Jak věci správně utřídit?

Pokud je jeden z partnerů s něčím nespokojený, je velmi těžké udržet „špatný mír“ – stejně se z toho vyvine „dobrá hádka“. Když dojde trpělivost, nelze se vyhnout zúčtování – to je naše psychologie. Pokud se budete před problémy schovávat a doufat, že nedorozumění zmizí samo, můžete se dostat do slepé uličky.

Psychologie hádek: proč se to děje?

Lidé si často nechávají stížnosti a stížnosti pro sebe a pečují o ně, dokud „nevybuchnou“. Existuje další extrém – při sebemenším podráždění se manželé promění v „sopku“ a zničí vše kolem nich.

Zvládnout umění hádky není snadné. Každý den musíte ovládat techniky, studovat techniky a analyzovat konkrétní situace. Pak pochopíte, co je psychologie hádky a zjistíte, jak z ní těžit.

Hlavním důvodem, proč lidé věci řeší, je výměna energie. Všichni máme emoce, bez nich nemůžeme žít ani den. Lidé si pochutnávají na lahodném jídle, obdivují krásný západ slunce a jsou smutní, protože nedokázali naplnit něčí očekávání. Emoce obsahují energii, takže ovlivňují náš stav, díky nim se mění psychika.

Problém je v tom, že negativní emoce jsou mnohem silnější než pozitivní. To je důvod, proč lidé mají rádi strašidelné filmy, hazardní hry a čtou dramata. Negativní emoce vámi otřásají, vzrušují a nutí jednat. Psychologie vztahů má zvláštnost – možná si nevšimneme všeho dobrého, co pro nás člověk dělá, ale jeho sebemenší prohřešek v nás vyvolává silné rozhořčení.

Negativní emoce rychle vychladnou. Proto člověk podvědomě dělá vše, aby získal „novou část“ – to je psychologie. Vždy bude důvod k hádce: neumyl jsi talíř, neodložil si ponožky, dostal jsi malý plat.

Zdá se, že vše je jednoduché: řekli jste urážlivé slovo a přijali jste emoce. Hádky ve velkém jsou ale nebezpečné, protože v sobě nesou spoustu negativity a nezanechávají příjemnou pachuť. Pokud často vytvoříte „skandál bez pravidel“, rodina se rozpadne.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Psychologie mužů a žen během hádky

Psychologie mužů a žen během hádky

Když jdeme do herny nebo nebezpečných atrakcí pro nové emoce, jasně chápeme, jaký princip jednání je za nimi. Proto se cítíme sebevědomě a nebojíme se zranění.

Hádky, které ženy pravidelně mají v rodinách, jsou nelogické. Jakékoli zúčtování, které nedodržuje pravidla, představuje nebezpečí pro emocionální stav. Ženy v hádce vyhazují negativitu, podléhají náladě a často naznačují skrytý podtext. Muži naopak vidí jen „špičku ledovce“, vše berou doslova a nehledají skrytý význam. Proto je pro zástupce opačného pohlaví tak těžké si navzájem porozumět – mají odlišnou psychologii vztahů.

READ
Kompatibilita s dívkou Vah Panna

Psychologie vztahů: vítězná strategie

Všechny ženy znají ten pocit, kdy váš manžel absolutně nechápe, co od něj chcete. Můžete strávit hodiny vyjadřováním svých stížností, ale nakonec nikdy nedojdete ke společnému jmenovateli. Psychologie mužů je taková, že je pro ně obtížné vnímat vágní informace.

Pokud chcete, aby vás manžel slyšel, nazývejte věci pravými jmény a svá tvrzení jasně formulujte. Mluvte málo a k věci – tím se zvýší šance, že vám manžel bude rozumět.

Nepřehánějte obviňování. Jedna hádka – jeden „článek“. Pokud je příliš mnoho negativity, manžel z obviněného se bude muset stát advokátem, aby se mohl bránit. Nemluvte o tom, co dělá, ale o svých pocitech v tuto chvíli: „Cítím se zklamaný, když říkáš. “, „Zlobím se, když to uděláš. “. Takové fráze vám umožní vybudovat konstruktivní dialog.

Zástupci silnějšího pohlaví jsou rozzuřeni, když ženy „přeskočí“ na minulé křivdy a obviňují je ze všech hříchů najednou – to je psychologie mužů. Nyní je důležitý pouze jeden důvod hádky, kvůli které k neshodě došlo. Když se noříte do minulosti, jste odvedeni od skutečného problému, který zůstane nevyřešený.

Zobecnění situaci zhorší – to je psychologie hádky. Vyhněte se frázím jako „Vždycky. “, „Nikdy. “. Nesrovnávejte svého manžela s jeho rodinou nebo přáteli – to muže dráždí a ztrácejí touhu se s vámi setkat na půli cesty. Neodkazujte se na slova jiných lidí. Psychologie vztahů je taková, že máte vlastní rodinu a záleží jen na vašem názoru.

Už jako dětem nám vysvětlovali, že říkat jména je špatné. Ale z nějakého důvodu na to v dospělosti často zapomínáme. Proto si v zápalu emocí dovolujeme pronášet sprostá a urážlivá slova vůči manželovi. Zanechávají nepříjemnou pachuť i poté, co se uzavřete, takže se naučte ovládat – základní respekt a zdvořilost ještě nebyly zrušeny.

Za žádných okolností byste neměli ublížit mužské hrdosti a hrdosti. Ne všechny ženy tomu věří, ale ve skutečnosti je psychologie mužů taková, že jsou zranitelní a podezřívaví. Zvláště bolestně snášejí výsměch o svých intimních schopnostech.

READ
Známky deprese u dospívajících a její příčiny - jak pomoci se z ní dostat

Tabu v hádkách. Rady lékařů

Tabu v hádkách. Rady lékařů

Existují pravidla, která by se nikdy neměla porušovat, pokud chcete, aby vám hádka pomohla problém vyřešit, a ne ho zhoršit.

Nekritizujte svého milovaného. Pokud máte chuť říct něco jako: „Vždycky všechno zkazíš,“ počítejte do 10 a zkuste se uklidnit. Muž, jehož žena neustále kritizuje, ztrácí chuť pro ni cokoliv udělat.

Zabíjející ticho a ledový chlad nejsou nejlepšími nástroji k ovládání muže. Ničí vztahy, odcizují manžele od sebe – to je psychologie vztahů. Mezi ženské „nepřátele“ patří smrkání, koulení očí a další dívčí „triky“. Taková hrubá manipulace dráždí silnější pohlaví a časem si na to zvyknou a přestanou na to úplně reagovat – taková je psychologie mužů.

Rady lékařů v oblasti psychologie se scvrkávaly na fakt, že rodina je neustálé hledání kompromisů. Vždy proto argumentujte svým pohledem, snažte se partnerovi sdělit své myšlenky a emoce. Pamatujte, že požáru je snazší zabránit, než ho uhasit, takže nevystavujte svůj vztah riziku.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Při diskusích o nahromaděných problémech partneři často zapomínají na pravidla komunikace: navzájem se obviňují a dokonce se urážejí a jsou osobní. Záležitost, která byla plánována k projednání, zůstává bez dozoru a hádka se jen stupňuje. Psycholožka z Centra kvality života Evgenia Medvedeva vysvětluje, jak věci rozumně vyřešit.

READ
Co je charisma a charismatický člověk? Charisma vůdce

1. Odstraňte ze své řeči soudnost.

Je důležité přesně pochopit, jak vyjadřujete své myšlenky. Člověk posuzuje a označuje, když používá hodnotící jazyk – „jsi špatný“, „nerozumíš mi“. To může vést k bariérám v komunikaci a obranným reakcím partnera. Místo „jsi flákač“ můžete říct „na oblečení máte špinavou skvrnu“ a místo „ignorujete mě“ můžete říct „dnes jste nezvedal telefon“. Naučte se komunikovat popisným jazykem – uvádějte fakta bez posuzování, abyste u svého milovaného nevyvolali nežádoucí reakce.

2. Buďte konkrétní, nezobecňujte.

Nepoužívejte ve svém projevu zobecňující slova a konstrukce. Jsou rozpoznatelné podle značek jako „vždy“ nebo „nikdy“. Například větu „nikdy mi nevěnuješ pozornost“ může druhý partner vnímat velmi bolestně. S tím nebude souhlasit, protože si bude pamatovat poslední společně strávený víkend. To znamená, že to není „nikdy“, ale „dnes“.

3. Naučte se mluvit přesně o tom, co chcete.

Naučte se uvědomit si, co přesně chcete, a promluvte si o tom přímo se svým partnerem. Řekněme, že manželka řekne svému manželovi, že často zůstává v kanceláři až do pozdních večerních hodin a měl by více odpočívat. Po nějaké době se přihlásí do posilovny. Dobrá zpráva, ale rozhodně to není to, co chtěla. Neupřesnila, že by se ráda dvakrát týdně procházela s manželem v parku.

Každý člověk má o všem svou vlastní představu. Potíže mohou nastat, pokud spolu mluvíme o něčem abstraktním a nekonkrétním: spravedlnosti, štěstí, harmonických romantických vztazích. Partner možná ani nechápe, o čem mluvíme – v jeho mysli je všechno jinak.

4. Komunikujte s požadavky, ne s požadavky.

Žádost předpokládá možnost odmítnutí, žádost nikoli. Měli jste například těžký den v práci a večer vám váš blízký navrhuje strávit večer s přáteli. Odmítnete a pak se ukáže, zda to byla žádost nebo požadavek. Pokud váš partner klidně reaguje na odmítnutí, je trochu naštvaný, že budete trávit čas odděleně a chodí za přáteli sám, znamená to, že to byla z jeho strany skutečně žádost. Ale pokud vás v reakci začnou obviňovat ze sobectví, je to požadavek, kde se neočekávalo odmítnutí.

Pokud něco požadujete znovu a znovu, nakonec váš partner pocítí strach: bojí se reakce milované osoby a následného trestu, bojí se mluvit o svých potřebách. To vytváří vzdálenost mezi lidmi.

READ
Jak se stát ideální pro dívku

5. Neberte dohady jako fakt.

Partneři mohou přijmout jejich dohady a interpretace jako pravdu. Nekontrolují, zda je to skutečně pravda. Řekněme, že někdo začne podezřívat druhého ze zrady. Přemýšlí o sobě a myslí si, že jeho milovaná má poměr a dokonce se chystá odejít za někým jiným. Člověk situaci nijak nevysvětluje a nevyjasňuje a následně se od svého blízkého vzdaluje. Partner, který si není vědom dohadů, si výslednou vzdálenost vykládá po svém: není dost dobrý a možná jeho milovaná potkala někoho jiného.

Nedostatek dialogu, interpretace jednání bez upřesnění a vyjasnění, zvyk o něčem přemýšlet a hádat – to vše vytváří ve vztazích odstup. Je velmi důležité naučit se mluvit se svým partnerem a na to existují různé techniky. Stojí za to zavést shrnutí a parafrázování – naučit se skutečně slyšet, co vám říkají, pokusit se převyprávět, co jste slyšeli, a ujasnit si, jak správně jste to pochopili. Někdy se lidé navzájem slyší a interpretují různě. Měli byste svému milovanému sdělit, že technika shrnutí se zavádí ne proto, že vás váš partner špatně slyší, ale proto, že chcete pochopit, zda dokážete jasně a kompetentně vyjádřit své myšlenky. Lidé se tak budou pomalu, ale jistě lépe slyšet a chápat význam toho, co se říká.

„Pološťastné páry“: proč mizí sex v dlouhých a stabilních vztazích?

6. Buďte si vědomi své vlastní intonace a tónu hlasu.

Můžete vyslovit frázi se stejným významem a stejnou sadou slov, ale s odlišnou intonací. A na každý z nich budeme mít úplně jinou reakci. Stává se, že člověk, který se zvenčí neslyší, si myslí, že vždy mluví klidně. Ale když je slyší zvenčí, může být velmi překvapen. Sledujte, jak mluvíte: zda je vaše intonace vysoká nebo nízká, zda jsou ve vašem hlase kovové tóny. Nevhodná intonace může při komunikaci působit proti vám.

7. Nezaměřujte se na negativní

Jen vy si vybíráte, na co zaměříte svou pozornost. Místo abyste si všímali jen negativních stránek v chování svých blízkých, snažte se najít rovnováhu – zaměřte se nejen na to špatné, co vede k hádkám a opomenutím, ale vyzdvihněte i vše dobré, co zůstane bez povšimnutí. Udělejte si zvyk děkovat si za hezké chvíle, vážit si jich, i když jste pár už velmi dlouho a víte, že se máte rádi.

READ
Význam komunikační funkce pro člověka: proč a proč lidé komunikují

Každý člověk má svou životní zkušenost – rodinu, předchozí vztahy. Každý člověk má v životě svá vlastní pravidla. Mluvte, domlouvejte se, vytvářejte nová pravidla a diskutujte o změněných. Pokuste se pochopit, co se ve vztahu změnilo a proč některé z nich zmizely.

8. Pamatujte, že jste zodpovědní za své emoce a činy.

Naše myšlení je zodpovědné za emoce a chování.Sami interpretujeme situace, vyhodnocujeme je a dáváme jim smysl. Řekněme, že jste si domluvili schůzku a váš partner má zpoždění. Můžete na to reagovat různými způsoby: buďte rádi, že máte ještě čas, vztečte se a začněte věci řešit, nebo se úplně vyděsíte a myslete si, že se cestou na schůzku stalo něco špatného. Jsme zodpovědní za své emoce a sami je řídíme. Uvědomte si, proč ve vás ten či onen pocit vznikl a co jste vlastně chtěli. Možná váš hněv není způsoben konkrétní osobou, ale tím, že jste od něj nedostali to, co jste chtěli.

9. Udržujte konverzaci ve správném prostředí

Je důležité vyčlenit si čas a prostor na projednání důležitého problému, který se nemusí každou chvíli vyřešit. Neměli byste zavádět nová pravidla na vrcholu emocí nebo se snažit dokázat, že má někdo pravdu nebo ne. V době diskuse je důležité, aby byli oba partneři dobře najedení, klidní a uvolnění. Je lepší neřešit mnoho problémů najednou, ale soustředit se na jeden a smysluplně o něm diskutovat. Při takovém rozhovoru je nutné udržovat s partnerem oční kontakt. Buďte plně přítomni v tomto rozhovoru, jinak se problém nevyřeší. Při vzájemné komunikaci je důležité pamatovat si své emoce a pocity, ale neměli byste zapomínat ani na toho druhého. Je to velmi důležité. Koneckonců, kdo by mohl být cennější než blízcí lidé, kteří jsou vedle vás?

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: