Příznaky stresu a deprese – pojďme si to rozebrat bod po bodu

Deprese je duševní stav charakterizovaný depresivní náladou, pesimismem, nedostatkem radosti ze života a oblíbených činností a potížemi se zapamatováním a soustředěním.

Podle Světové zdravotnické organizace postihuje tato porucha více než 300 milionů lidí na světě. Jednou z hlavních příčin poruchy je stres: negativní události v životě (rozchod, ztráta zaměstnání nebo cenného majetku, smrt blízkého člověka), dlouhodobé konflikty s příbuznými, kolegy, známými. K takovým reakcím jsou zvláště náchylné ženy jakéhokoli věku.

Naše tělo vydrží hodně. Pokud ale negativní vliv prostředí svou silou přesahuje jeho možnosti nebo trvá příliš dlouho, tělo to nevydrží, zásoby se vyčerpávají – člověk onemocní. Odpočinek zde nepomůže, je nutná léčba.

Stres je obvykle chápán jako nespecifická ochranná reakce organismu, která je způsobena vlivem fyzických (bolest, nachlazení, infekce) nebo psychických faktorů (osobní zkušenosti, změny obvyklého způsobu života). Při dlouhodobé expozici ztrácí stresová reakce své ochranné vlastnosti a začíná mít na tělo škodlivý účinek.

Vlivem silné negativní události (tzv. psychotrauma) nebo chronického stresu vzniká psychogenní deprese. Pro člověka je obtížné pracovat a soustředit se, rychle se unaví, svět kolem něj se stává šedým, nudným, neradostným. Trpí tím vaše kariéra i osobní život – stres se jen zvyšuje. Proto je důležité nejen včas diagnostikovat, ale také vědět, jak překonat stres a deprese, aby se nemoc nespustila a nevedla k hospitalizaci.

Projevy deprese a stresu

Hlavními projevy stresu jsou úzkost a neklid. Člověk si neustále dělá starosti, často bez adekvátního důvodu, „kvůli maličkostem“. Snadno se přidává únava, poruchy spánku (neklidný spánek, brzké vstávání před budíkem, denní ospalost), podrážděnost. Není neobvyklé zažít záchvaty paniky, které se vyznačují náhlými záchvaty úzkosti a strachu.

Přesnou diagnózu může stanovit pouze zkušený psychoterapeut. Je důležité určit typ deprese, protože každá možnost má svůj vlastní léčebný režim.

Hlavní příznaky deprese jsou tzv. depresivní triáda, která zahrnuje:

  • špatná nálada, deprese, deprese;
  • mentální retardace – letargie, pasivita, mlčenlivost, nedostatek emocí, ztráta chuti k jídlu, nedostatek iniciativy; myšlenky kolem stejných starostí, často neopodstatněné pocity viny, pesimismus;
  • motorická retardace – těžká slabost, pocit bezmoci, člověk se snaží zaujmout jednu pozici a nemusí se několik dní hýbat – například leží v posteli, neustále se dívá do stropu. Někteří lidé naopak nenajdou místo pro sebe – úzkostlivě chodí po místnosti, lomí rukama a pláčou.
READ
Způsoby, jak předcházet stresu

Jedním z příznaků, který významně snižuje kvalitu života pacienta s depresí, je porucha spánku. Vyznačuje se neschopností usnout na dlouhou dobu a krátkým, povrchním spánkem, který nepřináší pocit odpočinku. Nespavost, stres, deprese jsou projevy duševních chorob a problémů v nervovém systému. Poruchy spánku by vás měly upozornit a stát se důvodem ke konzultaci s odborníkem.

Poruchy spánku – nespavost, časné probouzení – to jsou často první příznaky počínající deprese. Je lepší se okamžitě léčit, protože pak je práce stále obtížnější, nechcete vycházet z domu, přicházejí myšlenky na sebevraždu.

Příznaky stresu a deprese jsou často jemné. Člověk může dlouho popírat nebo si nevšimnout, že mu stres ubírá stále více sil. Deprese a únava, podrážděnost a potíže se soustředěním jsou vnímány jako norma, člověk si nepamatuje, že to bývalo jinak. Odpočinek a změna prostředí, strava bohatá na vitamíny pomůže jen spolu s hlavní léčbou – psychoterapií a medikamentózní podporou.

Léčba deprese a stresu

Bohužel neexistují žádné laboratorní ani přístrojové metody pro diagnostiku stresu a deprese. Jedinou možností je obrátit se na zkušeného psychoterapeuta nebo psychiatra. Jedině tak si můžete být jisti účinností a bezpečností léčby.

Dobrého lékaře najdete na internetu na základě informací o jeho vzdělání – důležitá je nejen primární specializace, ale i doplňkové kurzy: lékař si musí pravidelně zvyšovat kvalifikaci a znát moderní standardy diagnostiky a léčby. Dalším kritériem jsou recenze pacientů.

Psychoterapie je nejčastější nemedikamentózní léčba duševní deprese a stresu.

Podle závažnosti poruchy začíná léčba buď nemedikamentózními metodami (psychoterapie), nebo jejich kombinací s léky.

Některé typy psychoterapie, které se používají při depresi a stresu:

  • kognitivně behaviorální terapie;
  • biofeedback terapie;
  • Gestalt terapie;
  • autogenní trénink;
  • písková terapie;
  • rodinná a skupinová psychoterapie.

Léky se užívají podle indikací. Hlavními léky na depresi a stres jsou antidepresiva. Normalizují náladu, obnovují radost ze života a schopnost radovat se a prožívat živé emoce. Dále se používají trankvilizéry (léky proti úzkosti), nootropika (zlepšují krevní oběh a trofismus v mozku) a vitaminová terapie. Každý lék, i ten nejbezpečnější, má několik pracovních účinků najednou, takže kombinace a dávkování léků musí volit psychoterapeut.

READ
Přátelství po sexu - možnost nebo nepokračovat ve vztahu

V současné době se mnoho lidí dostává do různých stresových situací. Můžete se z nich zotavit pitím relaxačního čaje a koupelí. Existují však incidenty, které způsobují vážné otřesy emočního stavu člověka. Překonat tyto problémy bez zásahu psycholog vyžaduje to hodně úsilí. Obyvatelstvo se zajímá o to, jak obnovit nervový systém a duševní zdraví.

Zdraví lidských orgánů závisí na úspěšném fungování Nervový Systém. Jeho vyčerpání může způsobit nejen podrážděnost, únavu, Deprese, ale i další závažná onemocnění. Proto musíte převzít odpovědnost za své zdraví. Je nutné umět obnovit duševní zdraví prostřednictvím fungování Nervový Systém.

příznaky stresu

Chcete-li identifikovat stres, musíte znát jeho příznaky:

  • nervozita a podrážděnost
  • nezájem o život
  • náhlá změna nálady
  • agrese vůči ostatním
  • nestabilní spánek a nespavost
  • nedostatek chuti k jídlu
  • roztržitost a nepozornost
  • stav bezmoci
  • apatie
  • pesimistické myšlenky
  • depresivní nálada
  • nedostatek touhy a síly něco udělat

Příčiny deprese

  • problémy v práci
  • finanční problémy
  • potíže s ubytováním
  • problémy ve vztazích s druhými lidmi
  • špatný zdravotní stav
  • rozchod s partnerem
  • sebepřijetí
  • nedosažení cílů
  • smrt blízkých

Je velmi důležité analyzovat příčiny stresu, aby se obnovil nervový systém. Bez sebeanalýzy nelze depresi překonat. Člověk musí pochopit, proč reaguje na různé incidenty nervový systém reaguje obzvlášť bolestivě. Každému se může stát něco špatného. Je však důležité umět se s problémy vyrovnat.

Odborníci doporučují různé aktivity vyrovnat se s depresí sami. Například:

  • sportování
  • zooterapie
  • smíchová terapie
  • relaxační techniky
  • změna prostředí a získávání nových zkušeností
  • zvukovou terapii
  • lázeňské procedury doma

Sportovní aktivity

Fyzická aktivita má pozitivní vliv na kvalitu těla, zdraví a náladu. Brain lidská produkce hormon štěstí, když se věnuje fyzické aktivitě. Tím hormon nervový systém se obnovuje. Takhle odezní deprese.

Zooterapie

Kočky a psi mohou vycítit změny nálad svých majitelů. Když člověk komunikuje se svými mazlíčky, jeho nálada se zlepšuje. Jeho duševní klid je stabilizovaný.

Terapie smíchem

Nervový systém lze obnovit smíchem, radostí a pozitivními emocemi. Smích je dechové cvičení. Během smíchu se v těle ukládá kyslík a obnovuje se psychika. Je třeba hledat pozitivní momenty.

Relaxační techniky

Existují různé techniky, které lze použít k posílení nervového systému a relaxaci. Jsou to meditace, jóga, dechová cvičení.
Změna prostředí a získávání nových zkušeností
Můžete se setkat s přáteli a jít na nové místo. Člověk může na výlet i do jiného města.

READ
Vyznání lásky svému manželovi vlastními slovy, dokud nebudete plakat

Zvuková terapie

Můžete poslouchat zvuk, který člověka uvolní. Dobré na psychiku zvuky příroda, tibetské mísy, klasická hudba atd.

Lázeňské procedury doma

Provádění lázeňských procedur doma bude mít pozitivní vliv na psychiku. Můžete si dát horkou koupel, zapálit vonné svíčky a poslouchat relaxační hudbu.
S pomocí těchto tipů tedy můžete posílit svou psychiku a stav mysli. To pomůže vyhnout se vážným duševním chorobám.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: