O odloučení od milovaného člověka

Termín vztah na dálkuNebo LDR, který se v angličtině běžně používá k popisu vztahů na dálku, má poměrně vágní definici. Spadají pod něj doslova všichni: od párů, které žijí ve stejném městě, ale raději žijí svůj život odděleně od sebe, až po lidi, kteří se seznámili na internetu a ještě neměli příležitost se seznámit. Například jen ve Spojených státech přibližně 14 milionů párů tvrdí, že jsou v LDR, z nichž 3,75 % jsou oficiálně manželé a 32,5 % dotázaných jsou studenti univerzit a vysokých škol.

Přes velmi vágní definici vztahů na dálku z nich většinou stále vyplývá, že se partneři nejsou schopni (nebo nechtějí) pravidelně scházet a většinou se delší dobu nevidí. Nejoblíbenější je samozřejmě případ, kdy lidé žijí v různých městech a nemohou se neustále vídat, nebo situace, kdy je jeden z partnerů nucen na delší dobu odejít za prací, studiem či z jiného důvodu.

Klady a zápory vztahů na dálku

Susan Winter, odbornice na vztahy, říká: “Lidé jsou stvořeni k tomu, aby hledali, usilovali a nacházeli”, – a to je snad klíčový problém naprosto každého vztahu na dálku. Chtě nechtě se nepřítomnosti partnera přizpůsobíme a posouváme se vpřed, žijeme svůj vlastní život a vyvíjíme se nezávisle na sobě a v některých případech nacházíme i nová spojení. V důsledku toho se mnoho párů rozchází mnohem rychleji, než kdyby udržovaly pravidelnou skutečnou komunikaci. Jedna studie zjistila, že průměrná délka vztahu na dálku je 3 roky oproti 7,3 roku u „běžného“ vztahu.

Ne vždy však partneři hledají někoho na straně a rozhodně ne každý vztah končí rozchodem. I přes zjevné nevýhody jsou totiž v takových vztazích i výhody, kterých můžete využít, když jste odloučeni od partnera.

Zdá se, že problémy spojené se vztahem na dálku převažují nad všemi možnými výhodami, což vede k závěru, že vztah za to nestojí. Ale konečné rozhodnutí je samozřejmě vždy na partnerech a ve skutečnosti můžete přežít i ten nejtěžší rozchod, pokud to upřímně chcete a jste připraveni se jeden o druhého snažit.

Jedna studie navíc ukázala, že páry, které žijí daleko od sebe, se v míře štěstí tolik neliší od těch, které mají možnost své partnery pravidelně vídat. Naopak si své spřízněné duše ještě více váží. “Když se nám něco nezdá nové, věnujeme tomu méně pozornosti.”říká klinický psycholog Joshua Klapow. Neustálá blízkost partnera podle jeho názoru tak trochu připomíná pravidelné pojídání oblíbeného jídla: po chvíli vás to i omrzí, přestává vám připadat tak chutné a jedinečné ve srovnání se všemi ostatními pokrmy. Totéž se děje s vaší drahou polovičkou: prostě si na partnera zvyknete a přestanete tolik dbát na to, proč ho milujete.

“Když jsme odděleni od , všechny vlastnosti člověka, jako je vzhled, vůně nebo konverzace, znovu získávají svou hodnotu.” říká Klapow. — Možnost se na chvíli odloučit je tedy v podstatě připomínkou toho, proč svého partnera milujeme. A je těžké to pochopit bez oddělení.”

READ
Proč dívky tloustnou, když jsou vdané?

Co se děje s mozkem, když nevidíme partnera?

Když jste spolu delší dobu, nebo máte alespoň možnost se pravidelně vídat, v tichosti si zvykáte na to, co vám vztah dává. Například při sexu se uvolňuje dopamin a serotonin, které ovlivňují náladu a celkový stav těla. K určitému uvolnění hormonů štěstí také dochází jednoduše v procesu komunikace s osobou, kterou milujete – například když spolu mluvíte, díváte se na film nebo děláte činnost, která vás oba baví.

Když jste ale od sebe, příležitosti k získání chybějících hormonů se mnohem zmenšují – přece jen musíte uznat, že komunikace prostřednictvím videa nebo korespondence je úplně jiná, než když se s partnerem potkáte osobně. Carla Marie Manley, klinická psycholožka a odbornice na vztahy, tvrdí, že neschopnost trávit čas se svou drahou polovičkou připravuje člověka o pozitivní účinky, které na organismus má kombinace hormonů fenyletylaminu, oxytocinu a dopaminu. “To může vést k pocitům osamělosti, depresi a touze znovu se spojit.”, vysvětluje Manley.

Také podle psycholožky hraje ve vztazích důležitou roli hormon oxytocin, který je zodpovědný za pocit stability a důvěry u vašeho partnera. Právě on vám připomene, proč jste se do tohoto konkrétního člověka zamilovali. Ale tady je problém: nejúčinnějším způsobem, jak pocítit plný příval tohoto hormonu, je sex. Ve vztahu na dálku není obnova intimity tak snadná, což zvyšuje míru stresu a s tím přichází nestabilní emoční rozpoložení až agrese, která mimochodem může směřovat na partnera.

Studie provedená Adlerovou univerzitou v Chicagu zjistila, že páry na dlouhé vzdálenosti pociťují více stresu, a to jak ve vztahu k sobě navzájem, tak ve vztahu k okolnímu světu. Autoři navrhli, že tento stav může být způsoben nedostatkem fyzického kontaktu. Potvrzují, že objímání, líbání, hlazení nebo jakýkoli jiný způsob fyzického projevu lásky pomáhá budovat důvěru, pocit stability a klidu.

Pokud pochopíte, jak vaše tělo, respektive mozek, reaguje na dlouhodobou nepřítomnost partnera, bude pro vás snazší ovládat impulzivní reakce a nechovat se vůči své drahé polovičce agresivně. Protože s velkou pravděpodobností je vztek, vztek nebo jakákoliv jiná negativní emoce projevem toho, že jste vlastně jen smutní, osamělí a po právu vám chybí milovaný člověk.

Co dělat, když se ocitnete na dálku

Nevzdávejte se vztahů

První odloučení bude obzvláště bolestivé, protože jste si již na svého partnera zvykli a vše kolem vám bude připomínat jeho nepřítomnost. Během tohoto období je obzvláště důležité nedělat emocionální rozhodnutí: dokud bude váš svět vykreslen v černých tónech, bude se vám budoucnost zdát nereálná a nesmyslná. Po pár týdnech se však novým podmínkám přizpůsobíte a rozchod se vám nebude zdát tak těžký.

READ
Způsoby, jak bez problémů zvětšit tloušťku penisu a jak je to realistické

Najděte společné cíle

Vztahy na dálku se mnohem snáze přežijí, pokud víte, proč to děláte. Pokud jste například nuceni se rozejít kvůli škole nebo dlouhé služební cestě, dohodněte si čas předem. Studium a práce netrvají věčně a určitě je možné předem naznačit přibližný čas budoucí schůzky. Pokud váš partner navždy odešel například do jiné země nebo města, pak se zamyslete nad tím, zda jste připraveni se k němu přestěhovat. Pokud ano, dejte si za cíl to udělat, jakmile se naskytne příležitost: pak vám očekávání shledání pomůže překonat těžké období.

Vymyslete společnou aktivitu

Dohodněte se, že spolu budete trávit čas, nejen si telefonovat, ale také se zapojovat do různých aktivit. Sledujte spolu filmy, hrajte hry, čtěte knihy a pak o nich diskutujte, vařte prostřednictvím videohovoru – existuje mnoho možností, jak spolu trávit čas na dálku. Zde je důležité vycházet ze svých tužeb a koníčků, jinak toto uspořádání přestane být žádoucí a změní se v nudnou rutinu.

Buďte k sobě upřímní

Když nevidíte svého partnera, není vždy možné odhadnout, jakou má náladu a co ho trápí. Proto, pokud vás něco znepokojuje, proberte jakékoli obavy otevřeně. Nashromážděné emoce, které nenašly svůj výraz, nakonec vyústí v nepříjemný konflikt a na dálku se hádka řeší ještě hůř než v reálném životě.

Udržujte fyzickou intimitu

Moderní technologie poskytují mnoho příležitostí k vzájemnému uspokojení fyzických potřeb na dálku: od sextingu a sdílení erotických videí a fotografií až po hračky na dálku, které lze ovládat odkudkoli. I když jste byli dříve k této aktivitě skeptičtí a lpěli výhradně na tradičním sexu, bylo by dobré své názory přehodnotit: budete tak mít větší šanci udržet si vášeň a intimitu i ve vztahu na dálku.

Dálkové milostné příběhy slavných lidí

Anton Pavlovič Čechov se setkal s Olgou Knipperovou v roce 1898, krátce před premiérou hry „Car Fjodor Ioannovich“, ve které herečka získala hlavní roli. Kvůli aktivně se rozvíjející tuberkulóze byl však Čechov nucen odejít do Jalty, kde zůstal navždy. Vzali se v roce 1901, ale nadále žili v různých městech, protože Čechov se nechtěl vrátit do Moskvy a Knipper se odmítl vzdát své divadelní kariéry. Někteří říkají, že se někdy chtěla přestěhovat, ale Anton Pavlovich trval na tom, aby pokračovala v tom, co milovala. Výsledkem bylo, že jejich vztah vydržel šest let až do Čechovovy smrti, skládal se z více než 400 dopisů a jen pár skutečných setkání.

Denis Diderot, francouzský pedagog a filozof, a jeho milenka Sophie Volant byli ve vztahu na dálku 13 let. Jejich láska vzplanula na jedné z večírků a neškodná výměna poznámek přerostla v hlubokou lásku. Během této doby Diderot napsal více než 500 dopisů své paní lásce, z nichž 187 se dochovalo dodnes.

READ
Co dát svému milovanému klukovi na 2 roky vztahu: nápady a tipy

Dva roky před svatbou vedli Otto Bismarck a jeho manželka Johanna von Puttkamer dlouhou korespondenci, ve které Bismarck vyznával své city a mluvil o své milované nesmírně láskyplně. Protože jeho vojenská kariéra teprve začínala nabírat na obrátkách, nemohl se kvůli Johanně všeho vzdát, ale v roce 1847 se konečně vzali. Později se v jejich společném životě střídala setkání a dlouhé odloučení, ale i po 40 letech oslovoval německý kancléř svou manželku v dopisech pouze jako „milovaná“.

Honore de Balzac a jeho jediná manželka Evelina Ganskaya si dopisovali 18 let, než se konečně vzali. V roce 1832 Evelina, aniž by odhalila své jméno, vstoupila do korespondence se spisovatelem, když byla vdaná. V roce 1842 zemřel její manžel Václav Ganský, ale ovdovělá manželka stále neusilovala o svatbu s Balzacem, protože chtěla dědictví svého manžela předat své jediné dceři. Pár se vzal až v roce 1850 – jejich štěstí však bylo krátkodobé, protože Balzac o pět měsíců později zemřel, ale jeho žena zůstala po jeho boku až do posledního dne.

Separace je dramaticky zabarvené slovo. Jeho význam ve vysvětlujících slovnících je interpretován jako „žít daleko od někoho, kdo je blízký a drahý“. Každý z nás musí minimálně v životě zažít odloučení. Může být krátký nebo dlouhý, ale rozhodně zanechá tíhu v srdci a úzkost v duši.

Je velmi těžké smířit se s kilometry vzdálenosti, která mezi milujícími lidmi vzniká, ale existuje pár jednoduchých technik, které tuto situaci usnadňují.

Na dálku vroucně milují a hlouběji si rozumí

Důvody, které vedou k potřebě být daleko od těch, kteří jsou vám drazí, mohou být různé, ale samotná skutečnost, že nemáte příležitost mít přímý kontakt s milovanou osobou, může vážně ovlivnit váš psycho-emocionální stav. Proto byste žádnou situaci související s rozchodem neměli podceňovat.

Biochemie rozpadu

Překonání rozchodu se zdá jako nemožný úkol, když jste v procesu rozchodu, protože začíná fungovat složitá biochemie separace. Co to znamená? Abychom to pochopili, musíme si uvědomit, že naše tělo produkuje hormony. Jde o biologicky aktivní látky, jejichž nedostatek či nadbytek přímo souvisí s náladou, schopností radovat se ze života, radovat se z práce nebo kreativity.

Hormony, jako nic jiného, ​​jsou spojeny s emočním pozadím člověka. K produkci jakéhokoli typu hormonů dochází v reakci na vnější nebo vnitřní podněty. Jedním z těchto nejdůležitějších dráždidel je neustálá komunikace s milovanou osobou. Díky tomu vznikají hormony radosti – dopamin a serotonin. Pokud je vztah stabilní, pak je množství těchto látek ve vašem těle na obvyklé úrovni. Jakákoli změna v procesu komunikace však způsobuje nedostatek těchto hormonů. A pak se nálada zhoršuje, objevuje se pocit osamělosti a úzkosti.

READ
Volitelné osobnostní rysy: jaké to jsou?

Pokud vezmeme v úvahu případ odloučení od milovaného člověka, který je vaším sexuálním partnerem, pak je třeba zmínit další typ hormonu: oxytocin. Oxytocin je zodpovědný za pocit stability a důvěry v partnera. Porušení normální hladiny této látky může vést ke zvýšené hladině stresu, nestabilnímu emočnímu stavu až projevům agrese.

Vztah na dálku

Abyste se vyhnuli nepříjemným důsledkům odloučení, je velmi důležité umět stabilizovat svůj psycho-emocionální stav v období, kdy váš milovaný již není nablízku. K tomu je třeba si uvědomit, že nucené odloučení je dočasné a není nic fatálního. Čas pomine a s největší pravděpodobností se vše vrátí do normálu. Měli byste také pamatovat na to, že nemůžete ovlivnit okolnosti, které rozchod způsobily.

Proto byste neměli situaci dramatizovat a rozhoupat kyvadlo negativních emocí. Nejsprávnějším rozhodnutím je přijmout to, co se děje, klidně, s jasným pochopením situace, bez projevu podráždění, hněvu nebo paniky.

Separační strategie

Strategie chování při odloučení od milovaného člověka je jednoduchá, ale i tak bude vyžadovat určité úsilí.

Komunikační režim

Prvním bodem této strategie je udržovat pravidelnou komunikační rutinu. Kontakt můžete udržovat v jakémkoli dostupném formátu: telefonní hovory, online chaty, video zprávy v instant messengerech, kde se nejen slyšíte, ale i vidíte.

Výměna informací o výsledcích uplynulého dne nechť proběhne v přátelském, vřelém rozhovoru, který lze doplnit fotografiemi a videi. To se stane nezbytnou zásuvkou, která vám umožní uvolnit nahromaděné napětí nebo poskytnout příležitost cítit potřebnou podporu v obtížné situaci.

Síla slova

Není žádným tajemstvím, že v každodenním životě obvykle nepřikládáme důležitost laskavým slovům při komunikaci s blízkými. Ale v případě, kdy vás dělí vzdálenost, právě taková slova se mohou stát částečnou kompenzací nemožnosti osobní komunikace. Nešetřete proto příjemnými slovy a komplimenty svému milovanému, i když k nim není žádný zvláštní důvod.

Snová energie

Mentálně jsme všichni schopni vytvářet živé obrazy a tím programovat budoucí události. Dovolte si ve své fantazii vytvářet obrazy vaší společné budoucnosti, ať už je to jen klidný večer doma nebo veselé společné cesty a procházky. Jedním slovem, zkuste snít! To uvolňuje napětí a posiluje vědomí, že každé odloučení má své hranice a definitivně skončí.

Zajímavé vlastnosti

Nedovolte, abyste se zavěsili na své vnitřní emocionální zážitky: vytváří to zbytečný stres a situaci jen zhoršuje. Využijte svůj volný čas ke sportu, nakupování nebo ke svému oblíbenému koníčku. To naplní váš den a vaše myšlenky užitečnými emocemi a bude to také příjemný bonus, když dostanete dlouho očekávaný telefonát – budete moci říct, jak zajímavý a užitečný byl váš čas.

Schopnost zapojit se do seberozvoje je navíc pro dospělého velmi důležitou dovedností. Ostatně i při společném soužití v jakémkoliv vztahu je míra soběstačnosti velmi důležitá. Dovolte si proto rozšířit svůj osobní prostor.

READ
O lásce svými vlastními slovy - zvažte hlavní věc

Starat se o sebe

Může se to zdát samozřejmé, ale pod tlakem emocí lze někdy zapomenout i na ty nejjednodušší potřeby. Zhluboka se tedy nadechněte a zapamatujte si nejzákladnější potřeby každého dne. Pijte hodně vody, jezte třikrát denně, dostatečně spěte, choďte do práce, dávejte pozor na děti a věnujte se svým obvyklým domácím pracím. Čím lépe se cítíte, tím více můžete udělat. Dělání rutinních věcí vám vždy pomůže cítit se mnohem klidněji.

Rozpoznání problému

Prožívání odloučení je proces, kterým musíte projít, není možné se dobrovolným rozhodnutím přinutit, abyste se o to méně starali. Neexistuje žádný magický okamžik, ve kterém by měl člověk přestat trpět odloučením. Nespěchejte, ale nechte své tělo a mysl zažít, co se děje. Snad vám to pomůže nahlédnout do hlubin vlastního podvědomí a lépe porozumět sami sobě.

Hledání podpory

Použijte svůj vlastní podpůrný systém, ať už se jedná o členy rodiny, blízké přátele nebo psychologa. Je velmi důležité, abyste měli možnost sdílet vše, čím procházíte. Odloučení od milovaného člověka s sebou přináší mnoho změn a v takovou chvíli je lepší shromáždit kolem sebe ty, kteří jsou vám drazí a dobře vědí, jak si můžete v této těžké době pomoci udržet pozitivní přístup. Tím, že najdete útěchu u svých blízkých, uděláte chytré kroky k pozitivním změnám v sobě.

Shrnutí

Naučit se zvládat rozchod je těžké, ale je to možné. V každém případě byste si měli pamatovat, že to není jen obtížná životní okolnost, ale také příležitost přinést něco nového do vašich plánů. To je také příležitost podívat se na sebe a svého blízkého zvenčí a vyzkoušet sílu vašeho vztahu. Hlavní je nasměrovat svou životní energii kreativním směrem a věřit, že vaše nucená samota nebude příliš dlouhá. Nezapomeňte držet hlavu vzhůru a doufat v to nejlepší!

Stanovisko

Vera Nomarskaya, psycholožka:

– Udržovat vztah na dálku je dřina. Pokud jste v této situaci po dlouhou dobu, pravděpodobně nastanou chvíle, kdy budete pochybovat, že odloučení skončí. A to je v pořádku.

Moje rada je tato: pokud je to možné, sledujte stejné televizní pořady, čtěte stejné knihy, poslouchejte stejné podcasty a hudbu, sdílejte zprávy mezi sebou. Tyto druhy věcí podpoří váš společný základ a pomohou vám zůstat ve spojení, zvláště pokud jsou vaše každodenní povinnosti a umístění zcela odlišné.

Prožít odloučení není snadné, ať už to je cokoliv. Pokud se ale jedná o dlouhodobý vztah a vy dva jste už kolem sebe vybudovali většinu svých životů, měli byste mít vždy víru, že vše bude v pořádku a brzy se zase budete tulit.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: