Podzimní deprese – 6 způsobů, jak se vyrovnat s blues

Podzim je obdobím dešťů, chladu a někdy i špatné nálady. Někomu se začne stýskat po létě a smutně myslí na zimu a nadcházející nachlazení. Právě v tomto ročním období může nastat psychická krize, která může vést ke smutným pocitům a smutným myšlenkám. Existuje něco jako podzimní deprese? Jaké jsou její příznaky a příčiny? Dá se i na podzim zbavit špatné nálady a být šťastný? Odpovědi jsou v tomto článku.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Lidská psychika, deprese a podzimní blues

Lidská psychika, deprese a podzimní blues

Depresivní emoční stav je doprovázen následujícími příznaky:

  • Apatie. Rozvíjí se lhostejnost k okolnímu světu. Apatický člověk si nevšímá druhých lidí a má potíže s pochopením svých pocitů i pocitů druhých. Jeho postoj ke světu se stává lhostejným, moc nevnímá, co se kolem něj děje. Někdy je tímto způsobem lidská psychika chráněna před stresem, kterému je vystaven. Nevědomě se rozhodne, že nebude nic vidět ani cítit, místo toho, aby trpěl a dělal si starosti.
  • Únava. Deprese vyžaduje hodně vnitřní síly, zvláště na podzim, kdy je venku zima a imunitní systém oslabuje. Člověk je unavenější a potřebuje více času na odpočinek. Chronický nedostatek spánku komplikuje váš psychický stav.
  • Zklamání. Pocit promarněné námahy, nedostatek smyslu života.

Někdy tyto příznaky naznačují podzimní blues a v jiných případech naznačují přítomnost deprese jako nemoci. V druhém případě je nutná konzultace a pomoc psychoterapeuta nebo psychologa. Jak rozlišit depresi od nízké nálady na podzim, kdy příroda přechází z tepla do chladu a lidské vnímání se stává obzvláště zranitelným?

Deprese nevzniká z ničeho nic – jejímu vzniku vždy předcházejí změny psycho-emocionálního stavu jedince, jako jsou: strach ze smrti, lhostejnost, odmítání komunikace, ztráta smyslu existence, neochota postarat se se.

Smutek na pozadí chřadnutí přírody není tak nebezpečný jako depresivní projevy a nejčastěji je dočasný, ale nutí člověka vzdát se radosti ze života, připravuje ho o sílu a nedovoluje mu. uskutečnit své plány.

Psychika a fyzický stav spolu úzce souvisí. Na pozadí celkového oslabení těla, ke kterému dochází na podzim, lidé také pociťují pokles emoční síly. Proto se můžete na podzim podpořit a vyhnout se smutku a sklíčenosti, pokud budete sledovat své fyzické zdraví a aktivitu. Správná výživa, včasný a kvalitní odpočinek, koníček rozdávající radost a uspokojení, zvyk myslet pozitivně a nevzdávat se, ať se děje cokoliv, jsou způsoby, jak udržet rovnováhu duševních a fyzických sil.

READ
Co miluje Býk: podívejme se na všechny nuance

Proč se deprese zhoršuje na podzim?

Proč se deprese zhoršuje na podzim?

Na podzim nastává v těle proces adaptace, vnitřní „restrukturalizace“ vás nutí změnit pohled na emocionální svět, vztahy s druhými a svou roli ve společnosti. V důsledku toho se mohou zhoršit nemoci, může se zhoršit nálada, zmizí síla a chuť být aktivní. Co může člověk udělat pro to, aby mu podzimní deprese nezničila život a emoční rozpoložení?

  • Zdokonalování. Tím, že člověk věnuje pozornost svému vývoji, má možnost sledovat změny, ke kterým v něm dochází. Pokud si všimne, že ho v poslední době zcela převzal zvyk vzpomínat na minulost nebo litovat učiněných činů, měl by pochopit, co by si v tuto chvíli přál? Možná vám pomůže překonat smutné myšlenky setkání se starým přítelem, rozhovor s osobou, se kterou se vám dlouho nedaří obnovit vztah, pokus udělat zajímavou věc, ke které vaše duše už dlouho tíhne. ?
  • Odpočinek. Odpočinek – emocionálně i fyzicky – jak je potřeba k omlazení, přináší život a osobní uspokojení. Když se člověk cítí odpočatý, jeho psychika se snáze naladí na pracovní procesy, rychleji a efektivněji řeší problémy. Pro někoho je úplná dovolená výlet do teplé země, k moři, pro jiného aktivní turistika. Někteří lidé se dobře a rychle zotaví tím, že stráví několik dní o samotě čtením své oblíbené literatury. Když přemýšlíte o tom, jak se na podzim naplnit zdroji a co vám pomůže vyhnout se depresi, měli byste se naučit vycházet ze svých osobních potřeb.
  • Člověk se dokáže při nástupu chladného počasí podepřít a ochránit tak své duševní i fyzické zdraví před stresem, únavou a apatií. K tomu je užitečné cvičit jógu nebo jiné meditační praktiky. Meditace v tomto případě pomáhá uklidnit nervový systém. Relaxační techniky obnovují emoční rovnováhu člověka, pokud je náchylný k závislosti na změnách přírody a ročních obdobích.
  • Pozitivní. Může být těžké myslet a myslet pozitivně, když únava „tlačí“, neřešené problémy blokují radost, venku chladné a větrné počasí vyvolává chmurné myšlenky. Abyste zabránili jejich rozvoji v depresi, musíte se naučit žít v harmonii s ostatními, milovat svůj vlastní vnitřní svět, vážit si blízkých a být laskaví. Je důležité vzdát se zlozvyku stěžovat si na život, ničit si zdraví závislostmi a nedbát na život.
READ
Kde potkat muže na vážný vztah po 30

Zdravý životní styl proti depresi

Péče o fyzické zdraví a emocionální pohodlí je příležitostí, jak se ujistit, že se deprese vyhne i na podzim, kdy příroda pomalu „umírá“.

Zdravý životní styl vám umožňuje dát si druhý život, plný síly, energie a touhy posouvat se vpřed, navzdory chladu, stresu a změnám ve vztazích.

Správná a pestrá výživa. V chladném období je třeba jíst potraviny obsahující tzv. hormon radosti – serotonin. Jaké je jeho využití?

Podporuje rozvoj fyzické aktivity, která je důležitá v chladném období, kdy se lidé snaží méně chodit ven;

  • udržuje rovnováhu endokrinního systému;
  • pomáhá snižovat stres;
  • má příznivý vliv na fungování psychiky.

Nachází se v potravinách, jako jsou ryby, citrusové plody, cibule, česnek, semena, ořechy, přírodní hořká čokoláda a jogurty.

  • Sportování na podzim je příležitostí, jak nechat tělo zvyknout si na nižší teploty než v létě. Každodenní procházky na čerstvém vzduchu a večerní chládek přispívají nejen k dobré fyzické pohodě, ale také sbližují lidi, zvyšují komunikaci a důvěru mezi nimi.
  • Trénink myšlení. Intelektuální stres vám pomáhá „držet se nad vodou“ a nepodléhat chmurným myšlenkám a zážitkům.
  • Zvyk vtipkovat a smát se. Večery v příjemné společnosti blízkých a přátel vám zlepšují náladu a nedovolí depresivním myšlenkám, aby „ovládly“ vaše vědomí.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

READ
Má cenu pokračovat ve vztahu, když není láska?

Pokud se cítíte dlouhodobě napjatí a unavení z práce, nedostatek tužeb, nepochopitelná melancholie, nemůžete dlouho usnout nebo se probudit, neustále pociťujete hlad nebo naopak nechcete jíst, pak byste měli začít znít alarm, protože to jsou první příznaky deprese.

  • Pohyb
  • Здоровый сон
  • Jídlo
  • Komunikace a zábava
  • Smyslové požitky
  • Pozitivní postoj

Podzim je časem sklizně a příprav na odpočinek pro přírodu a aktivním časem pro obyvatelstvo. Po pohodovém letním období života bez obvyklých dopravních zácp, s výlety do přírody a dovolených se vracíme do všedního dne a opět se vrháme do koloběhu událostí. Dny se krátí, počasí je stále šedivější, vlhká masa se studenými větry a spolu s vadnutím listí mnohé z nás navštěvuje podzimní blues Jejího Veličenstva. Co je podzimní deprese a jak se s ní vyrovnat?

Existují různé typy deprese a vždy jsou spojeny s nerovnováhou, která vznikla ve vnitřním světě člověka. Příčiny deprese mohou být cokoli: obtížné vztahy v rodině, krize v práci, nenaplněné touhy, hormonální změny, životní otřesy. Podzim je obdobím šedých mraků, deštivých dnů a obdobím, kdy zvláště akutně začíná být pociťováno mnoho nevyřešených vnitřních rozporů. Nahromaděná únava, nenaplnění, nespokojenost, které byly dříve mírným pozadím, se mohou rázem změnit ve skutečný depresivní stav. Pokud se cítíte dlouhodobě napjatí a unavení z práce, nedostatek tužeb, nepochopitelná melancholie, nemůžete dlouho usnout nebo se probudit, neustále pociťujete hlad nebo naopak nechcete jíst, pak byste měli začít znít alarm, protože to jsou první příznaky deprese.

Proč je na podzim více depresivních občanů, zatím vědci nedospěli ke shodě. Zástupci lékařské komunity považují za kořen všeho zla hormonální změny, ke kterým v těle dochází v důsledku nedostatku slunečního záření. Náš hormonální systém, který nedostává tolik světla a slunce, začíná produkovat méně hormonů zodpovědných za dobrou náladu a koncentraci. Proto se i obvykle velmi pozitivně smýšlející lidé na podzim mohou setkat s lehkým smutkem, ospalostí, problémy s pamětí a pozorností a nedostatkem radosti a potěšení ze života.

Další verze o příčinách podzimní deprese patří psychologům. S odcházejícím teplem a létem, chřadnutím přírody, začínáme pociťovat blížící se zimu a Nový rok a nevědomky začínáme bilancovat. Hromadění věcí, šero počasí a další radovánky podzimního období nás doslova nutí vzpomínat především na nesplněné touhy a naděje. Pokud si včas neřekneme „zastav se“ a nezapomeneme, že výměnou za zklamání jsme pravděpodobně získali a udělali něco cenného, ​​pak se život může vidět ve zcela jiném světle. Pak se prizma smutku a melancholie začne překrývat na práci, vztahy – a všechno se stává bezútěšným, i když ve skutečnosti věci nejsou tak špatné.

READ
Jak překonat ostych a pochybnosti o sobě: 11 způsobů

Jak se ze stavu podzimní deprese dostat, nebo ještě lépe do ní vůbec nevstupovat, existuje mnoho způsobů. Tady jsou některé z nich.

Pohyb

Abyste svému tělu pomohli udržet si na podzim dobrou náladu, přidejte k tomu fyzickou aktivitu: více se projděte, choďte do přírody, sportujte, tancujte. Bylo by také dobré nechat se hýčkat koupelí nebo dobrou masáží.

Здоровый сон

Možná tato metoda pomáhá s mnoha problémy v kteroukoli roční dobu. Existuje mnoho způsobů, jak efektivně relaxovat před spaním, vyberte si ty, které se vám líbí. Možná hledáte nějaké prostředí, které vám pomůže ke kvalitnějšímu spánku: nové povlečení, které lahodí oku, pár vonných svíček nebo figurka na nočním stolku promění vaši ložnici a navodí tu správnou náladu. Nebo se možná nemůžete zbavit obsedantních myšlenek – zde pomohou dechová cvičení a speciální relaxační gymnastika.

Jídlo

Aromatický čaj s kořením, šálek dobré kávy nebo hořká čokoláda vám mohou pomoci rozveselit a přidat radost do podzimního všedního dne. Z podzimní deprese vám pomohou dostat se i vitamíny a potraviny, které zvyšují množství serotoninu, například datle, švestky, banány, fíky, rajčata. Vyvážená strava a neustálé doplňování vitamínů nás velmi podporuje v boji s depresivními náladami.

Komunikace a zábava

Psychologové jednohlasně říkají: abychom neuvízli ve špatné náladě, která přechází v depresi, je nutné využít všechny sociální zdroje. Komunikace s blízkými, milými a jen příjemnými lidmi je na podzim neuvěřitelnou pomocí i pro zaryté introverty.

Nebo jste si už dlouho přáli vyrazit na výstavu či do divadla či vyrazit na víkend do zajímavého města v sousedním kraji? Změna obvyklého prostředí je dalším receptem na mnoho problémů. Udělejte si volný čas něčím příjemným a užitečným, něčím, co chcete a rádi děláte – a blues prostě nenajde místo a čas, aby se zabýval vašimi myšlenkami.

Smyslové požitky

Na podzim nám především chybí světlo a teplo, a tak do arzenálu bojovníka s depresí musí patřit vše, co otevírá a naplňuje naše pocity a nasycuje hormonální systém a mozek signály, že život je dobrý. Jasné barvy ve vašem domově a vzhledu, příjemné vůně, bohaté chutě – to vše můžete kombinovat a vytvářet podle vlastního přání a rozpočtu ve zcela neomezeném měřítku.

READ
Feminismus ve společnosti – to, o čem každý musí vědět

Pozitivní postoj

Snažte se najít radost v jednoduchých věcech, vypěstujte si návyk usmívat se a být šťastný při různých příležitostech, konejte dobré skutky, komunikujte s přáteli a zapojte se do kreativity. Pamatujte, kolik toho už máte: zdraví, práci, rodinu, přátele, střechu nad hlavou, děti a podzim je prostě roční období a je jen na vás, jak toto období prožijete, zda se stane novým krokem vpřed nebo bažina smutku. Ne nadarmo bylo poznamenáno, že mnoho skvělých uměleckých děl a objevů ve vědě se objevilo právě v podzimních dnech – možná letos na podzim vytvoříte něco podobného, ​​i když v měřítku pouze vašeho jedinečného života.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: