýšení sebevědomí a sebevědomí

Podle studie náborové platformy hh.ru je 83 % respondentů připraveno přestat, pokud pociťují neustálý stres v práci, a 45 % už kvůli tomu změnilo zaměstnání.

Dobrou zprávou je, že toleranci vůči stresu lze rozvíjet. Aby se předešlo zneklidnění kognitivního a emočního stresu, je důležité mít spolehlivý základ, který spočívá v pevných osobních hranicích, vyjasněných vztazích se starými traumaty a sebevědomí.

Mluvíme o knihách, jejichž cvičení vám toho pomůže dosáhnout.

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

Redakční rada Media Netology

Vnitřní podpora. V každé situaci se vraťte k sobě

Anna Babichová

Anna Babich je psycholožka a odbornice na sebeúctu a seberealizaci. Babich ve své knize poskytuje nástroje, které jsou jasné a dostupné každému a které mohou pomoci při práci s destruktivními psychologickými postoji.

Nastartovat cestu k úspěšným dlouhodobým změnám – ve vaší kariéře, osobních vztazích, seberozvoji – není vždy snadné. Často se bariéry v našich hlavách stávají překážkami pro naše cíle. V této knize autor vysvětluje, proč je důležité žít podle vlastních hodnot – a jak na to.

Babich nabízí několik nástrojů, pomocí kterých v sobě můžete vybudovat psychologický základ. Čtenář si osvojí algoritmy pro překonání vnitřních zátek, bude se moci naučit rozpoznávat a zvládat své emoce a pocity, přijímat sám sebe a cítit svou hodnotu, zlepšovat vztahy s ostatními a konečně začít žít tak, jak chce.

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

Vnitřní dítě. Jak léčit traumata z dětství a najít harmonii se sebou samým

Charles Whitfield

Psychoterapeut Charles Whitfield je autor a odborník v oblasti duševních chorob, problémů s chováním a léčení z traumat a závislostí. A tato kniha, první svého druhu na téma diagnostiky a léčby následků traumatu z dětství, se stala moderní klasikou psychologie.

Statistiky úrazů dětí kolísají. Podle různých odhadů jimi trpělo 50 až 90 % populace. To znamená, že minimálně každý druhý člověk čelí problémům, kterým předchází přerušené spojení s naším pravým „já“ – ústředním prvkem lidského vědomí.

Whitfield ve své knize učí, jak být přítomen, identifikovat své potřeby, truchlit nad křivdami a traumaty a jak se vypořádat s problémy zotavení, vztahů a života.

Dítě ve vás musí najít domov. Vraťte se do dětství a opravte chyby dospělých

Stephanie Stahl

Německá psycholožka a psychoterapeutka Stephanie Stahl je autorkou knih o zvyšování sebeúcty, strachu ze závazku a partnerství. V roce 2016 se „Dítě v tobě musí najít domov“ dostalo do top 3 seznamu bestsellerů Spiegel.

READ
Hledání smyslu života: proč nemůžete najít sami sebe, rada od psychologa

Většina lidí může jen stěží označit své dětství za bezmračné. A málokdo si uvědomuje, jak moc nás dnes mohou minulé křivdy ovlivnit – komplikovat vztahy, brzdit sebe a kariérní rozvoj.

Stahl vypráví, jak najít společnou řeč se svým vnitřním dítětem a pokrýt potřeby, které jsou pro něj důležité, kterým člověk možná roky nepřikládal důležitost. Kniha obsahuje popis různých technik a cvičení, které čtenáři pomohou vyrovnat se s negativními postoji z dětství, utěšit a milovat své malé já, a tím získat sebevědomí a důvěru ve svět v přítomnosti dospělých.

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

Vnitřní síla. Jak se hlasitě vyjadřovat a naučit se hájit své zájmy

Kristin Neff

Doktorka psychologie, profesorka psychologie na Texaské univerzitě Kristin Neffová byla jednou z prvních, kdo prozkoumal oblast sebe-soucitu. Autor programu Mindful Self-Compassion, programu, který učí dovednosti sebesoucitu a škály pro měření a hodnocení sebesoucitu.

V této knize Neff mluví především k ženám a vysvětluje důležitost potvrzování hněvu. Jde přece také o ochotu bránit své hranice a svůj úhel pohledu, bez kterého nelze dosáhnout osobního i profesního úspěchu.

Na základě četných studií, výdobytků kognitivní psychologie, ověřených postupů a osobních zkušeností autor vysvětluje, jak se naučit být pevnější ve vztazích s druhými a měkčí ve vztahu k sobě. Najděte zdroj vnitřní síly a odvahy říci „ne“.

Sebesoucit. O síle soucitu a sebelaskavosti

Kristin Neff

Další významná kniha doktorky Kristin Neff, přední světové odbornice na téma sebesoucitu. Autor se zde zaměřuje na to, jak napravit destruktivní emocionální vzorce, abyste se pro sebe stali „dost dobrými“ a chytili za ocas skutečný život, nikoli představy o něm.

Jak zdůrazňuje Neff, naše kultura vybízí k tomu, být na sebe tvrdý. Lidé dnes neustále usilují o lepší verzi sebe sama, a v ideálním případě lepší než jejich okolí. Chce být krásnější, chytřejší, silnější, výkonnější, bohatší než ten druhý. Mnoho úsilí na této cestě je zřídka opodstatněné, protože vždy bude ve všech ohledech někdo úspěšnější.

Pro uklidnění vnitřního kritika, který podkopává naši sebeúctu, autor navrhuje změnit strategii a zaměřit se nikoli na úspěch, ale na soucit se sebou samým a svými nedostatky. Sebe-soucit má tři složky: všímavost, sebelaskavost a vnímání sebe jako součásti komunity. Kniha obsahuje praktická cvičení a příběhy, jejichž prostřednictvím se čtenář naučí být k sobě skutečně pozorný a stát se svým vlastním přítelem.

READ
Jaké jsou pocity: klasifikace a jak jim porozumět

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

8 knih o vnitřní podpoře: jak posílit své hranice a získat sebevědomí

Vaše hranice. Jak si udržet osobní prostor a najít vnitřní svobodu

Nancy Levine

Nancy Levine je systémově integrační konzultantka a autorka několika koučovacích programů, které učí klienty žít podle vlastních pravidel a dávat sebe na první místo. Je držitelkou titulu Master of Fine Arts v tvůrčím psaní a poezii.

Levine je přesvědčen, že schopnost určovat hranice je nezbytná pro každého – k tomu, aby mohl žít svůj život, nikoli život někoho jiného, ​​a plně uspokojit své potřeby. Zároveň je to pro mnohé těžké, protože vždy existuje obava, že někdo jiný nemusí akceptovat vaše právo na nezávislost. A tak kompromisy v průběhu let mohou vytvořit falešný pocit harmonie.

Kniha čtenářům vysvětluje, že ve skutečnosti hranice nevedou vždy ke konfliktu. Naopak mohou vztahy zralých lidí učinit lepšími a důvěřivějšími. Autor hovoří o technikách a konkrétních krocích, které čtenáři pomohou vybudovat potřebné hranice, aniž by ničily mezilidské vazby.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: